Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummassa asuisit mieluummi, Espoossa vai Vantaalla?

Vierailija
24.07.2015 |

Ja tarkempi selitys miksi asuisit Espoossa, kiitos.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:19"]Espoossa koska olen ruotsinkielinen, tai siis oikeammin kaksikielinen. Vantaalla ei ole meille palveluja, ei ruotsinkielisiä kouluja ja päiväkoteja.
[/quote]
Tien toisella puolella on ruotsalainen koulu... Mitä sä horiset?

Vierailija
2/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen sieltä kotoisin, tuttu mesta, kotikaupunki, osa identiteettiäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja olen asunut jo pitkään!!!

Vierailija
4/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla. Sako perustella? No perustelen kuitenkin: olen siellä töissä (terveydenhuollossa) ja olen huomannut, että Vantaalla moni asia toimii paremmin kuin Helsingissä, jossa asun tai Espoossa. En tosin halua muuttaa pois Helsingistä, mutta jos olisi pakko.

Vierailija
5/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama, nyt vaan sattui löytymään todella iso omakotitalo omassa rauhassa muta hyvien yhteyksien varrella vantaan puolelta. espoossakin kävin katsomassa mutta ei vaan osunut sopivaa kohdalle.

Vierailija
6/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ei ikinä!!!

Vierailija
7/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti espoossa! Siellä on kauniita taloja ja varakkaita ihmisiä, sopii minulle. 

Vierailija
8/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, mutta olen kasvanut Espoossa. Noista kahdesta kaupungista valitsisin Vantaan. Hieman köyhempi paikka ja rennompi meininki sopii mulle. Joka tapauksessa Espoossakin on mukavia lähiöitä.

Vierailija
9/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on tutumpi ja turvallisemman oloinen paikka.

Vierailija
10/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä 1.5 vuotta ja Espoossa 6.5 vuotta. Voisin asua sekä Espoossa että Vantaalla, mutta haluan hyvin kulkuyhteyksien varteen. Espoossa tämä käytännössä tarkoittaisi Leppävaaraa tai uuden metrolinja vartta (Länsiväylän vartta) jonnekin Haukilahti/Matinkylä asti.

Vantaalla Tikkurila/Hiekkaharju/Leinelä ja Myrtsin tienoo.

Vierailija
11/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla asuisin mielummin

Vierailija
12/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hauska :D

Vierailija
13/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Espoo, lähinnä Vantaan taloudellisen tilanteen vuoksi.

Vierailija
14/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummassakaan. Pysyn kaukana pääkaupunkiseudusta ja sen viherfemakkohipsterieliittiporukasta. Hyi helv....

Vierailija
15/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt Espoossa, ja ainoa vakutelma oli, että se on todella tylsä ja mitäänsanomaton paikka, joten valitsen Vantaan (jossa olen käynyt noin viisi kertaa, lentoaseman ulkopuolella siis), vaikka mieluummin jättäisin myös Vantaan väliin.

Vierailija
16/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa vähän syrjemmässä, mutta riittävän lähellä kouluja. Serkut asuu ja sisko asui Vantaan lähiöissä. Veli Tuusulassa. Vanhemmat ja tuttuja Espoossa. Vaikuttaa ainakin lapsimyönteisemmältä kun käymme siellä. Vantaalla saa olla varpaisillaan, ettei joku häiriinny lasten leikeistä jne.. Me asutaan aivan muualla.

Vierailija
17/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa, koska käyn siellä töissä ja asun siis nyt Hesassa. Ehkä koti vielä löytyykin Espoosta tulevaisuudessa. Vantaalla en ole käynyt muuta kuin lentokentällä niin kaupunki ei ole tuttu. Mutta jos sopiva työ ja koti sieltä suunnamta löytyisi niin mikä ettei.

Vierailija
18/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:44"]

Vantaalla asuisin mielummin

[/quote]

Toinen toistaan huikeampia perusteluita näillä Vantaata fanittavilla :)

Vierailija
19/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla, koska se on kotiseutuani ja sieltä on paremmat kulkuyhteydet.

Vierailija
20/71 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan selvää että kokonaisuutena Espoo kyykyttää Vantaan asuinalueena aivan täysin.

Vantaan ainoa hyvä puoli Espooseen verrattuna on se, että keskimäärin junamatka Vantaan eri kaupunginosista Helsinkiin kestää lyhyemmän aikaa kuin Espoosta.

Mutta muuten niin: Espoossa on vähemmän rikollisuutta, Espoossa merimaisemia, Espoossa on enemmän järviä kuin Vantaalla ja myös Nuuksion kansallispuistokin Espoosta löytyy.