Miksi isoäitini 80v+ on alkanut nirsoilla makean suhteen? Vein hänelle kallista suklaata eikä kelvannut. Muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (65)
Mummot arvostaa perinteisiä makuja ja kotimaisuutta.
Kerrotko ihan hinnankin.? Eihän makeaa olekaan hyvä syödä liikaa.
Siis loukkaannuitko? Mistä näitä sikiää.
Onko verensokerin kanssa ongelmia?
Oliko se sellaista erityistummaa ja terveellistä?
Joo kun mehän tiedetään miksi isoäitisi nirsoilee.
Ei ole pakko puputtaa sokeria ja rasvaa
Suklaassa oleva kofeiini voi aiheuttaa sydämen tykytyksiä
Siis laittoiko jemmaan "juhlahetkeä" varten? Vai kieltäytyikö ottamasta vastaan?
Mitä isoäiti itse vastaa, kun kysyt häneltä.
Kummallista kysyä nettipalstalta jotain sellaista, jonka voi kysyä suoraan asianomaiselta itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko puputtaa sokeria ja rasvaa
Kasikymppinen saa puputtaa ihan mitä haluaa, mutta kaikki eivät pidä kaikesta suklaasta, idiootti.
Vie sellaista mistä tiedät hänen pitävän, älä sellaista mistä SINÄ pidät tai minkä hinta saa sinut tuntemaan itsesi hyväksi ihmiseksi.
Makuaistin muutokset ovat tosin normaaleja vanhoilla ihmisillä.
Minä vein kerran äidilleni belgialaista suklaata, sellainen vähän parempi konvehtirasia. Hän kommentoi, että olipa outoja. Toki tämä olisi pitänyt arvata etukäteen, kun äitini ei ole mikään kulinaristi, 8-vuotias lapsenikin syö ennakkoluulottomammin ja monipuolisemmin.
Olen mummo enkä tykkää makeasta, syökää nuoret ne suklaanne itse.
Olen vasta viisikymppinen ja jo muutaman vuoden kaikki makea "herkku" on maistunut imelän äitelälle ja vastenmieliselle.
En voisi edes kuvitella syöväni karkkia tai suklaata ja leivonnaisetkin on siinä ja siinä.
Hedelmät kyllä menevät.
Olisikohan sama ilmiö?
Ei ole nälkä? Mä syön makeata lähinnä verensokerin nostamiseen.633
1980- ja 1990-luku pilasivat suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kehua ja kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Ei pidä! Se johtaa harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin. Kun tämä wunderkind aikuistuu, naamalle lentääkin märkä turbaani. Kaikki eivät palvokaan jokaista tekoa, sanaa, ideaa, jne, jota tämä universumin kiintotähti suustaan päästää.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta viisikymppinen ja jo muutaman vuoden kaikki makea "herkku" on maistunut imelän äitelälle ja vastenmieliselle.
En voisi edes kuvitella syöväni karkkia tai suklaata ja leivonnaisetkin on siinä ja siinä.
Hedelmät kyllä menevät.
Olisikohan sama ilmiö?
Oletko mitattauttanut sokeriarvosi?
Ikääntyessä makunystyröiden määrä vähenee, mikä voi aiheuttaa sen, että suklaat maistuvat liian voimakkailta, keinotekoisilta tai jopa kuvottavilta.
Vie tuttua suklaata, kuten fazerin sinistä. Jotkut luxussuklaat maistuu omituiselle.