Alan menettää toivoni. En mä pääse ikinä töihin :(
Selasin taas työkkärin sivun läpi ja ei vaan yksikään työ ole mulle. En tiedä mitä haluan ja ikääkin jo sen verran, että kohta mua ei kukaan edes enää ota. Hävettää jo tämä kotona olo, mutta mitä ihmettä mä alan tehdä?? Olen liian "taiteilijasielu" rutiinitöihin. Sellainen ei vaan onnistu minulta. Mutta sitten taas en ole tarpeeksi taiteellinen mihinkään luovaan alaan.
Sanokaa mitä mä alan tehdä, kun en opiskellakaan enää voi. Kaupallinen tutkinto on, mutta ei minusta ole enää niihin töihin enkä sitä (kirjanpitoa) haluakaan. Aivan liian kaavamaista ja rutiinimaista.
Kommentit (158)
Miksi ap et yhdistä kirjanpidon taitojasi ja taiteellisia taipumuksia?
Luovalle Kirjanpidolle on monissa firmoissa kysyntää (kertoivat isot pojat...)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:48"]
Onhan se taidekin oikeaa työtä, miksi te sitä lynttäätte? Paljon rankempaa työtä kuin joku paperinpyörittely sitä paitsi.
Minä tiedän miksi te ette tavoitelleet luovaa alaa tosissanne. Koska luovan työn tekeminen on kivuliasta. Sattuu ihan sairaasti avata ne sielun haavat.
[/quote]
Jos sinulla ikinä on aikomusta avata ne sairaat sielun haavat niin... varoitathan ajoissa?
Ystävällisin terveisin Daideellinen Lähimmäisesi
Liian taiteilijasielu töihin! Stana! Duuni kuin duuni mistä saa palkkaa.
Työttömiä on puolisen miljoonaa ja lisää tulee.. et ole yksin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Liian taitelijasielu RUTIINItöihin. Mä luulen, että ei sinustakaan ihan mihin tahansa työhön ole. Sullakin on omat rajoitteesi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Nykyään töitä riittää mutta ei palkanmaksajia
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Tottahan se on, mutta olisi kiva keksiä se ala, jota edes haluta ja toivoa ja haaveilla joskus tekevänsä. Joku mitä kohti pyrkiä. Nyt on niin tuuliajolla olo, kun ei tiedä mistään mitään.
ap.
Aika moni miettii ja etsii sitä omaa unelma-alaansa, mutta samaan aikaan käy töissä ja elättää itsensä haaveillessaan.
Minä ottaisin mielelläni sen rutiinityön, kerrotko missä päin sellaisia on tarjolla?
Sama täällä. Sillä erotuksella, että opiskelen yliopistossa maisteriksi. Minulla on AMK tutkinto jo melkein samalta tekniikan alalta. Samalla haen töitä. Ei mitään. Neljän vuoden poissaolo omaishoitajana ja äitiysvapailla on liikaa. 10 vuoden aikaisempi työkokemus on ihan hukkaanheitetty ja opiskelemastani tekniikan alasta ei ole vuosien kokemusta (jota työnantajat arvostavat).
Hanttihommia (siivousta ja postinkantoa) olen hakenut, jos se on ollut vähintään 30 tuntia viikossa ja sellaisilla työajoilla, että päiväkoti on auki. Vähissä ovat sellaiset paikat.
Olisin varmaan heittänyt hanskat tiskiin ilman lapsia. Haluan näyttää esimerkkiä, että periksi ei ikinä anneta. Lapset odottavat saavansa lemmikin, mutta en uskalla ostaa mitään yllättävien eläinlääkärikulujen pelossa.
Mikset voi opiskella? Pari vuotta opintoja (todennäköisesti saisit tehdä ne jopa työttömyystuella) ja sitten olisit valmis lähäri ja saisit pysyvän työpaikan.
Taas Porvoosta kajahti, jotta pääsee haukkumaan meitä lähes kaikkia muita työttömiä. Joo, oli niin läpinäkyvä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:09"]
Aika moni miettii ja etsii sitä omaa unelma-alaansa, mutta samaan aikaan käy töissä ja elättää itsensä haaveillessaan.
