Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat maailmalla ihan hirmuisen "etnisen" näköisiä.

Vierailija
29.07.2015 |

Jotenkin jännää etteivät suomalaiset itse tunnu lainkaan tajuavan kuinka tunnistettavan etnisiltä he näyttävät. Aasialaistyyppiset pienet silmät, maantien värinen kuontalo, usein hyvin ohut, korkeat poskipäät, pyöreät kasvot, joissa usein ääriviivat hieman epämääräisen pehmeät jne.

En sano tätä lainkaan haukkuakseni, jaan vain ihmetyksen siitä, miksi suomalaiset eivät yleensä tajua kuinka etnisiltä he näyttävät. Vähän kuin jokin pitkä vaalea heimo länsisiperiassa tai jotain. =)

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:24"]Mikähän tässä on pointtina?
Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä?
Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?
[/quote
Luulen että ap:n ajatus oli se, että ulkomailla osaa suomalaista pidetään aasialaisen näköisinä. Suomessa sen ääneen sanominen saa aikaan parkua koska jostain syystä suomalaiset kokee sen loukkaavaksi.

Vierailija
42/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]

Muakin luullaan ruotsalaiseksi, mutta ei kait se oo ihme kun molemmilta puolen sukua esi-isä on ruotsalainen. Ei oo kyllä mitään noista ap:n luettelemista piirteistä

[/quote]

joo minuakin luullaan ulkomailla usein ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi ja olen TÄYSIN suomalainen on se jännä juttu

[/quote]

Ulkomailla (etenkin Euroopan ulkopuolella) kaikki pohjoismaat nähdään usein yhtenä "könttänä", harva siellä on kovin pitkälle miettinyt etnisiä eroja. Eikä suomalaiset nyt niin valtavasti poikkea ulkonäöltään vaikka ruotsalaisista, Euroopan mittakaavassa ollaan hyvin samannäköisiä lopulta.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4477876/ketju/etniset_kasvonpiirteet

Tuolla on linkki tutkimukseen, jossa joka maasta on kerätty/sulautettu tyypilliset kasvot. Suomalaisen tunnisti minusta heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla monetkaan ei tiedä miltä suomalaiset keskimääräisesti näyttävät. Tietävät vain että pohjois-euroopassa (monille tulee mieleen vain ruotsi) on vaaleita ihmisiä. Sitten näkevat jonkun blondin tai maantienharmaan suomalaisen, niin onhan se heille eksoottisen näkönen ja ensimmäisenä tulee mieleen ruotsi. En ollenkaan ihmettele, että monia suomalaisia on siten kehuttu ruotsalaisen näköiseksi. Mutta se ei kyllä todellisuudessa tarkoita, että suomalaiset ja ruotsalaiset olisivat keskimääräisesti kasvoiltaan saman näköisiä.

Vierailija
44/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen ja näytän aina rehellisesti sanottuna aina joltain toisen maalaiselta. 1kerta vain joku mies tuli sanomaan että sinun jonpi kumpi vanhempi on vaalea suomalainen ja kaikki! Ovat kateellisia sinulle. Näin hän sanoi minulle. Toki olin todella iloinen kommentista. Harvoin suomessa muuta osaataankaa kuin matkia muiden upeuksia ja surkeuksia. Oli se nähty tai luettu. Kannustettu tai buuattu. Suomessa on paljon murteita ja puhuminen ei voi olla normaalia koskaan mutta en vain jaksa murteista kirjoittaa enä.

Vierailija
45/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tämmönen tumma. Ruskeat vähän mantelin muotoiset silmät ja tummanruskea tukka.
Multa italiassa yks mies yhtäkkiä kysy et oonoo suomesta, et oon ihan suomalaiswn näkönen. : ) no olinhan minä vaik omasta mielestä oon aina ollut kaikkea muuta ju suomalaisen näköinen

Vierailija
46/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo tuota suomalaisen keskivertonaamaa niin minusta yllättävän sopusuhtaiset ja sirot piirteet verrattuina joihinkin muihin maihin, joissa esim. nenä on kovin kookas. Hassua sikäli, että suomessa aina jaksetaan haukkua itseämme isoiksi pottuneniksi, mutta ainakaan tuon tutkimuksen mukaan ei olla sen isonenäisempia kuin muutkaan. Tietysti tuo tutkimus on tehty sulauttamalla kymmeniä kasvokuvia yhdeksi, jolloin yksittäisten kasvojen epäsymmetriat ja virheet "kumoutuvat" vähän, mutta silti. Ei noita piirteitä hävetä tarvitse. 

http://randomwire.com/wp-content/uploads/average-faces.jpeg

Vierailija
47/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ottaakko tämä hyvällä vai pahalla, mutta mua on luultu monesti venäläiseksi....ja mulla on juurikin vähän "vinot" mantelimaiset silmät, mitkä ilmeisesti on suomalaisille sitten tyypillisiä? Ja muutenkin olen mielestäni kyllä ihan suomalaisen näköinen, enkä ole edes pitkä ja laiha. Joten en tiedä mistä mahtaa johtua, tämä luulo. Ulkomaissa kavereitani on kuitnekin heti veikattu esim ruotsalaisiksi, mutta kun olen sanonut että suomesta olen, moni sanonut että "luuli minun olevan venäjältä"....

Vierailija
48/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:24"]

Mikähän tässä on pointtina? Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä? Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?

[/quote]

Kuule kyllä on huomattavasti samannäköisempiä keskenään esimerkiksi muut pohjoismaalaiset, keskieurooppalaiset ja eteläeurooppalaiset. Suomalaiset on ihan omannäköistään porukkaa. Välillä saattaa sekottaa venäläisiin. Sanon nyt suoraan: on todella hyvä asia, noin niinku pelkästään jo esteettisessä mielessä että saadaan tänne mielyttävämmän ulkonäön tuottavaa geeniperimää. Suomalaiset ON rumia, ei kai kukaan nyt sitä voi kiistää? Se on sitten ihan toinen juttu, onko sillä mitään merkitystä.

Vierailija
49/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin suomalainen, alunperin blondi (nykyään melkein vaaleanruskeat hiukset) ja olen kuullut monelta näyttäväni espanjalaiselta, siis myös espanjalaisilta ihmisiltä. Mielestäni mulla on kuitenkin sisänsä aika suomalaiset piirteet, korkeat poskipäät ja perunanenä.

Vierailija
50/140 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:24"]

Mikähän tässä on pointtina? Eiköhän minkätahansa alueen kantaväestöllä ole tunnusomaiset piirteensä? Viestin sisältö taisi vain olla se, että suomalaisten on syytä tietää kuinka rumia ja perseestä he ovat?

[/quote]

Kuule kyllä on huomattavasti samannäköisempiä keskenään esimerkiksi muut pohjoismaalaiset, keskieurooppalaiset ja eteläeurooppalaiset. Suomalaiset on ihan omannäköistään porukkaa. Välillä saattaa sekottaa venäläisiin. Sanon nyt suoraan: on todella hyvä asia, noin niinku pelkästään jo esteettisessä mielessä että saadaan tänne mielyttävämmän ulkonäön tuottavaa geeniperimää. Suomalaiset ON rumia, ei kai kukaan nyt sitä voi kiistää? Se on sitten ihan toinen juttu, onko sillä mitään merkitystä.

[/quote]Ai komeita somppuja? Suvakkien "faktat' on niin mahtavia.

Se että sinä olet ilmeisesti ruma, ei tarkoita että suomalaiset ovat rumia. Suomalaiset ovat kauniita. Somput on rumia. Siis minun mielestäni. Se ei tietenkään ole mikään fakta, osaan erottaa faktan mielipiteestä. Sinä et.

Vierailija
51/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suomalaisten vihapalsta tämä on. Monet suomalaisista on kauniita, ei kaikki, niin kuin ei muistakaan kansoista kaikki ole kauniita. Suurin osa on ihan tavallisen ja miellyttävän näköisiä. Mä olen niin kyllästynyt tähän suomalaisten ja suomalaisuuden haukkumiseen. Muuttakaa muualle te haukkujat ja olkaa sitten tyytyväisiä ja hiljaa. Kysyin mieheltä kumpi oli kauniimpi, suomalainen vai ruotsalainen niin piti suomalaista kauniimpana. Olin itse samaa mieltä. Suomalaisten piirteet selvempiä,iho maitomaisempi.

Vierailija
52/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:16"]

Minua on luultu norjalaiseksi ja italialaiseksi. Ei missään tapauksessa suomalaiseksi. Olen suomenruotsalainen.

[/quote]

" ei missään tapauksessa" , mutta suomenruotsalaiset ovat etniseltä taustaltaan ihan suomalaisia

[/quote]Eihän hän sanonut ettei olisi suomalainen vaan että häntä ei (koskaan) luulla/arvata suomalaiseksi.

Vierailija
54/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaiset ovat kauniita. Joku osuvasti sanoi, että ei olla ihan niin kirveellä veistettyn oloisia.

Itse olen 1/4 venäläinen, 1/4 suomalainen, 1/4 ruotsalainen (tosin tumma) ja 1/4 italialainen. Mielestäni näytän ihan venäläiseltä ja muutamia kertoja, minua on myös Suomessa naapurimaalaiseksi luultu. Veljeni taas menisi ihan italialaisesta minusta, mutta Italiassa ollessamme meidät kyllä tunnistettiin pohjoisen asukeiksi.

Vierailija
55/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehistä tehty tuollaista vastaavaa?

Vierailija
56/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:01"]

tää on mielenkiintoinen, lukaskaa ihmeessä!  https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/

[/quote]

Tekijä on melkoinen himmler kallonmittaaja.

Vierailija
57/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu venäläiseksi, virolaiseksi ja romanialaiseksi.
Yleensä etenkin turistikohteissa tunnistetaan ihan suomalaiseksi. Kauppiaat tietävät millä kielellä huudella kun kävelee ohi :D

Vierailija
58/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoisia kuvia. Oikeastaan jokainen sopii hyvin omiin mielikuviini, tuon ranskalaisen voi melkein kuulla puhuvan...

Minua on luultu englantilaiseksi ja venäläiseksi. Olen suomalainen, vähän kaukaisempia sukujuuria on myös Norjassa. Kaipasin sitä average-norjalaisen kuvaa... Silmäni ovat melko syvällä päässä, mutta liikkuva luomi on silti näkyvä ja poskipääni ovat leveät, eivät niinkään korkeat.

Vierailija
59/140 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja saksalaiset on todella vaikeita tunnistaa. Kukaan ei pysty siihen kun ulkonäöt vaihtelee niin paljon. 

Vierailija
60/140 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hauskaa, jos joku saisi kaikkien palstalaisten Kuvat ja loisi niistä keskivertomamman ja tietysti miehille sama!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä