Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan menettää toivoni. En mä pääse ikinä töihin :(

Vierailija
24.07.2015 |

Selasin taas työkkärin sivun läpi ja ei vaan yksikään työ ole mulle. En tiedä mitä haluan ja ikääkin jo sen verran, että kohta mua ei kukaan edes enää ota. Hävettää jo tämä kotona olo, mutta mitä ihmettä mä alan tehdä?? Olen liian "taiteilijasielu" rutiinitöihin. Sellainen ei vaan onnistu minulta. Mutta sitten taas en ole tarpeeksi taiteellinen mihinkään luovaan alaan.

Sanokaa mitä mä alan tehdä, kun en opiskellakaan enää voi. Kaupallinen tutkinto on, mutta ei minusta ole enää niihin töihin enkä sitä (kirjanpitoa) haluakaan. Aivan liian kaavamaista ja rutiinimaista.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:45"]

Mä kouluttaudun uudelleen kun oma ala ei enää nappaa. Päivääkään en ole työtön ollut. Kaupanalalta lähihoitajaksi. T. Aikuinen nainen

[/quote]

Miten tää auttaa ap:ta?

[/quote]

Se kannustaa laiskaa työtöntä kun joku parempi ja ylivertainen kertoo oman sankaritarinansa.

Minähän itse aina käyn töissä vaikka olisi 42 astetta kuumetta. Aloitin työurani 14 vuotiaana. Ilman palkkaa olen tehnyt töitä koko ikäni ja täydellisesti. Koska olen hyvä. Minä olen hyvä ja Kannustan työttömiä vaan ottamaan töitä ja niskasta itseään kiinni.

Ainiin kerroinko että poikani eemeli 5v on talonmies.

Vierailija
42/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:12"]

Hyi inhottaa lukea tollasista ihmisistä jotka ei normi työhön pysty jostain naurettavasta tekosyystä ja tollasia täällä elätetään. Onnekseni itse olen saanut kerätä työkokemusta useiden vuosien ajan ennen opiskeluja ja opintojen ohella. Elämän arvot itselläni sellaiset, että työtä pitää tehdä (jos ei ole oikeaa rajoitetta)...pelkkä "paskaduunin" pelko on säälittävää. Häpeäisit.

[/quote]

Häpeä itse ihan itseäsi vaan. Siihen on paljon aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä nyt on vaan paska tilanne. Yritin saada Suomesta töitä kolme vuoden ajan tuloksetta. Lopulta muutin ulkomaille josta sain hyväpalkkaisen alani työpaikan alle kuukaudessa. 

Vierailija
44/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä markkinointi on vaikeaa ja monesti varsin väkinäistä - täytyy uskotella itselleen, että musta onkin valkoinen, vaikkei se reaalimaailmassa näin ole.

Vierailija
45/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista asioista tykkäät vapaa-ajalla? Mitä harrastat? Mitkä ovat intohimojasi? Onko elämässäsi jotain sellaista jota tekemällä aika hujahtaa hetkessä?

Yllättävän moneen ammattiin liittyy luovuutta ja väistämättä myös niitä rutiineja, aivan kuin normaaliin päivittäiseen elämään.

Olen myös sitä mieltä, että koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella tai vaihtaa alaa.
Työkkäristä saa kaiketi ammatinvalinta-apua, kursseja on joka lähtöön, netissä voi tehdä ammatinvalintatestejä jne.

Vierailija
46/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:45"]

Mä kouluttaudun uudelleen kun oma ala ei enää nappaa. Päivääkään en ole työtön ollut. Kaupanalalta lähihoitajaksi. T. Aikuinen nainen

[/quote]

Oletko SINÄ lähihoitaja?! Enpä sua tahtoisi läheisteni hoitajaksi. Tässä se taas nähtii minkälaista porukkaa lähäriksi nykyisin pääsee ja menee. Tälläkään ei mitään empatia- ja auttamiskykyä!
[/quote]

Opiskelen. Rauhotu hyvä ihminen. :0

Vierailija
47/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä elämämtaiteiljoiden (ap ja kumpp) ammatin"valinta"keskustelu sai minut menettämään toivoni.

Aargh: onko teillä mitään *ideaa* siitä, millaista reaalimaailmassa on?

Toteuttakaa sitä luovaa taiteellista lahjaanne (kaikin aistein!) kehittävissä harrastuksissa. Työllistymisen ja koulutuksen kanssa haahuilulla ei ole mitään tekemistä, eikä ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
48/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:12"]

Taas Porvoosta kajahti, jotta pääsee haukkumaan meitä lähes kaikkia muita työttömiä. Joo, oli niin läpinäkyvä.

[/quote]

Ai siis minä, ap., vai? Olisinkin. Mikähän tästä nyt provon teki?

[/quote]

Taiteellisuus rutiinitöihin. Aika moni taitelija joutuu elättämään itsensä ihan jollakin tavallisella työllä.

Miten niin et muka voi opiskella? Jos ole niin taiteellinen ja sinulla on jo koulutusta, eikö löytyisi lisäopinnoilla ammattia vaikkapa myyntipuolella, enkä tarkoita nyt puhelinmyyntiä.

Vierailija
49/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle ap-lapatossulle näyttäis ketjun perusteella olevan totaalisen turhaa vinkata mitään

(muuten ihan kiinnostava keskustelu)

Vierailija
50/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:52"]

Selasin taas työkkärin sivun läpi ja ei vaan yksikään työ ole mulle. En tiedä mitä haluan ja ikääkin jo sen verran, että kohta mua ei kukaan edes enää ota. Hävettää jo tämä kotona olo, mutta mitä ihmettä mä alan tehdä?? Olen liian "taiteilijasielu" rutiinitöihin. Sellainen ei vaan onnistu minulta. Mutta sitten taas en ole tarpeeksi taiteellinen mihinkään luovaan alaan.

Sanokaa mitä mä alan tehdä, kun en opiskellakaan enää voi. Kaupallinen tutkinto on, mutta ei minusta ole enää niihin töihin enkä sitä (kirjanpitoa) haluakaan. Aivan liian kaavamaista ja rutiinimaista.

[/quote]

Noilla spekseillä - mikään työ ei nappaa, opiskelu ei onnaa, olet taiteellinen (heh heh) mutta et tarpeeksi taiteellinen - et tosiaan pääse ikinä töihin. Ja kun ikääkin on, niin tervemenoa (minimi)eläkkeelle.

Vierailija
51/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:52"]Huomaa, ettei porukka ole ihan ajatuksen kanssa aloitusviestiä lukenut. Tai sitten te olette ihan tosi nuoria. Sen tasoista keskustelua taas.

Ap. etsii sitä omaa alaansa, aivan kuten teistäkin varmaan jokainen on sitä miettinyt ja punninnut jossain vaiheessa elämää. Ap. ei sanonut, että haluaa vain taiteilijaksi vaan, että haluaa luovemman alan mitä esim. kirjanpito. Ja ap. kysyi palstalaisilta apuja tämän asian selvittelyyn.

Monesti, kun täällä näitä ketjuja lukee, niin ihmetyttää vain ihmisten onneton kyky ajatella asioita laajemmin ja onneton kyky lukea ne viestit kunnolla. Sieltä viestien seasta huomataan vain joku yksi tietty sana ja takerrutaan siihen kiinnittämättä huomiota kokonaisuuteen. Ap:sta tuli nyt taiteilija, kun hän vain etsi hiukan luovempaa ja vapaampaa alaa.
[/quote] Lue otsikko." En mä koskaan pääse töihin"

Vierailija
52/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan tullut ajatelleeksi, miten rankkaa on (koulutetuilla, kokeneilla) työttömillä, jotka eivät voi tehdä ammattitöitään alalla, jonka osaavat? Sekä taiteellisilla että sinulle sopimattomilla rutiinialoilla. 

Vierailija
53/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:47"]

Jos, jos, jos....

Jos lähtis, sano Pispalan palokunta, mutta sarekki taitaa tulla...

[/quote]

:-)

Melko mesmerointia on kyl. Jos olis viulu, nii soittaisin... 

Vierailija
54/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Norjaan. Siellä on paljon parempi työtilanne. Jos et nukkunut koulussa ruotsintunneilla, kielen oppii hetkessä. Minäkin olen siellä asunut, ihan OK maa, joskin huumeongelma näkyy kaduilla.

Vierailija
55/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten hain itse kaupan kassalle. Haastattelu oli ihme pelleilyä. Lähemmäs 100 ihmistä samassa tilassa ja piti piirtää kuvia paperille... Tottakai iso armeija rekrytointihenkilöitä paikalla.

Parhaat ja asiallisimmat haastatteluni ovat olleet niitä missä on puhuttu suoraan firman omistajan kanssa.

Vierailija
56/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei arvosteta luovuutta ja taidetta. Täällä arvostetaan insinöörejä, pragmaattisia ihmisiä jotka toimivat kaavan mukaan. Ja jos siitä kaavasta poikkeaa, alkaa haukkuminen.

Kaikesta pitää olla jotain konkreettista hyötyä, muuten se on turhuutta. Ei ole siis ihme että kukaan ei osaa pitää aidosti hauskaa Suomessa ilman viinaa. Ja komedian taso nyt on mitä on: pissakakkahuumori naurattaa.

Vierailija
57/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskustelua vaikka ap onkin hienosti onnistunut naamioimaan provonsa

Vierailija
58/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:04"]Suomessa ei arvosteta luovuutta ja taidetta. Täällä arvostetaan insinöörejä, pragmaattisia ihmisiä jotka toimivat kaavan mukaan. Ja jos siitä kaavasta poikkeaa, alkaa haukkuminen.

Kaikesta pitää olla jotain konkreettista hyötyä, muuten se on turhuutta. Ei ole siis ihme että kukaan ei osaa pitää aidosti hauskaa Suomessa ilman viinaa. Ja komedian taso nyt on mitä on: pissakakkahuumori naurattaa.
[/quote]

Arvostetaanhan täällä taiteilijoita, mutta ap itse sanoi ettei ole taiteilijaksi tarpeeksi taiteellinen. Minusta hänen kannattaisi olla iloinen että on koulutus jolla voi jopa saada töitä jos näkee vähän vaivaa: sitten kun on töiden ja rahan myötä enemmän valinnanvapautta niin voi miettiä kiinnostavampia hommia: voi myös kysyä että jos ei itse osaa sanoa mitään asiaa mikä kiinnostaisi (kuten ap) niin kuinka luova silloin voi olla? Ainakin tarvitsee harjoitusta.

Vierailija
59/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap voit tietää että kaupallisen alan työt ovat vain rutiinityötä? Jostain on aloitettava vaikka niistä rutiinitöistä.

Jokainen työpaikka on erilainen ja aika monessa havaitaan kyllä jos henkilöllä on esim. todella hyvä visuaalinen kyky. Sellainen henkilö voi suuntautua työpaikallaan vaikka testaamaan että yrityksen nettisivut näyttävät hyviltä. Näin ainakin minun työpaikallani on päästetty esim. Ihan normaalissa rutiinityössä olevia suunnittelutehtäviin ja annettu mahdollisuuksia työpaikan sisällä vaihtaa työtehtäviä sellaiseen suuntaan joka itseään kiinnostaa.

Itse toimin IT puolella suunnittelutehtävissä ja voi odotan sitä päivää kun voisin edes viikon tehdä rutiinitöitä. Jokainen päivä tuo uusia asioita pohdittavaksi. Toisaalta se onkin työni suola jatkuva muutos ja kehittyminen.

Vierailija
60/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, elämä nyt vaan on sellaista, ettei kukaan halua sulle haahuilusta maksaa. Jos haluat taiteilijaksi - mene ja tee. Täytä apurahahakemuksia ja yritä myydä taidettasi. Jos ei onnistu, tee kuten tuhannet muut taiteilijat: elätät itsesi "oikeilla töillä" ja olet vapaa-ajalla luova harrastelijataiteilija. Mieti itse, mistä suostuisit pari sataa maksaa? Niinpä niin. Terv wannabekirjailija-viestintäalan oikeissa töissä ja vapaa-ajat kursseilla ja kirjoittamassa.