Sallisitko miehen ystäyyden expanoonsa?
Meillä seurustelua takana 1,5vuotta. Mies kertoi minulle heti että hänellä on sitten ystävänään nainen jonka kanssa ollut on-off juttua vuosikausia mutta enää ei mitään kun molemmat seurustelee tahoillaan. Kertoi kuitenkin että harrastivat seksiä satunnaisesti myös vähän ennen meidän seurustelua mutta se tosiaan oli vain seksiä. No, minua se heidän satunnainen yhteydenpito ja kuulumisten vaihtelu ei alussa häirinnyt (olivat yhteydessä n. joka toinen viikko). Nyt tämä nainen on eronnut ja pitää mieheeni yhteyttä joka päivä ja mies ei tätä tunnu pahana pitävän. Kyselee esimerkiksi ohjeita lampun vaihtoon ja sellaisiin ns. miesten hommiin.Selailin miehen kuvia puhelimesta yksi päivä ja nainen on lähettänyt hänelle aika monta kuvaa itsestään, yksi oli selfie jossa päällä vaan pikkarit ja joku toppi. Kysyin sitten titenkin mieheltä että miksi tämmönen kuva niin mies vaan totesi että mitä tosta että tommosia kuvia he toisilleen lähettelee, oli kuulemma just herännyt niin pistänyt kuvan että huomenta, onko väliä kun kavereita ovat. Miehen mielestä ei ole syytä huoleen mutta jotenkin minua ahdistaa ajatus kun siitä heidän sekstailustaan ei niin kauaa kuitenkaan ole vaikka en mikään mustasukkainen olekkaan...Olemme kuitenkin tämän naisen kanssa niinkuin yö ja päivä (esim minä lyhyt ja vaalea, hän pitkä ja tumma jne) ja ajattelen että ei mies ehkä hänen tyyppisestään edes kiinnostu joten voi olla että murehdin turhia :)
Ajatuksia?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:32"]
Ap, mitä sieltä siis löytyi? Oon kyllä samaa mieltä muutaman kanssa, ettei tollanen pikkarikuvien lähettely varatulle miehelle ole mitään muuta kuin sitä itteään.. Valitettavasti.
[/quote]
Ei ollut niitä kuvia siellä keskusteluissa tallessa.. ainoastaan eilisaamun keskustelu meni jotenkin näin ja minä oon sillon ollut kaverin kanssa kaupungilla:
Mies: moi, millon kävis sulle? sama ku viimeks?
Nainen: menee kyllä ens viikkoon, reissussa vielä
M: en malta odottaa :P
N: heh samoin. sulla on muuten ihana kuva tossa... (tai jotakin kehuja miehen profiilikuvasta)
M: hah itelläs on. ilmottele kun sopis niin....
N: todellakin ;) (oli muistaakseni silmän isku tai kieltä näyttävä hymiö...)
M:nähään :P
Nyt lyö pää tyhjää...en tiedä mitä sanoa.. Miten nuo nyt tulkitaan??? :O t.ap
[/quote]
Selvä seksisuhdehan heillä on, valitettavasti. Minun miehelläni oli samantapaisia viestejä, ja pidempi suhdehan sieltä takaa löytyi :(
[/quote]
No höpöhöpö, nuo viestit voi kyllä tulkita muutenkin kuin seksistisiksi???
[/quote]
Kuinka naiivi oikein olet? Entinen pano eroaa omasta miehestään, alkaa kiihkeä viesteily ja pikkarikuvat lentelevät, viestikeskusteluja poistetaan ja selvästi ovat treffailleet toisiaan ainakin salaa. Juuh, varmasti ihan viatonta...
Itse sanoin heti tapailumme alussa miehelle, että naisia saa olla kavereina ja ystävinä, mutta näihin ei kuulu entiset panot. Mielestäni ystävien/kavereiden kanssa ei harrasteta seksiä, olkoon kumpaa sukupuolta tahansa. Miksi väkisin kerjätä ongelmia ja leikkiä tulella ja aiheuttaa epävarmuutta suhteeseen? Hyvin on toiminut kumpaankin suuntaan (minun paras ystäväni on myös mies).
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:29"]
Kyllä nainen on toiselle naiselle SUSI
[/quote]
Joillakin naisilla jää metsästysvietti tiettyihin miehiin päälle. Huomattu on.
Kyllä sallisin ja teenkin niin. Mieheni pitää yhteyttä moniin säätöihinsä ajalta ennen minua. En nyt riemusta kilju, mutta enpä pahastukaan. Toista ei voi omistaa, enkä halua vaikuttaa omistushaluiselta hirviöitä. Olemme sallineet myös kepeän flirtin muille, molemminpuolisesti. Mielestämme parisuhde pysyy näin virkeämpänä.
Itse oon nainen ja nykyään mun tärkein ystävä on mun entinen pano. Oma mies tietää kyllä, silti saan olla tekemisissä. Näen ystävä miestä tosi harvoin vaikkei oikein kaukana asuta, viestittelen melkein päivittäin. Ihan arkisista asioista. Hän on sinkku, säätöjä toki joka sormelle. Valehtelisin jos väittäisin etten pidä häntä vetävänä, tottakai pidän, meillä oli aikoinaan loistavaa seksiä. Mutta, mitään valtteja oikeaksi kumppaniksi sillä ihmisellä ei ole, nykyinen mieheni on kaikkea mitä mieheltä haluan ja lasteni isä. Voin vannoa, että mikään maailmassa ei mua saisi pettämään sitä. Ja oon jo kaiken mahdollisen tämän ystävän kanssa kokeillut kun se aika oli, edes kovaa kännissä ei ole mielessä käynyt että lähtisin omatuntoani hänen kanssa likaamaan. Mutta! Voisin koska vaan näyttää kaikki viestit omalle miehelle. En ikinä poista mitään. Emme näe salaa. En salaile tasan mitään. Jos pitäisi, niin jokin olisi vialla. Eli mun mielestä aloittajan tapauksessa jokin on vialla, vaikka aloituksen perusteella ajattelin sanoa että itse en olisi huolissani.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]Kyllä sallisin ja teenkin niin. Mieheni pitää yhteyttä moniin säätöihinsä ajalta ennen minua. En nyt riemusta kilju, mutta enpä pahastukaan. Toista ei voi omistaa, enkä halua vaikuttaa omistushaluiselta hirviöitä. Olemme sallineet myös kepeän flirtin muille, molemminpuolisesti. Mielestämme parisuhde pysyy näin virkeämpänä.
[/quote]
Säilyy virkeämpänä joo, ja sit kun joku päivä vahingossa katsot miehes puhelinta, näet samanlaisia viestejä joita ap löysi. Pettämisestä sitä vasta virkistyy! Kannattais lukea ketju kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:02"]Itse oon nainen ja nykyään mun tärkein ystävä on mun entinen pano. Oma mies tietää kyllä, silti saan olla tekemisissä. Näen ystävä miestä tosi harvoin vaikkei oikein kaukana asuta, viestittelen melkein päivittäin. Ihan arkisista asioista. Hän on sinkku, säätöjä toki joka sormelle. Valehtelisin jos väittäisin etten pidä häntä vetävänä, tottakai pidän, meillä oli aikoinaan loistavaa seksiä. Mutta, mitään valtteja oikeaksi kumppaniksi sillä ihmisellä ei ole, nykyinen mieheni on kaikkea mitä mieheltä haluan ja lasteni isä. Voin vannoa, että mikään maailmassa ei mua saisi pettämään sitä. Ja oon jo kaiken mahdollisen tämän ystävän kanssa kokeillut kun se aika oli, edes kovaa kännissä ei ole mielessä käynyt että lähtisin omatuntoani hänen kanssa likaamaan. Mutta! Voisin koska vaan näyttää kaikki viestit omalle miehelle. En ikinä poista mitään. Emme näe salaa. En salaile tasan mitään. Jos pitäisi, niin jokin olisi vialla. Eli mun mielestä aloittajan tapauksessa jokin on vialla, vaikka aloituksen perusteella ajattelin sanoa että itse en olisi huolissani.
[/quote]
Kyllähän se kävi jo selväksi, että ap:n mies pettää.
No jos ei mies pysty sitoutumaan sinuun sen verran, että jättää menneet naiset menneisyyteen eikä nostattele itsetuntoaan sallimalla eksältänsä kertomasi tapaista yhteydenpitoa, niin johan on. Itse en katselisi kauaa. Itse en lähettele pikkuhousukuvia edes parhaimmille naispuolisille ystävilleni - saati sitten miespuolisille!
Itse oletan automaattisesti että edelliset parisuhteet ja panot ovat menneisyyttä ja kun uuden ihmisen kanssa parisuhteeseen ryhdytään niin nämä ihmiset jäävät sinne menneisyyteen. Ystävät tietenkin jäävät, mutta en usko että asiat ovat koskaan niin mustavalkoisia että entisestä panosta voisi muodostua hyvä ystävä. Väliin jää liikaa harmaata aluetta. Jos exän kanssa on yhteisiä lapsia niin tilanne on tietenkin erilainen, mutta oletan silloin että tekemisissä ollaan ainoastaan lasten takia eikä muista syistä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:57"]
Yksikään eukko ei ole koskaan sanellut tekemisiäni , menemisiäni eikä ystäviäni.
Eikä tule sanelemaankaan.
Toivottavasti miehesi eroaa aloittajasta, mustasukkainen, omistushaluinen , eikä luota mieheensä.
Hieno lähtökohta parisuhteessa ololle. Vaihtoon lähtisit.
[/quote]Näinpä. Miehet on miehiä ja kaipaavat aina välillä vaihtelua. Kukaan nainen ei ole sen arvoinen että kannattaisi alkaa omia virityksiä rajoitella.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:57"]
Yksikään eukko ei ole koskaan sanellut tekemisiäni , menemisiäni eikä ystäviäni.
Eikä tule sanelemaankaan.
Toivottavasti miehesi eroaa aloittajasta, mustasukkainen, omistushaluinen , eikä luota mieheensä.
Hieno lähtökohta parisuhteessa ololle. Vaihtoon lähtisit.
[/quote]Näinpä. Miehet on miehiä ja kaipaavat aina välillä vaihtelua. Kukaan nainen ei ole sen arvoinen että kannattaisi alkaa omia virityksiä rajoitella.
[/quote]
Aika harva mieskään on kyllä sen arvoinen, että naiset tuollaista perseilyä heiltä suviatsisi :) Mutta sen te arvatenkin jo tiedättekin, vastauksista oikein kuultaa läpi katkeruus ja yksinäisyys.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:52"]
Haloo meillä kaikilla aikuisilla ihmisillä on menneisyys ja olis enemmänkin outoa jos miehelläsi ei expanoja olisi! Pakkohan ne on sallia!
[/quote]
Ei niiden kanssa mikään pakko ole olla missään tekemisissä. En ainakaan hyväksyisi omalta mieheltäni, eikä tarvitsisi miehenikään hyväksyä vastaavasti minulta. Noissa jutuissa on aina vaarana, että ainakin toisella on edelleen tunteita. Kaverit on erikseen. Seksi ei kuulu aitoon kaveruuteen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:08"]
No jos ei mies pysty sitoutumaan sinuun sen verran, että jättää menneet naiset menneisyyteen eikä nostattele itsetuntoaan sallimalla eksältänsä kertomasi tapaista yhteydenpitoa, niin johan on. Itse en katselisi kauaa. Itse en lähettele pikkuhousukuvia edes parhaimmille naispuolisille ystävilleni - saati sitten miespuolisille!
[/quote]
Jotain mätää naisessa joka lähettelee pikkuhousukuvia varatulle miehelle..???
Ap täällä nyt. Pyysin miestä sanomaan nyt totuuden. Ja pyysin että näyttää kaikki keskustelut. No, oli oikein arkistoinut ne whatsappiin, osan ainakin. Ja totuus on että ovat olleet seksisuhteessa KOKO MEIDÄN SUHTEEN AJAN. Se ei ole koskaan loppunutkaan...Maaliskuussa nainen on kirjoittanut että ei me voitais koskaan olla yhdessä koska sä petät...Mies tokaissut että "en petä jos olen tosissani". Voi jeesus, minun kanssa ei siis ole oltu?? Nainen laittanut myös että onko morkkista? Mies vastannut että "ei, eihän sinua lasketa.." Nainenkin seurustellut osan aikaa jonkun miehen kanssa kyllä ja nyt kun hän on eronnut, ovat tavanneet useammin ja viesteistä päätellen mies on aina se tapaamisen ehdottaja.. Tyhjä olo... Kusetettu.. t. ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:52"]Ap täällä nyt. Pyysin miestä sanomaan nyt totuuden. Ja pyysin että näyttää kaikki keskustelut. No, oli oikein arkistoinut ne whatsappiin, osan ainakin. Ja totuus on että ovat olleet seksisuhteessa KOKO MEIDÄN SUHTEEN AJAN. Se ei ole koskaan loppunutkaan...Maaliskuussa nainen on kirjoittanut että ei me voitais koskaan olla yhdessä koska sä petät...Mies tokaissut että "en petä jos olen tosissani". Voi jeesus, minun kanssa ei siis ole oltu?? Nainen laittanut myös että onko morkkista? Mies vastannut että "ei, eihän sinua lasketa.." Nainenkin seurustellut osan aikaa jonkun miehen kanssa kyllä ja nyt kun hän on eronnut, ovat tavanneet useammin ja viesteistä päätellen mies on aina se tapaamisen ehdottaja.. Tyhjä olo... Kusetettu.. t. ap
[/quote]
No, oliko mies yhtään katuva? Vittu mitä sikoja jotkut ovat. Lähde hyvin äkkiä tuon äijän elämästä!
Voi luoja AP, etkö missään vaiheessa epäillyt mitään? OSasiko mies oikeasti esittää kotona hyvää poikaystävää 1,5v???
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:03"]Voi luoja AP, etkö missään vaiheessa epäillyt mitään? OSasiko mies oikeasti esittää kotona hyvää poikaystävää 1,5v???
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen... Ihmettelen ihan oikeasti, että eikö muka huomaa!? Onko vaan niin sinisilmäinen, kuten ap viesteistään päätellen on...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:52"]
Haloo meillä kaikilla aikuisilla ihmisillä on menneisyys ja olis enemmänkin outoa jos miehelläsi ei expanoja olisi! Pakkohan ne on sallia!
[/quote]
Ei niiden kanssa mikään pakko ole olla missään tekemisissä. En ainakaan hyväksyisi omalta mieheltäni, eikä tarvitsisi miehenikään hyväksyä vastaavasti minulta. Noissa jutuissa on aina vaarana, että ainakin toisella on edelleen tunteita. Kaverit on erikseen. Seksi ei kuulu aitoon kaveruuteen.
[/quote] Niin, ja itse ainakin oon pyrkinyt ottamaan pesäeroa entiseen "säätöön" Juuri sen takia, jos on uusi mies itsellä kuvioissa...eipä pääse sotkemaan uutta suhdetta entinen säätö,eikä ystävyyteen mies/nainen kyllä todellakaan kuulu pikkareutten lähettely...tsemiä vaan aplle ja hei vaa tuo pölisö ja löydät ihan varmasti uuden ja paremman :)
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: riippuu miehestäni. Exäni oli luotettava ja kertoi avoimesti ja rehellisesti suhteistaan. Ei haitannut, että oli usean entisen kanssa kavereita tai jopa ystäviä. Nykyinen mieheni taas on epäluotettava ja kiertää totuutta. Hänen en anna olla kaveri vanhojen panojensa kanssa, koska ei kuitenkaan kertoisi totuutta.
Rehellisyyttä peliin, arvon herrat ja naiset. Sille rakentuvat hyvät suhteet. :)
Omalla miehellä oli eksänsä kanssa säätöä kunnes tapasi minut. Säädöt kieltää, mutta jotenkin vain sen tietää että kävi sillointällöin painamassa tätä, sinkkujakin kun molemmat oli jne.. Kävi myös kun oltiin jo tavattu muttei sovittu mitään parisuhteesta tms. Ei haitannut mua alussa, mies koitti kyllä et saa olla kaveri tän eksän kanssa ja mä koitin hyväksyä.. Jotenkin se vain vaivas mua niin paljon et aina tulin surulliseks tai vihaiseks siitä. Koitin olla näyttämättä sitä miehelle ja hyväksyä niiden kaveruuden. Lopulta mun oli sanottava miehelle että sen ystävyys tän eksän kans vaivaa mua tosipaljon vaikka luotankin mieheen, mut periaatteesta jo ahdistaa että toinen nainen on 'läheisempi' miehelle kuin minä (tunsin itseni ulkopuoliseksi).. Muita naispuolisia kavereita ei tällä miehelläni ollutkaan onneksi.. Mies sitten kertoi että on jo mua kohtaan niin syvät tunteet että Tottakai minä tärkeämpi kuin ex.. :) viilensi välinsä tähän pikkuhiljaa, nykyään ovat vain nimet toistensa fb kaverilistalla.
Sen jälkeen kun sovittiin et ollaa suhteessa ja siihen ei muita hyväksytä silloin niin ei käyny enään painamassa eksää, sen sentään tiedän koska oltiin niin tiiviisti yhdessä..
Kyllä nainen on toiselle naiselle SUSI