Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa
https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…
Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"
Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.
Kommentit (339)
Ei ihmiset hylkää lemmikkejään. En hylkäisi minäkään, eli kotiin jäisin tai etsisin muun turvallisen paikan johon saa koirienkin kanssa tulla.
Jos täällä alkais sota ja pommit paukkuu, niin mun olis pakko ottaa toi oma koira hengiltä. Se on jo kerran pelastettu huonoista oloista, eikä tulis kestämään stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Teidän lemmikit ei ole maailman napoja. Mitään haisevia koiria sinne ei tuoda. Muutenkin ahdasta.
Mikäs maailman napa luulet itse olevasi?
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä alkais sota ja pommit paukkuu, niin mun olis pakko ottaa toi oma koira hengiltä. Se on jo kerran pelastettu huonoista oloista, eikä tulis kestämään stressiä.
No älä nyt tommosia puhu. Miksei muka voisi olla mahdollista lähteä rauhallisempaan paikkaan sekä sinä että koirasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt tommosia puhu. Miksei muka voisi olla mahdollista lähteä rauhallisempaan paikkaan sekä sinä että koirasi?
Koska palvelus kutsuisi, niin mä lähtisin rintamalle. Eikä täältä enää niin vaan sit liikuttais viemää koiraa mihkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.
Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.
Lisäksi eläimet kuluttavat ilmaa, paskovat jne.
Sinusta tuleekin sitten oikein esimerkillinen äiti. Onnea valitsemallesi tielle. Opetat varmaan lapsesikin vihaamaan eläimiä.
Kiitosta vain, minulla on jo kaksi lasta ennestään, ja perheemme ei vihaa eläimiä - meillä kun kissa ja kani, köytöelöinkodista meille tulleet. Että se siitä eläinvihaaja- kommentistasi, nyt meni sulle jauhit suuhun :)
En minä niitä silti olisi väestönsuojaan ottamassa.Luepas nyt uudestaan oma viestisi, kun tiedät nämä faktat.
Booommm! Kunnon servaus! You go girl!!!
Eläintenvihaajaksi haukuttu joka on adoptoinut lemmikkinsä löytöeläinkodista, parempaa vastalausetta en ole aikoihin nähnyt hahahaaaaa
Vierailija kirjoitti:
No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.
Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.
Hyi miten inhottavalta ihmiseltä vaikutat! Kuvottaa ihan.
Minä ottaisin koiran mukaan rintamalle. Se on niin ystävällinen, että löytäisi metsässä piileskelevät viholliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Teidän lemmikit ei ole maailman napoja. Mitään haisevia koiria sinne ei tuoda. Muutenkin ahdasta.
Ihmiset jälleenrakentaa yhteiskunnan sodan jälkeen. Pakko yrittää pelastua. Koiria saa lisää.
Tiedän, kuulostaa kauhealta. Niin se tuntuu itsestänikin, mutta se kertoo siitä, että ajatus kriisistä on meille todella kaukainen.
Kun on kysymys elämästä ja kuolemasta (ei vain yksilön, vaan esim. kokonaisen kansakunnan, esim. Ukrainan tapauksessa sellaisia voivat olla esim. kaikki ukrainankieliset, miksei muutkin, jos mieltävät itsensä nimenomaan ukrainalaisiksi eivätkä venäläisiksi), on yhtäkkiä karsittava paljosta.
En minäkään hurraa sille, että eläimet joutuvat kärsimään. Sympaattisena pidän kuvaa kuvaa, jossa ukrainalainen mies kantoi kadulla kissankoppaa ja pientä astiaa, jossa akvaariokala. Samaan aikaan mietin miten hän sodan oloissa aikoo oikeasti pelastaa sen kalan. Syöttää sille kissalle? Siksikö pitää sitä elossa pienessä astiassa? Vai oliko vain siirtämässä muualle?
Ei nää asiat ole mustavalkoisia. Samalla tiedostan sen, että kriisiaikana ei tarvita sitä, että perusteltuja sääntöjä vastaan kapinoidaan. Se on juuri sitä, mitä kriisissä vihollinen haluaa. Eripuraa ihmisten välille. Se hajottaa puolustautujia ja helpottaa valloittajia.
Kyllä, sellaisista asioista on sodassa kyse!
Ei jumalauta täälä on elämämkoulu-mammat pihalla. Loppuu mun vauvapalstan selailut tähän. On suomalaiset erkaantunu todellisuudesta, huomaa että meillä on liian pitkään totuttu hyvään tilanteeseen jossa palvellaan kaikkia mahdollisia tyynnyttäen. Ei ne eläimet oikeesti tuollasessa tilanteessa mukaan pommisuojaan tulis, järki hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän te allergiset täällä huudatte hyperventiloiden, että kaikki maailman elukat on tapettttava, oli sota tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jälleenrakentaa yhteiskunnan sodan jälkeen. Pakko yrittää pelastua. Koiria saa lisää.
Tiedän, kuulostaa kauhealta. Niin se tuntuu itsestänikin, mutta se kertoo siitä, että ajatus kriisistä on meille todella kaukainen.
Kun on kysymys elämästä ja kuolemasta (ei vain yksilön, vaan esim. kokonaisen kansakunnan, esim. Ukrainan tapauksessa sellaisia voivat olla esim. kaikki ukrainankieliset, miksei muutkin, jos mieltävät itsensä nimenomaan ukrainalaisiksi eivätkä venäläisiksi), on yhtäkkiä karsittava paljosta.
En minäkään hurraa sille, että eläimet joutuvat kärsimään. Sympaattisena pidän kuvaa kuvaa, jossa ukrainalainen mies kantoi kadulla kissankoppaa ja pientä astiaa, jossa akvaariokala. Samaan aikaan mietin miten hän sodan oloissa aikoo oikeasti pelastaa sen kalan. Syöttää sille kissalle? Siksikö pitää sitä elossa pienessä astiassa? Vai oliko vain siirtämässä muualle?
Ei nää asiat ole mustavalkoisia. Samalla tiedostan sen, että kriisiaikana ei tarvita sitä, että perusteltuja sääntöjä vastaan kapinoidaan. Se on juuri sitä, mitä kriisissä vihollinen haluaa. Eripuraa ihmisten välille. Se hajottaa puolustautujia ja helpottaa valloittajia.
Kyllä, sellaisista asioista on sodassa kyse!
Älä lässytä.
Miettikääpä omalle kohdalle te lemmikit pommisuojaan tuovat jos olisit menossa pommisuojaan ja sanottais et sori ei mahdu, meidän Fifi täällä vie sunki paikan. Miten reagoisit?
Ei tarvitse kuin lukea noiden eläinvihaajien kommentteja niin jokainen voi jo nähdä miten järkyttäviä jotkut ihmiset ovat. Ja nuoko pitävät itseään tärkeinä muille? Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten inhottavalta ihmiseltä vaikutat! Kuvottaa ihan.
M tä kuvottava tossa muka oli? Se on totta, että ilmaa on suojassa rajatusti, ja koiranomistajana allekirjoitan ton, että eläimet paskoo. Olen nähnyt.
Ehkä hiukka kärjistetty toi ilmaus, mutta en minäkään omaa koiraani sinne suojaan vie, ja mikäli siellä on yksikin allergikko tai astmaatikko ja joku sinne koiransa tuo eikä suostu viemään pois, oon aika 100% varma että kanssaihmiset heivaa sen koiran pois ettei astmaatikko vaikka delaa.
Totuus sattuu. Tuo raskaanaoleva allergikko ei vaikuta sen pahemmalta, kuin minäkään. Ja tuo tyyppihän omistaa lemmikkejä, jos et ketjua ehtinyt lukea. Ei hän eläimiä vihaa, ilmeisesti vain ihmisiä jotka ei ajattele muita ollenkaan, niitä jotka tuijottaa omaan napaansa. "mä ja mun koiruli".
Kissani eivät mene pommisuojaan, enkä myöskään minä.
Kukaan ei kuitenkaan voi estää viemästä lemmikkejä johonkin muuhun tarkoitukseen tehtyyn suojaiseen tilaan, ellei sitä ole otettu haltuun jollain määräyksellä viranomaisen toimesta.
En menisi itsekään väestönsuojaan jos ei koiriakaan saa sinne tuoda. Samaa sanoneet muutkin eläinten omistajat joiden kanssa ollaan aiheesta juteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tuleekin sitten oikein esimerkillinen äiti. Onnea valitsemallesi tielle. Opetat varmaan lapsesikin vihaamaan eläimiä.
Kiitosta vain, minulla on jo kaksi lasta ennestään, ja perheemme ei vihaa eläimiä - meillä kun kissa ja kani, köytöelöinkodista meille tulleet. Että se siitä eläinvihaaja- kommentistasi, nyt meni sulle jauhit suuhun :)
En minä niitä silti olisi väestönsuojaan ottamassa.Luepas nyt uudestaan oma viestisi, kun tiedät nämä faktat.
Köytöelöinkodista = löytöeläinkodista
Voihan puhelin, ja voihan kiire! (pahoittelut typoista)
Älä viitsi. Ei sulla mitään kissaa ole. Jos joskus on ollutkin, lennätit sen pihalle ensimmäisen lapsen synnyttyä. Et puhuisi noin inhottavasti ja julmasti muiden eläimistä, jos sinulla olisi eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän te allergiset täällä huudatte hyperventiloiden, että kaikki maailman elukat on tapettttava, oli sota tai ei.
Kukaan allergikko ei täällä ole huutanut, että elukat on taepettava. Näitä yksinkin semmoinen viesti? Aiiivan, kyse olikin siitä ettei niitä tuoda väestönsuojaan.
Ps. Itselläni on lemmikkejä ja ei, en tietenkään veisi niitä väestönsuojaan.
Köytöelöinkodista = löytöeläinkodista
Voihan puhelin, ja voihan kiire! (pahoittelut typoista)