Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa

Vierailija
28.02.2022 |

https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…

Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sit muuttaa Ukrainaan.

Suomen Pelastusalan keskusjärjestö https://www.spek.fi/turvallisuus/varautuminen-ja-paloturvallisuus/vaest…

"16. Saako lemmikkejä ottaa mukaan väestönsuojaan?

Eläimiä ei saa viedä väestönsuojiin edes poikkeustilanteessa. Jos ihmisiä kehotetaan suojautumaan väestönsuojiin, lemmikkieläimet voi suojata sisälle asuntoihin."

Miten voi suojata sisälle asuntoihin jod raketti repii seinät auki?

En mene väestönsuojaan kun ei lemmikit tervetulleita.

Vierailija
22/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sit muuttaa Ukrainaan.

Suomen Pelastusalan keskusjärjestö https://www.spek.fi/turvallisuus/varautuminen-ja-paloturvallisuus/vaest…

"16. Saako lemmikkejä ottaa mukaan väestönsuojaan?

Eläimiä ei saa viedä väestönsuojiin edes poikkeustilanteessa. Jos ihmisiä kehotetaan suojautumaan väestönsuojiin, lemmikkieläimet voi suojata sisälle asuntoihin."

Miten voi suojata sisälle asuntoihin jod raketti repii seinät auki?

En mene väestönsuojaan kun ei lemmikit tervetulleita.

Ja miten se niitä lemmikkejä auttaa jos raketti repii samalla sinut auki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pommisuojassa pitäisi olla kissojen ja koirien kusen ja paskan seassa ja hajussa.

Kaikkea sitä saa täältä lukeakin.

Vierailija
24/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten omistajien pitää lähteä karkuun ajoissa, elukat autoon ja menoksi tai sitten jäädä eläinten kanssa pommin alle.

Vierailija
25/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria,  ja jopa vaarallisia muille ihmisille.

Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.

Nyt järki käteen.

Vierailija
26/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lemmikkieni kanssa jäisit sitten itse kotiin.

En ikinä voisi jättää lemmikkilapsiani yksin.

Vierailija
27/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä elukoitten paskan käryssä haluaisi olla suojassa.

jos siellä paska haisee, niin ihmisen paska. ja sun omahyväisyys.

Ei ihmiset pasko lattialle. Tosin en sinusta tiedä oletko elukkasi kaltainen.

Ai väestönsuojissa on vessanpönttöjä kaikille?

Ei siellä mitään vessanpönttöjä ole,  ei sinne asumaan jäädä.

Ollaan vain se aika, kun aluetta pommitetaan.

Vierailija
28/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ihmiset mahtuu nippa nappa pommisuojiin, ja sitten joku toisi sinne vielä omat hurttansas sun muut elukat, joista osa on mielettömän suuria,  ja jopa vaarallisia muille ihmisille.

Sitä ei voi tietää etukäteen, miten eläin käyttäytyy vieraiden ihmisten seurassa, etenkin kun se on hermostunut ja säikkyy pommeja.

Nyt järki käteen.

Minulle omat lemmikit ovat paljon _tärkeämpiä_, kuin mm. tahalteen selkään puukottavat, valehtelevat ja muutoinkin julmat ja kieroilevat muut ihmiset.

Jäisin siis itse sinne, minne lemmikkinikin.

Vierailija
29/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne sinne sisälle kuse ja pasko, ehkä sen verran uskaltaavat kadulle viedä, että saavat tehdä tarpeensa

Vierailija
30/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt järki käteen.

Minulle omat lemmikit ovat paljon _tärkeämpiä_, kuin mm. tahalteen selkään puukottavat, valehtelevat ja muutoinkin julmat ja kieroilevat muut ihmiset.

Se on jokaisen oma valinta meneekö väestönsuojaan vai ei, mutta turha levittää valheita että lemmikit saisi ottaa väestönsuojaan. Siinä on väestönsuojelulla muutakin hommaa kuin kinastella ovella saako Musti tulla sisään vai ei.

Vierailija
31/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän jään sitten kotiin kissojen ja koiran kanssa, he ovat osa perhettä! En hylkää lemmikkejäni sodassakaan! Nämä lemmikit ovat antaneet mulle toivoa vaikeina aikoina kun olen sairastanut. Ei tulisi mieleenkään jättää niitä taakse! 

Jos minun pitäisi valita että pelastanko naapurin vai naapurin koiran, valitsisin ehdottomasti koiran.

Mitä ihmiset ovat sinulle tehneet, käsittelemättömiä traumoja kenties?

Vierailija
32/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt järki käteen.

Se on jokaisen oma valinta meneekö väestönsuojaan vai ei, mutta turha levittää valheita että lemmikit saisi ottaa väestönsuojaan. Siinä on väestönsuojelulla muutakin hommaa kuin kinastella ovella saako Musti tulla sisään vai ei.

Ei kai tässä kukaan ole sellaista levittänytkään. Aloitus koski UKRAINALAISIA väestönsuojia.

-eri

Vierailija
33/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne sinne sisälle kuse ja pasko, ehkä sen verran uskaltaavat kadulle viedä, että saavat tehdä tarpeensa

Kummasti uutena vuotena saa lukea kuinka lemmikit panikoivat ja paskovat ja kusevat paniikissa ympäri taloa kun vähän ilotulituksia. Lisätään siihen tärinät, kertaluokkaa kovemmat äänet jne

Vierailija
34/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt järki käteen.

Ei kai tässä kukaan ole sellaista levittänytkään. Aloitus koski UKRAINALAISIA väestönsuojia.

-eri

Aloituksesta: "Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Ei kyse ole trollauksesta, kyse on faktasta.

Vierailija
35/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lemmikit eivät ole koiria.  Joillakin on lemmikkinä rottia, käärmeitä, liskoja, hämähäkkejä, hiiriä, frettejä ja minisikoja. Melkoinen meininki olisi pommisuojassa, jos sinne saisi ottaa lemmikit mukaan. Jos oletetaan, että kaikki muut lemmikit kuolkoon koiria lukuun ottamatta, niin ihmisillä voi olla monta koiraa ja siitäkin tulee hyvä tunnelma, kun jokainen tuo 2-10 koiraa mukanaan pommisuojaan.

Vierailija
36/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Lisäksi eläimet kuluttavat ilmaa, paskovat jne.

Vierailija
37/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienkerrostalossa, jossa asun on dobermanni, pomeranian ja cockerspanieli. Kissojen määrää en tiedä, ainakin yksi kissa. Tulisikohan tuo joukko sulassa sovussa toimeen? Kuinka ihmisten WC-käynti on järjestetty? Pitäisikö ottaa kannellinen sanko jokaisen mukaan.

Vierailija
38/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otan koirat mukaan. Tuskin kukaan normaali ihminen pois sieltä käännyttää. Enkä varmaan voisi jättää koiriani yksin ilman suojaa, pakko olisi sitten niiden kanssa vaan kyyristellä jossain rappukäytävässä... mutta oikeasti tosi vaikea uskoa että joku alkaisi valittaa koirien mukana olemisesta tosi tilanteessa.

Vierailija
39/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt järki käteen.

No, esimerkiksi meidän taloyhtiössä on 20 koiraa, ja 4 koirille erittäin allergista henkilöä. Kyllä ne kourat heivataan sieltä pihalle, kun jonkun henki meinaa salpautua kun joutuu kököttää samassa pienessä tilassa koirien kanssa. Itse en ole allerginen enkä omista koiraa, mutta tosipaikan tullen olen kyllä valmis viskomaan jokaisen rakin väestönsuojasta pihalle.

Elikoita EI saa tuoda väestönsuojiin. Piste. Eri asia, jos se väestönsuoja on joku sun oman talon kellari tms. Silloin tietty tee mitä lystäät.

Vierailija
40/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti otan koirat mukaan. Tuskin kukaan normaali ihminen pois sieltä käännyttää. Enkä varmaan voisi jättää koiriani yksin ilman suojaa, pakko olisi sitten niiden kanssa vaan kyyristellä jossain rappukäytävässä... mutta oikeasti tosi vaikea uskoa että joku alkaisi valittaa koirien mukana olemisesta tosi tilanteessa.

Voi kuule, niiden joilla ei henki meinaa kulkea sun koiras takia, niin niiden perhe kyllä todellakin alkaisi protestoida.

Vai olisiko ookoo, että allerginen 5v lapsi kuolisi siksi, että rungot koiran mukana pommisuojaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi