Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille

Vierailija
03.03.2022 |

Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?

Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?

Kommentit (339)

Vierailija
121/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa nyt että mistä tiedätte, milloin lähteä?

Eikä kelpaa vastaus että tiedätte vaan

Vierailija
122/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sodan jälkeen enää palata vai saako jonkun syytteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos Venäjä hyökkää myös uuteen asuinmaahan? Joutuuko silloin sotimaan?

Vierailija
124/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.

Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.

Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?

EU-ja ETA-maihin voi Suomen kansalainen matkustaa milloin vain ja jäädä asumaan, asumisen rekisteröinti pitää tehdä muistaakseni 3 kk sisällä. Miksi jotkut luulevat, etteä ulkomaille olisi jotenkin vaikeaa päästä ja jäädä asumaan?

Juuri näin.

Mutta yhteiskunnan elatukseen ei välttämättä ole oikeutta

Kaikki eivät ole yhtä persaukisia kuin sinä. Ulkomailla voi työskennellä, EU-maissa täysin vapaasti - ja kyllä, siitä saa palkkaa vaikka se sinusta kuulostaisikin uskomattomalta.

Mutta saako niitä töitä noin vaan?

Kiitos, minulla on työpaikka ja jonkin verran säästöjä

Riippuu alasta. Jos sinulla on koulutus, kielitaitoa ja työkokemusta jollekin tietylle alalle, töitä voi löytyä nopeastikin. Hanttihommia taas on kaikissa maissa aina saatavilla kouluttamattomille, palkkaus ei välttämättä ole kummoinen.

Vierailija
125/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sodan jälkeen enää palata vai saako jonkun syytteen?

Armeijan käymättömänä naisena ei ainakaan pitäisi mitään sanktioita tulla, asevelvollisilla asia voi olla eri.

Vierailija
126/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on parempi kuin pommi niskassa. Onko kaikki sotapakolaiset kautta historian muka ökyrikkaita? Tietysti pitää varautua siihen, että välillä on nälkä ja kylmä ja koko elämä pitää rakentaa alusta. Mutta kuin kauan kun on hengissä on toivoa. Pommi niskassa sitä ei paljon ole.

Vierailija
127/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollaanko kaikki?

Vierailija
128/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.

Mä olen kanssa ulkosuomalainen ja mun ensimmäinen ajatus on, että miten saan eläkkeellä olevat vanhempani pois Suomesta. Ovat sen verran iäkkäitä, että eivät kuitenkaan yksin pystyisi lähtemään, joten ensimmäisenä mun olisi tultava heitä auttamaan pois Suomesta.

Sama! 

Vierailija
129/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko maaseudulta paeta?

Ammutaanko tuotantoeläimet? Kuka tuottaa ruoan?

Vierailija
130/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että menisimme sellaiseen maahan kuin Häme. Keskelle ei mitään piilossa olevalle mökillemme. Tarpeen tullen sitten rinteessä olevaan maakellariin piiloon.

Vierailija
131/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on parempi kuin pommi niskassa. Onko kaikki sotapakolaiset kautta historian muka ökyrikkaita? Tietysti pitää varautua siihen, että välillä on nälkä ja kylmä ja koko elämä pitää rakentaa alusta. Mutta kuin kauan kun on hengissä on toivoa. Pommi niskassa sitä ei paljon ole.

Samoin. Mieluummin vaikka vähän köyhempänä elossa kuin kuolleena hautausmaan mullissa. Poliitikot sotikoot itse sotansa, he kansainväliset konfliktit aiheuttavatkin. Kansa pistetään aina sotimaan henkensä uhalla samalla kun poliitikot lymyilevät koloissaan tai pakenevat ulkomaille. Reilua? Emme me ole tälle maalle kuin tykinruokaa.

Vierailija
132/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisteletteko oikeasti lähtöä?

Vierailija
133/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/

Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus

Uskomatonta että tälläiseen pakotetaan. Tuon pitäisi olla vapaaehtoista, ei kenenkään pitäisi olla pakko jäädä kuolemaan. :(

Nyt oli aivan käsittämätön kommentti. Jokaisella on velvollisuus puolustaa maataan tai parhaansa mukaan auttaa yhteiskunnan toiminnan säilyttämisessä ja uudelleenrakentamisessa.

Oletko todella sitä mieltä, että sotatilassa jokainen itse voisi päättää mikä olisi kivaa? Että voi vaan lähteä, jos on ikävää? Jääköön maa puolustamatta ja romahtakoon yhteiskunta, pääasia että kaikki on onnellisia?

Vierailija
134/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Mieluummin vaikka vähän köyhempänä elossa kuin kuolleena hautausmaan mullissa. Poliitikot sotikoot itse sotansa, he kansainväliset konfliktit aiheuttavatkin. Kansa pistetään aina sotimaan henkensä uhalla samalla kun poliitikot lymyilevät koloissaan tai pakenevat ulkomaille. Reilua? Emme me ole tälle maalle kuin tykinruokaa.

Juuri tämä. Poliittinen johto piileksii bunkkereissa ja tavikset on pelkkiä uhrattavia pelinappuloita joiden henki ei merkkaa mitään. Tämä on minusta tietynlainen paradoksi. Miksi minä taistelisin sellaisen maan vuoksi, joka ei piittaa minun hengestäni tai ihmisoikeuksistani p*skaakaan?

Vierailija
135/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmisteletteko oikeasti lähtöä?

Kyllä. Olen valitettavasti joutunut lähtösuunnitelman tekemään, mutta vielä ei ole sen toteutuksen aika.

Vierailija
136/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako Ruotsikaan olla turvallinen

Vierailija
137/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla, ja auttaisin tänne sukulaisia sodan jaloista pois.

Vierailija
138/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/

Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus

Uskomatonta että tälläiseen pakotetaan. Tuon pitäisi olla vapaaehtoista, ei kenenkään pitäisi olla pakko jäädä kuolemaan. :(

Nyt oli aivan käsittämätön kommentti. Jokaisella on velvollisuus puolustaa maataan tai parhaansa mukaan auttaa yhteiskunnan toiminnan säilyttämisessä ja uudelleenrakentamisessa.

Oletko todella sitä mieltä, että sotatilassa jokainen itse voisi päättää mikä olisi kivaa? Että voi vaan lähteä, jos on ikävää? Jääköön maa puolustamatta ja romahtakoon yhteiskunta, pääasia että kaikki on onnellisia?

Jos sua pelottaa ni miks pakotat muut ?

Vierailija
139/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.

Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.

Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?

EU-ja ETA-maihin voi Suomen kansalainen matkustaa milloin vain ja jäädä asumaan, asumisen rekisteröinti pitää tehdä muistaakseni 3 kk sisällä. Miksi jotkut luulevat, etteä ulkomaille olisi jotenkin vaikeaa päästä ja jäädä asumaan?

Juuri näin.

Mutta yhteiskunnan elatukseen ei välttämättä ole oikeutta

Turvapaikanhakijoilla on yleensä ainakin jonkinlainen oikeus asuntoon ja elatukseen, esimerkiksi Suomessa.

Vierailija
140/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka mukavasti unohtanut maanpuolustusvelvollisuuden, joka koskee kaikkia sukupuolesta riippumatta. Ts. kukaan ei lähtisi pakoon mihinkään paitsi ehkä vankilaan. Googlettakaa mikäli ette tiedä mitä maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa. Vinkkinä että se on eri asia kuin asevelvollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi