Tänään ip-lehti: vauva kuollut matkalla, perheelle iso lasku
Mikä jurtu kyseessä? Miten vauva kuoli? Miksi lasku?
Kommentit (713)
Ei ole riskitöntä elämää eikä raskautta. Ei tässä yhteiskuntaa ole avuksi huudettukaan. Tuossa vaiheessa moni matkustelee.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:23"]
On tietysti ikävää, että vauva kuoli, mutta ei kai sen perusteella voi odottaa, että vakuutusyhtiö maksaisi matkat, joka ei sopimukseen kuulu.
[/quote]
Keskenmeno on traaginen juttu, mutta tosiasia vain on, että vakuutusehdot ovat, mitä ovat.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:53"]
Täytyy nyt vähän ohi aiheen kommentoida, että ei se Turkki mikään kehitysmaa ole. Nykyisin turistialuella on hyvinkin siistiä ja vatsapöpöä ei saa kun katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa, niinkuin muuallakin. Alanyassa ja Antalyassa on hienoja yksityissairaaloita, joiden hoidon taso on hyvä ja vakuutusyhtiöillä on heidän kanssaan yhteistyösopimukset. Raskaana olevia näkyy matkoilla todella usein. Olisi kiinnostavaa tietää millainen bakteeri aiheuttaa synnytyksen alkamisen ja mistä sen voi saada?
[/quote]
Voi miten huonoa tuuria tuolla perheellä oli matkassa! :( Turkista tosiaan löytyy todella hyviä yksityisiä klinikoita ja sairaaloita, missä hoidon taso on parempaa kuin Suomessa. Harmi, ettei heitä ohjattu yhteen noista.
[/quote]
Ehkä ohjattiinkin, mutta siitäkin olisi pitänyt maksaa itse...?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:47"]Mä olin ulkomailla viikoilaa 28-31, mutta Eu- maassa. En olis Eu: n ulkopuolelle mennyt. Minulla oli jo etukäteen selvillä lähin yliopistollinen sairaala yms.
[/quote] samoin mullaki
[/quote] Hienoa, hyvä homma.
Mikään yksityinen klinikka ei kyllä hoida keskosta rv 24, tai ei ainakaan sellainen klinikka, johon palkansaajalla olisi varaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:30"]
Ei ole riskitöntä elämää eikä raskautta. Ei tässä yhteiskuntaa ole avuksi huudettukaan. Tuossa vaiheessa moni matkustelee.
[/quote]
Ei yhteiskuntaa, mutta kirkkoa, järjestöjä, suurlähetystöä ja vakuutusyhtiötä...
Anteeksi, ei siis olisi saanut tiedustella koulutusta ja työtä peukuista päätellen. Kommentoinnin taso ja sisältö tosin paljastaa yhtä ja toista.
Miksi ei kannattaisi yrittää saada apua laskuun? Yrittäähän moni saada ylihintaa asunnostakin. Kai tämä nyt helpommin sydämet sulattaa. Maksoihan se yksi nainen 500 eurol jäätelöitä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:18"]
Hyvinkin voi rikas suomalaispomo kuitata laskun. Tutkimuksen mukaan päiväkodis toisia auttaneet ja omastaan jakaneet päätyivät muita todennäköisemmin yliopistoon ja olivat 20v päiväkodin jälkeen vakityössä. Miten on tuomitsijamammat koulutuksen ja työn laita?
[/quote]
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja voisin säästöillä maksaa tuon summan itse. Kyllähän se vituttaisi maksaa. Tässä nyt kuitenkin lähdetty omatoimimatkalle aika riskiviikoilla hieman riskialttiiseen paikkaan, ja riski konkretisoitui.
Olen hyvinvointivaltion kannattaja ja maksan ilomielin verot, mutta en oleta yhteiskunnan maksavan kaikkea - kuten ambulanssilentoa kesken synnytyksen.
