Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän ruokaympyrä

Vierailija
27.07.2015 |

Hei,

Kun täällä puhuttiin paljonko menee rahaa ruokaan kuukaudessa niin tässä omani:

-Aamu: elovena puuro lautasellinen ja lasi vettä:0,20e

-päivällinen: Kanankoipi ja kaksi perunaa: 0,90e

-Välipala jonka syön vain joka toinen päivä: omena tai banaani 0,30e

-Iltapala: Kaksi näkkileipää voilla joskus jugurttia kahvikupillinen jos löytyy kaupasta 50% aletarralla. 0,20e.

Kahvia juon vain juhlapäivinä.

Toinen esimerkki:

-Aamu: Puuro ja lasi maitoa 0,40e

-päivällinen: Keittoa 0,30e

-Välipala: Vaasan ruispala voilla ja piimää jos löytyy 50% aletarroilla 0,20e

-Iltapala: banaani ja jugurtti 50% aletarroilla 0,40e

Näin minulla menee noin 48e-56e kk ruokaan. Joskus toki ostan pähkinöitä ja rusinoita jolloin menee 3e kk enemmän rahaa ruokaan. Jos oikein pröystäilen että ostan kahvia ja maitoa sekä pari ylimääräistä jauhelihapakettia niin rahaa menee 15e enemmän. Niin teen vain joulun ja juhannuksen aikoihin. Käyn myös kalastamassa viereisessä järvessä ja kerään marjoja, niitä en kuitenkaan laske mukaan koska rahaa niihin ei mene. Onki laite maksoi hong kong tavaratalossa aikoinaan 1e, matoja saa kaivamalla ja vavan tein puun oksasta.

Kysykää jos on kysyttävää?

Juha.

Kommentit (268)

Vierailija
101/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen työtön tosin eri tilanteessa koska ulkomailla säästämäni rahat riittävät kohtuu elämään vaikka loppuiän. Kuitenkin huomasin kun aloin laihduttaa niin säästin noin kolmas osan ruokarahoista. Lopetin kaiken keksien, limujen, ja muiden valmisruokien oston. Nyt ostan vain kanaa, kalkkunaa, vihanneksia, jne. Silti ruokaan menee noin 300€ kuussa. 

Vierailija
102/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan kajahtaneelta? Pitäisikö minun jutella kuinka juon smoothien ja käyn salilla jonka jälkeen puen päälleni 150e maksavat farkut ja 15e maksavat lagosten feikkikengät ja 20e dresmann kauluspaidan ja menen onnelaan juomaan 2e kaljoja ja leikin porvaria vaikka olen varastossa töissä ja anelen ryyppyputken jälkeen mummilta rahaa? Sekö on sitä normaalia ja tervettä? Olisiko asia niin että et erota mikä on normaalia ja tervettä. Jos eläisin kuten 90% Suomalaisista, en näkisi enää elämää elämisen arvoiseksi. Naurattaa miten voi olla ihmisiä jotka ei erota kuusta männystä, saati osaa sytyttää nuotiota. Eniten ihmetyttää ase- ja metsästys vastustajat ja muut mielisairaat. Tulkitsen tilanteen niin että ihminen on tullut tiensä päähän. Jännää on nähdä kuka jää psytyyn ja kuinka moni huutaa kun pelkää, vaikka siellä onnelassa kännissä ja pireissä oli niin "no fear" -asenne. Luonto on kaunis ja karu, sekä omalla tavallaan raakapaikka. Me ihmiset olemme polveutuneet luonnosta, mutta emme vain muista sitä. Ja kuinka moni muistaisi kun elää kuin koira, kopit on koottu päällekkäin (kerrostalo) ja supermarketista noudamme ruokamme kuin luun. Sinällään ruoan laatu on muuttanut meitä että emme voisi syödä kuolematta samaa ruokaa entisaikojen spartalaisten kanssa. Heidän kalakastikkeensa (Garum) tappaisi meidät muutamassa vuorokaudessa, tosin itse saattaisin selvitä, koska olen tottunut syömään sitä mitä moni kutsuu paskaksi. Olen syönyt sammakoista kyykäärmeisiin lähes kaiken mikä liikkuu Suomen luonnossa. En suinkaan aloittanut sitä tyhjästä vaan sain ponnistuksen kaukoidässä kun tajusin syöneeni kissaa. Heinäsirkat ovat paahdettuina uskomattoman hyviä. Muurahaiset on yksi parhaista ja helpoista aminohapoista jota pystyy kesällä keräämään kepillä. Talvella tilanne muuttuu ja ruokaa on luonnossa todella niukasti. Kuulemma pelkästään jänistä syömällä voi tappaa itsensä. Minulla tuskin on sitä riskiä koska syön myös kalaa. Siitä puheen ollen, luen juuri karpeista. Kävin viime yönä pienellä sissiretkellä eräällä riistakameroin vartioidulla lammella johon on istutettu taimenia. Riistakameran pystyy havaitsemaan digikameralla ja mukaani tarttui riistakameroiden lisäksi pari taimenta. Joku voisi sanoa minua varkaaksi, mutta itse pidän itseäni ihmisenä joka on metsästäjä/keräilijä :D Tulkitsen myös että luontoonjätetty esine kuuluu löytäjälle. Ei ole minun vikani että minulla on nälkä, eikä minulla ole varaa moraaliin. Rahaa tosin on 3900e tällä hetkellä, sekä kultaa jota ostan narkkareilta romukultana, ei ole ihme että he tuovat korunsa minulle koska maksan paremmin kuin kultarahaksi jne firmat. Kerran yksi olisi myynyt valmet leijona 12/70cal haulikon 150e. Harmittaa jälkikäteen etten ostanut, oli niin hyväkuntoinen. Ei sillä etteikö aseita saisi edullisesti ostettua.

Juha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulta vietiin kaikki? No siksi koska menin vasta sitten sosiaalitoimistoon kun olin käyttänyt viimeisetkin rahani ja liitonrahat loppuivat. Join myöskin viinaa ja ostin pizzoja ja muuta roska ruokaa kun join suruuni. Onneksi sosiaalitoimiston ämmä oli nin kylmä ja tunteeton että kyyneleeni kuivui poskelleni. Kun asuin kolme viikkoa kadulla, pystyin ohittamaan lähes kaikki muut tunteeni paitsi nälän. Se teki minusta sen mitä olen, ihmisen. Lihansyöjän ja pedon. Urbaaninapetona opettelin ensiksi tekemään maittavan ruuan kattilaan 4e, ja opettelin sen riittämään minulle kolmeksi päiväksi. Ensiksi se ei riittänyt kuin yhdeksi päiväksi, koska minulla oli niin nälkä. Myöhemmin tajusin että syön suruuni ja opettelin kuuntelemaan koska minulla oikeasti on nälkä. Silloin se alkoi riittämään kolmeksi päiväksi. Kun käyttää rahaa elämiseen 100e kk ja laittaa loput piiloon, voi luoda itselleen kuvitteellisen turvallisuuden tunteen. Kun on muutama tonni rahaa, ja kaapissa on jaloviinaa ja tupakkakartonkeja, tietää että voi koska tahansa vetää kännit, ja tai lähteä käymään jossain. Viime talvenakin kävin kahdesti kanariansaarilla 2vk pituisella matkalla. Kyttään talvisin napsu.fi -sivustoa ja monesti olen päässyt 350e etelään lämmittelemään. Tullessani olen aina tuonut parikymmentä tupakkakartonkia ja ne myymällä olen saanut matkaan käytetyt rahat takaisin. En voi sille mitään että haluan juoda arehucasta coca colalla, playa de amadoreksella ja leikkiä rikasta, samalla kun Suomessa sataa vaakatasossa räntää ja ihmiset niistää neniään joukkoliikenteessä.

Juha.

Juha.

Vierailija
104/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin, että käytän vähän/sopivasti rahaa ruokaan kuukaudessa, 160€ eli 40€/vko sisältäen hygieniatarvikkeet.

T. Työtön

Vierailija
105/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:44"]

Tuossa tulikin kysymyksiä. Ensiksi, minulla oli töitä. Sain kenkää yt-neuvotteluissa ja lensin pihalle. Olin varastomies ja tienasin 2250e kk. Asuin silloin kämpässä josta maksoin vuokraa 560e kk plus vesi ja sähkö. Olin ollut viikon työttömänä kun olin iltalenkillä ja minut hakattiin. En kuitenkaan saanut pahoja vammoja ja lopulta minusta tuli työvoimatoimiston asiakas. Minulta vietiin kaikki. Luottotietoni meni ja velkaa on vielä noin 7000e. Sosiaalitoimisto maksaa asumiseni ja siksi muutin maaseudulle jossa vuokra on kohtuu hintainen jonka sossu suostuu vielä maksamaan. Saan kuukausittain työttömyyskorvausta 550e ja elän säästeliäästi. Kuntoni henkinen/fyysinen pysyy kasassa juurikin kalastuksella ja metsässä liikkumisella. Hankintoihin mm vaatteisiin käytän rahaa aina kun on pakko. Pyrin vaihtokauppaan ja viimeksi kun ostin kumisaappaat 70e sain niihin rahat tekemällä kolme päivää puutöitä (klapeja). Joku voi sanoa minua ressukaksi, toinen selviytyjäksi. Mutta ette arvaa, olen onnellinen. Tulen toimeen ja kuuntelen radiota, käytän nettiä, saunon, uin ja joskus jopa käyn pk-seudulla bussilla (onnibus) moikkaamassa tuttuja. Aikani kuluu myös kirjastossa, luen paljon.

Lisää kysymyksiä?

Juha.

[/quote]

Ihailen oikeasti tuollaisia ihmisiä kuin sinä! Toivottavasti löytäisit jotain pientä työtä edes sieltä asuinpaikkakunnaltasi. Raha ei tee onnelliseksi vaan pienistä asioista nauttiminen. 

Vierailija
106/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiseva juttu nykyajan uusavuttomille, jotka eivät osaa hoitaa talouttaan ollenkaan. Työttömiä ei pidä syyllistää, kun kaikki suuryritykset ulkoistavat toimintojaan hikipajoihin maihin, joissa ei ole mitään työntekijöiden/yksityisomistuksen oikeuksia turvaavia lakeja ja siirtävät voittojaankin veroparatiiseihin. Jopa osuuskauppa sanoo ihmisiä irti sen kun kerkiää (esim. varastosta pitää saada ihmiset pois vissiin kokonaan). Asiakkaita sen sijaan pitäisi jostakin tulla. 

Veroja maksavat ne, joilla on työtä ja ne jotka kuluttavat. Suomessa alv ja valmisteverot yms. ovat jo ylittäneet tuloverojen määrän.  

Hienoa! Voisit kirjoittaa kirjan ja rikastua noilla ohjeilla. Lisäksi voisit pitää kursseja ja kaikenlaisia elömänhallintakursseja ja kirjoittaa lehtiin. TV:ssä on velkaneuvontaa yms. "prinsessoille". Sinä saisit varmasti businesta tästä, jos olet nopea. Jos olet tyytyväinen olotilaasi, nauti. 

Vierailija
107/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olisi kiva saada. Teen välillä halkoja ja pihahommia mummoille täällä. Saan niistä milloin 50e ja joskus 100e. Niille jotka puhuvat kotitalousvähennyksistä ja verokorteista en tee mitään. Käytännössä noita hommia varmaan olisi vaikka kuinka, mutta minulla ei ole kontakteja. Laitoin lapun kylän kaupan ilmoitustaululle jossa kerroin mitä osaan ja puhelinnumeron. Kerran eräs rouva soitti minulle ja pyysi haravoimaan pihaa, se oli viime syksyä. Hän oli semmoinen 50v punapää joka litki viiniä. Katseli kun haravoin ja työnsin kottikärryä. Pyysi sisälle kahville. Arvasinkin jotenkin hänen käyttäytymisestään että hän kaipaa muutakin kuin työjuhtaa. En meinannut pystyä pitämään pokkaa, kun hän "vahingossa" tiputti kylpytakkinsa. Olin kuin en olisi nähnyt koko asiaa. Mutta hän ei antanut periksi vaan alkoi kopeloimaan minua. Sitten hän ehdotti ihan suoraan josko suostuisin makuuhuoneeseen. Mietin että miksi ei. Riisuin vaatteeni ja pyysin häneltä kondomeja. Ei kuulemma ollut, mutta nopeasti lähti citroenilla hakemaan huoltoasemalta kun aloin pukemaan housuja. Sain tuosta "haravoinnista" 200e. Kävin haravoimassa hänen luonaan myös jouluna kun hän soitti yllättäen ja pyysi tulla vaihtamaan lampun kattovalaisimeensa. Minussa on jonkin verran inhimillisyyttä jäljellä sillä kieltäydyin tuolloin 50e lappusesta, koska hän kumminkin hieroi minua, lämmitti saunan ja tarjosi kinkkua. Naiminenkaan ei tuntunut yhtään hassulta. Ja oli ihan kiva jutustella jouluna jonkun kanssa.

Juha.

Vierailija
108/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaisesta haaveilen ja varmaan toteutankin joku päivä. Sanon itseni irti työpaikasta pk-seudulla ja muutan mökille. Auto on pakko pitää ja sentakia on säästettävä työmarkkinatuesta. Kalastaisin, keräisin marjoja ja sieniä, kasvattelisin yrttejä ja ehkä laittaisin pienen kasvihuoneenkin mökille, josta saisi niitä vihanneksia enemmän. Olis kyllä kiva tutustua Juhaan ja saada lisää hyviä vinkkejä. Mulla on kyllä oma maksettu asunto hyvällä paikalla ja sen myymisellä elänkin melkein loppuelämän.

Vierailija
109/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain haaveilla? Ihminen tulee lopuksi melko vähällä toimeen ja jos tuntee/tietää asioita niin voi tehdä taktisia siirtoja. Omalla hankinta listalla on auto. Ajattelin sijoittaa siihen 100e kun löytyy sopiva. Veroilla tai katsastuksella ei ole väliä, koska ajalen sillä sellaisia reittejä jossa ei poliisi tule vastaan. Niissä kun on nykyään rekisterinlukulaitteet. Helpottaisi katiskojen viemistä jäälle talvella ja olisi mukava päästä pyörimään metsäteitä. Täällä on lähde erään metsätien varressa ja tarkoitus olisi alkaa juomaan vain lähdevettä. Minulle voi laittaa sähköpostia jos haluaa niksejä. Vastaan mielelläni kysymyksiin.

jjjsss@luukku.com

Juha.

Vierailija
110/268 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee parasta jota olen tältä foorumilta lukenut. Painakaa mammat Juhan kirjoitukset mieleenne. Hänen elämäntyylinsä tulee teille tutuksi sitten kun Suomen hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Romahduksen ajankohtakin on helppo sanoa. Se romahtaa sitten kun EKP laittaa lainahanat kiinni, eli sitten kun nykyinen valtion lainamäärä on noin tuplattu. Tähän menee nykytahdilla noin 10 vuotta.

Vierailija
111/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen 90 luvun koululainen muistaa valion milk energy kampanjan ja muovikuulapyssyt. Itse ainakin muistan koska maitoa tuputettiin joka paikassa. Join koulussa sitä 3-6 lasillista siitä automaatista. Lastenkodissa litkin sitä saman verran. Valio myös roudasi lastenkotiin 2dl purkeissa maitoa jossa oli kuviteetuna kirjoitettu "milk" K-kirjain oli semmoinen vihaisen oloinen ukkeli. Siinä ysärin loppupuolella alkoi katukuvaan imestyä sinisiä ja valkoisia kuulia ampuvia, ihan oikean aseen näköisiä leluja. Niitä oli lähinnä keskiluokkaisilla lapsilla. Itse rakentelin noihin aikoihin ritsoja. En enää muista mistä saimme polkupyörän sisäkumia, mutta siitä teimme kumit. Kerran eräs poika ampui minua sellaisella muovikuula aseella kasvoihin ja kyynelkanavat aukesivat enkä nähnyt mitään. Pari päivää myöhemmin ammuin tuota samaa poikaa ritsalla selkään. Ammuksena oli pieni ja pyöreä kivi. Poika huusi kuin hyena ja juoksi itkien kotiin. Ei mennyt aikaakaan kun hänen vanhempansa ajoivat volvolla lastenkodin pihaan sättimään meitä hirviölapsia. Ysärillä oli muuten vielä kiinalaisia uudenvuoden pommeja. Siihen aikaan simonkalliossa oli puupenni niminen liike joka myi jo syyskuussa kiinareita kun niiden myyntiä ei rajoitettu. En muista miten saimme noita kiinareita haltuun mutta ammuimme niitä ritsoilla ilmaan ja pamaus kuului kauas. Ei kuitenkaan niin kauas kuin silloin thunder king nimellä markkinoitu ilotulite. En tiedä kultaako aika muistot mutta sen pamaus oli jäätävä. Palataan kuitenkin takaisin aiheeseen ravinto. En ymmärrä miten tietyillä ihmisillä on jatkuvasti ruoka ja rahat loppu. Nytkin voi ostaa perunasäkin tai vaikka kolmekin säästöön. Sipuliakin saa kohtuu hintaan, samoin voita jne. Pienellä kikkailulla saa perusraaka-aineet edullisesti, siis lähinnä hiilarit. Proteiinit säilyvät huonommin ja purkittuliha on kallista. Mutta esim kanamunia saa tokmannilta 1e 12 kpl. Ja lihoja kun osaa kytätä, niitä saa joskus todella edullisesti ja ne säilyvät pakastimessa niin kauan kun sossu maksaa sähkölaskun, tai spetsnazit tuhoaa sähköverkon monesta kohtaa ja muuntajia. Tosin silloin alkaisi joulu, koska olisi pakko syödä kaikki pois. Enkä muutenkaan usko että Venäläiset kovin mielellään tuhoisivat turvasatamansa ja serenan. Ehkä nykyisen yhteiskunnan avainhenkilöitä he mielellään laittaisi kylmäksi. Venäjä kun on aina ollut Suomen suurin kauppakumppani ja Suomi lähti mukaan saartoon ja näin pani itseään perseeseen. Elämme joka tapauksessa jänniä aikoja, jo siksi että nykynuoret eivät osaa edes pitää huolta itsestään. Harva omistaa edes suksia tai oikeasti lämpimiä ja kestäviä vaatteita. Ne emporio armanin keinokuituiset paidat on aika kylmiä talvella, eikä niken untuvatakki kauaa lämmitä kun geelillä sotketut hiukset päästää kaiken lämmön pois, kun ei ole pipoa, tai muuta päähinettä, koska etusijalla on se ulkonäkö. Itselleni ei tulisi mieleenkään sotkea sellaista töhnää hiuksiini joka kerää kaiken paskan niihin. Aikaisemmin ajelin itse hiukseni kaljuksi, mutta nykyään käyn kohtuu hintaisessa parturissa kerran kuukaudessa. Jenkkisiilityyliset hiukset sopivat minulle, koska pidän kaiken järjestyksessä ja minussa on enämmän kuria ja järjestystä kuin koko santahaminassa. En voisi kuvitellakkaan että likapyykkini tai astiani olisi asunnossani hujan hajan. Eikä lattioillanikaan ole pölyä koska moppaan lattiat 3 pv välein.

Juha.

Vierailija
112/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:44"]

Tuossa tulikin kysymyksiä. Ensiksi, minulla oli töitä. Sain kenkää yt-neuvotteluissa ja lensin pihalle. Olin varastomies ja tienasin 2250e kk. Asuin silloin kämpässä josta maksoin vuokraa 560e kk plus vesi ja sähkö. Olin ollut viikon työttömänä kun olin iltalenkillä ja minut hakattiin. En kuitenkaan saanut pahoja vammoja ja lopulta minusta tuli työvoimatoimiston asiakas. Minulta vietiin kaikki. Luottotietoni meni ja velkaa on vielä noin 7000e. Sosiaalitoimisto maksaa asumiseni ja siksi muutin maaseudulle jossa vuokra on kohtuu hintainen jonka sossu suostuu vielä maksamaan. Saan kuukausittain työttömyyskorvausta 550e ja elän säästeliäästi. Kuntoni henkinen/fyysinen pysyy kasassa juurikin kalastuksella ja metsässä liikkumisella. Hankintoihin mm vaatteisiin käytän rahaa aina kun on pakko. Pyrin vaihtokauppaan ja viimeksi kun ostin kumisaappaat 70e sain niihin rahat tekemällä kolme päivää puutöitä (klapeja). Joku voi sanoa minua ressukaksi, toinen selviytyjäksi. Mutta ette arvaa, olen onnellinen. Tulen toimeen ja kuuntelen radiota, käytän nettiä, saunon, uin ja joskus jopa käyn pk-seudulla bussilla (onnibus) moikkaamassa tuttuja. Aikani kuluu myös kirjastossa, luen paljon.

Lisää kysymyksiä?

Juha.

[/quote]

Onnibussilla on pysäkkejä harvassa kuten reittejäkin. Asutko lähellä pysäkkiä vai menetkö pysäkille jollain konstilla? 

Vierailija
113/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista ajatuksenrientoa,lähes maaniselta vaikuttavaa,vai onko harkittu tyylikeino?

Vierailija
114/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussista: Kävelen 9km pysäkille.

Juha.

Vierailija
115/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:37"]

Aikamoista ajatuksenrientoa,lähes maaniselta vaikuttavaa,vai onko harkittu tyylikeino?

[/quote]

Realismi muuttuu rasismiksi ja selviytyminen kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi. Mikä ihmisiä vaivaa? Vai onko hankittu liikaa mielialalääkkeitä. SSRI-lääkitys tutkitusti tuhoaa aivot ja niiden ainut tarkoitus on tuhota persoona. Demarirouvien suosiossa on masennuslääkkeet.

Vierailija
116/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan hyvä ruokavalio, ja hyvin pienin parannuksin olisi jo paljon parempi. Eli syö nyt tarpeeksi sitä puuroa aamulla ja laita niitä marjoja sekaan. Kanan ja perunan kanssa syö salaatiksi kaali- ja porkkanaraastetta. Hyvin halpaa. Iltapalan yhteydessä voisit vielä keittää itsellesi kananmunan. Huomio siis kiinnittyi pieneen energiamäärään sekä proteiinin ja c-vitamiinin puutteeseen.

Jos tosiaan sienestät ja kalastat, saat varmaan d-vitamiinia ihan hyvin.

Vierailija
117/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:43"]

Onnibussista: Kävelen 9km pysäkille.

Juha.

[/quote]

No sittenhän asut melko lähellä. Mun lapsuudekodistani pitäisi kävellä 47 km eikä se edes ole maalla. 

Vierailija
118/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnosta: Peruna ja kana oli esimerkki. Ei kai kukaan voi niin tyhmä olla että luulee että käytän yksitoikkoista ruokavaliota? Ne marjat syön yleensä sitä mukaan kun kerään niitä, toki niitä on nytkin useampi rasiallinen pakastimessa, ja sormenpäät sinisenä. Ja miksi kanamuna pitäisi keittää? Sen voi heittää raakanatehosekoittimeen yhdessä banaanin kanssa ja sekaan voi ripotella elovenaa ja lisätä hiukan maitoa. Juot sen nopeammin kuin alat munia keittelemään ja kuorimaan, ja valkuaisaineet ja muut imeytyy nesteenä nopeammin ja paremmin. Monikaan ei selvästi ymmärrä ruokailun tarkoitusta. Ja tuolle onnibus kyselijälle: onko minun vikani että lapsuutesi koti on 47km pysäkiltä? Olisit onnellinen että sinulla oli lapsuudessa koti. 47km taittuu helposti myös polkupyörällä jonka voit naamioida pysäkin lähelle siksi aikaa kunnes tulet takaisin.

Juha.

Vierailija
119/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa nähdä kuinka onnistunut olen. Ne ihmiset jotka haluaisivat lukea kuinka näen työttömänä nälkää ja kärsin, saavatkin lukea jotain aivan muuta. Ymmärrän että kirjoitukseni herättää joissakin yksilöissä katkeruutta ja suorastaan vihaa. Suomen kansa on hyvin kaksinaamainen, niin kuin jenkitkin. Nice to see you! Arnold Swartsenegger sanoi kun tuli Suomeen, tarkoittiko hän todella sitä kun kysyi toimittajalta miten sinulla menee. Keskiluokka on Suomessa siitä mukava että he eivät välitä mistään muusta kun kotinsa terassista ja iittalan astioistaan. Rikkaat eivät myöskään ole kiinnostunut mistään koska kokaiini turruttaa mukavasti tunteet. Matalapalkkaiset ovat juuri se ryhmä joka haluaisi lukea kuinka kärsin. Kirjoituksillani olikij käänteinen vaikute kun he tajusivat oman tyhmyytensä. Kuka moppaa jonkun yrittäjän tekemällä sopimuksella lattioita yöaikaan, siitä jää vain 100e-200e enemmän käteen kuussa kuin minulla, tosin oikeasti minulle jää rahaa enemmän käteen koska osaan kikkailla. Lisäksi treenaan luen, kalastan ja vietän hyvää elämää tehden juuri niitä asioita joista pidän, eikä minun tarvitse peruutella mitään kuorma-autoa, tai nostaa mitään painavaa luonnottomassa asennossa. Eikä minun tarvitse kuunnella kenenkään lässytyksiä kahvihuoneessa, tai katsoa työpaikan hallinnollisen puolen kravattipellejä, kun he luulevat olevansa jotain CIA-agentteja 90luvulla ostetut puvut päällä, osa on mennyt naimisiinkin se sama puku päällä ja haudannut äitinsäkin. On ihanaa kun Suomessa on tasa-arvoa, niin voin olla kuten pakolaisetkin, eikä ketään voi asialle yhtään mitään. Ei, vaikka demarit kuinka yrittäisivät saada minut henkilöstöhuorausfirmoillensa töihin, sillä minä en mene, ja jos työkkäri joskus pakottaa, huudan työhaastattelussa kuin hullu, neljänumeroa liian isot vaatteet päällä ja tuhannen kännissä. Suomen hyysäri yhteiskunnassa kun alkoholismi on sairaus, joka puhkeaa samana päivänä jos joudun työhaastatteluun. Jos en olisi tälläinen kuin olen, olisin tutustunut ihmisoikeuksiin. Suomen laissa lukee että asunto on jokaisen perusoikeus. Siihen se päättyy. Asuntoa et käytännössä saa mistään jos sinulla ei ole rahaa ja luottotiedot ovat menneet, tai olet yksinäinen mies. Sellaisessa tilanteessa jossa olin, tajusin että minulla ei ole varaa moraaliin eikä häpeään, koska olen ihminen ja nälkä on ollut ihmisen ystävä jo ennen kivikautta, kauan ennen kuin ihminen oppi kantamaan tulen ja keksi BBQ meiningin, sen saman jota yhä harrastetaan, ei sen takia kuten virheellisesti luullaan että kyse olisi herkuttelusta, vaan koska se on kivikautinen jäänne, niin kuin pimeän pelkokin.

Juha.

Vierailija
120/268 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin äsken nettitavarataloja koska tarkoitus on hommata uusi rannekello. Ette arvaakkaan mitä löysin? Selfienkeppi. Minun oli pakko selvittää googlella onko kyseessä joku aprillipila. Kyllä se vaan oli totta. Tuollainen keppi on merkki tuhoutuvasta yhteiskunnasta jossa vaeltaa ihmisperäistä materiaalia hahmojen muodossa. Tekisi vittuillessani mieli ostaa selfiekeppi ja nenätrimmeri jollekin tutulle joululahjaksi. Harmi että on vasta heinäkuu.

Kysykää kysymyksiä, vastaan mielelläni.

Juha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme