Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan menettää toivoni. En mä pääse ikinä töihin :(

Vierailija
24.07.2015 |

Selasin taas työkkärin sivun läpi ja ei vaan yksikään työ ole mulle. En tiedä mitä haluan ja ikääkin jo sen verran, että kohta mua ei kukaan edes enää ota. Hävettää jo tämä kotona olo, mutta mitä ihmettä mä alan tehdä?? Olen liian "taiteilijasielu" rutiinitöihin. Sellainen ei vaan onnistu minulta. Mutta sitten taas en ole tarpeeksi taiteellinen mihinkään luovaan alaan.

Sanokaa mitä mä alan tehdä, kun en opiskellakaan enää voi. Kaupallinen tutkinto on, mutta ei minusta ole enää niihin töihin enkä sitä (kirjanpitoa) haluakaan. Aivan liian kaavamaista ja rutiinimaista.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita toiminimi pystyyn ja tarjoa hieman taiteellista ja hieman fyysistä palvelua toisille yrityksille ja yksityishenkilöille. Toimialana kaikki laillinen yritystoiminta.

Vierailija
142/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se negatiivisuus!! Uskomattoman rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ihmiset ulkomaille. Jos sattuu olemaan inssin paperit taskussa niin Saksassa on töitä.

Vierailija
144/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:23"]

Jos olet hyvä media-alalla niin perusta oma YouTube kanava. Lahjakkaimmat ovat miljonäärejä, heillä on niin paljon tilaajia/katselijoita.

[/quote]Mitään ei saa jos ei yritä. Suurin este ovat ne omat negatiiviset esteet joita kasaa ympärilleen.

Vierailija
145/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa vaikka Teemu Mäen jalanjälkiä ja ala kuvataiteilijaksi. Onko sulla kissaa omasta takaa?

http://www.vauva.fi/keskustelu/1532859/ketju/muistatko_taman_teemu_maki_tappoi_kissan_kirveella

Vierailija
146/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:55"]

Menkää ihmiset ulkomaille. Jos sattuu olemaan inssin paperit taskussa niin Saksassa on töitä.

[/quote]Hyvä neuvo. Aivan turha kituuttaa Suomessa jossa sama köyhäily on jatkunut 90-luvun lamasta asti. Kummallinen maa tämä on.

Vierailija
147/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene strippariksi johonkin paikkaan. Asiakkaista saat kaipaamaasi vaihtelua kun kirjanpito on liian kaavamaista

Vierailija
148/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat ap:sta tule ikinä mitään. Vatvokoon asioita lopun ikäänsä, ikinä ei tule saavuttamaan unelmaansa.

(Vähän koitan tässä samalla herättää jonkinlaista taisteluhenkeä, josko ap nousisi likaisen yksiönsä lattialta ja päättäisi vaikka yrittää jotain.)

Vierailija
149/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin kaikkien mielestä oma työ olisi jotenkin eritysen kivaa. :D Ootko sä jossain pumpulissa kasvanut.

Vierailija
150/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenaan. Helppoa työtä valvoja uimareita.

Vierailija
151/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:32"]

Hyvin samoja fiiliksiä, kuin ap:lla. Paitsi että mulla on tutkinto unelmieni alalta - se vain ei työllistä kaikkia sille pyrkiviä, kun Suomi on niin pieni maa ja lamakin vaikuttaa. Olen nuorempana ollut kesäisin ns. tavallisissa töissä, mutta niissä mulla menee terveys ja elämänhalu, ja palkka, joka hädin tuskin ylittää työttömyysturvan, ei motivoi tekemään työtä, jota vihaa ja joka stressaa. Onkse sit parempi, et tekee mitä vaan töitä ja joutuu aina vähän väliä saikulle? Kun ne tulot ei kuitenkaan riitä esim. säännöllisiin hierontoihin ja laatuliikuntaan...? Yritän sit etsiä sellaista kuviota, yritystoimintaa, apurahajuttuja ja pätkätöitä, millä pysyis hengissä, mut en ole vielä löytänyt kestävää ja kokonaisvaltaista ratkaisua. Selvästikään, kun tuskin täällä valittaisin :D jos olisin.

[/quote]

Millainen pitää ihmisen olla, ettei terveys kestä normaalia työntekoa?? Ja silti terveys riittäisi kyllä laatuliikuntaan.. siis voi yhden kerran, miten meidän isovanhempien sukupolvi on ikinä selvinnyt hengissä kun nykynuoret (JOIHIN ITSEKIN KUULUN) eivät pysty tekemään edes helppoa päätetyötä koska se tappaa elämänhalun?? 

Tämä sukupolvi, jota itsekin edustan (-90) on pullamössösukupolvi, ja porukan tarvisi saada jonkinlainen reality check että missä mennään. Ollaanko me näin heikkoja. 

Työt on kiven alla juuri nyt, myönnetään. Mutta hakemalla tekijä löytää kyllä jotain. Ja siitä on hyvä lähteä eteenpäin. En itsekään tee unelmatyötä tällä hetkellä, mutta teenpähän jotain.

[/quote]

Jos on opiskellut kuus vuotta korkeakoulussa ja tehnyt tutkinnon, olis hirveän kiva jos siitä olisi jotain hyötyäkin, mutta ilmeisesti olet sitä mieltä, että ei tarvitse olla. Jos silloin pitää sitten mennä samanlaiseen työhön, mitä teki lukioaikana kesällä ilman mitään koulutusta, kyllä se vaan vähän siltä tuntuu, että on elänyt viimeiset 15 vuotta aivan turhaan. Lisäksi jos on 300 000 työtöntä ja 30 000 työpaikkaa, epäilen, että löytyy varmasti sopivampi kuin minä ihan kaikkiin "helppoihin päätetöihin". Kyllä työnantajat ammattilaisina yleensä kykenevät hakijasta näkemään, onko tämä oikeasti motivoitunut vai vain epätoivoinen.

Terveys ei kestä sillä tavalla, että olen mm. ollut kahden viikon migreenikierteessä tehtyäni ns. tavallisia fyysisiä, tylsiä töitä kolme kuukautta. Sekään, että joka päivä vituttaa lähteä töihin (=kortisolitasot nousee ja aiheuttaa lopulta sairauksia)

Onnittele ihminen itseäsi, kun olet terve. On paljon sairauksia, jotka aiheuttavat hankalia oireita, joita ei saa suurimman osan töistä kanssa hallittua. Esim. vakavat ihosairaudet, kilpirauhasongelmat, kroonistuneet tulehdukset. Ja tietenkin masennus. Minullakin on traumaperäinen ahdistus diagnosoitu joskus, hoidossakin olen ollut, mutta epäilen että se vaikuttaa mieleeni edelleen.  Jos itse on aina ollut terve ja suussa kiiltelee kultalusikka, on kyllä helppo sanoa että MITEN NIIN EI TERVEYS KESTÄ jos/kun näemmä ei asiasta ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
152/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:59"]

Liian taiteilijasielu töihin!  Stana!  Duuni kuin duuni mistä saa palkkaa.

[/quote]

Sinun rajoitteesi on se, ettei sinulle työ kelpaa.  No, itsestäni ei ole "taiteilijaksi".

Liian taitelijasielu RUTIINItöihin. Mä luulen, että ei sinustakaan ihan mihin tahansa työhön ole. Sullakin on omat rajoitteesi.

[/quote]

[/quote]

ihminen voi olla ihan tavallisessa työssä missä vaan ja toteuttaa taiteellisia taipumuksiaan harrastuksena. ap tunnusti ettei ole tarpeeksi lahjakas taiteellisesti tehdäkseen työtä taiteellisella alalla. ratkaisu: rahaa ansaitaan "tavallisissa" töissä ja vapaa-ajalla sitten soitellaan kitaraa, räpsitään valokuvia, harrastetaan luovaa tanssia tai savenvalantaa. aika monet tekee näin.

Vierailija
153/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:09"]

Ei voi olla totta, että joku on oikeasti noin sekaisin. "Taiteilijasielu" joka kuitenkaan ei ole riittävän hyvä millekään taiteen alalle, mutta ei halua tehdä mitään muutakaan? Ja ikääkin ilmeisesti jo kuitenkin enemmän kuin 20? Kuules nyt, ne on hyvin harvat ihmiset, jotka Suomessa elää millään taiteellisella alalla. Useimmat meistä "taiteilijasieluista" joutuvat tekemään ihan oikeita töitä henkemme pitimiksi. T:muusikko-insinööri (joo, arvaa kummalla elän?) 

[/quote]Sinä kuuntelit varmaan heitä jotka sanoivat sinullekin aikoinaan: "ei sillä elä", "mene johonkin järkevään ammattiin". Ja nyt olet katkera ja yrität estää toisen haaveiden täyttämisen.  Tsot, tsot.

[/quote]

Nope. Tiesin hyvin, millainen elintaso muusikoilla normaalisti on ja halusin varmemman toimeentulon. Lisäksi halusin säilyttää musiikin harrastuksena, koska silloin säästyy ammattimusisoinnin "lieveilmiöiltä". Hyvin tyytyväinen olen valintaani ja voi olla, että jossain vaiheessa vielä teen päätoimisesti musiikkia. Luovuus säilyy paremmin, kun taidetta ei tarvitse tehdä väkipakolla. :) 

Vierailija
154/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:47"]

Aargh: onko teillä mitään *ideaa* siitä, millaista reaalimaailmassa on?

Toteuttakaa sitä luovaa taiteellista lahjaanne (kaikin aistein!) kehittävissä harrastuksissa. Työllistymisen ja koulutuksen kanssa haahuilulla ei ole mitään tekemistä, eikä ole koskaan ollutkaan.

[/quote]

No tähän pienehköjä lukuja johdatukseksi reaalitodellisuuteen. Luvut saattavat olla hankalia hahmottaa mutta ap luovana kirjanpitoammattilaisena käsittänee? 

Tilastojen mukaan yt-neuvottelut ovat koskeneet tänä vuonna Suomessa yli 40 000 ihmistä ja yli 5 000 on irtisanottu. Lisäksi Microsoft ilmoitti heinäkuun alussa 2 300 hengen irtisanomisista.

Viime vuoden yt-neuvotteluissa irtisanottiin noin 12 500 henkeä.

Ennen globaalia talouskriisiä vuonna 2007 irtisanottujen määrä oli noin 4 300 ihmistä. Luvuissa näkyvät vain irtisanomiset, eikä mahdollisia lomautuksia ole huomioitu. 

Nykyinen taantuma on kestänyt seitsemisen vuotta, eikä nopeaa muutosta parempaan ole edessä.

Hyvää yötä, ap. Näe luovia unia.

Vierailija
155/158 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:40"]

https://www.mixamo.com/store/#/

Pelihahmojen suunnittelu, animointi.

http://www.adobe.com/careers.html

[/quote]Miksi alapeukku? Kyllä peliala on suuri työllistäjä tänään.

[/quote]

Harmi ettei silti tule oikein mitään hyviä pelejä enää. Kaikki pohjautuu vaan grafiikkaan ilman järkevää juonta ja päähahmot millä pelataan ei osallistu ikinä mihinkään järkeviin keskusteluihin, jokainen valinta mitä keskusteluissa on, on aivan samantekeviä ja lopputulokset samoja, valitsipa mitä tahansa. Ylipäätään melkein jokainen peli mitä olen pelannut lähiaikoina, niin lähes kaikki "valinnat", tai teot mitä pelissä pystyy tekemään on täysin turhia ja kaikki johtavat yhteen samaan tulokseen, tai eivät aiheuta yhtään mitään. Tuntuu että on buumi luoda massoittain paskaa enemmin kuin tehdä vaikka yksi hyvä peli.

Vierailija
156/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:58"]

Taiteenteko on vähintään 8 tuntia päivässä työtä joskus rutkasti enemmän. Kelloa ei katsota niin tarkkaan. Ei onnistu tällainen jos on 8-16 työ. Sitäpaitsi taiteilija on "aina töissä" kun katselee ihmisiä, maisemia, muotoja, värejä, liikettä.

[/quote]Näin on ja taiteilija on vaan niin erilainen kuin normi-ihminen. Taatusti kärsii jossain perusammatissa sisäisesti hiljaa kituen ja kärsien, vankina kuin lintu häkissä.
[/quote] Elämäntaiteilija?

Vierailija
157/158 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee loppujen lopuksi nopeaan ja on totta, että ap.n on aina vaikeampi ja vaikeampi saada mieleistänsä työtä, vaihtoehdot vähenevät ja kohta niitä ei ole lainkaan, ei edes niitä huonoja. Tiedän tuttavista kaksi "taiteellista persoonaa",  jotka ovat jymähtäneet sinne kultaiselle 80-luvulle, nuoruuden kulta-aikaan, jolloin oli kavereita, juhlia, elämä oli täynnä mahdollisuuksia. Ei jaksettu sitoutua opiskeluun, työhön, uraan, tulevaisuuteen ja ovat nyt jossain neljän seinän sisällä, yleensä kaljahuurussa. Unohdettuina.

Vierailija
158/158 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta työttömänä ja tiedän että toi pitkä aukko estää työllistymisen