Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia piheistä miehistä

Vierailija
29.07.2015 |

Otsikossahan tuo jo tulikin, siis kokemuksia.

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:32"]

Minä olen hieman kateellinen piheistä miehistä. Ex-miehellä rahat riitti korkeintaan viikon tilipäivän jälkeen. Itse olen melko pihi. Haluaisin hieman pihin miehen, jonka kanssa metsästäisin tarjouksia, ei kuitenkaan äärimmäisyyksiin pihi.

[/quote]

Juuri näin! T: persu

Vierailija
62/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:55"]

Tällaiseen kitupiikkiin tutustuin Norjassa joitakin vuosia sitten:

- joi monta päivää vanhaa kahvipannussa muhinutta kahvia 

- valitti kuuman veden tuhlaamisesta, esim. astioiden tiskaaminen kuumalla vedellä ja vaatteiden viikottainen pesu pyykkikoneessa aiheutti raivokohtauksen

- sai perheenjäsenen avulla ilmaiset lentoliput, ei olisi matkustanut jos olisi itse joutunut maksamaan

- ei voinut ajaa taksilla edes lyhyitä matkoja, vaan järjesti aina naapurin maksuttomaksi kuskiksi 

- ei käynyt ikinä lounaalla tai ravintoloissa

- ei ostanut kaupasta koskaan kalaa, vaan söi vain itsekalastamaansa 

- söi lihaa harvoin, koska sekin oli kallista

- piheilyä ruoan suhteen, osti kaupasta aina samat tuotteet. Jos olin mukana, kysyi tarkkaan miten paljon minä syön + muut vieraat jos niitä oli tulossa

- ei voinut hommata kotiin tietokonetta, koska työpaikalla oli 

- työpaikan piikkiin sai monia juttuja, mm. viiniä! 

- teetti pimeästi remontti- ja rakennustöitä mm. työntekijät Itä-Euroopasta

- pyyhkeet, liinavaatteet 90-luvulta + osa lahjoja

- monet vaatteet, kirjat, sisustustekstiilit ym. on lahjoina saatuja

Nämä nyt tuli ekana mieleen. 

[/quote]

Ai niin, ukolla oli rahaa vaikka kuinka paljon. :)
[/quote]

Tästä tulee mieleen Hesarin tänpäivän juttu Portugaliin veroja pakoon luikkineista rikkaista yrityspomoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:36"]

Isäni on ERITTÄIN pihi ja lapsuudestani on jäänyt mieleen muun muassa; - Vessaa ei saanut vetää (hyi) - Sammutteli valoja IHAN koko ajan! - Kaikki ruoka syötiin. Mädästä tomaatistakin piti syödä "hyvä" osio - Max 10e piti riittää minun ja 16-vuotiaan siskoni ruokarahaksi per viikko

[/quote]

Meillä käveltiin perässä sammuttelemassa valoja, ja mä kävelin perässä laittamassa niitä päälle ;)

Sitten tilanne eskaloitui riidaksi ja sanoin etten missään pimeässä luolassa aio asua.

Vierailija
64/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:32"]

Minä olen hieman kateellinen piheistä miehistä. Ex-miehellä rahat riitti korkeintaan viikon tilipäivän jälkeen. Itse olen melko pihi. Haluaisin hieman pihin miehen, jonka kanssa metsästäisin tarjouksia, ei kuitenkaan äärimmäisyyksiin pihi.

[/quote]

Monella tuntuu menevän sekaisin käsitteet säästävinen/taloudellinen ja pihi/itara. Järkevä rahankäyttö on ihan positiivinen ominaisuus, mutta tässä ketjussa lienee ollut tarkoitus kertoa kokemusia sairaalloisen itarista miehistä. (Ihmettelen kyllä, miksi vain miehistä, kyllä niitä pihejä löytyy naisistakin.)

Vierailija
65/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:26"]

Yksi tuttu mies tuli junalla kylään ja pyysi minua maksamaan puolet hänen junalippujensa hinnasta! Pihiyden huippu. Minä olin laittanut ruokaa meille molemmille ja käynyt ruokakaupassa ihan omilla rahoillani. Oli pettymys, että joku haluaa minun osallistuvan omiin matkakuluihinsa, koska olin kutsunut hänet kylään.

[/quote]

Ei varmaankaan tuonut tuliaisia. 
[/quote]

Ne olisi pitänyt lunastaa...

Vierailija
66/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain joka toinen vuosi päästään etelään. Osti mulle käytetyn auton. Satasella pitäisi pärjätä baari ilta, koska hän itse vie ja noutaa, niin ei tarvi maksaa takseja. Valittaa mukamas pitkistä suihkutteluista myös lapsille. Max 15min... Kampaajaan antaa rahaa korkeintaan joka toinen viikko, vaikka mulla on sellainen hiustyyppi joka vaatisi joka viikko. Melkein tässä joutuu itse kohta menemään töihin jos jotain upeeta haluaa.

Vierailija
67/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:41"]

Vain joka toinen vuosi päästään etelään. Osti mulle käytetyn auton. Satasella pitäisi pärjätä baari ilta, koska hän itse vie ja noutaa, niin ei tarvi maksaa takseja. Valittaa mukamas pitkistä suihkutteluista myös lapsille. Max 15min... Kampaajaan antaa rahaa korkeintaan joka toinen viikko, vaikka mulla on sellainen hiustyyppi joka vaatisi joka viikko. Melkein tässä joutuu itse kohta menemään töihin jos jotain upeeta haluaa.

[/quote]

Mene töihin saatanan loinen.

Vierailija
68/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:59"]

Pihi (ja entinen) miesystäväni ei osannut keskustella mistään muusta kuin mitä jokin maksaa ja paljonko sai jossain kaupassa kinnattua alennusta. Olipa siinä elämällä sisältöä.

[/quote]Pihit ihmiset on yleensä kovia materialisteja, mutta kääntävät asiat aina niin, että muut ovat. Heille itselleen raha on kaikki kaikessa, mutta muita osaavat kyllä neuvoa, kaikkea ei voi mitata rahassa. Tarkoittaa, että muiden ei pitäisi tarkkailla rahanmenoaan, jotta pihi voisi jatkaa kuppaamistaan. Rahalla ei saa rakkautta = pihi ei osta mitään toiselle, raha on vain maallista = toisen pitää tuhlata rahansa pihiin.

[/quote]

Pihiyden takana on kokemukset köyhyydestä. Ei pihi ole välttämättä itse koskaan joutunut kokemaan köyhyyttä mutta vanhempien tai isovanhempien kertomukset ovat kasvattaneet säästämään pahan päivän varalle.

Ja ei tämä kulutus yhtesikunta nyt niin kovin vahvoissa kantimissa tunnu olevan kun lama vain syvenee ja työttömyys lisääntyy. Nyt ei ole hyvä aika keskiluokkaisenkaan kuluttaa ylimääräisiin mielihaluihin sillä varmoja työpaikkoja ei ole kuin ehkä kunnanlääkäri niin kaun kuin Suomi saa velkaa.

Minusta osoittaa naiselta jo röyhkeyttä vaatia mies tarjoamaan treffeillä. Näitä lompakon metsästäjiä on tullut nähtyä ja olen oppinut tunnistamaan tyypin.

[/quote]

Härskiä on myöskin vaatia sitä pillua heti ekoilla treffeillä. Ihan järkevää, että naiset katsovat ensin, millainen mies on. Pihi mies ei vaikuta hyvältä perheenisäainekselta. Jättäisi varmaan lapsetkin nälkäisiksi. 

[/quote

Minä opin että mies tinkii omista tarpeistaan lastensa hyväksi. Huvittaa kun joskus vuosia sitten kuulin radiosta kuinka toimittaja kertoi että oli joskus lapsena joutunut ostamaan syötyään faijansa jugurtin tälle uuden viikko rahoistaan. Minusta tuossa tarinassa ei ollut mitään hienoa tai kyse kasvatuksellisesta opetuksesta vaan kyse oli puhtaasti akateemisesti koulutetun kaiken saamaan tottuneen miehen pohjattomasta itsekkyydestä.

Vierailija
69/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:41"]

[/quote]

Vulva-mieskö se siellä taas provoaa? Joo, toi töihin meno olis ihan hieno ajatus.

Vierailija
70/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:06"]

Pihi mies naiselle = mies, joka ei käytä 80% jokaisesta tienaamasta eurostaan naisen hemmotteluun

[/quote]

exä vaati 100% tuloista hänen käyttöön.  tili meni aina kahdessa päivässä

Vierailija
71/143 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:41"]Vain joka toinen vuosi päästään etelään. Osti mulle käytetyn auton. Satasella pitäisi pärjätä baari ilta, koska hän itse vie ja noutaa, niin ei tarvi maksaa takseja. Valittaa mukamas pitkistä suihkutteluista myös lapsille. Max 15min... Kampaajaan antaa rahaa korkeintaan joka toinen viikko, vaikka mulla on sellainen hiustyyppi joka vaatisi joka viikko. Melkein tässä joutuu itse kohta menemään töihin jos jotain upeeta haluaa.
[/quote]

Olisit liiotellut vielä vähän ronskimmin. Nyt toi vähän kuivui kasaan.

Vierailija
72/143 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä, narsistinen ja sairaalloisen pihi. Äiti kehuskeli että tämä vei hänet ensimmäistä kertaa ulos syömään 20 avioliittovuoden aikana. Vitsikkäästi voisi kysyä että nakkikioskilleko, vasn sinnepä juuri. Jälkikäteen nurisi kun oli käyttänyt rahaa häneen.

Vierailija
73/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks poikaystävä vei mut aikoinaan syömään sen työpaikkaan liittyvään ravintolaan. Se sai hyvän henkilökunta-alennuksen mutta silti kehtasi valittaa mulle ääneen kuinka kalliiks sille tulin. Oli vielä niin kehunut että vien sut syömään. Tuli vähän tyhmä olo. Ja sitten se tinki kaikesta, hyvä ettei Prismassa maidosta. Aina sai hävetä.

Vierailija
74/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei sinänsä ole pihi, kaupasta ihan hyvässä hengessä ostetaan ruuat tms. Mutta sitten jos käyn shoppailemassa ja kerron ostaneeni esim. 100e maksavat laadukkaat kengät, jotka palvelevat usean vuoden, ne ovat sitten hänen mielestään hurjan kalliit ja muten olen sellaiset raaskinut ostaa. Itse olen sitä mieltä vaatteissa, että kun kerran panostaa niin tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa kympillä ja lyödä roskiin parin kuukauden päästä.

Vierailija
75/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikähän miehet on usein järjettömän pihejä. Tiedän tapauksia lähipiiristä jotka muistelevat harmitellen vielä yli 20 vuoden jälkeenkin rahoja, jotka meni hukkaan, kun öljypurkki maksoi 5 markkaa enemmän paikassa mistä erehtyi ostamaan.

Vierailija
76/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita ja pillua

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Vierailija
77/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äijän mielestä kaikki mun asiat on rahantuhlausta. Kampaajallakkin pitää käydä salaa. Hän ei onneksi huomaa mitään muutosta vaikka leikkaisin pitkästä siiliksi.

Vierailija
78/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli pihi kun piti hankkia jotain meidän kotiin tai lapsille josta ei hänelle ollut iloa. Lasten vaatteisiin max 50€ oli ihan tarpeeksi kun ostoslistalla oli esim. talvihaalari, talvikengät, sukkia, alushousuja ym. Myös verhot, matot, suurin osa kalusteista aivan turhia. Hyvät rattaat joilla autottomana olisin päässyt kulkemaan julkisilla ja lumessa oli turhat. Sen sijaan kaiutinsysteemi, hinta 3000€, oli täysin tarpeellinen hankinta, samoin autolla kulkeminen kaikki matkat, kauppaankin johon matkaa 600m, mutta perheenjäsenen kuskaaminen harrastuksiin, töihin, kouluun, lentoasemalle, kavereiden luo, aivan turhaa kun tekee ihan hyvää kävellä ja julkisilla pääsee. Ja onhan noita tapauksia vaikka kuinka. No minä ne kodin verhot, sohvat, matot ym. hankin ja lasten vaatteet pääosin maksoin kun menin töihin ja tienasin paremmin kuin kotiäitinä.

Vierailija
79/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:35"]

Miksikähän miehet on usein järjettömän pihejä. Tiedän tapauksia lähipiiristä jotka muistelevat harmitellen vielä yli 20 vuoden jälkeenkin rahoja, jotka meni hukkaan, kun öljypurkki maksoi 5 markkaa enemmän paikassa mistä erehtyi ostamaan.

[/quote]

Saattaa johtua siitä, että koko elämänsä on tottunut elämään noin. Vanhemmat ovat saattaneet olla köyhiä, opiskellessa joutuu elämään köyhästi ja työttömänä sama juttu. Jos on elänyt noin koko elämänsä ja vaikka sitten yhtäkkiä löytääkin työpaikan, niin siihen voi mennä aika pitkä aika totutellessa, että ei tarvitse aina säästää äärimmäisyyksiin kaiken kanssa.

Vierailija
80/143 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseen kitupiikkiin tutustuin Norjassa joitakin vuosia sitten:

- joi monta päivää vanhaa kahvipannussa muhinutta kahvia 

- valitti kuuman veden tuhlaamisesta, esim. astioiden tiskaaminen kuumalla vedellä ja vaatteiden viikottainen pesu pyykkikoneessa aiheutti raivokohtauksen

- sai perheenjäsenen avulla ilmaiset lentoliput, ei olisi matkustanut jos olisi itse joutunut maksamaan

- ei voinut ajaa taksilla edes lyhyitä matkoja, vaan järjesti aina naapurin maksuttomaksi kuskiksi 

- ei käynyt ikinä lounaalla tai ravintoloissa

- ei ostanut kaupasta koskaan kalaa, vaan söi vain itsekalastamaansa 

- söi lihaa harvoin, koska sekin oli kallista

- piheilyä ruoan suhteen, osti kaupasta aina samat tuotteet. Jos olin mukana, kysyi tarkkaan miten paljon minä syön + muut vieraat jos niitä oli tulossa

- ei voinut hommata kotiin tietokonetta, koska työpaikalla oli 

- työpaikan piikkiin sai monia juttuja, mm. viiniä! 

- teetti pimeästi remontti- ja rakennustöitä mm. työntekijät Itä-Euroopasta

- pyyhkeet, liinavaatteet 90-luvulta + osa lahjoja

- monet vaatteet, kirjat, sisustustekstiilit ym. on lahjoina saatuja

Nämä nyt tuli ekana mieleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme