Kertokaa kokemuksia piheistä miehistä
Kommentit (143)
Pihi (ja entinen) miesystäväni ei osannut keskustella mistään muusta kuin mitä jokin maksaa ja paljonko sai jossain kaupassa kinnattua alennusta. Olipa siinä elämällä sisältöä.
Semmoista ihmettelen että joku pyytää kanssaan johonkin ja alkaa valittaa kalleudesta. Olisi kysynyt jo lähtiessä tahtooko toinen niin kovasti. Ainahan voi sopia kulujen jakamisesta.
Ai että mä vihaan näitä miehiä! Juuri pääsin onneksi eroon sellaisesta saituri kitupiikistä! Mitään ei perheen hyväksi voinu ikinä hankkia kun pitkin hampain, ei saanu sisustaa ei mitään. Monen monen jaarittelun jälkeen jotain saattoi hankkia, kaikki olis pitänyt vain pistää säästöön tai omiin leluihin. No tottapa ovat tyytyväisiä niine rahoinensa, niillä kun ei vain oikein tee mitää ainakaan tuonpuoleisessa. Ymmärrän kyllä säästämisen idean. mutta että sitä rahaa rakastaa enemmän kun läheisiä ja antaa sen takia perheen hajota. Niin ja tämäkin pihtas tunteissa, tai juu eihän niitä ollutkaan, tunteita.
Pihi mies naiselle = mies, joka ei käytä 80% jokaisesta tienaamasta eurostaan naisen hemmotteluun
Kerran treffeillä jouduin ostamaan oman drinkin. No siirryin kyllä heti toiseen pöytään, jossa tarjoilu pelasi. Ihme hiippari kyllä, en todellakaan ollut myöhemmin yhteyksissä.
Hyvä juttu että tuo ääliömäinen käytös ja piheys tuli esiin niin pian, en ehtinyt mitenkään oikeastaan edes ihastumaan, pulassa olisi jos ukko paljastuisi pihiksi vasta liian myöhään.
Ex: kaupasta sai ostaa vain sen verran kuin käsiin mahtui. Kärryä ei saanut ottaa...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:59"]
Pihi (ja entinen) miesystäväni ei osannut keskustella mistään muusta kuin mitä jokin maksaa ja paljonko sai jossain kaupassa kinnattua alennusta. Olipa siinä elämällä sisältöä.
[/quote]Pihit ihmiset on yleensä kovia materialisteja, mutta kääntävät asiat aina niin, että muut ovat. Heille itselleen raha on kaikki kaikessa, mutta muita osaavat kyllä neuvoa, kaikkea ei voi mitata rahassa. Tarkoittaa, että muiden ei pitäisi tarkkailla rahanmenoaan, jotta pihi voisi jatkaa kuppaamistaan. Rahalla ei saa rakkautta = pihi ei osta mitään toiselle, raha on vain maallista = toisen pitää tuhlata rahansa pihiin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:55"]
Tällaiseen kitupiikkiin tutustuin Norjassa joitakin vuosia sitten:
- joi monta päivää vanhaa kahvipannussa muhinutta kahvia
- valitti kuuman veden tuhlaamisesta, esim. astioiden tiskaaminen kuumalla vedellä ja vaatteiden viikottainen pesu pyykkikoneessa aiheutti raivokohtauksen
- sai perheenjäsenen avulla ilmaiset lentoliput, ei olisi matkustanut jos olisi itse joutunut maksamaan
- ei voinut ajaa taksilla edes lyhyitä matkoja, vaan järjesti aina naapurin maksuttomaksi kuskiksi
- ei käynyt ikinä lounaalla tai ravintoloissa
- ei ostanut kaupasta koskaan kalaa, vaan söi vain itsekalastamaansa
- söi lihaa harvoin, koska sekin oli kallista
- piheilyä ruoan suhteen, osti kaupasta aina samat tuotteet. Jos olin mukana, kysyi tarkkaan miten paljon minä syön + muut vieraat jos niitä oli tulossa
- ei voinut hommata kotiin tietokonetta, koska työpaikalla oli
- työpaikan piikkiin sai monia juttuja, mm. viiniä!
- teetti pimeästi remontti- ja rakennustöitä mm. työntekijät Itä-Euroopasta
- pyyhkeet, liinavaatteet 90-luvulta + osa lahjoja
- monet vaatteet, kirjat, sisustustekstiilit ym. on lahjoina saatuja
Nämä nyt tuli ekana mieleen.
[/quote]
Ai niin, ukolla oli rahaa vaikka kuinka paljon. :)
[/quote]
Pikku lisäys:
- raivostui siitä, kun kaadoin vedenkeittimessä olleen jämäveden viemäriin
- söi usein parasta ennen-päiväyksen ylittäneitä ruokia (eikä oikeasti varmaan huomannut mitään maussa)
- sai tuliaisia ja lahjoja muilta, mutta antoi itse aina ilmaislahjoja työpaikalta (toisaalta näppäriä ja ihan ok-lahjoja, mutta hänen ei tarvinnut laittaa sentin hyrrää niiden eteen)
- käytti ikivanhaa, vioittunutta silitysrautaa. Meni monta kuukautta suostutellessa se ostamaan uusi ja senkin osti vain kun oli alennuksessa
- ei voinut ostaa oikeastaan mitään ylellisyystavaraa tai jos pystyi niin pitkin hampain ja niihin kätkeytyi taka-ajatuksia
- asunto ja mökki sisustettu muilta saaduilla lahjoilla (mistäkö tiedän? satui usein kysymään mistä tuo ja tuo on peräsin ja sanoi lähes aina että sain lahjaksi)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:42"]
Onko tämän ketjun naiset niitä rohkeita, itsenäisiä , omillaan toimeentulevia naisia?
Paljonko seteleitä pitää sinne ansiottomalle jalustalle ojentaa?
[/quote]
Pihiys miehissä on nykypäivän Suomessa jotenkin kasvanut. Jotain kieroonmennyttä tasa-arvoa se kait on. Parisuhdetta tai perhettä ei nähdä yksikkönä, jossa on aivan sama kenen kulutukseen se raha menee, kun se kumminkin on oman perhee sisällä olevaa. Laskeskellaan kuitteja ja sniiduillaan jostain vessapaperin epätasa-arvoisesta kulutuksen jakautumisesta. Eikö voisi vaan olla pariskunta tai perhe, joka nauttii yhdessäolosta? Joka tukee toisiaan. Jos se toinen, nyt hetkellisesti on pienemillä varoilla, niin tuetaan sitä, toinen voi tukea vaikkapa emotionaalisesti. Tosin näiden pihien miesten päässä ei taida paljoa emootioille olla tilaa. Ja jos rahasta aletaan sniiduilla, niin se johtaa vaan sniiduiluun kaikessa. En minä ainakaan viitsisi lähteä makuuhuoneeseen heti kuittien räknäystalkoiden jälkeen. Tai kovi paljoa tukea henkilöä, joka juuri on läksyttänyt ihan kahvinkeitosta uusilla puruilla. Erittäin pihien miesten kannattaisi jättää naiset ja lastenteko väliin. Kuluerähän se perhe vaan heille on.
Mieheni mölisee meidän lapsille suihkun oven takana, että pitää lopettaa se veden lutraus, vaikka minä maksan vesilaskun aina. Vain sillä tavalla "sain" hankkia kylpyammeen, etä lupasin aina maksaa vesilaskun. Mieheni ei ole koskaan maksanut ulkomaanmatkoistamme lähimainkaan puolta. Mieheni osti viime jouluna minulle joululahjaksi yhden kynttilän. Hän saa minulta joka vuosi monta lahjaa. Sanomattakin on selvää, että minä ostan lasten lahjat. Jos mieheni menee ruokakauppaan, hän tekee suuren numeron siitä, että osti sitä ja tätä. Oikeasti minä maksan 90 prosenttia meidän ruuistamme. Mieheni mielestä poikamme ei olisi pitänyt alkaa harrastaa toista lajia, koska se on kallis. No, minä maksan. Mieheni ei osta itselleen vaatteita. Lapsena ja nuorena miehenä osti äiti, nykyään minä.
Olemme kumpikin melko hyvätuloisia. Ja mihinkö mieheni rahat menevät? Autoon ja hänen omiin nimiinsä ostamaansa kesämökkiin ja en tiedä mihin muuhun. Minulla on oma auto, tietenkin itse maksamani. Pihiys on ikävää, mutta ei se ole ikävin piirre hänessä. Ikävin on se, että hän on myös kylmän etäinen ja aikaisemmin ilkeäkin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:52"]
Onko tämän ketjun naiset niitä rohkeita, itsenäisiä , omillaan toimeentulevia naisia?
[/quote]
Pihiys miehissä on nykypäivän Suomessa jotenkin kasvanut. Jotain kieroonmennyttä tasa-arvoa se kait on. Parisuhdetta tai perhettä ei nähdä yksikkönä, jossa on aivan sama kenen kulutukseen se raha menee, kun se kumminkin on oman perhee sisällä olevaa. Laskeskellaan kuitteja ja sniiduillaan jostain vessapaperin epätasa-arvoisesta kulutuksen jakautumisesta. Eikö voisi vaan olla pariskunta tai perhe, joka nauttii yhdessäolosta? Joka tukee toisiaan. Jos se toinen, nyt hetkellisesti on pienemillä varoilla, niin tuetaan sitä, toinen voi tukea vaikkapa emotionaalisesti. Tosin näiden pihien miesten päässä ei taida paljoa emootioille olla tilaa. Ja jos rahasta aletaan sniiduilla, niin se johtaa vaan sniiduiluun kaikessa. En minä ainakaan viitsisi lähteä makuuhuoneeseen heti kuittien räknäystalkoiden jälkeen. Tai kovi paljoa tukea henkilöä, joka juuri on läksyttänyt ihan kahvinkeitosta uusilla puruilla. Erittäin pihien miesten kannattaisi jättää naiset ja lastenteko väliin. Kuluerähän se perhe vaan heille on.
[/quote]
Ahaa, nämä ketju esimerkit tuntuvat olevan kuitenkin lompakkoloisia, ilman perhettä.
Maksatko muuten omat menosi ja puolet yheisistä menoista?
Koska olet miehellesi tarjonnut, tai ostanut sille kukkia ?
[/quote]
Elätin miestäni pari vuotta kun hän oli työttömänä. Tarjosin ulkomaanmatkojakin. Nyt olen kodinhoidontuella hoitamassa yhteistä lastamme. Mies kustantaa siis enemmän, tosin päätös kotiinjäämisestäkin oli yhteinen. Tällä palstalla on kerrottu välillä miehistä, jotka edellyttävät naisen kodinhoidontuella maksavan omat menonsa ja puolet yhteisistä, sekä kaikki lasten menot. Ja tietty tekevän kaikki kotityöt. Onko se sinusta reilua?
Huh kamalia miehiä olette tavanneet! Ihmekään että ovat eksiä!
Onneksi omani ei ole yhtään pihi, päinvastoin. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän osaa arvostaa jo maksettua kotia, mökkiä ja autoa. Ja sitä että voi ostaa mitä haluaa :) voi sitten huolettomana hankkia lapsiakin kun niiden aika tulee, kun ei tarvitse jokaista euroa laskeskella.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
Ahaa, nämä ketju esimerkit tuntuvat olevan kuitenkin lompakkoloisia, ilman perhettä.
Maksatko muuten omat menosi ja puolet yheisistä menoista?
Koska olet miehellesi tarjonnut, tai ostanut sille kukkia ?
[/quote]
Elätin miestäni pari vuotta kun hän oli työttömänä. Tarjosin ulkomaanmatkojakin. Nyt olen kodinhoidontuella hoitamassa yhteistä lastamme. Mies kustantaa siis enemmän, tosin päätös kotiinjäämisestäkin oli yhteinen. Tällä palstalla on kerrottu välillä miehistä, jotka edellyttävät naisen kodinhoidontuella maksavan omat menonsa ja puolet yhteisistä, sekä kaikki lasten menot. Ja tietty tekevän kaikki kotityöt. Onko se sinusta reilua?
[/quote]
Miehesikö ne kotityöt pitäisi tehdä ?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:11"]
Onneksi omani ei ole yhtään pihi, päinvastoin. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän osaa arvostaa jo maksettua kotia, mökkiä ja autoa. Ja sitä että voi ostaa mitä haluaa :) voi sitten huolettomana hankkia lapsiakin kun niiden aika tulee, kun ei tarvitse jokaista euroa laskeskella.
[/quote]
Miehesikö ne siis maksoi?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:11"]
[/quote]
Miehesikö ne siis maksoi?
[/quote]
ihan yhdessä maksettiin :) kun on rakkausliitto niin kaikki on yhteistä.
en itsekään vaadi mitään avioehtoja, vaikka tulen saamaan miljoonaperinnön.
Eräs entinen nikkaroi kotonaan. Jäi yhtä ruuvia vaille korjaus. Sen sijaan että olisi hakenut ruuvin 2km päässä olevasta rautakaupasta muisti että isällään 20km päässä on niitä. Samoin juoksi aina kaikkien tarjousten perässä vaikka bensaa paloi enemmän kuin tuli säästöä.
Mä olen luonteeltani pihi ja se on ihan hirveää. Koen morkkista JOKA IKISESTÄ ostosta ja koen mielihyvää ainoastaan silloin kun työnnä rahaa säästötilille.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:56"]
- valitti kuuman veden tuhlaamisesta, esim. astioiden tiskaaminen kuumalla vedellä ja vaatteiden viikottainen pesu pyykkikoneessa aiheutti raivokohtauksen
- sai perheenjäsenen avulla ilmaiset lentoliput, ei olisi matkustanut jos olisi itse joutunut maksamaan
- ei voinut ajaa taksilla edes lyhyitä matkoja, vaan järjesti aina naapurin maksuttomaksi kuskiksi
- piheilyä ruoan suhteen, osti kaupasta aina samat tuotteet. Jos olin mukana, kysyi tarkkaan miten paljon minä syön + muut vieraat jos niitä oli tulossa
[/quote]
[/quote]
Pikku lisäys:
- raivostui siitä, kun kaadoin vedenkeittimessä olleen jämäveden viemäriin
- söi usein parasta ennen-päiväyksen ylittäneitä ruokia (eikä oikeasti varmaan huomannut mitään maussa)
- sai tuliaisia ja lahjoja muilta, mutta antoi itse aina ilmaislahjoja työpaikalta (toisaalta näppäriä ja ihan ok-lahjoja, mutta hänen ei tarvinnut laittaa sentin hyrrää niiden eteen)
- käytti ikivanhaa, vioittunutta silitysrautaa. Meni monta kuukautta suostutellessa se ostamaan uusi ja senkin osti vain kun oli alennuksessa
- ei voinut ostaa oikeastaan mitään ylellisyystavaraa tai jos pystyi niin pitkin hampain ja niihin kätkeytyi taka-ajatuksia
- asunto ja mökki sisustettu muilta saaduilla lahjoilla (mistäkö tiedän? satui usein kysymään mistä tuo ja tuo on peräsin ja sanoi lähes aina että sain lahjaksi)
[/quote]
- ei tilannut mitään lehtiä (sanoma- tai aikakauslehtiä), koska ne maksaa.
- pari kertaa viikossa ilmestyvä ilmaissanomalehtimainos oli riittävä, koska sitä pystyi käyttämään hyvänä uunin sytykkeenä.
- teki itse polttopuunsa. kerran meni vaikeaksi ja ehdotin, että voisi ostaa yhden talven puut, niin suuttui.
- mahdollisimman vähäinen sähkölämmitys ja kaikissa huoneissa ei varmaan ollut minkäänlaista lämmitystä.
- asunnon ja mökin ulkopihat ei hääppöisessä kunnossa, niihin olisi kyllä voinut panostaa. Em. mökillä vanhaa polttoöljyä ruostuneessa peltitötterössä, mutta siitä ei olisi päässyt eroon ilmaiseksi.
- ei voinut käydä elokuvissa ym. missään ulkona, koska liian kallista.
[/quote]