Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa
https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…
Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"
Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otan koirat mukaan. Tuskin kukaan normaali ihminen pois sieltä käännyttää. Enkä varmaan voisi jättää koiriani yksin ilman suojaa, pakko olisi sitten niiden kanssa vaan kyyristellä jossain rappukäytävässä... mutta oikeasti tosi vaikea uskoa että joku alkaisi valittaa koirien mukana olemisesta tosi tilanteessa.
Mä valittaisin heti. Tietkö kun meitä koira-allergikkoja on oikeesti olemassa. En ilkeyttäni heittäis sun koiraa ulos, mutta mulla ei kuules toi hengittäminen meinaa luonnistua, jos joudun nököttää edes päivän sun koiras kanssa samassa tilassa. Siksi.
Siis mikä näitä ”eläin ennen ihmistä”-tyyppejä vaivaa? Onko kaikilla aina jotain traumoja tai mt-ongelmia taustalla, kun ajattelee eläinten olevan parempia, arvokkaampia ja pelkästään muille hyvää tahtovia? Miksi pitää inhimillistää eläimiä, ei ne ajattele kuten ihmiset? Tekeekö siis älyn puute olennosta automaattisesti jotenkin jalomman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria, ja jopa vaarallisia muille ihmisille.
Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.
Nyt järki käteen.
Minulle omat lemmikit ovat paljon _tärkeämpiä_, kuin mm. tahalteen selkään puukottavat, valehtelevat ja muutoinkin julmat ja kieroilevat muut ihmiset.
Jäisin siis itse sinne, minne lemmikkinikin.
Se on jokaisen oma valinta meneekö väestönsuojaan vai ei, mutta turha levittää valheita että lemmikit saisi ottaa väestönsuojaan. Siinä on väestönsuojelulla muutakin hommaa kuin kinastella ovella saako Musti tulla sisään vai ei.
Ei kai tässä kukaan ole sellaista levittänytkään. Aloitus koski UKRAINALAISIA väestönsuojia.
-eri
Aloituksesta: "Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"
Ei kyse ole trollauksesta, kyse on faktasta.
Siellä useiden kaija-riittojen ja Suomen #jämämiesten haukkumassa Turkissa lemmikkieläimiä ostaan kunnioittaa ainakin kymmenkertaisesti Suomeen verrattuna
Tuollapäin mannertahan on olemassa useita oikeasti hyviä ihmisiä, jotka ovat mukana ajamassa kodittomien katueläinten asioita.Ja tämä nyt oli vain esimerkki, sillä mikähän v#ttu tämä kotomaamme on olevinaan, ellei omia lemmikkejään saisi ottaa mukaan suojiin kanssaan, mikäli sota sattuisi kohdalle?
Ei ainakaan eläinoikeudellisesti yhtään mikään maa verrattuna juurikin esim Turkkiin, jossa välitetään tyyliin siitä katukissankin hengestä ja elämästä.
Voihan ja kuuluuhan eläimistä välittää vaikkeivät suojiin pääsisi. Niissä ihminen menee aina eläimen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä näitä ”eläin ennen ihmistä”-tyyppejä vaivaa? Onko kaikilla aina jotain traumoja tai mt-ongelmia taustalla, kun ajattelee eläinten olevan parempia, arvokkaampia ja pelkästään muille hyvää tahtovia? Miksi pitää inhimillistää eläimiä, ei ne ajattele kuten ihmiset? Tekeekö siis älyn puute olennosta automaattisesti jotenkin jalomman?
Usein se #älyn puite loistaa ihmisilläkin.
Mietitään tässä vaikka tätä #putleria ja edeltäjiään.
Lemmikki taas on monelle ihmiselle rakas ystävä ja perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria, ja jopa vaarallisia muille ihmisille.
Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.
Nyt järki käteen.
Minulle omat lemmikit ovat paljon _tärkeämpiä_, kuin mm. tahalteen selkään puukottavat, valehtelevat ja muutoinkin julmat ja kieroilevat muut ihmiset.
Jäisin siis itse sinne, minne lemmikkinikin.
Se on jokaisen oma valinta meneekö väestönsuojaan vai ei, mutta turha levittää valheita että lemmikit saisi ottaa väestönsuojaan. Siinä on väestönsuojelulla muutakin hommaa kuin kinastella ovella saako Musti tulla sisään vai ei.
Ei kai tässä kukaan ole sellaista levittänytkään. Aloitus koski UKRAINALAISIA väestönsuojia.
-eri
Aloituksesta: "Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"
Ei kyse ole trollauksesta, kyse on faktasta.
Siellä useiden kaija-riittojen ja Suomen #jämämiesten haukkumassa Turkissa lemmikkieläimiä ostaan kunnioittaa ainakin kymmenkertaisesti Suomeen verrattuna
Tuollapäin mannertahan on olemassa useita oikeasti hyviä ihmisiä, jotka ovat mukana ajamassa kodittomien katueläinten asioita.Ja tämä nyt oli vain esimerkki, sillä mikähän v#ttu tämä kotomaamme on olevinaan, ellei omia lemmikkejään saisi ottaa mukaan suojiin kanssaan, mikäli sota sattuisi kohdalle?
Ei ainakaan eläinoikeudellisesti yhtään mikään maa verrattuna juurikin esim Turkkiin, jossa välitetään tyyliin siitä katukissankin hengestä ja elämästä.
Ei kukaan ilkeyttään ja sydämettömyyttään kiellä tuomasta eläimiä väestönsuojiin. Se nyt on vaan kuules semmoinen homma, ettei allergiset ihmiset fyysisesti kestä olla samassa huoneessa jonkun tietyn eläimen kanssa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap on vähä-älyinen per seenre ikäpe rsu.
Suomessa lemmikkieläimiä EI SAA tuoda väestönsuojiin.
Ei _yleisiin_ väestönsuojiin. Taloyhtiön suojalle on omat säännöt.
Mitä hittoa? Teidän lemmikit ei ole maailman napoja. Mitään haisevia koiria sinne ei tuoda. Muutenkin ahdasta.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että suomalaisesta väestösuojasta lentävät pihalle lemmikkien lisäksi myös itkevät vauvat, juoksentelevat lapset ja kaikki jotka ovat pesseet vaatteensa hajustetulla pesuaineella tai (syntien synti) laittaneet jotain tuoksua.
Toivottavasti!
Minulla oli kissa 18 v vaikka kissa oli rakas, en silti olisi ottanut mukaan väestönsuojaan. Kissalle olisi tullut hirveä stressi vieraassa paikassa. Olisin jättänyt asuntooni ruokakuppien kanssa ja toivonut parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otan koirat mukaan. Tuskin kukaan normaali ihminen pois sieltä käännyttää. Enkä varmaan voisi jättää koiriani yksin ilman suojaa, pakko olisi sitten niiden kanssa vaan kyyristellä jossain rappukäytävässä... mutta oikeasti tosi vaikea uskoa että joku alkaisi valittaa koirien mukana olemisesta tosi tilanteessa.
Mä valittaisin heti. Tietkö kun meitä koira-allergikkoja on oikeesti olemassa. En ilkeyttäni heittäis sun koiraa ulos, mutta mulla ei kuules toi hengittäminen meinaa luonnistua, jos joudun nököttää edes päivän sun koiras kanssa samassa tilassa. Siksi.
Kuka näitä allergikkojen avautumisia alapeukuttaa?
Tuliko yllätyksenä, että koira-allergia on melko yleinen?
Mä olen tuossa määrin allerginen pähkinöille, olen joskus saanut anafylaktisen shokinkin syötyäni (tietämättäni) pähkinää. Tää on ihan suoraan verrannollinen siihen, että mun olis pakko syödä pähkinää siellä väestönsuojassa. Ei ollenkaan inhimillistä, tajuatteko te allergikkoja väheksyvät?!
Eivät nuo koirille allergiset ole valinneet "nytpäs mä kehitän tämmöisen yliherkkyyden itselleni hehe", ehei. Se on heillekin rasite.
Siksi meillä on laissa kohta, ettei mitään elukoita tuoda väestönsuojaan!
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että suomalaisesta väestösuojasta lentävät pihalle lemmikkien lisäksi myös itkevät vauvat, juoksentelevat lapset ja kaikki jotka ovat pesseet vaatteensa hajustetulla pesuaineella tai (syntien synti) laittaneet jotain tuoksua.
Haha, tää oli hyvä! Myös varmaan maskittomat ja rokottamattomat
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä! Minun koirani. Muillakin voi olla koiria, kissoja, kaneja, hamsteteita jne. Kiva siellä eläintarhassa olla sitten. Mä ainakin aion heittää elukat ulos.
Kai te muka-allergiset vaaditte itsellenne myös gluteenittoman tarjoilun, 5g-verkot pois ja revitte vaatteet muiden päältä, kun olette niin superallergisia ja monikemikaaliherkkiä erinomaisuudessanne. Olette inhottavia ja sydämettömiä ihmisiä, kun puhutte toisten lemmikeistä elikkoina ja elukoina. Ette te mitään allergisia ole vaan vihaatte eläimiä.
Jaha, se olisi jo toinen kerta kun aiheutan äitille pettymyksen sitten koronarokotteesta kieltäytymisen jälkeen. Sanoessa ei väestönsuojalle, koska en jätä koiraa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä allergikkojen avautumisia alapeukuttaa?
Tuliko yllätyksenä, että koira-allergia on melko yleinen?
Mä olen tuossa määrin allerginen pähkinöille, olen joskus saanut anafylaktisen shokinkin syötyäni (tietämättäni) pähkinää. Tää on ihan suoraan verrannollinen siihen, että mun olis pakko syödä pähkinää siellä väestönsuojassa. Ei ollenkaan inhimillistä, tajuatteko te allergikkoja väheksyvät?!Eivät nuo koirille allergiset ole valinneet "nytpäs mä kehitän tämmöisen yliherkkyyden itselleni hehe", ehei. Se on heillekin rasite.
Siksi meillä on laissa kohta, ettei mitään elukoita tuoda väestönsuojaan!
Tämä. Täyttä asiaa.
Kyllä se on pikku Fifi joka saa luvan jäädä vinkumaan bunkkerin oven ulkopuolelle eikä astmaatikko. Se on väestönsuoja, ei kotieläinsuoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kissa 18 v vaikka kissa oli rakas, en silti olisi ottanut mukaan väestönsuojaan. Kissalle olisi tullut hirveä stressi vieraassa paikassa. Olisin jättänyt asuntooni ruokakuppien kanssa ja toivonut parasta.
Ja se ero omistajasta/-jista ei mukamas kissaa stressaa. Älä kuule puhu p@skaa.
Olen itse ollut välistä pakosta erossa omista lemmikeistäni (koira ja kissa) ja aina ne ovat silti olleet leimaa tunteita minuun.
Elikkä varmastikin ovat olleet myös stressaantuneita siitä, ettei 1 omistajista ole ollut kotona.
Tässä ei varmaan kysellä kenenkään fiiliksiä tai tunnesiteitä omiin lemmikkeihinsä, vaan mennään ihan hätätilanteen ohjeiden mukaan. Itselläni on kaksi isoa koiraa, kaksi alakouluikäistä lasta ja mies. Olen nyt neljä vrk aikana päätynyt siihen, että mies huolehtikoot itsensä (” minä en lähde minnekään!”). Koirat jää ilmahälytyksen tullessa sisälle taloon, vettä ja ruokaa tarjolla. Minä huolehdin itseni ja lapset suojaan. Sama homma jos pitää jättää Suomi. Ei täältä pääse maata pitkin kuin Ruotsiin ja sinne ei suomalainen koira pääse ilman laajoja lääkityksiä ja todistuksia. Eli mies ja koirat jää ja selviää miten selviää. Minä ja lapset rajan yli Ruotsiin ja sieltä sitten minne ikinä. On myös mahdollista, että eläimeni esim loukkaantuisi pommituksessa ja jäisi kitumaan. Tiedän yhden tavan, jolla isonkin koiran saa lopetettua nopeasti. Pointtina tässä on se, että ne on mun KOIRIA. Mun tehtävänä on viedä turvaan mun LAPSET.
Tuollapäin mannertahan on olemassa useita oikeasti hyviä ihmisiä, jotka ovat mukana ajamassa kodittomien katueläinten asioita.
Ja tämä nyt oli vain esimerkki, sillä mikähän v#ttu tämä kotomaamme on olevinaan, ellei omia lemmikkejään saisi ottaa mukaan suojiin kanssaan, mikäli sota sattuisi kohdalle?