Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?
Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään.
Kommentit (114)
Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?
Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Totta tämä. Miksi muiden valinnat riepovat konservatiiveja niin paljon? Onko paikalla jpku, joka voisi avata tätä? Vai onko kyseessä sama mekanismi kuin uskonnoissa: "me olemme oikeassa, muut väärässä ja voitamme, kun kaikki muutkin elävät/ajattelevat samoin." Aika surullinen ja lapsellinenkin ajatusmaailma.
Joko alitajuinen pelko tai ihan tiedostettu pelko, josko ne omat valinnat eivät olekaan absoluuttisesti oikein ja naapurin liberaalimpi esimerkki luikerteleekin omaan elämään ja oma todellisuus rikotaan. Ja tietty vallan menetys. Samat syyt, miksi Putin pelkää demokratiaa.
Missä nämä konservatiivit teitä pakottavat rooleihin? Ei ole ainakaan minua tulleet mihinkään pakottamaan.
Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.
Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.
Ei läheskään kaikki konservatiivit ole tuollaisia. Esimerkiksi lestadiolaiset ei tuputa kenellekään mitään, tosin ei heillä olekaan sellasta sukupuolijauhantaa piireissään.
Sit toisaalta sellaiset provider-miehen etsintään keskittyvät Queen-naiset ja feminiini/maskuliini-lässyttäjät tyrkyttää jatkuvasti sitä sukupuoliroolipaskaansa, vaikka ovat liberaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?
Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.
Sama koskee teitä.
Miksi lietsot yhteiskunnallista eripuraa jaottelemalla ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.
Totta tämäkin. Molemmat ääripäät raskaita. Tuntuisi pelleltä laittaa instan bioon joku SHE-merkintä, vain siksi että muutkin..
Konservatiivit ovat säilyttäjiä. Halutaan elää perinteiden mukaan ja tuntuu turvalliselta, jos muutkin eläisivät samoin. Niinpä yritetään pakottaa muutkin elämään yhtenäiskulttuurissa.
Tosin pata kattilaa soimaa, kuten vanha sanonta kuuluu. Aivan samoin itseään liberaalina pitävä vihervasemmisto tuputtaa omia arvojaan ja tapojaan.
Moniarvoisuuden arvostus on vaikea taitolaji.
Miksi jaottelet ihmiset konservatiiveihin ja liberaaleihin? Onkohan vähän rajoittunut maailmankuva ap:lla ja muutenkin aika kapea käsitys konservatiiveista?
Ja mihinkään unisex-intiimitiloihin en halua. Kerran oon käynyt Oodin vessassa ja se riitti.
Liberaalithan ne vasta pakottaa ihmisiä.
Homoilua ja muuta pervoilua ei saa kritisoida, jos ei ole itse kokeillut.
Lihaa ei saa syödä, kun luonnossakaan ei syödä eläimiä.
Kaikki mikä on järjetöntä, kelpaa liberaareille pakotettavaksi.
Pridelippujako ei sitten tuputeta muille?
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä konservatiivit teitä pakottavat rooleihin? Ei ole ainakaan minua tulleet mihinkään pakottamaan.
Tätä ihmettelen myös. Ei kukaan ole pakottamassa. Se epävarmuus taitaa olla apn pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.
Kuka näin sanoo? Enpä usko 99,9 prosentin vanhemmista välittävän koulun juhlista yhtään mitään!! Äärikonsut ja ääriateistit kuvittelevat tällaisen asian merkitystään suurempana. Tämä on juuri koko homman ydin! Äärimmäisen iso osa väestöstä on keskitien kulkijoita, joita ärsyttää öyhötys molemmasta ääripäästä. Valheet, huhut ja kuvitelmat toisista on näiden ääripäiden märehdittävää päivästä toiseen. Köyhää elämää!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan pakottanut mihinkään. Äärioikeiston kusetusta. Palatkaa maan pinnalle sieltä Magaplaneetalta! Tämä on Suomi ja onneksi täällä ei ole Trumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näin sanoo? Enpä usko 99,9 prosentin vanhemmista välittävän koulun juhlista yhtään mitään!! Äärikonsut ja ääriateistit kuvittelevat tällaisen asian merkitystään suurempana. Tämä on juuri koko homman ydin! Äärimmäisen iso osa väestöstä on keskitien kulkijoita, joita ärsyttää öyhötys molemmasta ääripäästä. Valheet, huhut ja kuvitelmat toisista on näiden ääripäiden märehdittävää päivästä toiseen. Köyhää elämää!
Keskitien kulkeminen ja maltillisuus on normaalia. Tolkku pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Totta tämä. Miksi muiden valinnat riepovat konservatiiveja niin paljon? Onko paikalla jpku, joka voisi avata tätä? Vai onko kyseessä sama mekanismi kuin uskonnoissa: "me olemme oikeassa, muut väärässä ja voitamme, kun kaikki muutkin elävät/ajattelevat samoin." Aika surullinen ja lapsellinenkin ajatusmaailma.
Ei tähän uskontoa tarvitse sekoittaa. Se että elää moraalisten arvojen mukaan, ei tarkoita että pitää olla uskis
Hyvä se on joskus muistuttaa hunningolla oleville arvoista