Minä ottaisin mielelläni sen rutiinityön, kerrotko missä päin sellaisia on tarjolla?
[/quote]
Niitähän on mollin sivu täynnä. Tosin moneen tarvii tietysti sen alan koulutuksen.
Hetken jo tunsin sua kohtaan myötätuntoa, ap, mutta.. olet siis "liian taiteellinen rutiinityöhön". Mitä se sellainen rutiinityö on? Eikö kaikki työt ole tavallaan rutiininomaisia? Oletko parempi kuin tavallinen työssäkäyjä, et kestä niin tylsää elämää kuin he viettävät? Tuskin kukaan tylsästä työstä nauttii, erotuksena heillä ja sinulla on motivaatio tehdä elämällään jotain. Olet vetämätön laiskimus, joka ei viitsi edes yrittää ja odottaa saavansa sen pehmeimmän palan nisupitkosta. Koska olethan taiteellinen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:12"]
Taas Porvoosta kajahti, jotta pääsee haukkumaan meitä lähes kaikkia muita työttömiä. Joo, oli niin läpinäkyvä.
[/quote]
Ai siis minä, ap., vai? Olisinkin. Mikähän tästä nyt provon teki?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:12"]
Mikset voi opiskella? Pari vuotta opintoja (todennäköisesti saisit tehdä ne jopa työttömyystuella) ja sitten olisit valmis lähäri ja saisit pysyvän työpaikan.
[/quote]
Aina tätä samaa. Tiedoksesi, ettei kaikilla lähäreilläkään työtä ole. Ja sitä paitsi, taiteilijasieluja otetaan viimeksi sos-terviin työhön.
Näitä yliopistojen taiteilijasieluja on meillä pian niin monta elätettävänä, että kunniallisen työuran tehneet eläkeläiset jäävät kakkoseksi.. Oikeinko?
Mutta niin, onhan sen TYLSÄÄ ja KULUTTAVAA tehdä työtä, josta ei pidä. Aivan liikaa vaadittu.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:14"]
Hetken jo tunsin sua kohtaan myötätuntoa, ap, mutta.. olet siis "liian taiteellinen rutiinityöhön". Mitä se sellainen rutiinityö on? Eikö kaikki työt ole tavallaan rutiininomaisia? Oletko parempi kuin tavallinen työssäkäyjä, et kestä niin tylsää elämää kuin he viettävät? Tuskin kukaan tylsästä työstä nauttii, erotuksena heillä ja sinulla on motivaatio tehdä elämällään jotain. Olet vetämätön laiskimus, joka ei viitsi edes yrittää ja odottaa saavansa sen pehmeimmän palan nisupitkosta. Koska olethan taiteellinen.
[/quote]
Jokainen tykkää eri jutuista. Jos sulle ei ne rutiinit tuota ongelmaa, niin jollekin toiselle ne voi tuottaa. Jollekin toiselle taas ei tuota ongelmaa joku sellainen asia, joka sulle tuottaa ja sekin on ok.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Tuolla asenteella saat haaveilla työttömänä tyhjäntoimittajana loppuelämäsi. Luuletko, että kaikille pitää saada juuri se unelmatyö. Paska- ja rutiinityötkin jonkun on tehtävä ja siinä on se vitsi, ettei elä ainakaan loisena.
Tottahan se on, mutta olisi kiva keksiä se ala, jota edes haluta ja toivoa ja haaveilla joskus tekevänsä. Joku mitä kohti pyrkiä. Nyt on niin tuuliajolla olo, kun ei tiedä mistään mitään.
ap.
[/quote]
Onhan se taidekin oikeaa työtä, miksi te sitä lynttäätte? Paljon rankempaa työtä kuin joku paperinpyörittely sitä paitsi.
Minä tiedän miksi te ette tavoitelleet luovaa alaa tosissanne. Koska luovan työn tekeminen on kivuliasta. Sattuu ihan sairaasti avata ne sielun haavat.