Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko seurustelukumppanin aina auttaa velkaantunutta pariaan?

Vierailija
29.07.2015 |

Tyttöystäväni on pahasti ylivelkaantunut ja aina silloin tällöin olen lainannut rahaa, yhteensä nyt jo 2000 euroa. Jos olen epäröinyt lainata tyttöystävä on suuttunut. Onko minun aina autettava tyttöystävääni? Asumme erillämme enkä ole itsekään rikas. Tyttöystävän mielestä tulisi kuitenkin lainata (tai siis lahjoittaa, koska ei pysty luultavasti koskaan maksamaan takaisin) koska pystyisin (tilillän on noin 4000e). Nyt esim. pyysi lainaamaan 1000euroa.

Sanokaapa nyt suoraan pitäisikö tällainen suhde mielestänne lopettaa. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? En haluaisi jättää pulaan tai erota, mutta en haluaisi tällaistakaan...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:45"]

Omat rahat + omat velat -systeemi toimii vielä kun ollaan kaksin, mutta kun tulee perhettä ja ehkä työttömyyttä tms. niin myös se taloutensa hallitseva osapuoli kärsii toisen töppäilyistä. Näin se vaan valitettavasti menee.

[/quote]

Onko esim. yt:t ja potkut "toisen töppäilyä"? Entäs kun se taloutensa hallitseva osapuoli saa kenkää? Huoh.
[/quote]Ei ole töppäilyä. Töppäilyä on eläminen yli varojensa. Pahinta on nimenomaan se, jos taloutensa hallitseva saa potkut ja ollaan "töppäilijän" varassa.

Vierailija
42/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:24"]

Ilmeisesti palkka ei riittänyt sitten vuokriin. Välillä olen saanut pienempiä summia takaisin, on maksanut aina takaisin. Mutta nuo isommat summat on eri asia, toitottaa vaan että jonain päivänä kyllä pystyy maksamaan, mitä tietenkään en usko. Kuulemma minun kuuluu auttaa jos rakastan. Nyt ikään kuin hylkään hänet kun en auta. ap

[/quote]

Rakkaudelle ei voi mielestäni asettaa tuollaisia ehtoja (siis että jos et auta niin et rakasta). Kuulostaa siltä, että olet joutunut hyväksikäyttäjän uhriksi :( Itse en uskaltaisi jatkaa tuossa suhteessa, ellei tyttö nyt heti välittömästi _pyydä anteeksi_ ja lopeta rahan kerjäämistä sinulta, näin tuskin kuitenkaan käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:54"]

Kiitos vastauksista. Olen etsinyt netistä tietoa miten tyttöystävää voisi auttaa, käskenyt hakemaan lainajärjestelyä (ei päässyt siihen), käskenyt hakea toimeentulotukea, ehdottanut sitä ja tätä, neuvonut, mikään ei auta. Kehtasi vielä sanoa tänään, että muu apu on turhaa ellen auta häntä nyt rahallisesti. Itse ei ilmeisesti osaa mitenkään hakea apua mistään ja on jääräpää. En jaksa hyysätä enää isoa ihmistä. ap

[/quote]ei osaa hakea apua= ei halua. Velkojen hoitaminen kun vaatii vähän vaivannäköä ja maksuhalukkuutta. Sinulta saa rahaa helpolla eikä tarvi maksaa. Jos on töissä, luulisi että vuokrarahat ainakin saa käteen. Vuokra maksetaan ensin, sitten vasta muut,  tai etsii halvemman kämpän jos ei raha riitä. Vaikuttaa siltä ettei vaan hallitse talouttaan joten tuollaisen kanssa ei kannata edes harkita yhteiselämää. 

Vierailija
44/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläni oli peliongelma. En koskaan lainannut rahaa enkä taannut lainoja. Sen lupasin, että saa syödäkseen niin kauan kuin kanssani on. Suosittelen samaa linjaa kaikille muillekin, joiden puolisoilla on ongelmia elämänhallinnan kanssa.

Vierailija
45/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pyytämään tarkkaa selvitystä siitä, miksi vuokraan ei rahaa ole riittänyt. Itselläni se on ENSIMMÄINEN asia, jonka palkastani maksan. Ruuasta, vaatteista ja muusta voi sitten vähän tinkiä, jos menee tiukille. Minulla on edelleen sama tilanne, että makselen pois vanhoja velkojani, mutta ei tulisi mieleenkään maksattaa niitä aviomiehellä. Ei siltikään, vaikka meillä on vauvakin tulossa. Vastuullista raha-asioiden hoitoa jotkut (minä mukaanlukien) oppivat vain selkä seinää vasten -tilanteessa, joten jatkuva pelastaminen hädästä ei opeta tyttöystävääsi mitenkään! Lainata voi, kunhan toinen ihan oikeasti maksaa takaisin eikä vain puhele lämpimikseen. Mitään velvollisuutta sinulla ei siihen kuitenkaan ole.

Vierailija
46/50 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"]Tyttöystäväni on pahasti ylivelkaantunut ja aina silloin tällöin olen lainannut rahaa, yhteensä nyt jo 2000 euroa. Jos olen epäröinyt lainata tyttöystävä on suuttunut. Onko minun aina autettava tyttöystävääni? Asumme erillämme enkä ole itsekään rikas. Tyttöystävän mielestä tulisi kuitenkin lainata (tai siis lahjoittaa, koska ei pysty luultavasti koskaan maksamaan takaisin) koska pystyisin (tilillän on noin 4000e). Nyt esim. pyysi lainaamaan 1000euroa.

Sanokaapa nyt suoraan pitäisikö tällainen suhde mielestänne lopettaa. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? En haluaisi jättää pulaan tai erota, mutta en haluaisi tällaistakaan...
[/quote] No vittu ei todellakaan tarvi kustantaa toisen velkoja...!! Et oo mikään sen rahasampo!!! Todella törkeä tyttöystävä ja käyttää hyväksi sua ja pitää sua sen huoltajans...älähän perimään siltä pikkuhiljaa velkoja takaisin ja tee älykkäästi huijaa se puhumaan niistä ...nauhoja ne puhelut,että on todiste jos se ei aijo maksaa takaisin...

Vierailija
47/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka suhdetta, vie vihille, paina paksuksi ja elätte onnelista perhe elämää. Mikä siinä niin vaikeaa voi olla.

Vierailija
48/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rahani ovat minun. Muiden velkoja en maksele enkä muita elätä :D omituinen ketju.

Vierailija
49/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko kysyä miks on velkaa ja mihin sitä rahaa tarvii? Ja mitä ajattelee rahapulalleen tehdä? Jos vain tuhlaa eikä tee elettäkään saadakseen lisää rahaa (esim hae opiskelemaan parempipalkkaista ammattia) muutoin kuin kerjäämällä lisää velkaa niin heivaisin kyllä pellolle tuollaisen pummin. Ei kohtaisi arvot yhtään.

Vierailija
50/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat jotain vanhoja velkoja joita makselee yhä. Käy myös vaikuitesti töissä. Perhettä hänellä ei ole eikä ketään muita läheisiä kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä