Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat maailmalla ihan hirmuisen "etnisen" näköisiä.

Vierailija
29.07.2015 |

Jotenkin jännää etteivät suomalaiset itse tunnu lainkaan tajuavan kuinka tunnistettavan etnisiltä he näyttävät. Aasialaistyyppiset pienet silmät, maantien värinen kuontalo, usein hyvin ohut, korkeat poskipäät, pyöreät kasvot, joissa usein ääriviivat hieman epämääräisen pehmeät jne.

En sano tätä lainkaan haukkuakseni, jaan vain ihmetyksen siitä, miksi suomalaiset eivät yleensä tajua kuinka etnisiltä he näyttävät. Vähän kuin jokin pitkä vaalea heimo länsisiperiassa tai jotain. =)

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:15"]

Mitäs mollaatte? Korkea otsa on merkki älykkyydestä ;)

[/quote]

Afrikkalaiset ovat varmaan todella älykkäitä sitten. Sillä kun katsoo perusafrikkalaisia kasvoja/kalloja, niin otsa on todella korkea ja pyöreä.

Vierailija
22/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:16"]

Minua on luultu norjalaiseksi ja italialaiseksi. Ei missään tapauksessa suomalaiseksi. Olen suomenruotsalainen.

[/quote]

" ei missään tapauksessa" , mutta suomenruotsalaiset ovat etniseltä taustaltaan ihan suomalaisia

[/quote]Eihän hän sanonut ettei olisi suomalainen vaan että häntä ei (koskaan) luulla/arvata suomalaiseksi.
[/quote] nimenomaan. Italialaiset sanoivat, etten voi olla suomalainen ulkonäköni perusteella. Tsekeissä paikalliset kyselivät tietä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen ja suomalainen kauniita minun silmääni.

Vierailija
24/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas luultiin tanskalaiseksi tai hollantilaiseksi puheeni perusteella kun asuin briteissä. Aina kun veikkailtiin mistä päin olen kotoisin, niin se meni aika usein hollannin suuntaan, joskus tanskan. Saksalaiseksi ei kukaan koskaan luullut, en kuulemma kuullosta saksalaiselta.

Vierailija
25/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:10"]Mua luullaan lähes poikkeuksetta ruotsailaiseksi. Myös Ruotsissa ja esim. laivalla henkilökunta alkaa puhumaan mulle suoraan ruotsia. On sitten vähän noloa, kun en puhu sanaakaan ruotsia. Ruotsalaiseksi on luultu myös Jenkeissä, Australiassa, Espanjassa, Portugalissa ja Indonesiassa. Italiassa vaatekaupan myyjä tuli kysymään, että olenko Ruotsista, kun näytän kuulemma ihan hänen ruotsalaisen tyttöystävän kaverilta. Kasvojeni muodosta en osaa sanoa mitään, mutta luulen ruotsalaisennäköisyyteen vaikuttavan, että mulla on todella vaaleat hiukset, todella siniset silmät, piisamia ja rusketun tosi helposti. [/quote] On aika noloa kyllä. Sinulta tosin jäi kertomatta minkä maalainen oikeasti olet. Tai sitten taidat olla iäkkäämpää väkeä ja kansakoulun käynyt. Jokainen peruskoulua käynyt suomalainen osaa ainakin muutaman sanan ruotsia.

[/quote]

jaa oikein pitäisi osata ruotsia muuten nolottaa ihan hirveästi. Miksi helvetissä suomalaisena pitäisi jotain ruotsia ruveta mongertamaan

Vierailija
26/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:01"]

tää on mielenkiintoinen, lukaskaa ihmeessä!  https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/

[/quote]

Kiitos, oli tosi mielenkiintoinen! Olen itse joskus miettinyt sukujuuriani ja mistä oma ulkonäköni on "peräisin" , koska en istu täysin tyypillisen suomalaisen muottiin, vaikka olen vaalea. Etenkin toisen vanhemman puolelta on tullut piirteitä jotka ovat mielestäni todella kauniita, mutta eivät tyypillisen pohjoismaisia. Tuolta löytyi selitys juuri noille piirteille, ja mistä ovat peräisin (täsmää alueenkin puolesta täydellisesti). Jänskää :)

Kyllä etnisestä taustastaan ja juuristaan saa olla kiinnostunut, en näe siinä mitään "natsia"

[/quote]

Minustakin tämä linkki oli mielenkiintoinen, vaikka tunnistin niistä vain sen Lappid - piirteen. Minulla on samanmuotoiset mutta siniset silmät, ja samanlaiset tummat kulmakarvat  ja saman sävyinen iho. Oma hiusvärini on myös tumma maantienharmaa mutta piilossa jossain on punapigmenttiä. Rusketun helposti ja kesäisin minulla on vähän pisamia. 

Mutta minulla on korkea otsa ja kapeat poskipäät ja siis melko kapeat kasvot. Nenäni on suora, ei ollenkaan nykerö eikä leveä. Huuleni ovat samanmuotoiset kuin tuolla Neo Danubian - tyypillä mutta hieman ohuemmat.

Suomalaiseksi minua ei ole tunnistettu muualla, ja täällä joskus joku pitää ulkomaalaisena.  Olen mielestäni ihan oudon näköinen tyyppi :D

Vierailija
27/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:10"]Mua luullaan lähes poikkeuksetta ruotsailaiseksi. Myös Ruotsissa ja esim. laivalla henkilökunta alkaa puhumaan mulle suoraan ruotsia. On sitten vähän noloa, kun en puhu sanaakaan ruotsia. Ruotsalaiseksi on luultu myös Jenkeissä, Australiassa, Espanjassa, Portugalissa ja Indonesiassa. Italiassa vaatekaupan myyjä tuli kysymään, että olenko Ruotsista, kun näytän kuulemma ihan hänen ruotsalaisen tyttöystävän kaverilta. Kasvojeni muodosta en osaa sanoa mitään, mutta luulen ruotsalaisennäköisyyteen vaikuttavan, että mulla on todella vaaleat hiukset, todella siniset silmät, piisamia ja rusketun tosi helposti.
[/quote]
On aika noloa kyllä. Sinulta tosin jäi kertomatta minkä maalainen oikeasti olet.
Tai sitten taidat olla iäkkäämpää väkeä ja kansakoulun käynyt. Jokainen peruskoulua käynyt suomalainen osaa ainakin muutaman sanan ruotsia.
[/quote]

Ihan suomalainen, mutta yläasteajan muualla asunut. Suomi ja englanti mulla tasavahvoja kieliä, ruotsilla nyt ei oikeasti mitään edes teekään. Ainakaan minun duunissani.

Vierailija
28/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:16"]

Minua on luultu norjalaiseksi ja italialaiseksi. Ei missään tapauksessa suomalaiseksi. Olen suomenruotsalainen.

[/quote]

" ei missään tapauksessa" , mutta suomenruotsalaiset ovat etniseltä taustaltaan ihan suomalaisia
[/quote] sukumme on ruotsin kautta saksasta alunperin. Tsekeissä myös luultiin paikalliseksi.

Vierailija
29/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:16"]

[/quote]

[/quote] sukumme on ruotsin kautta saksasta alunperin. Tsekeissä myös luultiin paikalliseksi.
[/quote]

Vain yksi suku? Kauanko olette menneet serkkujen kanssa naimisiin?

Vierailija
30/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua, että suomalaiset eivät pidä minua suomalaisen näköisenä, kun taas saksalaiset pitävät. Asun siis Saksassa. Kanarialla eivät usko, että olen suomalainen, en tiedä miksi.

Olen siis perusblondi ja perussuomalainen, ei mitään etnisiä sukujuuria.

Vierailija
31/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:32"]

Ja suomalaiset on ainakin mun mielestä ihan kivan näköisiä, mutta jostakin syystä amerikkalaiset (valkoiset) ovat paljon suomalaisten näköisiä.

[/quote]

Niin ne onkin usein, mutta monella on suomalaisia sukujuuria mikä voi selittää asiaa.

[/quote] Ei niita suomalaisia niin paljon ole ollut etta valkoiset amerikkalaiset olisivat suomalaisten nakoisia :D. Suurimmaksi osaksi pysyivat pohjoisen metsissa.

Vierailija
32/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallissosialis- eiku siis kansallisromantiikka, niinhän se oli.

Vierailija
33/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä luulotteluja ihmisillä on tästä rotukysymyksestä: se on ilmeisesti vieläkin arka paikka ja sitä edelleen leimaa myös natsismi ja rasismi, joten siihen ei pystytä suhtautumaan luontevasti. Pieni kertaus: 'puhtaita' rotuja ei ole todellisuudessa olemassakaan, olemme cocktaileja. Suomalaiset ovat erittäin mielenkiintoinen kokonaisuus kansana, sillä erot länsi- ja itäsuomalaisten välillä on isompi kuin esim. englantilaisen ja saksalaisen välillä. Ja silti se ei ole niin iso ero, vaan kertoo enemmänkin siitä, että pohjois-eurooppalaiset ovat samaa rotua.

Eli siis viime jääkauden lopulla ilma kylmeni rajusti, niin että elukat ja niiden mukana ihmiset joutuivat pakenemaan etelämmäksi (silloinkin oli jo siis pakolaisia DDD). Ihmiset pakkautuivat Euroopassa lähinnä kolmelle alueelle, ns. refugeihin. Iberian refugista ovat peräisin baskien, kelttien ja saamelaisten geenit eli siis länsi-eurooppalaiset geenit. Pienehkö koko, sirous, tumma- ja punatukkaisuus, peuranhoito. Balkanin refugista on puolestaan peräisin etelä- ja keskieurooppalaisten geenit (keskikokoisuus, ruskeat silmät ja hiukset, konkkanokka jne.

Itäeurooppalaiset geenit ovat puolestaan peräisin ns. Ukrainan refugista (huom Volgan mutka!! DDD). Tässä refugissa tapahtui geenimuutoksiä (on epäilty esim. neanderthalilaisten geenien vaikutusta): keskikoko kasvoi, rotevoitui, hiusten ja silmien väri alkoi vaihdella tummanruskeasta aivan vaaleaan, pottunokkaisuus, korkeat poskipäät. Täältä ovat peräisin suurin osa itä- ja pohjoiseurooppalaisten geeneistä: siis slaavien (venäläiset, ukrainalaiset, puolalaiset, tsekit, slovakit), balttilaiset (liettua, latvia), skandit (ruotsalaiset, norjalaiset, tanskalaiset), pohjoisgermaanit (pohjois-saksalaiset, hollantilaiset, osa belgialaisista, englantilaiset), itämerensuomalaiset (suomalaiset, virolaiset, vepsäläiset), myös pohjois-Ranskasta ja -Italiasta löytyy itäeurooppalaisia geenejä.

Sekä geeni- että kielitutkimuksien perusteella on päätelty, että suomalaisten esi-isät tulivat Suomeen kahdessa isossa vaiheessa ja että ensimmäinen muuttovaihe alkoi varhain - suomalaisia siirtyi itä-Suomeen sitä mukaa kuin jää ja lumi antoi myötä. Väestö vaelsi siis Kannaksen kautta. Myöhemmin väestöä tuli lisää Viron ja saariston kautta länsi-Suomeen. Tämä väestö oli pitempään kosketuksissa baltteihin, venäläisiin ja skandeihin ja tästä johtuu ero itä- ja länsisuomalaisten geenistön välillä. Itäsuomalainen on 'puhtaampi' versio  - länsisuomalainen sekoittuneempi. 

Viimeinen sini- tai harmaasilmäinen blondi maailmasta tulee löytymään Savosta, jostain Kuopion tienoilta. Savolaisväestöhän tunnetusti on cocktail, sekoitus hämäläisiä (etelä) ja karjalaisia (itä). Niinpä Savon seudulle on keskittynyt blondigeenejä eniten maailmassa, vaikka veikkaan, et suurin osa ihmisistä veikkaisi skandeja blondeimmaksi väestöksi. Niin ne mielikuvat toimivat.

Vierailija
34/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:09"]

Ken on heistä kaikkein kaunein? =)

http://justsomething.co/curious-study-calculates-the-average-female-face-for-each-country/

[/quote]Ukraina tai Brasilia

Vierailija
35/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan suomalaiset useimmiten olemuksesta ja tyylistä, sen ulkonäön lisäksi. 

Ei kaikkia tietenkään tunnista, mutta etenkin miehistä usein huomaa.

Vierailija
36/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:30"]Tottakai suomalaisen erottaa muista. Minkä muun maalainen muka esim. tämä henkilö voisi olla kuin suomalainen?: http://is12.snstatic.fi/img/978/1288506404947.jpg
[/quote]

Esim. ruotsalainen.
[/quote]
Ruotsalaisissa ja Pietarin alueen venäläisissä on paljon suomalaista näköä, jonka selitys on että alueelle on muuttanut paljon suomalaisia. Sen sijaan aika vähän venäläisiä tai edes ruotsalaisa on historian kuluessa muuttanut Suomeen.
[/quote]NOT! Unohdat Ison vihan, Pikkuvihan ja kaikki muutkonnvihat jolloin venäläiset kasakat liikkuivat suomessa ja hävittivät isonnosan esim. Pohjanmaan asulkaista. Siis hävittivät ja tuhosivat ja tappoivat. Arvata saattaa et nää kasakat oli ehkä mongoloidipiirteisiä ja asuttivat myös rannikkoa ja todenmäköisesto raiskasivat ja jättivät näin jälkeensä ihmishedelmiä.

Vierailija
37/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin monesti espanjassa asumiseni aikana paikalliseksi...

Vierailija
38/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan suomalainen, mutta mulle on sanonut moni, etten näytä suomalaiselta. Venäläiset ystävät ja tuttavat ovat sitä mieltä, että näytän venäläiseltä.

Vierailija
39/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti luultu ruotsalaiseksi, italialaiseksi luultiin Pariisissa. Myös saksalaiseksi on luultu. Joku sanonut venäläisen näköiseksi myös. Ihan suomalaista alkuperää olen. Vaaleat piirteet ja hiukset, siniharmaat silmät, pisamia.

Vierailija
40/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:46"]

[/quote] Ruotsalaisissa ja Pietarin alueen venäläisissä on paljon suomalaista näköä, jonka selitys on että alueelle on muuttanut paljon suomalaisia. Sen sijaan aika vähän venäläisiä tai edes ruotsalaisa on historian kuluessa muuttanut Suomeen.

[/quote]

Reputit historiassa mitä ilmeisemmin.

Pietarin alueelle ei ole muuttanut suomalaisia, vaan monet ovat aina olleet siellä. Sehän on vanhaa suomalais-ugrilaista asuinaluetta ollut jo tuhansia vuosia. Venäkäiset ne ovat siellä uusia tulokkaita. Pietari perustettiin vasta 1703.

Etkö ole sattunut kuulemaan, että Suomi on ollut ensin satoja vuosia Ruotsin alue, ja sen jälkeen Venäjän alainen alue? Kyllä silloin on muuttanut paljon väkeä Suomeen.

1900-luvun alussa Suomessa oli 6000 venäläistä ja armeijaakin oli n. 40 000. Armeija joutui lähtemään mutta Venäjän vallankumouksen jälkeen valkoisia emigrantteja muutti pakolaisina Suomeen paljon. Sitten Neuvostoliiton kaaduttua alkoi uusi muuttoaalto. Venäläisiä oli arvion mukaan nyt vähintään 65 000, plus toisen polven venäläisiä n. 10 000.

Ruotsista muuttaneita ja heidän jälkeläisiään on ainakin 300 000 jne...

Nyt kuule päivätä nuo tietosi, ettet puhu läpiä päähäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän