Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko enää aikuisena kävellä kaikilla kengillä mitä ootte nuorena ostaneet?

Vierailija
22.10.2025 |

Itsellä on ollut esim. jo varmaan kymmenen vuotta kaapissa talvikengät, joissa on yli 10 cm korko, joka on n. sentin levyinen. Joskus nuorena niitä pidinkin. Sitten ne siirtyi asteelle "Ehkä vois joskus vielä käyttää" Nykyään katson vain kauhulla niitä, että "Huhhuh. Mitä ihmettä oon nuorena miettinyt kun oon ostanut tuollaiset talvikengät" En osaa enää kuvitellakaan että menisin talvella jäisellä kelillä ulos ne jalassa. Toisaalta niitä ei voi pitää sulalla maallakaan, kun ne on selvästi talvikengät. Oikein paksu lämmin vuori. 

Mitä kauhistuksia muilta löytyy?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli vihreät Ninja-Turtles lenkkarit, mutta eivät mahdu enää jalkaan. Varmaan kymmenen numeroa liian pienet.

Vierailija
2/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ollut roskissa aikapäivää sitten... minkä ikäisille tämä kysymys on ajateltu? Uteliaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ eli ihan heti ei tule mieleen ottaa käyttöön littaan astutut, silloin aikoinaan nuorena ostetut kengät.

Vierailija
4/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan tänne neljäänkuuteen ole säilynyt nuoruuden kenkiä. 

Vierailija
5/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole säilytellyt vuosikymmenien takaisia kenkiä tai muitakaan vaatteita.

Vierailija
6/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vasta uudet korkokengät joissa vajaan 10 cm:n korko, hyvin istuivat jalkaan ja kävelykin sujui juhlissa mallikkaasti ja ikää minulla 65 ja risat. Odotan seuraavaa tilaisuutta mihin voin mennä korkkareissani. Kaupunkikävelyyn korkokenkiä en aio enää käyttää.

Vierailija
7/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävellyt nuorenakaan koroilla enkä kapeilla kengillä, joten jos olis säilynyt ehjänä voisin käyttää. Tytär vei siniset avokkaat, mulla ei oo enää yhteensopivia vaatteita niille, mutta 1999 nilkkabuutsit on käytössä edelleen. Toki mä olin vuosituhannen vaihteessa jo liki 30 enkä nuori.

Vierailija
8/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on ollut roskissa aikapäivää sitten... minkä ikäisille tämä kysymys on ajateltu? Uteliaisuudesta.

Ihan minkä ikäisille vain, joilla on nuoruuden kenkiä tallessa. Ite oon 36

-ap

Vierailija
9/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse ostanut nuorenakin kuitenkin sen verran vähän kamppeita, että mahtuu hyvin edelleen pieneen kaksioon. Ei oo iskenyt vielä tilanpuute, niin ei oo ollut tarvetta heittää ehjiä pois. Rikkinäiset oon heittänyt toki pois. Vois kai noita ehjiäkin järjettömiäkin viedä jonnekin Uffin laatikkoon kyllä.

-ap

Vierailija
10/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeilla piikkikoroilla mennään edelleenkin 😌

n44

Vierailija
11/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä kävelen ostamani kengät puhki niin ei ole tätäkään ongelmaa

Vierailija
12/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleen käytän 25 vuotta vanhoja nahkaisia New Rockin kenkiä. Vetoketjut vaihdoin suutarilla 10 vuotta sitten ja korkojen pohjat.

Vierailija
13/13 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä kävelen ostamani kengät puhki niin ei ole tätäkään ongelmaa

Minäkin oon kävellyt viimeiset kymmenen vuotta, mutta niitä kaikkia yhdistää se että ne on matalia kenkiä. Nuorena tuli ostettua näitä järjettömiäkin kamppeita. Jos yrittäisin kävellä nuo puhki, niin nyrjäyttäisin nilkat varmaan vähintään viidesti. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi