Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahattomasti lapseton, oletko ikinä kokenut huojentuneisuutta siitä, että lapsia ei tullut?

Vierailija
30.04.2025 |

Missä tilanteessa? 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja monta kertaa. Yleensä kun luen uutisia miten lapsiperheiden ja nuorten asioita on huononnettu. Toisinaan myös silloin kun työpäivät ovat venyneet ja paukkuneet, mietin että on se hyvä ettei ole lapsia.

Vierailija
2/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun luin täältä ketjua siitä, millaista taistelua jokainen päivä nepsylapsen kanssa on. En tiedä, miten jaksaisin sellaista. 

Vierailija
4/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varje dag

Vierailija
5/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin ammatissa missä kuulen vanhempien ongelmia ja kyllä, tällainenkin olo on tullut.

Vierailija
6/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisillä hetkillä sain lapsen, olisin paljon menettänyt.Kiitos. 

Vierailija
7/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sellaista suhdetta mihin olisin tehnyt lapsia eli onko se nyt tahallista vai tahatonta. Kun kuulen lasten ilakoivan, kiljuvan tai huutavan, totean ettei minusta olisi ollut äidiksi. Ihan vaikka sellaiset riemunkiljahduksetkin on kauheita. Vauvan jokeltelu ja kikatus varmaan ainoita mukavia ääniä tavallisen puheäänen lisäksi. 

Luulen että lasten kuuluu huutaa, jotta heidän äänenkäyttönsä vahvistuu.

Vierailija
8/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eksäni halusi panna minut paksuksi, ja olen edelleen älyttömän onnellinen, että mulla ei ole yhteistä lasta hänen kanssa. Se tavallinen tarina: ensin mies oli tosi ihana ja huomaavainen, häiden jälkeen kasvavassa määrin mustasukkainen ja väkivaltainen.

Vierailija
9/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olisin ollut tämän masennuksen ja luonteenpiirteitteni vuoksi huono äiti. Ehkä jos olisi ollut parisuhde hyvän miehen kanssa, niin olis ollut mahdollista.

Vierailija
10/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ainoa lohtu on ettei tullut sairaita lapsia myöskään.

Vierailija
11/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, silloin kun näen vaikeasti vammaisen lapsen arkea.

Vierailija
12/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologinen klo tikitti vinhaa vauhtia, onnerksi löytyi miers jonka kanssa halusin lapsen, ei vaan kuulunut vuosiin mutta ihme tapahrtui. Voitte kuvitella että olimme onnellisia. Mies oli n 10 v nuorempi 

Vierailija
13/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen klo tikitti vinhaa vauhtia, onnerksi löytyi miers jonka kanssa halusin lapsen, ei vaan kuulunut vuosiin mutta ihme tapahrtui. Voitte kuvitella että olimme onnellisia. Mies oli n 10 v nuorempi 

Ymmärrätkö, että sulta ei kysytty mitään? 

Vierailija
14/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vaan jammailin aikoinaan että no niin, nyt minun tehtävä on tehty ja voin kuolla.

Siis kun kuulin että joku nainen oli raskautunut minusta.

Mun tehtävä oli siinä ja vetäydyin eläkkeelle kuolemaan pois.

Siitä on jo noin 20 vuotta aikaa ja en kuollutkaan, mutta kovasti yritän lakastua pois.

Kolme muuta tuli sillä välillä. Syntyi tupsahti ja ihan on tehty dna-testit. Mun on.

En edes mitenkään tee aktiivisesti hommia sen eteen, mutta aina joka kevät pölyttää ja tulee kova siemensato.

Olen sellainen pumppaaja. Uskoisin että mun elämä alkaa olla jo ehtoo puolella. Että ei enää. Mistä sitä tietää?

Minusta on tullut keskimäärin aika kova sato, jos olisin joku perunalajike, niin olisin varmasti ehkä lapinpuikula tai muu kova satoinen yksilö f1-hybridi, parempi kuin muut miehet.

Vierailija
15/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite vaan jammailin aikoinaan että no niin, nyt minun tehtävä on tehty ja voin kuolla.

Siitä on jo noin 20 vuotta aikaa ja en kuollutkaan, mutta kovasti yritän lakastua pois.

Kolme muuta tuli sillä välillä. Syntyi tupsahti ja ihan on tehty dna-testit. Mun on.

En edes mitenkään tee aktiivisesti hommia sen eteen, mutta aina joka kevät pölyttää ja tulee kova siemensato.

Olen sellainen pumppaaja. Uskoisin että mun elämä alkaa olla jo ehtoo puolella. Että ei enää. Mistä sitä tietää?

Minusta on tullut keskimäärin aika kova sato, jos olisin joku perunalajike, niin olisin varmasti ehkä lapinpuikula tai muu kova satoinen yksilö f1-hybridi, parempi kuin muut miehet.

Valvomosta päivää. Ilmoittivat tuossa ylläpidolta että korkkia voisi laittaa kiinni ja juoda väliin vaikka pari lasillista kirkasta vettä ja odotella tunnin verran haihtumista.

Mielellään korkki kiinni koko päiväksi. Eiköhän tämä ollut tässä tältä erää.

t. Valvomo

Vierailija
16/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vissiin korkki narahtanut jo jonkun aikaa sitten. 

Vierailija
17/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vissiin korkki narahtanut jo jonkun aikaa sitten. 

Taitaa olla enemmänin niin että ei ole ottanut viinaa pitkiin aikoihin. Meinaan että kuulostaa ihan sörsselssönin syndroomalta.

Vierailija
18/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se että pitääkö lapsista selviää lopulta vasta siinä vaiheessa, kun on se oma lapsi. Siihen asti kaikki on vaan mutuilua.

Varmaa on vain se että elämä muuttuu sen jälkeen, kun on oma lapsi hoidettavana.

Vierailija
19/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään tunsin alakuloa siitä, että lapsia ei mulle siunattu, mutta sitten naapurin autistiteini rääkyi pihalla jälleen kerran v***ua ja saatanaa ja mietin että niin no, se vois olla totakin. 

Vierailija
20/52 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helpottunut. Parempi sille lapselle ja mulle, etten saanut lapsia.