Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Uskallanko alkaa antaa vauvalle velliä iltaisin?
Jos pitää paeta, en voi raahata ämpärikaupalla velliä mukana. Mitä jos oma maito ei enää riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on etätyömahdollisuus. Mulla on työkavereita, jotka asuvat kaikki talvet Espanjassa.
miten te niitä etätöitä tekisitte, saattaisi tietoyhteydet olla alhaalla. sodan syttyessä joku apina luulee ajavansa kaivurillaan ruotsiin, ei todellakaan ajaisi rajat olisi kiinni. mää tekisin etätöitä mulla on piiitkät kädet voi jeesus teidän kuvitelmille. onko noin lapsellisia aikuisia olemassa?
Nyt olikin varmaan kyse etätöiden tekemisestä ulkomailla sodan syttyessä. Ei Suomessa riehuva sota ulkomaiden tietoliikenneyhteyksiä sentään katko.
Vaikka omaa työtä ei etänä pystyisi tekemään jos kaikki täällä romahtaisi, on taustalla oleva ammatti sellainen että työtä löytyisi varmasti ulkomaillakin. Itse asiassa ole työskennellytkin ko. maassa (jonne menisimme) jo aiemmin 4 vuotta. Uskon että.uusi elämä alkaisi ulkomailla suht ongelmitta kun se on kuitenkin puolison kotimaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko lapsilla olla passit jos pitää paeta?
Kyllä. Parempi hankkia ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on etätyömahdollisuus. Mulla on työkavereita, jotka asuvat kaikki talvet Espanjassa.
miten te niitä etätöitä tekisitte, saattaisi tietoyhteydet olla alhaalla. sodan syttyessä joku apina luulee ajavansa kaivurillaan ruotsiin, ei todellakaan ajaisi rajat olisi kiinni. mää tekisin etätöitä mulla on piiitkät kädet voi jeesus teidän kuvitelmille. onko noin lapsellisia aikuisia olemassa?
Nyt olikin varmaan kyse etätöiden tekemisestä ulkomailla sodan syttyessä. Ei Suomessa riehuva sota ulkomaiden tietoliikenneyhteyksiä sentään katko.
:,,D
En kyllä usko, että olisimme mihinkään lähdössä, mutta teoreettisesti voisimme lähteä Yhdysvaltoihin. Puoliso on siellä syntynyt ja siksi myös Yhd. valtain kansalainen. Tosin en tiiä saisko aviopuoliso ja lapset kuinka helposti mukaan.
Ollaanko ainoita, joilla ei ole yhteyksiä ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.
Mitä ihmettä? Minä nyt satun olemaan suomalainen, ja siksi olen saanut nuo hyvät asiat juuri Suomesta ja muutenkin itselleni tärkeät asiat ja ihmiset ovat suurimmaksi osaksi Suomessa. Irlantilaiselle varmaan se Irlanti on tärkein ja sitä rataa. suomalaiset haluavat puolustaa Suomea ja Irlantilaiset taas Irlantia. En usko että suomalaisilla on kovin korkea maanpuolustustahto Irlannin puolustamiseen tai päinvastoin. Ja vaikkei Ukraina mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio olekaan ollut, näyttääpä heillä myös olevan aikamoista halua oman maan puolustamiseen.
Samoin kuin sinä, minäkin olen suomalainen ja olen saanut nuo asiat juuri Suomesta. En silti väitä, että tämä maa olisi jokin erityinen onnela enkä koe mielekkääksi uhrautua sen puolesta. Ei täällä ole mitään sen hienompaa kuin muissakaan sivistysmaissa.
Tämä. Kyllä kuolema on vähän turhan kova hinta koulutuksesta. Alkaa ne jenkkien tähtitieteelliset lukukausimaksutkin kalveta rinnalla.
Totta. Kyllä minäkin mieluummin maksaisin 100k+ koulutuksesta kuin kuolisin sodassa koulutuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.
Mitä ihmettä? Minä nyt satun olemaan suomalainen, ja siksi olen saanut nuo hyvät asiat juuri Suomesta ja muutenkin itselleni tärkeät asiat ja ihmiset ovat suurimmaksi osaksi Suomessa. Irlantilaiselle varmaan se Irlanti on tärkein ja sitä rataa. suomalaiset haluavat puolustaa Suomea ja Irlantilaiset taas Irlantia. En usko että suomalaisilla on kovin korkea maanpuolustustahto Irlannin puolustamiseen tai päinvastoin. Ja vaikkei Ukraina mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio olekaan ollut, näyttääpä heillä myös olevan aikamoista halua oman maan puolustamiseen.
Samoin kuin sinä, minäkin olen suomalainen ja olen saanut nuo asiat juuri Suomesta. En silti väitä, että tämä maa olisi jokin erityinen onnela enkä koe mielekkääksi uhrautua sen puolesta. Ei täällä ole mitään sen hienompaa kuin muissakaan sivistysmaissa.
Tämä. Kyllä kuolema on vähän turhan kova hinta koulutuksesta. Alkaa ne jenkkien tähtitieteelliset lukukausimaksutkin kalveta rinnalla.
Totta. Kyllä minäkin mieluummin maksaisin 100k+ koulutuksesta kuin kuolisin sodassa koulutuksen takia.
Kiva kun on rahaa siinä iässä kun korkeakouluihin mennään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän eu-alueella tarvii.
Vai joko meidät lasketaan osaksi Venäjää?
Vierailija kirjoitti:
Teillä kaikilla on kaksoiskansalaisuus,pohjattomasti säästöjä ja tuttuja ulkomailla.Kaikilla tuntuu olevan helppoa lähteä.
EU-ja ETA-maihin matkustettaessa tai siihin asettuessa ei ole tarvetta kaksoiskansalaisuudelle, sen voi saada yleensä 5 vuoden maassa asumisen jälkeen. Myöskään tutut eivät ole välttämättömiä. Rahaa on hyvä tietysti olla.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että olisimme mihinkään lähdössä, mutta teoreettisesti voisimme lähteä Yhdysvaltoihin. Puoliso on siellä syntynyt ja siksi myös Yhd. valtain kansalainen. Tosin en tiiä saisko aviopuoliso ja lapset kuinka helposti mukaan.
Tottakai saisi perheen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla passia, jos menee Ruotsiin tai Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän eu-alueella tarvii.
Vai joko meidät lasketaan osaksi Venäjää?
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/inde…
Tuskin tarttee mihinkään lähteä, mutta puolison kotimaahan, jonka kansalainen myös lapsemme on, varmaan olisi helpointa mennä. Siellä on mummola ja tädit ja sedät, sekä tapana ottaa sukulaiset vastaan pitkiksikin ajoiksi, jos tilanne vaatii. Puoliso varmasti voisi tehdä siellä oman alansa töitä, itse olen vauvan kanssa kotona vielä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla passia, jos menee Ruotsiin tai Norjaan.
Ei, mutta jokin henkilöllisyystodistus olisi hyvä olla.
En nyt mihkään lähtisi, kun pojat ja mies sotisi. Eikös meillä ole maanpuollustusvelvollisuus?
Sairaanhoitajana voisin olla avuksikin.
Eihän meidän isovamhemmatkaan lähteneet, vaan puollustivat maata.
Minä lähdin Suomesta jo yli 20 v. sitten. Enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Suomen passilla pääset turistina sinne, jonka jälkeen voit anoa pysyvää oleskelulupaa perhesiteen perusteella.
Auttaisin sotaa paenneita ihmisiä täällä.