[/quote] Muuten tuon synnytyksen voisi puolestani yhteiskunta maksaakin, mutta sittenkös mammat vasta matkustaisi. Hyvä, että on suosituksia ja rajoituksia. Ihan liikaa ollaan raskaana ja vauvojen kanssa kaukomatkoilla asti.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:25"]
Ainakin mulle sanottiin selvästi, että matkavakuutus ei korvaa raskauden kuluja! Se ei ole sairaus tai rapaturma. Tämän vuoksi en ymmärrä yhtään kaukomatkailevia raskaanaolevia.
[/quote]
Ihan ymmärrettävää. Raskaus on kuitenkin lähes aina varmasti teidossa, ja raskaana ollessa riskit pitää tiedostaa. Itse olen raskausviikolla 19, enkä todellakaan lähtisi mihinkään matkalle enää. Vaikk akuinka kivasti olisi mennyt, niin koskaan ei voi tietää mitä käy, alkaako yhtäkkiä synnytys viikolla 25, tuleeko kohdussa olevalle vauvalle jokin hätä ja sairaalaa tarvitaan heti jne.
Kyllä pitää aikuisen naisen osata ottaa vastuu itsestään ja vauvastaan. Matkustella ehtii raskauden jälkeenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:25"]
Ainakin mulle sanottiin selvästi, että matkavakuutus ei korvaa raskauden kuluja! Se ei ole sairaus tai rapaturma. Tämän vuoksi en ymmärrä yhtään kaukomatkailevia raskaanaolevia.
[/quote]
Ihan ymmärrettävää. Raskaus on kuitenkin lähes aina varmasti teidossa, ja raskaana ollessa riskit pitää tiedostaa. Itse olen raskausviikolla 19, enkä todellakaan lähtisi mihinkään matkalle enää. Vaikk akuinka kivasti olisi mennyt, niin koskaan ei voi tietää mitä käy, alkaako yhtäkkiä synnytys viikolla 25, tuleeko kohdussa olevalle vauvalle jokin hätä ja sairaalaa tarvitaan heti jne.
Kyllä pitää aikuisen naisen osata ottaa vastuu itsestään ja vauvastaan. Matkustella ehtii raskauden jälkeenkin.
[/quote] Ehtii, mutta minne vauvan kanssa kannattaa mennä, on toinen juttu.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:25"] Ainakin mulle sanottiin selvästi, että matkavakuutus ei korvaa raskauden kuluja! Se ei ole sairaus tai rapaturma. Tämän vuoksi en ymmärrä yhtään kaukomatkailevia raskaanaolevia. [/quote] Ihan ymmärrettävää. Raskaus on kuitenkin lähes aina varmasti teidossa, ja raskaana ollessa riskit pitää tiedostaa. Itse olen raskausviikolla 19, enkä todellakaan lähtisi mihinkään matkalle enää. Vaikk akuinka kivasti olisi mennyt, niin koskaan ei voi tietää mitä käy, alkaako yhtäkkiä synnytys viikolla 25, tuleeko kohdussa olevalle vauvalle jokin hätä ja sairaalaa tarvitaan heti jne. Kyllä pitää aikuisen naisen osata ottaa vastuu itsestään ja vauvastaan. Matkustella ehtii raskauden jälkeenkin. [/quote] Ehtii, mutta minne vauvan kanssa kannattaa mennä, on toinen juttu.
[/quote]
Siinä tapauksessa kannattaa vielä pari vuotta huolehtia ehkäisystä, mikäli halajaa lähivuosina paikkoihin, joihin ei ole hyvä vauvan kanssa mennä.
Luulisi tämänkin olevan itsestäänselvä asia.
Kauhee juttu perheelle kuka tämän joutui kokemaan. Jos vauva olisi selvinnyt, ei varmaan laskut yms. Olisi niin pahan tuntuisia...
Tuomitsijamammat hoi! Menkää vaikka mustikoita poimimaan tai pulloja keräämään, joko omaksi iloksi tai tämän perheen hyväksi. Tuomitsemistanne ei kukaan kaipaa eikä se hyödytä ketään. Elämä on lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:49"]
Tuomitsijamammat hoi! Menkää vaikka mustikoita poimimaan tai pulloja keräämään, joko omaksi iloksi tai tämän perheen hyväksi. Tuomitsemistanne ei kukaan kaipaa eikä se hyödytä ketään. Elämä on lyhyt.
[/quote]
Tuomitsemistako se, että muistuttaa raskausajan matkustelun olevan aina riskialtista?
Suositukset on olemassa, mutta loppupeleissä ihminen tekee itse ratkaisut ja joutuu samalla ottamaan vastuun seurauksista. Nyt kävi todella pahasti ja tuota en todellakaan toivo kenellekään, lisäksi toivon perheelle kaikkea hyvää, ja että vielä joskus suurin suru helpottaa.
Vaan silti olen sitä mieltä, ettei raskaanaolessa ole fiksua matkustella. Raskaudessa niin moni asia voi tulla aivan salama kirkkaalta taivaalta, ettei voi sokeasti luottaa siihen ettei mitään ikävää tapahtuisi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:29"]
Täytyy nyt vähän ohi aiheen kommentoida, että ei se Turkki mikään kehitysmaa ole. Nykyisin turistialuella on hyvinkin siistiä ja vatsapöpöä ei saa kun katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa, niinkuin muuallakin. Alanyassa ja Antalyassa on hienoja yksityissairaaloita, joiden hoidon taso on hyvä ja vakuutusyhtiöillä on heidän kanssaan yhteistyösopimukset. Raskaana olevia näkyy matkoilla todella usein. Olisi kiinnostavaa tietää millainen bakteeri aiheuttaa synnytyksen alkamisen ja mistä sen voi saada?
[/quote]
Voi miten huonoa tuuria tuolla perheellä oli matkassa! :( Turkista tosiaan löytyy todella hyviä yksityisiä klinikoita ja sairaaloita, missä hoidon taso on parempaa kuin Suomessa. Harmi, ettei heitä ohjattu yhteen noista.
[/quote]
Ehkä ohjattiinkin, mutta siitäkin olisi pitänyt maksaa itse...?
[/quote]
Todennäköisesti juurikin näin.. Itse olen työskennellyt Alanyassa yksityisessä sairaalassa, lähtöhinnat on ihan hunajaa jos vakuutus ei korvaa..
[/quote]
ei kai tässä kukaan ole tuomitsemassa.
Tulee vain mieleen paikkakunnallamme erään tulvan yhteydessä se huuto, että vakuutusyhtiöt on paskoja, kun ei korvaa tulvan aiheuttamia tuhoja taloon. No ainakin omassa sopimuksessa lukee selkeästi, että tämä vakuutus ei korvaa luonnon aiheuttamia tuhoja esim. tulva yms.
Jos vakuutuksessa lukee, ettei korvaa raskaudesta aiheutuvia kuluja, niin silloin se ei korvaa. En minäkään voi mennä laittamaan sairaalalaskua vakuutukseen, kun minulla ei sellaista vakuutusta ole.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:06"]
[/quote]
ei kai tässä kukaan ole tuomitsemassa.
Tulee vain mieleen paikkakunnallamme erään tulvan yhteydessä se huuto, että vakuutusyhtiöt on paskoja, kun ei korvaa tulvan aiheuttamia tuhoja taloon. No ainakin omassa sopimuksessa lukee selkeästi, että tämä vakuutus ei korvaa luonnon aiheuttamia tuhoja esim. tulva yms.
Jos vakuutuksessa lukee, ettei korvaa raskaudesta aiheutuvia kuluja, niin silloin se ei korvaa. En minäkään voi mennä laittamaan sairaalalaskua vakuutukseen, kun minulla ei sellaista vakuutusta ole.
[/quote]
Ja jatkan tuota tulvaesimerkkiä. Kun on tiedossa määrätyt paikat, jotka joutuvat tulvan valtaan kymmenen vuoden välein, ottaa itse riskin. Ei voi odottaa, että vakuutusyhtiö kymmenen vuoden välein rakentaa talon alakerran uusiksi, jos rakentaa tulva-alueelle.
Riskialtista on myös kasvattaa vyötärönympärystä. Aivan liian moni on lihava ja lihottaa lapsensakin. Tämäkin itse aiheutettua. Synnytys alkaa, kun alkaa.
[/quote]