Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa

Vierailija
28.02.2022 |

https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…

Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.

Kommentit (339)

Vierailija
121/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä alkais sota ja pommit paukkuu, niin mun olis pakko ottaa toi oma koira hengiltä. Se on jo kerran pelastettu huonoista oloista, eikä tulis kestämään stressiä.

No älä nyt tommosia puhu. Miksei muka voisi olla mahdollista lähteä rauhallisempaan paikkaan sekä sinä että koirasi?

Sitähän te allergiset täällä huudatte hyperventiloiden, että kaikki maailman elukat on tapettttava, oli sota tai ei.

Kukaan allergikko ei täällä ole huutanut, että elukat on taepettava. Näitä yksinkin semmoinen viesti? Aiiivan, kyse olikin siitä ettei niitä tuoda väestönsuojaan.

Ps. Itselläni on lemmikkejä ja ei, en tietenkään veisi niitä väestönsuojaan.

Viha eläimiä kohtaan paistaa jokaisesta viestistä, jossa huudatte heittävänne pihalle joka "fifin" tai saastaisen elukan.

Vierailija
122/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Lisäksi eläimet kuluttavat ilmaa, paskovat jne.

Hyi miten inhottavalta ihmiseltä vaikutat! Kuvottaa ihan.

M tä kuvottava tossa muka oli? Se on totta, että ilmaa on suojassa rajatusti, ja koiranomistajana allekirjoitan ton, että eläimet paskoo. Olen nähnyt.

Ehkä hiukka kärjistetty toi ilmaus, mutta en minäkään omaa koiraani sinne suojaan vie, ja mikäli siellä on yksikin allergikko tai astmaatikko ja joku sinne koiransa tuo eikä suostu viemään pois, oon aika 100% varma että kanssaihmiset heivaa sen koiran pois ettei astmaatikko vaikka delaa.

Totuus sattuu. Tuo raskaanaoleva allergikko ei vaikuta sen pahemmalta, kuin minäkään. Ja tuo tyyppihän omistaa lemmikkejä, jos et ketjua ehtinyt lukea. Ei hän eläimiä vihaa, ilmeisesti vain ihmisiä jotka ei ajattele muita ollenkaan, niitä jotka tuijottaa omaan napaansa. "mä ja mun koiruli".

Kyllä tämän raskaanaolevan viesti oli semmoista luettavaa, että turhaa yrittää selitellä. Kyllä tuosta viestistä paistaa hyvin ikävä ihminen vaikka miten yrittäisit jälkeenpäin selitellä. Toivottavasti lapselle ei opeteta yhtä pahoja käytöstapoja ja eläinvihaa.

Musta tuntuu, että nää vihaviestit tuolle raskaana olevalle kirjoittaa yksi ja sana henkilö. Tai mä todella toivon, että se on yks ja sama henkilö, eikä kovin moni ole yhtä pihalla elämästä....

Tuossa ei ollut yhtään mitään kuvottavaa tai kovin kamalaa. Jos meikällä olis hengitystä uhkaava reaktio johonkin juttuun joka on kiellettyä tuoda pommisuojaan, minäkin mitä varmimmin heivaisin sen jutun pihalle.

Ei siinä mitään kuvottava ole. Koiran. Pommisuojaan tuonut rikkoo sääntöjä.

Noniin eiköhän nää selitykset ala jo riittää. Se oli usean mielestä todella rumasti kirjoitettu viesti, vaikka mitä uskottelisit itsellesi.

Näin sivustaseuraajana olen aikas varma, että raskaanaolevan viestillä on enemmän ymmärtäjiä ja sinä yksin taidat olla kirjoitellut tänne useamman vihaviestin :DDD

Onko sulla kurja elämä vai mikä riivaa? Koita nyt löytää joku joka sua rakastaisi, ei tarttis täällä keuhkota viattomille sivullisille.

Musta on huvittavaa, että raskaanaolevaa selvästi itsekin huvittaa sun yltiöpäinen keuhkoominen ihan tyhjästö :DDD

Kiitti kun piristit iltaa, otin jo popparit tulille! ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria,  ja jopa vaarallisia muille ihmisille.

Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.

Nyt järki käteen.

Ei ne lemmikit ihmisille ole vaaraksi pommisuojissa, mutta toisilleen kyllä. Siellä koirat jahtaa kissoja ja kissat jyrsijöitä ja lintuja. Ei siitä mitään tulisi. Minä rakastan kissojani ylitse kaiken ja ne ovat minun ainoat ystäväni, mutta jos tulee se pakkotilanne niin jätän ne kotiin. Mulla on pommisuoja ihan tuossa vieressä, että toivottavasti pääsen välillä käymään kotona. Parasta olisi jos olis mahdollista antaa joku lopetuspiikki lemmikeille meille itse niin haluaville, että eivät joudu pelkäämään ja kärsimään yksin. Ja joka tapauksessa haluan sodan aikana olla auttamassa ihmisiä ja ymmärrän, että lemmikit ovat silloin toisella sijalla.

Vierailija
124/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilan lisäksi siellä suojassa on myös kaikkea muuta rajallisesti, kuten nyt vaikka ruokaa tai vettä. Olisitteko lemmikkejä sinne roudaavat itse syömättä ja juomatta päiväkaupalla jotta Fifi saa annoksensa?

Vierailija
125/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaapajaa, enpä ollut lapsena edes sisätiloissa Chernobylin posahduksen sivutuotteiden leijaillessa Suomen yllä. Oletan että pommariin mennään vain, jos posahtaa isommin ja lähempänä. Muussa tapauksessa pistän ilmastoinnin kiinni ja katson mistä suunnasta tuulee. Kilpirauhassairauden takia en saa ottaa edes joditablettia:D

Oletko miettinyt, että nekään, jotka asuivat Pripjatissa, näköetäisyydellä reaktorista, eivät olleet sisätiloissa? Ei siellä ketään evakuoitu yhtään minnekään. No, ne pahoja näkyviä palovammoja saaneet palomiehet vietiin Moskovaan saamaan hoitoa, käytännössä kuolemaan.

Mutta heistä monikaan ei olisi synnyttänyt vammaista lasta, saanut syöpää tai muuta ongelmaa, jos olisi mennyt ajoissa väestönsuojaan. Mutta eihän siellä sellaisia tainnut edes olla…

Joskus se tilanne voi siis olla lähempänäkin.

Onks teillä, hyvät lemmikinomistajat, muuten paristoilla toimiva radio ja siihen aina paristoja kotona? Kannattaisi olla, etenkin jos ette aio suojaan. Ihan hyvällä tämä.

Vierailija
126/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset hylkää lemmikkejään. En hylkäisi minäkään, eli kotiin jäisin tai etsisin muun turvallisen paikan johon saa koirienkin kanssa tulla.

Ja todellisuudessa kuitenkin luultavasti hylkäisit, jos vaihtoehtona on jäädä taivasalle tai mennä turvaan jonnekin. 

Vierailija
127/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan tahallaan eläimiä väestönsuojaan tuo. Enemmänkin tuossa on lopputuloksena se, että iso osa ihmisistä jää kokonaan tulematta juuri siksi kun ei saa tuoda kanssaan omia lemmikkejään. Näin toimisi itsekin. Ei sekään nyt hyvä juttu ole.

Vierailija
128/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria,  ja jopa vaarallisia muille ihmisille.

Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.

Nyt järki käteen.

Minulle omat lemmikit ovat paljon _tärkeämpiä_, kuin mm. tahalteen selkään puukottavat, valehtelevat ja muutoinkin julmat ja kieroilevat muut ihmiset.

Jäisin siis itse sinne, minne lemmikkinikin.

Se on jokaisen oma valinta meneekö väestönsuojaan vai ei, mutta turha levittää valheita että lemmikit saisi ottaa väestönsuojaan. Siinä on väestönsuojelulla muutakin hommaa kuin kinastella ovella saako Musti tulla sisään vai ei.

Ei kai tässä kukaan ole sellaista levittänytkään. Aloitus koski UKRAINALAISIA väestönsuojia.

-eri

Aloituksesta: "Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Ei kyse ole trollauksesta, kyse on faktasta.

Siellä useiden kaija-riittojen ja Suomen #jämämiesten haukkumassa Turkissa lemmikkieläimiä ostaan kunnioittaa ainakin kymmenkertaisesti Suomeen verrattuna

Tuollapäin mannertahan on olemassa useita oikeasti hyviä ihmisiä, jotka ovat mukana ajamassa kodittomien katueläinten asioita.

Ja tämä nyt oli vain esimerkki, sillä mikähän v#ttu tämä kotomaamme on olevinaan, ellei omia lemmikkejään saisi ottaa mukaan suojiin kanssaan, mikäli sota sattuisi kohdalle?

Ei ainakaan eläinoikeudellisesti yhtään mikään maa verrattuna juurikin esim Turkkiin, jossa välitetään tyyliin siitä katukissankin hengestä ja elämästä.

Ja siltikään meillä ei niitä katueläimiä liiemmälti edes ole, vaan lähes jokaisella lemmikillä on koti tai tilapäiskoti. Ja tännehän nimenomaan raahataan niitä rescue eläimiäkin.

Ai myös niillä yli 20 000 kissalla, jotka Suomessa hylätään VUOSITTAIN? Että kyllä täälläkin katueläimiä on, vaikka ne on siivottu näkyviltä.

Vierailija
129/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo ekan sivun kirjoittaja, joka sanoi ettei jätä eläimiään. Voin teille epäilijöille kertoa, että juoksin pelastamaan kissan auton alta kun tämä oli kuumuudesta tuupertunut autotielle kesän helteillä. Ei ollut edes oma kissani. Mutta minulle eläimet ovat tärkeitä ja syy jäädä sitten taakse jos niikseen tulee etten saa ottaa niitä mukaan. 

Eläimet ovat olleet minulle syy elää, kun kaikki muu kaatui päälle!!

Vierailija
130/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

M tä kuvottava tossa muka oli? Se on totta, että ilmaa on suojassa rajatusti, ja koiranomistajana allekirjoitan ton, että eläimet paskoo. Olen nähnyt.

Ehkä hiukka kärjistetty toi ilmaus, mutta en minäkään omaa koiraani sinne suojaan vie, ja mikäli siellä on yksikin allergikko tai astmaatikko ja joku sinne koiransa tuo eikä suostu viemään pois, oon aika 100% varma että kanssaihmiset heivaa sen koiran pois ettei astmaatikko vaikka delaa.

Totuus sattuu. Tuo raskaanaoleva allergikko ei vaikuta sen pahemmalta, kuin minäkään. Ja tuo tyyppihän omistaa lemmikkejä, jos et ketjua ehtinyt lukea. Ei hän eläimiä vihaa, ilmeisesti vain ihmisiä jotka ei ajattele muita ollenkaan, niitä jotka tuijottaa omaan napaansa. "mä ja mun koiruli".

Kyllä tämän raskaanaolevan viesti oli semmoista luettavaa, että turhaa yrittää selitellä. Kyllä tuosta viestistä paistaa hyvin ikävä ihminen vaikka miten yrittäisit jälkeenpäin selitellä. Toivottavasti lapselle ei opeteta yhtä pahoja käytöstapoja ja eläinvihaa.

Musta tuntuu, että nää vihaviestit tuolle raskaana olevalle kirjoittaa yksi ja sana henkilö. Tai mä todella toivon, että se on yks ja sama henkilö, eikä kovin moni ole yhtä pihalla elämästä....

Tuossa ei ollut yhtään mitään kuvottavaa tai kovin kamalaa. Jos meikällä olis hengitystä uhkaava reaktio johonkin juttuun joka on kiellettyä tuoda pommisuojaan, minäkin mitä varmimmin heivaisin sen jutun pihalle.

Noniin eiköhän nää selitykset ala jo riittää. Se oli usean mielestä todella rumasti kirjoitettu viesti, vaikka mitä uskottelisit itsellesi.

Näin sivustaseuraajana olen aikas varma, että raskaanaolevan viestillä on enemmän ymmärtäjiä ja sinä yksin taidat olla kirjoitellut tänne useamman vihaviestin :DDD

Onko sulla kurja elämä vai mikä riivaa? Koita nyt löytää joku joka sua rakastaisi, ei tarttis täällä keuhkota viattomille sivullisille.

Musta on huvittavaa, että raskaanaolevaa selvästi itsekin huvittaa sun yltiöpäinen keuhkoominen ihan tyhjästö :DDD

Ja ikä oli...?

Vierailija
131/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne hoidetaan lemmikkien jätökset siellä kökötellessä? vessan kaltaiset tilat noista yleensä löytyy, mutta etpä sinä koiraa tai kissaa päästä voi saada siellä käymään, ja vaikka koira paskoisi lattialle ja keräisit sen pussiin niin kyllähän se paska jää sinne silti haisemaan. miksi kurjistaa jo valmiiksi kurjia tiloja?

Vierailija
132/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänää mietin asiaa. Mulle on ihan ok jos kielletään koiran tuominen, jos jonkun talossa asuvan henki ei kulje. Tääkin on semmonen asia, mikä pitäisi selvittää etukäteen. Tehdä joku kartoitus, montako koiraa/kissaa (jos nyt rajataan "isot ja pitkään elävät eläimet" mukaan otettaviksi) taloyhtiössä on ja onko allergisia. Sallitaanko lemmikit ja miten niiden kanssa toimitaan?

Itselläni on koira, enkä halua mennä pommisuojan ovelle norkoilemaan hätätilanteessa vain tullakseni käännytetyksi pois. Koiran hylkääminen ei ole vaihtoehto, poistuisin mielummin kaupungista sitten.

Ja nää jotka valittaa ulosteista: Mihinkäs ihmiset paskoo? :D Onko siellä vessa vai yhteinen ämpäri? Ei siellä ole tilaa nyrpistellä ja nirsoilla. Itselläni on koira ja ratkaisisin asian kakattamalla koiran vauvojen vaippa-alustalle (mitä se käytti pentuna sisäsiisteysopettelussa), nappaamalla kakan nenäliinaan ja tiputtamalla sen pönttöön tai ämpäriin. En tiedä miltä teidän valittajien ulosteet tuoksuu, mutta veikkaan että ei ruusuilta ainakaan. Teidän ei kannata tulla väestösuojaan jos pas kaa pelkäätte. :D

Vierailija
133/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit antavat suurta lohtua ja ovat perheen jäseniä.

Vierailija
134/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi niin paha tilanne, että joutuisi jättämään kodin tuntemattomaksi, en jättäisi kissoja. Kamala ajatus, en halua edes ajatella, kisut on mulle niin rakkaita.

Vierailija
135/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikä oli...?

Miten ton popparinsyäjän ikä liittyy mihinkään, olkoon vaikka 15v tai 75v, tuon jankkaajan viha raskaanaolevaa randomia kohtaan ON absurdia ja huvittavaa. Minäkin nauran vaikka olen tylsä Keski-ikäinen.

Vierailija
136/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänää mietin asiaa. Mulle on ihan ok jos kielletään koiran tuominen, jos jonkun talossa asuvan henki ei kulje. Tääkin on semmonen asia, mikä pitäisi selvittää etukäteen. Tehdä joku kartoitus, montako koiraa/kissaa (jos nyt rajataan "isot ja pitkään elävät eläimet" mukaan otettaviksi) taloyhtiössä on ja onko allergisia. Sallitaanko lemmikit ja miten niiden kanssa toimitaan?

Itselläni on koira, enkä halua mennä pommisuojan ovelle norkoilemaan hätätilanteessa vain tullakseni käännytetyksi pois. Koiran hylkääminen ei ole vaihtoehto, poistuisin mielummin kaupungista sitten.

Ja nää jotka valittaa ulosteista: Mihinkäs ihmiset paskoo? :D Onko siellä vessa vai yhteinen ämpäri? Ei siellä ole tilaa nyrpistellä ja nirsoilla. Itselläni on koira ja ratkaisisin asian kakattamalla koiran vauvojen vaippa-alustalle (mitä se käytti pentuna sisäsiisteysopettelussa), nappaamalla kakan nenäliinaan ja tiputtamalla sen pönttöön tai ämpäriin. En tiedä miltä teidän valittajien ulosteet tuoksuu, mutta veikkaan että ei ruusuilta ainakaan. Teidän ei kannata tulla väestösuojaan jos pas kaa pelkäätte. :D

Ei siellä ole sulle mitään vaippoja. Totta kai siellä on ulosteastioita, mutta ei niiden kapasiteettia ole mitoitettu kuin ihmisille. Väestönsuojassa ei ole mitään ylimääräistä mihinkään suuntaan.

Vierailija
137/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilan lisäksi siellä suojassa on myös kaikkea muuta rajallisesti, kuten nyt vaikka ruokaa tai vettä. Olisitteko lemmikkejä sinne roudaavat itse syömättä ja juomatta päiväkaupalla jotta Fifi saa annoksensa?

En kokonaan mutta varmasti jakaisin vähästäni koiralle. Niin ruuasta kuin juomastakin.

Vierailija
138/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas pianonsoitto tuo lohtua. Olen omistanut sen saman pianon 4-vuotiaasta asti enkä voi kuvitella elämää ilman. Saanko siis ottaa sen mukaan?

Vierailija
139/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole sulle mitään vaippoja. Totta kai siellä on ulosteastioita, mutta ei niiden kapasiteettia ole mitoitettu kuin ihmisille. Väestönsuojassa ei ole mitään ylimääräistä mihinkään suuntaan.

Mulla on niitä kotona. Jäänyt pentuajoilta. Tuossa ovat heti eteisen lipastonlaatikossa. Äkkiäkös siitä tempaisee yhden mukaan.

edellinen

Vierailija
140/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas pianonsoitto tuo lohtua. Olen omistanut sen saman pianon 4-vuotiaasta asti enkä voi kuvitella elämää ilman. Saanko siis ottaa sen mukaan?

Vau! Elävä piano! :O Onko se sun perheenjäsen?

Tottakai saat ottaa! Käveleekö se itse väestösuojaan vai pitääkö työntää?