Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko ainoita, joilla ei ole yhteyksiä ulkomaille?
Ette ole. Enkä minä ole ainoa, jolla ei ole varaa lähteä minnekään. Ei voi kuin toivoa, ettei jää pommin alle eikä joudu raiskaaja-kiduttajamurhaajien kynsiin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä aihe.
Kommentteja silti 14 sivua
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on kahden Länsi- Euroopan maan passi (ei siis ole suomalainen) ja tietty sukua siellä, pakataan auto ja lähdetään matkaan, ei siinä muuta. Ei jäädä tänne alaikäisten lasten kanssa tykin ruuaksi jos tosi paikka tulee. Voin tehdä etätyötä.
Luuletko että firmat toimivat normaalisti sodan aikana? Työttömäksi joudut.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin itselleni aurinkolaturin ja paristokäytröisen radion,olenko sekaisin
Et ole. Viisas varautuu. Mä etsin eilen vanhan patteriradioni ja laitoin uudet patterit. Tarkastin varavirtalähteet ja taskulamput. Tänään tilasin tilavan rynnäkkörepun, jonka pakkaan siltä varalta, että tulee äkkilähtö. Kotivarakin on kunnossa. Jospa tämä varustelu auttaisi nukkumaan vähän paremmin... Olen preppaaja-henkinen muutenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko lapsilla olla passit jos pitää paeta?
Kyllä. Parempi hankkia ajoissa.
Mutta eihän eu-alueella tarvii.
Vai joko meidät lasketaan osaksi Venäjää?https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/inde…
Onkohan joku tosiaan päässyt lentokoneeseen esittämättä mitään henkilötodistusta kun tuossa ohjeessa väitetään ettei sitä tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko lapsilla olla passit jos pitää paeta?
Kyllä. Parempi hankkia ajoissa.
Mutta eihän eu-alueella tarvii.
Vai joko meidät lasketaan osaksi Venäjää?https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/inde…
Onkohan joku tosiaan päässyt lentokoneeseen esittämättä mitään henkilötodistusta kun tuossa ohjeessa väitetään ettei sitä tarvitsisi?
Tuskin, lienee mahdotonta. Tuossahan sanotaan: "Esimerkiksi poliisi saattaa pysäyttää sinut ja tarkistaa henkilötietosi, ja myös lentokoneeseen pääsy edellyttää henkilöllisyyden todistamista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin itselleni aurinkolaturin ja paristokäytröisen radion,olenko sekaisin
Et ole. Viisas varautuu. Mä etsin eilen vanhan patteriradioni ja laitoin uudet patterit. Tarkastin varavirtalähteet ja taskulamput. Tänään tilasin tilavan rynnäkkörepun, jonka pakkaan siltä varalta, että tulee äkkilähtö. Kotivarakin on kunnossa. Jospa tämä varustelu auttaisi nukkumaan vähän paremmin... Olen preppaaja-henkinen muutenkin :D
Kiitos viestistäsi!
Säätöjä, ja jos kielet taittuu, duunia saa muistakin maista, ja jos ei saa, ja Suomen tilanne alkaa näyttää pahalta, voi siirtyä työttömäksi ja nostaa kytkintä (kolme kuukautta voi hakea myös työtä ulkomailta, tietääkseni, mutten muista enää, ja sitä kai pitää hakea, että siirtyy ulkomaille työnhakijaksi) kun aika on oikea.
Jonkinlaisen pakolaisstatuksen saa sitten tarvittaessa.
Jos ei ole rahaa eikä saa töitä, niin jonkin aikaa siellä voi olla, jos valmis luopumaan duuunistansa, joka on iso riski, kun työttömät ei pääsääntöisesti saa töitä, ainakaan samassa maassa, ja työllisyystilanne monessa maassa on surkea, ellei sitten ole hoitaja tai siivooja, tms.
Eläkkeen voi siirtää ulkomaille, paitsi kansaneläkkeen lisät ja asumistuen. Vain jotain terveydenhoitomenoja anomuksesta, ja aluksi on eurooppalainne sairaanhoitokortti, ja vasta puolen vuoden jälkeen on niinkuin muutakin kuin turisti, ja kolme kuukauden jälkeen EU:ssa joutuu ilmoittaa poliisille tms., että jatkaa yli kolme kuukautta; tai sitten piipahtaa naapurimaassa ja tule takaisin, jota kaikki maat ei salli edes EU:ssa, vaan oltava poissa 3-6 kk ennen kuin pääsee uudelleen. Voi olla sitten toisessa maassa, jos nikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Älä pelkää, me ymmärrämme kyllä lähteä ajoissa emmekä ole sinulle vaivaksi. Tänään ei enää ehdi lähteä, vuorokautta on vain 3 tuntia jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, me ymmärrämme kyllä lähteä ajoissa emmekä ole sinulle vaivaksi. Tänään ei enää ehdi lähteä, vuorokautta on vain 3 tuntia jäljellä.
Ehditte hyvin, eikös kaikki olleet 1,5h päässä rajalta? Tai voitte mennä lentokentälle jo valmiiksi ja lähteä seuraavalla koneella.
Moni miettii miten tästä elämästä pääsisi, ei ole kuitenkaan rohkeutta miettiä oikeasti junaa tms. Kuskikin kärsisi, ei hyvä. Monella masennetulla on hyvä sydän. Jos pommi tulee, 40-luvulla laitettiin verhot kiinni ja toivottiin parasta. Läheisiä suojelisi viimeiseen asti.
No palstalaiset tienaa tunnetusti vähintään 100 000 vuodessa ja mies on korkeakoulutettu komea mies ulkomailta, jenkki, espanjalainen tms ja kikkelikin on iso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehditte hyvin, eikös kaikki olleet 1,5h päässä rajalta? Tai voitte mennä lentokentälle jo valmiiksi ja lähteä seuraavalla koneella.
En ole missään vaiheessa väittänyt asuvani 1,5 tunnin päässä rajalta. Seuraava kone kohteeseen lähtee huomenna ja sitä ennen pitää matkustaa HEL:lle, menee kyllä valitettavasti huomisen puolelle. Älä huoli, en tule olemaan sinulle vaivaksi siltikään.
Miettikää, millä me oikeesti täältä päästäis oakoon, vettä ympärillä suurimmaksi osaksi.
Jos olisin yksin, lähtisin Amerikkaan jollekin kivalle poikamiehelle vaimoksi. Siellä ei tarvii pelätä ja on länsimaa.
Voisko osan lapsistaan jättää Suomeen ja osan ripotella eri maihin niin edes joku selviää? Mies rintamalle ja en tiedä et mitä itse tekisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vielä viestistäsi mieleen, että mikähän supersankari oikein luulet olevasi? Kyllä sinullakin menee tosipaikassa pupu pöksyyn vaikka tällä palstalla uhoat.
Ja vielä jatkuu.
Moniko teistä uskoo sotaan?
Onpa tyhmä aihe.