Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään ip-lehti: vauva kuollut matkalla, perheelle iso lasku

Vierailija
26.07.2015 |

Mikä jurtu kyseessä? Miten vauva kuoli? Miksi lasku?

Kommentit (713)

Vierailija
81/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:11"]

Riskialtista on myös kasvattaa vyötärönympärystä. Aivan liian moni on lihava ja lihottaa lapsensakin. Tämäkin itse aiheutettua. Synnytys alkaa, kun alkaa.

[/quote]

Mutta ei voi olettaa saavansa ilmaiseksi ambulanssilentoa Suomeen, jos sellaista ei vakuutusehdoissa ole. 

Vierailija
82/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri ottamassa vakuutusta ensi viikon Espanjanreissullemme. Mitään arvokasta meillä ei ole mukana, ja perussairaanhoito pelaa EUssa, mutta jos vaikka satun kuolemaan niin lyijyarkkulennätyksen hintaa en halua perheelleni maksettavaksi. Auton alle voi jäädä missä vaan. 

Vakuutuslomakkeessa pitää hyvin tarkkaan ruksia ruudut jos aikoo harrastaa riskialtista liikuntaa (sukeltaminen, kite surfing jne) ja jos on lääketieteellisiä juttuja jotka saattavat vaikuttaa hoidon tarpeeseen (ensimmäinen ruutu kysyy, onko kroonisia sairauksia, seuraava, olenko ollut yli yön sairaalassa viimeisen vuoden aikana jne jne). 

Ei jää epäselväksi :)  (Royal mailin post office travel insurance kyseessä, asumme enkussa. ) Maksaa jokusen kympin koska kelpaamme perustasolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vauvaa :'( Suututtaa itsekkäät vanhemmat, eikö oikeasti sinne lomakohteeseen olisi voinut lentää sitten perheenä, kun vauva olisi syntynyt ja vähän isompi. Mikään ei toki takaa että jos olisivat pysyneet vaikka koko raskauden kotona että vauva olisi silti selvinnyt, onhan tuo rv 24 vielä aika kriittinen. Mutta silti, kyllä minulla tuossa tilanteessa harmittaisi että miksi tuli lähdettyä. No ei kun uutta putkeen, sehän on joillekin keino selvitä siitä surusta. Ja uusi vauva saa sen huomion ja rakkauden, johon tällä raukalla ei ollut mahdollisuutta :(

Vierailija
84/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskialtista on myös kasvattaa vyötärönympärystä. Aivan liian moni on lihava ja lihottaa lapsensakin. Tämäkin itse aiheutettua. Synnytys alkaa, kun alkaa.

[/quote]

Niin, synnytys alkaa kun alkaa. Olet aivan oikeassa.

Kannattaako mielestäsi sillä hetkellä olla Suomessa, vain ulkomailla? 

Vierailija
85/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Niin, synnytys alkaa kun alkaa. Olet aivan oikeassa.

Kannattaako mielestäsi sillä hetkellä olla Suomessa, vain ulkomailla? 

[/quote]

*vai

Vierailija
86/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:23"]

Voi vauvaa :'( Suututtaa itsekkäät vanhemmat, eikö oikeasti sinne lomakohteeseen olisi voinut lentää sitten perheenä, kun vauva olisi syntynyt ja vähän isompi. Mikään ei toki takaa että jos olisivat pysyneet vaikka koko raskauden kotona että vauva olisi silti selvinnyt, onhan tuo rv 24 vielä aika kriittinen. Mutta silti, kyllä minulla tuossa tilanteessa harmittaisi että miksi tuli lähdettyä. No ei kun uutta putkeen, sehän on joillekin keino selvitä siitä surusta. Ja uusi vauva saa sen huomion ja rakkauden, johon tällä raukalla ei ollut mahdollisuutta :(

[/quote]

Ja tuon ikäiselle vauvalle olisi jäänyt monenlaista vauriota. Olisi voinut olla kehitysvammaa, epilepsiaa, sokeutta, cp-vammaa. Olisi voinut elää elämänsä pegnap mahassa ja pyörätuolissa hoidettavana koko ikänsä.

Vierailija
87/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ilmaista lentoa. Siksi sitä apua anotaankin. Harva lihava tai tupakoija maksaa itse aiheuttamiaan sairauksia. Ehkä pitäisi.

Vierailija
88/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Näin on, mutta ihanan vapauttavaa kaikille pikkusen pullukoille ovat ne tutkimukset joiden mukaan keski-iän ylittäneille muutama lisäkilo on eduksi terveyden kannalta. 

Ja useat pyöreät ihmiset ovat terveempiä kuin me kuivakat hoikiksi itseämme kutsuvat. 

En ihan näe yhteyttä raskauden ja vyötärömitan kasvattamisen välillä ;-)

Vierailija
89/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:23"]

[/quote]

Ja tuon ikäiselle vauvalle olisi jäänyt monenlaista vauriota. Olisi voinut olla kehitysvammaa, epilepsiaa, sokeutta, cp-vammaa. Olisi voinut elää elämänsä pegnap mahassa ja pyörätuolissa hoidettavana koko ikänsä.
[/quote]

Ei välttämättä

Vierailija
90/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:26"]Kun menin Aurinkomatkojen matkalle, siinä ohessa myytiin joku matkavakuutus. Ei siitä meille mitään ehtoja kerrottu. Oli vaan puhelinnumero, johon voi soittaa. Ei muuta.
.
Ei niistä ehdoista tiedoteta riittävästi.
[/quote]

Itsepä laitat rastin ruutuun "olen tutustunut ehtoihin ja tuoteselosteeseen" ja allekirjoitat sopimuksen.

Vierailija
91/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin ketju saatiin käännettyä luhavuuden käsittelyyn?

Vierailija
92/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näe yhteyttä? Täällä äidit tuomitsee toisen unohtaen olevansa itse epätäydellisiä. Lihavuuskin on itse aiheutettua. Keskenmeno harvemmin. Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.

Vierailija
93/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:35"]

Miten tämäkin ketju saatiin käännettyä luhavuuden käsittelyyn?

[/quote]

Sano se, lihavuudella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä :-DD

Vierailija
94/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on äitien ketju ja lihavuus on katukuvaa seurattuani monen äidinkin ongelma. Ette ole täydellisiä.

Vierailija
95/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava äiti halusi Turkista 50 000 euroa maksaneen helikopterilennon Suomeen. Maksaako kirkko vai av?

Vierailija
96/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikutti siltä, että perhe on toiminut kyselemättä muiden mielipidettä. Itse olisin soittanut suomalaiseen sairaalaan, kelaan yms. heti.

Vierailija
97/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:42"]

Minusta vaikutti siltä, että perhe on toiminut kyselemättä muiden mielipidettä. Itse olisin soittanut suomalaiseen sairaalaan, kelaan yms. heti.

[/quote]

Mitä se Kela olisi auttanut? Tai sairaala täällä Suomessa? Kerropa se.

Vierailija
98/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän kysyit neuvoa kelasra, sossusta, suurlähetystöstä, punaisesta rististä, kirkon ulkomaanavusta, ja diplomaatti oli kysynyt satakunnan keskussairaalasta ja odottajan neuvolasta. Eli turha väuttää, ettei ne yrittäneet kysyä monelta taholta neuvoa.

Vierailija
99/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:15"]

Mikä vakuutusyhtiö?

[/quote]

If. 

Vierailija
100/713 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala.tapaus. Vakuutusyhtiöt ovat tuollaisia, että eivät sitten aina korvaakaan, vaikka hätä on suuri. Vedotaan johonkin rajoitukseen.