Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat maailmalla ihan hirmuisen "etnisen" näköisiä.

Vierailija
29.07.2015 |

Jotenkin jännää etteivät suomalaiset itse tunnu lainkaan tajuavan kuinka tunnistettavan etnisiltä he näyttävät. Aasialaistyyppiset pienet silmät, maantien värinen kuontalo, usein hyvin ohut, korkeat poskipäät, pyöreät kasvot, joissa usein ääriviivat hieman epämääräisen pehmeät jne.

En sano tätä lainkaan haukkuakseni, jaan vain ihmetyksen siitä, miksi suomalaiset eivät yleensä tajua kuinka etnisiltä he näyttävät. Vähän kuin jokin pitkä vaalea heimo länsisiperiassa tai jotain. =)

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisissa keskimäärin on tunnistettavia piirteitä, esimerkiksi noita ap:n kuvailemia. Ihan turha ruveta erikoisuudentavoittelussaan kohkaamaan siitä, että "minä en ainakaan ole yhtään suomalaisen näköinen ja ulkomaillakin aina luullaan ruotsalaiseksi". En voi käsittää tätä suomalaisten ja suomalaisuuden mollaamista.

Voin vannoa, että maissa, joissa alkuperäisväestöllä ainoa silmienväri on ruskea ja ainoa hiustenväri musta, osataan ihastella niitä suomalaisten "hailakoita" värejäkin, ja jopa ohutta hiuslaatua. 

Vierailija
2/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen nykyisin erityisen paljon Englannissa, ja siellä minua luullaan useimmiten puolalaiseksi, venäläiseksi tai ukrainalaiseksi. Olen kooltani pieni, ja piirteiltäni ruskeahiuksinen ja harmaasilmäinen. Neliömäinen naama, lievästi vinot silmät ja korkeat poskipäät. Ymmärrän nämä veikkaukset toisaalta hyvin. Ruotsalaiseksi minua ei voi sekoittaa, kun en ole pitkä blondi, ja osa kansalaisuuden kyselijöistä ei välttämättä hahmota Suomea kartalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu saksalaiseksi ja ranskalaiseksi. :D olen iholtani todella vaalea mutta minulla on tummanvihreät silmät, punaruskeat hiukset (silti ei pisamia) ja lähes mustat ripset & kulmakarvat. Kummatkin vanhemmat ovat ihan suomalaisia mutta minuun on vain yhdistynyt piirteitä sieltä täältä.

Vierailija
4/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:46"]

[/quote] Ruotsalaisissa ja Pietarin alueen venäläisissä on paljon suomalaista näköä, jonka selitys on että alueelle on muuttanut paljon suomalaisia. Sen sijaan aika vähän venäläisiä tai edes ruotsalaisa on historian kuluessa muuttanut Suomeen.

[/quote]

Reputit historiassa mitä ilmeisemmin.

Pietarin alueelle ei ole muuttanut suomalaisia, vaan monet ovat aina olleet siellä. Sehän on vanhaa suomalais-ugrilaista asuinaluetta ollut jo tuhansia vuosia. Venäkäiset ne ovat siellä uusia tulokkaita. Pietari perustettiin vasta 1703.

Etkö ole sattunut kuulemaan, että Suomi on ollut ensin satoja vuosia Ruotsin alue, ja sen jälkeen Venäjän alainen alue? Kyllä silloin on muuttanut paljon väkeä Suomeen.

1900-luvun alussa Suomessa oli 6000 venäläistä ja armeijaakin oli n. 40 000. Armeija joutui lähtemään mutta Venäjän vallankumouksen jälkeen valkoisia emigrantteja muutti pakolaisina Suomeen paljon. Sitten Neuvostoliiton kaaduttua alkoi uusi muuttoaalto. Venäläisiä oli arvion mukaan nyt vähintään 65 000, plus toisen polven venäläisiä n. 10 000.

Ruotsista muuttaneita ja heidän jälkeläisiään on ainakin 300 000 jne...

Nyt kuule päivätä nuo tietosi, ettet puhu läpiä päähäsi!
[/quote]

Ainakin 1800-luvulla Pietariin muutti tuhansia suomalaisia ilotyttöjä. Pääsivät siellä rahan makuun.

Vierailija
5/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex mulla ei ole mongolisilmiä, huh.

Vierailija
6/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:49"]

Tyypillisiin suomalaisiin kasvonpiirteisiin kuuluvat voimakkaat poskipäät, ei korkeat, vaan leveät. Vahva leuka ja leukaperät myös. Apple cheek, sanovat eteläeurooppalaiset.

[/quote]

Juuri näin! Lisäisin vielä korkean otsan.

Vierailija
7/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:44"]

Kun katsoo tuota suomalaisen keskivertonaamaa niin minusta yllättävän sopusuhtaiset ja sirot piirteet verrattuina joihinkin muihin maihin, joissa esim. nenä on kovin kookas. Hassua sikäli, että suomessa aina jaksetaan haukkua itseämme isoiksi pottuneniksi, mutta ainakaan tuon tutkimuksen mukaan ei olla sen isonenäisempia kuin muutkaan. Tietysti tuo tutkimus on tehty sulauttamalla kymmeniä kasvokuvia yhdeksi, jolloin yksittäisten kasvojen epäsymmetriat ja virheet "kumoutuvat" vähän, mutta silti. Ei noita piirteitä hävetä tarvitse. 

http://randomwire.com/wp-content/uploads/average-faces.jpeg

[/quote]

Tuon mukaan suomalaiset ja ruotsalaiset on aika identtisiä naamaltaan.

Ja minusta suomalaiset ei ole mitenkään rumia. Aika pienet nenäthän meillä. Tuo pottunokka-juttu jaksaa naurattaa, kun siihen ei ole mitään perustetta. Tottakai jokainen omaan silmään poimii tietyt piirteet ja jaksaa sitten valittaa, että suomalaisen erottaa ulkonäöstä. Ei todellakaan joku jenkki pysty heittämään yhtään, ollaanko australialaisia vai saksalaisia vai suomalaisia tai jopa jenkkejä.

Vierailija
8/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suomalaisen tunnistaa keskimäärin näistä piirteistä: pyöreät pehmeäpiirteiset kasvot, nenä on pienehkö ja piirteiltään pehmeä sekin, silmät ovat syvällä päässä ja silmäluomet eivät erotu hirveän selvästi. Tietysti moniin suomalaisiin nuo ei päde, ei itseenikään mutta jos yleistyksiä tehdään, niin näin. Monet tuntuvat ottavan tällaiset yleistykset loukkauksena ja heti kiirehditään sanomaan, että itse ei näytä tuolta, mutta ei noissa piirteissä ole mitään moitittavaa. Itse asiassa mielestäni hieman aasialaiset silmät näyttävät suomalaisella todella jännältä ja eksoottiselta yhdistelmältä (jos vertaa muihin länkkäreihin), tykkään!

Vierailija
9/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni mainitsee pienet silmät. Panee miettimään, mistä omien silmien suuruus tulee.

Vierailija
10/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:49"]

Tyypillisiin suomalaisiin kasvonpiirteisiin kuuluvat voimakkaat poskipäät, ei korkeat, vaan leveät. Vahva leuka ja leukaperät myös. Apple cheek, sanovat eteläeurooppalaiset.

[/quote]

[/quote]Leuka on kylläkin leveä, ei vahva, jos tarkoitat Ridge Forrester -leukaa niin se on harvinaisuus suomalaisella. Naiset ovat pienipäisempiä Etelä-Suomessa kuin muualla.

Vierailija
11/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan kehtaa jatkaa tällaista ketjua? Meillä on perimä joka vaikuttaa ulkonäköön kansalaisuus ei tarkoita samaa kuin perimä. Superjunttien idiotismia.

Vierailija
12/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suomalaisilta löydy se neanderthalin ihmisen kyhmy tuolta takaraivosta, joka puuttuu mm. somaleilta täysin? Eli sellainen kohonnut kohta. Itsellä ainakin löytyy.

Vierailija
13/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 08:38"]Kyllä suomalaisissa keskimäärin on tunnistettavia piirteitä, esimerkiksi noita ap:n kuvailemia. Ihan turha ruveta erikoisuudentavoittelussaan kohkaamaan siitä, että "minä en ainakaan ole yhtään suomalaisen näköinen ja ulkomaillakin aina luullaan ruotsalaiseksi". En voi käsittää tätä suomalaisten ja suomalaisuuden mollaamista.

Voin vannoa, että maissa, joissa alkuperäisväestöllä ainoa silmienväri on ruskea ja ainoa hiustenväri musta, osataan ihastella niitä suomalaisten "hailakoita" värejäkin, ja jopa ohutta hiuslaatua. 
[/quote]

Japanilaiset ovat ihastelleet ohuita hiuksiani koska ne ovat niin pehmeät ja helpot leikata ja hoitaa.

Itse vaihtaisin ne koska tahansa tuuheaan aasialaiseen.

Vierailija
14/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:49"]

[/quote]

[/quote]

Korkea otsa, kuten Halla-Aholla :D

Ei voi mitään, tuli niin vahva mielikuva. Kamalaa!

Vierailija
15/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:23"]

Tottakai suomalaiset erottaa naamasta melko helposti, vaikkapa maailmalla jossain isolla lentokentällä väkijoukossa.

Ihan samalla tavalla minäkin erotan esim. somalialaisen vaikkapa eritrealaisesta, siis pelkän naaman perusteella.

[/quote]

Aika hyvin. Itse en helposti erota eritrealaista ja somalia. Jos tiedän, että toinen on somali ja toinen eritrealainen, niin sitten mutta en erottaisi esim. Lontoossa jos vastaan tulee.

Vierailija
16/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mollaatte? Korkea otsa on merkki älykkyydestä ;)

Vierailija
17/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:01"]Tässä vertailu esim. suomalaisten ja ruotsalaisten välillä, noin niinkuin keskimäärin. Kyllä suomalaislla on tunnistettavia piirteitä:

https://pmsol3.files.wordpress.com/2009/10/averagefinnishfemale.jpg

https://pmsol3.files.wordpress.com/2009/10/averageswedishfemale.jpg
[/quote]Ylempi suomalainen? Kauniimpi.
[/quote] Joo, ylempi on suomalainen. Suurin ero kasvojen muodossa.

Vierailija
18/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:01"]

tää on mielenkiintoinen, lukaskaa ihmeessä!  https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/

[/quote]

Kiitos, oli tosi mielenkiintoinen! Olen itse joskus miettinyt sukujuuriani ja mistä oma ulkonäköni on "peräisin" , koska en istu täysin tyypillisen suomalaisen muottiin, vaikka olen vaalea. Etenkin toisen vanhemman puolelta on tullut piirteitä jotka ovat mielestäni todella kauniita, mutta eivät tyypillisen pohjoismaisia. Tuolta löytyi selitys juuri noille piirteille, ja mistä ovat peräisin (täsmää alueenkin puolesta täydellisesti). Jänskää :)

Kyllä etnisestä taustastaan ja juuristaan saa olla kiinnostunut, en näe siinä mitään "natsia"

Vierailija
19/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:15"]

Mitäs mollaatte? Korkea otsa on merkki älykkyydestä ;)

[/quote]

Ja leveä nenä on merkki isosta peeniksestä tahi pillusta. Pienet silmät on merkki epäluotettavuudesta ja mongolisilmät on merkki luontoihmisestä. Paksut huulet on merkki vahvasta libidosta ja pieni leuka saamattomuudesta ja löysämielisyydestä. Isot korvat on merkki siitä, että esi-isä oli Dumbo.

Vierailija
20/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongooleja me ollaan. Impivaaralaista sakkia. Parempi olisi jos tää porukka voitais heivaakki jonnekin hevon kuuseen, erisytysalueelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän