Kummassa asuisit mieluummi, Espoossa vai Vantaalla?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:52"]
Vantaalla, koska se on kotiseutuani ja sieltä on paremmat kulkuyhteydet.
[/quote]
Kun Länsimetro valmistuu niin Espoo tulee voittamaan Vantaan tässäkin asiassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:54"]
Onhan se nyt ihan selvää että kokonaisuutena Espoo kyykyttää Vantaan asuinalueena aivan täysin.
Vantaan ainoa hyvä puoli Espooseen verrattuna on se, että keskimäärin junamatka Vantaan eri kaupunginosista Helsinkiin kestää lyhyemmän aikaa kuin Espoosta.
Mutta muuten niin: Espoossa on vähemmän rikollisuutta, Espoossa merimaisemia, Espoossa on enemmän järviä kuin Vantaalla ja myös Nuuksion kansallispuistokin Espoosta löytyy.
[/quote]
eiköhän siinä ollutkin kaikki olennainen. case closed.
Espoossa, koska olen asunut täällä lähes koko ikäni ja vanhempani ja sisarukseni ja parhaat ystävät asuvat myös täällä. Täällä on hyvä kasvattaa lapsia, on luontoa ja toisaalta taas paljon kauppoja ja palveluita lähellä. On lapsille hyvät joulut ja paljon harrastusmahdollisuuksia. Ehkä näin on Vantaallakin, mutta olen nyt sattunut juurtumaan tänne Espooseen, kuten puolisonikin. :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:58"]Espoossa, koska olen asunut täällä lähes koko ikäni ja vanhempani ja sisarukseni ja parhaat ystävät asuvat myös täällä. Täällä on hyvä kasvattaa lapsia, on luontoa ja toisaalta taas paljon kauppoja ja palveluita lähellä. On lapsille hyvät joulut ja paljon harrastusmahdollisuuksia. Ehkä näin on Vantaallakin, mutta olen nyt sattunut juurtumaan tänne Espooseen, kuten puolisonikin. :)
[/quote]
Siis koulut ei joulut... Mut miks ei joulutkin ;)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:46"]
Mieluummin Espoo, lähinnä Vantaan taloudellisen tilanteen vuoksi.
[/quote] kuule kyllä espoo tulee perässä ja kovaa.. olen töissä espoon kaupungilla joten tiedän mistä puhun..n olen asunut espoossa ja nyt asun Vantaalla mies halusi jostain syystä muuttaa tänne kun oli koko muun elämän asunut espoossa =) ja loistavasta paikasta kämppä löytyikin... mistää muualta ei ole näin loistavia kulkuyhteyksiä kuin täältä on =) ihan jokaiseen tarvitsemaamme suuntiin mm. Kehätiet, motarit, vihdintie, julkinen mm. Juna ja bussit kulkuyhteyksiä on oppinut arvostamaan kun sukulaiset ja kaverit asuu pitkin pk seutua kk nummea ja lohjaa myöten..
Espoossa Suur-Tapiolan seutuvilla asun nyt ja luultavasti tulevaisuudessakin. Meillä oli 245t. budjetti kun muutimme keväällä, Vantaalta tai Pohjois-Espoosta olisi saanut tähän hintaan jotain todella paljon hulppeampaa, mutta niissä jäi aina yksi kolmesta tärkeästä ehdostani puuttumatta: 1. Emme halua autoa: hyvät pyörätiet ja julkiset kulkuyhteydet, 2. Kauniit ja käytännölliset maisemat 3. Turvallinen seutu ja sen lähiseutu. Periaatteessa Vantaallakin on ihan kivoja metsäisiä pientaloalueita jos joskus tahdomme kahden auton rumbaan. Silloinkin tosin aidosti maalaisrt Kirkkonummi ja Vihti houkuttelisi enemmän...
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:36"]Ehdottomasti Vantaa. En tykkää yhtään matkustaa yleisessä liikenteessä ja kuljen siis omalla autolla. EN KOSKAAN suostu ajamaan Espoossa. Missä vain muualla ajan mieluummin, mutta jumalauta sitä Espoon minä ensin liikennettä ja miten sattuu menoa. Siihen hajoaa pää.
[/quote]
Problems?
[/quote]
Ihan perus vantaalaisen tekstiä se vaan oli :)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:58"]Vantaalaisilla huvittavia perusteluita. Vai muka me espoolaiset näyttämishaluisempia. Itse te muut aina otatte puheeksi asuntojen merimaiset yms, emme me niitä teille tyrkytä, me vaan asumme niissä, ja sitten toiset ovat sitä mieltä että jotenkin leuhkimme kun sinne muutimme. Enkä ole edes rikas espoolainen, btw. Mutta hienoa jos te vantaalaiset olette sitä mieltä, että Vantaalla on parempia ihmisiä, ja pysytte siksi siellä. Ei kaikille ole tilaa Espoossa. [/quote] XD Minua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa tämä pk-seutulaisten valtataistelu, se on niin hauskaa :D Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat kaikki aivan samaa mestaa, jos jätetään pois laskuista Westend ymv. Mutta silti stadilaiset mollaavat "Vantaan juntteja" ja vantaalaiset mollaavat "eliitti-espoolaisia" samalla kun Espoossa huudellaan solvauksia köyhille stadilaisille ja vantaalaisille. Voi meitä :D
[/quote]
Ehkä otsikon aloittaja hakikin juuri tätä =)
Espoossa koska olen ruotsinkielinen, tai siis oikeammin kaksikielinen. Vantaalla ei ole meille palveluja, ei ruotsinkielisiä kouluja ja päiväkoteja.
Ainahan täällä on tätä lokerointia ollut; Espoon Elitistit ja Vantaan Valtavirtaväki. Vaikka koko pääkaupunkiseutu on ihan sekoittunutta nykyään eikä moni edes enää hoksaa missä kohtaa näiden kaikkien kuntien rajat menee, ellei kyttää tien päällä kylttejä tai kännystä karttaa jotka kertovat sen.
Vantaalaiset tuntee peniskateutta koska espoolaisilla on ne Suomen hienoimmat ja kalleimmat autot :D Siksi eivät halua ajaa Espoon puolella vaikka mikä olisi.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:19"]
Espoossa koska olen ruotsinkielinen, tai siis oikeammin kaksikielinen. Vantaalla ei ole meille palveluja, ei ruotsinkielisiä kouluja ja päiväkoteja.
[/quote]
Olet vielä päiväkodissa? Et sinä silloin kummoisia palveluja tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:23"]
Vantaalaiset tuntee peniskateutta koska espoolaisilla on ne Suomen hienoimmat ja kalleimmat autot :D Siksi eivät halua ajaa Espoon puolella vaikka mikä olisi.
[/quote]
Ei vantaalaisia kiinnosta millainen auto kenelläkin on. Ne on espoolaisten hommia noi autoilla koreilut.
Vantaalla. <3 Aitojen ihmisten takia, Espoossa on pinnallisempaa meno.
Luonto ja palvelut aika samaa tasoa riippuen alueesta. No, Espoossa ehkä aavistuksen paremmat, mutta ihmisten takia ehdottomasti Vantaa! ;) On Vantaallakin kivoja luonnonläheisiä ja rauhallisehkoja alueita.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:52"]
Vantaalla, koska se on kotiseutuani ja sieltä on paremmat kulkuyhteydet.
[/quote]
Kun Länsimetro valmistuu niin Espoo tulee voittamaan Vantaan tässäkin asiassa.
[/quote]
Espoon keskuksesta kestää senkin jälkeen vielä ikuisuus Stadiin. Tikkurilasta se sama 13 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:14"]Vantaalla. <3 Aitojen ihmisten takia, Espoossa on pinnallisempaa meno.
Luonto ja palvelut aika samaa tasoa riippuen alueesta. No, Espoossa ehkä aavistuksen paremmat, mutta ihmisten takia ehdottomasti Vantaa! ;) On Vantaallakin kivoja luonnonläheisiä
Miten se pinnallusuus Espoossa sitten näkyy? Onhan täälläkin monenlaisia asuinalueita, en tosiaan ymmärrä??
Vantaalla. Kun muutimme tänne yli 10 v sitten Helsingistä, moni ystävistäni ihmetteli, eikö Espoosta löydy asuntoa. Kaverit meilaili minulle asuntotietoa ja esitteli vaihtoehtoja. Kaikki mun kaveritkin lähinnä muualta tänne opiskelemaan tulleita, kuten minäkin. Mutta halusimme lähelle Tuusulantietä, työmatkojen vuoksi. Ja olemme viihtyneet hyvin. Päiväkoti, koulu on olleet hyviä ja ihan vieressä. Oikaisuhoitoon ja puheterapiaan päästy heti. Kavereiden perheissä tää on Espoossa takunnut.. Terveyskeskus on ollut tukossa, mutta yksityislääkärit ei ole taloutta kaataneet. Luonto on liki, just iltalenkillä kuuntelin lehmien ammumista, kävin poimimassa kanttarellejä. Kivasti löytyi. Ja kaupat, palvelut lähellä ja suurin osa naapureista tosi kivoja. Suurin häiriötekijä on naapureiden haukkuvat, kouluttamattomat pikkupiskit, joten ei suurempia ongelmia :-)
Espoossa ihanaa, koska Kannun kulma. En ikinä vantaalla koska porkku.