Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat maailmalla ihan hirmuisen "etnisen" näköisiä.

Vierailija
29.07.2015 |

Jotenkin jännää etteivät suomalaiset itse tunnu lainkaan tajuavan kuinka tunnistettavan etnisiltä he näyttävät. Aasialaistyyppiset pienet silmät, maantien värinen kuontalo, usein hyvin ohut, korkeat poskipäät, pyöreät kasvot, joissa usein ääriviivat hieman epämääräisen pehmeät jne.

En sano tätä lainkaan haukkuakseni, jaan vain ihmetyksen siitä, miksi suomalaiset eivät yleensä tajua kuinka etnisiltä he näyttävät. Vähän kuin jokin pitkä vaalea heimo länsisiperiassa tai jotain. =)

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Asun ulkomailla. Aina kun tulen Suomeen niin hetki menee ihmetellessä ihmsiten ulkonäköä. Se on oikeasti vähän creepyä. Suomalaisten pää on todella iso ja mites sen nyt sanoisi, siinä on jotain karikatyyrimäsitä, nuorilla naisilla myös. Parin päivän sisään asiaan tottuun eivätkä päät näytä enää niin grioteskeilta mutta sama toistuu joka kerta kun Suomeen tulee. Minulla on sukujuuret muualla vaikka Suomessa olen syntynyt. Vasta muualle muutettuani tajusin miksi muunmaaliset sanoivat etten näytä suomalaiselta. Tai ruotsalaiselta. Olen vaalea.

Vierailija
62/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kuullut usein tuon "et näytä suomalaiselta". Siltikin tuntuu hankalalta määritellä, millainen on keskimääräinen suomalainen ulkonäkö. Se ei ole lähellekään sellainen kuin tuo kuva keskivertonaamasta, jossa on sotkettu sekä itäisiä/pohjoisia että läntisiä rotupiirteitä sekaisin.

Toisaalta jokainen Suomea tunteva tajuaa, että vaikkapa Pohjanmaan rannikolla, Pohjois-Lapissa, Kainuussa ja Karjalassa ihmiset ovat aivan eri näköisiä. Myös savolaisilla on silmiinpistävän ominainen ulkonäkö. Joten kyllä Suomen sisälle mahtuu monia eri "rotuja", jotka erottaa helposti ulkoisesti, vaikka geenit ovat pääsääntöisesti jakautuneet noin kahtia itäiseen ja läntiseen perimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:01"]tää on mielenkiintoinen, lukaskaa ihmeessä!  https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/

[/quote]
Sillä tavalla tuo on vähän huono, kun kaikki ovat sekarotuisia. Sellaisia löytyy lähinnä jotka ovat selvästi Nordid tai selvästi East Baltid, siis selvästi jotain päähaaroista.

Vierailija
65/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko joku tietämään, onko Suomessa alkujaan tämän rodun edustajia vai ovatko juuret aina jossain muualla? Tunnen kolme.

http://ic.pics.livejournal.com/hrono61/14012115/85647/85647_600.jpg

Tässä vielä eurooppalaisia rotuja:

https://archive.4plebs.org/boards/pol/image/1386/89/1386899483201.png

Vierailija
66/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo. Entisiä ollaan me kaikki.

Vierailija
67/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:53"]

Mä olen täysin suomalainen, alunperin blondi (nykyään melkein vaaleanruskeat hiukset) ja olen kuullut monelta näyttäväni espanjalaiselta, siis myös espanjalaisilta ihmisiltä. Mielestäni mulla on kuitenkin sisänsä aika suomalaiset piirteet, korkeat poskipäät ja perunanenä.

[/quote]

Mistä tuo perunanenä tulee kun monet kirjoittaa siitä, mutta olen nähnyt todella harvoilla suomalaisilla sellaisen irl?

Vierailija
68/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:53"]

Mä olen täysin suomalainen, alunperin blondi (nykyään melkein vaaleanruskeat hiukset) ja olen kuullut monelta näyttäväni espanjalaiselta, siis myös espanjalaisilta ihmisiltä. Mielestäni mulla on kuitenkin sisänsä aika suomalaiset piirteet, korkeat poskipäät ja perunanenä.

[/quote]

Mistä tuo perunanenä tulee kun monet kirjoittaa siitä, mutta olen nähnyt todella harvoilla suomalaisilla sellaisen irl?
[/quote]
Samaa olen ihmetellyt. Itselläni kyllä on ruma peruna/possunenä, mutta ei suomalaisilla mielestäni mitenkään merkittävästi enempää perunaneniä näy kuin muillakaan kansalaisuuksilla.

Vierailija
69/140 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm

Vierailija
70/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet kansalaisuudet tunnistaa, ei vain suomalaiset. Britit, intialaiset, japanilaiset ym. turistit tunnistaa jo kaukaa.

Vierailija
71/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suomalaiset erottaa naamasta melko helposti, vaikkapa maailmalla jossain isolla lentokentällä väkijoukossa.

Ihan samalla tavalla minäkin erotan esim. somalialaisen vaikkapa eritrealaisesta, siis pelkän naaman perusteella.

Vierailija
72/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässä on pointtina?
Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä?
Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?

Vierailija
73/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suomalaisen erottaa muista. Minkä muun maalainen muka esim. tämä henkilö voisi olla kuin suomalainen?: http://is12.snstatic.fi/img/978/1288506404947.jpg

Vierailija
74/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tyypilliseen suomalaisen näköinen, osittain saamelainen, ja saan aina kuulla ulkomailla olevani irlantilaisen näköinen.

Englannissa asuessa se oli varsinkin ihan jatkuvaa.

Ja suomalaiset on ainakin mun mielestä ihan kivan näköisiä, mutta jostakin syystä amerikkalaiset (valkoiset) ovat paljon suomalaisten näköisiä.

Vierailija
75/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:24"]

Mikähän tässä on pointtina? Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä? Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?

[/quote]Ei ole! Enemmänkin pointti taisi olla se, että kannattaa muistaa muita etnisyyksiä solvatessa se, että me ollaan etnisiä kaikki.

Vierailija
76/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:32"]

Mikähän tässä on pointtina? Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä? Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?

[/quote]Ei ole! Enemmänkin pointti taisi olla se, että kannattaa muistaa muita etnisyyksiä solvatessa se, että me ollaan etnisiä kaikki.

[/quote]

Miksi joku olisi solvannut muita etnisyyksiä?

Aika hakemiseksi menee nyt nämä jutut.

Vierailija
77/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:30"]Tottakai suomalaisen erottaa muista. Minkä muun maalainen muka esim. tämä henkilö voisi olla kuin suomalainen?: http://is12.snstatic.fi/img/978/1288506404947.jpg
[/quote]

Esim. ruotsalainen.

Vierailija
78/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:32"]

[/quote]

Miksi joku olisi solvannut muita etnisyyksiä?

Aika hakemiseksi menee nyt nämä jutut.

[/quote]No koko eilisen ja tämän päivän on ollut hirveää haukkumista "somalineekereistä". En sitten tiedä onko ollut ennenkin, mutta nyt sairaana sängyssä maatessani ja tätä keskustelupalstaa seuratessani se on ollut jatkuva aihe. Miten neekerit on hirveitä ja pysykööt afrikkalaiset mantereellaan ja muuta ihmeellistä rasistista kakkaa. ap

Vierailija
79/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:39"]

No koko eilisen ja tämän päivän on ollut hirveää haukkumista "somalineekereistä". En sitten tiedä onko ollut ennenkin, mutta nyt sairaana sängyssä maatessani ja tätä keskustelupalstaa seuratessani se on ollut jatkuva aihe. Miten neekerit on hirveitä ja pysykööt afrikkalaiset mantereellaan ja muuta ihmeellistä rasistista kakkaa. ap

[/quote]

No, en ole huomannut.

Mutta en availekaan porvoolaisia ketjuja, esim. lassukoiden vulvajutut, tai just rasismijutut.

Vierailija
80/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on monesti luultu ruotsalaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän