Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?

Vierailija
28.02.2022 |

Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?

Kommentit (420)

Vierailija
141/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat arvot ei kohtaa ihmisen kanssa, joka syö epäterveellisesti. En halua olla tupakoitsijan kanssa, mutta en myöskään ylipainoisen. 

Vierailija
142/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on väliä , että molemmille voi valmistaa samaa ruokaa.Elämä on helpompaa ,kun otatte toinen toisensa huomioon. Ruuissa mielipiteissä ja kaikessa yhteisessä.Teen mielelläni hyvää ruokaa ja huomioin puolisoni mieltymykset. Ehkäpä se onkin sitten onnellisen pitkän ihmissuhteen , yksi suurista salaisuuksista.Tilausruuissa voi, kukin mielensä mukaan aterioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha, että minulla ei ole kokemusta netin deittipalveluista. Kuinka yleistä sitten lienee, että omassa profiilissa mainitaan ruokavalio? Jos nyt tutkisin hakumielessä deittipalveluita, olettaisin että ruokavalio on erittäin tärkeä sellaiselle henkilölle, joka sen mainitsee omassa profiilissaan. En varmasti vastaisi sellaiselle, jonka kanssa arvelisin tulevan ongelmia. Itse syön lähes kaikkea, en kieltäydy mistään minkään periaatteiden ym. syiden vuoksi. Kieltäydyn yksittäisistä aineksista sen takia, että en pidä niistä: esim. jugurtti, piimä, kukkakaali, punajuuri, lihahyytelö, jauhettu kala.

Vierailija
144/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei hajua lähde.

Vierailija
145/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä jotka syö paljon lihaa ja rasvaista ruokaa on usein erektio-ongelmia ja alhainen libido.

Samanlaista höpinää kuin se että kaljuilla mieheillä seisoo paremmin. Oma mies on yli 40 v keskivartaluolihavahko, mieluusti rasvalla ja lihalla ja suolalla elävä, eikä ole makuuhuoneessa havaittavissa mitään  muutoksia nuoruuden mieskuntoon verrattuna.

Vaikka itse olen lihava ja hyvin terve, ei poista sitä faktaa, että lihavuus aiheuttaa sairauksia. Joten vaikka sinun miehen mieskuntoon ei ole ollut vaikutusta, ei poista sitä faktaa, että epäterveellisellä ruokavaliolla on vaikutusta myös sännyhommissa.

Mutta lainaamaasi lausuntoon olisi korjattavaa sen verran, että epäterveellinen ja huono ruokavalio vaikuttaa. Jos syö laadukasta lihaa, laadukkaiden kasvisten kerä on varmasti paremmassa kunnossa kuin kaljasipsivegaanit.

Liika liikkuminenkin aiheuttaa sairauksia. Se ei poista sitä faktaa että höpinää on se että miehellä lakkaa seisomasta siksi ett ähän syö lihaa ja rasvaa. Syyt on yleensä ihan muualla.

Vierailija
146/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei hapansilakoita harrasta niin muu menee.

Vierailija
147/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketjua lukenut, mutta  tiedän pari nuorta miestä jotka olivat aika kehnoina kun rouvilla keliakia, ja toinen rouva vielä hyvin nirso kaikelle. Laihoja kalpeita miehiä, ja piti vielä varoa ettei rouva saa vaivoja miehen safkoista ja pullista. Kummallekin miehelle tuli ero, nyt ovat terveen näköisiä perheellisiä normaalisti syövien naisten kanssa. Eli on merkitystä. Samoin kuin on merkitystä vuorotyöläisen ja päivätyöläisen yhteiselolla.

Vierailija
148/420 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrällä on iso merkitys; laadulla ei ainakkaan mulle.

Vierailija
149/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan samassa työpaikassa oli muuan mies joka aina kun työpaikka ruokalassa oli  tarjolla jotain liharuokaa santsasi kahdesti tai kolmesti. Selitti sitä sillä että kotona ei saa kunnon ruokaa kun rouva on fanaattinen kasvissyöjä ja on sitä mieltä että myös miehensä tulee elää porkkaraasteella ja iduilla. Seli selinä vielä että kyseinen mies teki fyysisesti varsin raskasta työtä jota työtä joutui pääsääntöisesti tekemään ulkona tai lämmittämättömissä halleissa, rouvansa sen sijaan oli keveissä sisätöissä. 

Vierailija
150/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkässä parisuhteessa (kohta 20 vuotta) ja aloin tuossa noin 7 vuotta sitten vegaaniksi. Puoliso ei siinä vaiheessa vielä, joten meillä oli sitten vaihtelevasti välillä kahta ruokaa, välillä koko perheelle vegaanista sen mukaan mitä nyt haluttiin syödä. Esim. jos oli makkaraperunat-olo, niin sitten oli mulle kasvisnakkeja ja muille lihanakkeja, mutta jos oli vaikka pinaattikeittoa, niin se oli vegaanista kaikille. Nykyään myös puoliso on vegaani, lapset ei. Toivon toki, että heilläkin heräisi myötätunto eläimiä kohtaan (koska olen ensisijaisesti eläinoikeusvegaani, ilmastohyödyt on siihen vain plussaa) ja he alkaisivat myös vegaaneiksi. En kuitenkaan pakota, vaan näytän esimerkkiä. Lapset siis edelleen saavat esim. niitä lihanakkeja ja jääkaapissa on heille juustoa, mutta esim. leivon kaikki kakut ja muut vegaanisina, jotta voidaan kaikki syödä samoja juttuja. 

Jos jostain syystä pitäisi joskus uutta parisuhdetta miettiä, niin varmaan kyllä tahtoisin ihmisen, joka on vähintään kasvissyöjä. 

Vierailija
151/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on, kun asutaan saman katon alla ja lapsiakin tulee.

Vierailija
152/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tuo nakkeja kaupasta joka päivä ja ranskalaisia niin on merkitystä enkä sellaisen miehen kanssa olisi. Minun mies syö kyllä vihanneksia ja melko terveellisesti vaikka on hiukan lihava niin syö kalaakin paljon koska kalastaa. Ei syö sipsejä eikä juo usein kaljaa. Liikkuu fillarilla paljon niin sanoisin että ihan terveeltä mies vaikuttaa.

Vierailija
153/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä, jos minun ruokavaliollani ei ole hänelle väliä. Jokainen saa syödä aivan mitä haluaa enkä haluaisi miestä, joka vaatisi että ruokavalioni pitää olla samanlainen kuin hänen tai joka valittaa/moralisoi ruokavaliostani. Enkä miestä, jonka mielestä kaikki ruuat pitää olla yhteisiä vaikka mieltymykset olisivat erilaiset. Todennäköisesti mies, jonka deittiprofiilissa mainitaan ruokavalio, pitää ruokavaliotaan niin isona osana identiteettiään, että hän ei täytä näitä ns. kriteerejä.

Vierailija
154/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos ruoka on tärkeä harrastus

Luulisi olevan toisin. Itse tykkään laittaa ruokaa ja puoliso on aina jonkun ruokavalion pauloissa niin ei ole ongelma vääntää samalla kahta ruokaa jos en halua tinkiä omissa syömisissä. Ymmärrän jos on varovaisempi ja ohjeiden varassa niin silloin käy raskaaksi.

Vierailija
155/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten jos ei osaa tehdä molemmille sopivaa mättöä, tai suostu syömään samaan aikaa eri ruokia.

Edes sillain että kokataan omat annokset, niin sellaista en jää sietämään.

Todennäköisesti vegaani vs lihansyöjä aika yleinen tilanne.

Lihansyöjä osaa tuoda vegelle, mutta vege ei suostu edes ottaan kauppalistaa vastaan.

Vierailija
156/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän kiusallista kuunnella kun tuttava mesosi että hän ei mämmiä osta koska ei sitä syö. Vaikka miehensä pyytää tuomaan mämmiä niin ei. - Aika ilkeä ja itsekäs muutenkin.

Vierailija
157/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ketjua lukenut, mutta  tiedän pari nuorta miestä jotka olivat aika kehnoina kun rouvilla keliakia, ja toinen rouva vielä hyvin nirso kaikelle. Laihoja kalpeita miehiä, ja piti vielä varoa ettei rouva saa vaivoja miehen safkoista ja pullista. Kummallekin miehelle tuli ero, nyt ovat terveen näköisiä perheellisiä normaalisti syövien naisten kanssa. Eli on merkitystä. Samoin kuin on merkitystä vuorotyöläisen ja päivätyöläisen yhteiselolla.

Olipa huvittavin viesti hetkeen: että puolison gluteeniton ruokavalio saa toisenkin ihan laihaksi ja kalpeaksi 😁

Meidän perheessä ei näy kyllä juuri mitenkään muiden ruokavalio saa se, että minulla on keliakia. Muut syövät omia leipiään, minä omia. Jos leivon jotakin niin teen sen aina gluteenittomana ja eroa ei kyllä kukaan huomaa. Suurin osa lämpimistä ruuista on automaattisesti gluteenittomia, eikä ole iso vaiva esim keittää kahdenlaista pastaa tai sitten kaikki syövät gluteenitonta. Ihan mistään eivät ole nuo meidän perheen viljavammattomat jääneet paitsi mun gluteenittoman ruokavalion takia.

Vierailija
158/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta kyllä mä vähän katson naista joka ei ole kasvissyöjä niin vähän vinoon. On hirveä ajatella äitiä joka ei kunnioita elämää ja nauttii eläinten kärsimyksestä.

Vierailija
159/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on raivovegaani, eli sellainen joka arvostelee koko ajan ei-vegaaneja, niin oishan elämä sellaisen kanssa lievästi sanottunu ikävää. Ja muutenkin jos on tosi tarkka joku ruokavalio, niin pitää sitten olla myös valmis siihen että puolison kanssa tehdään aina omat ruoat eikä odoteta että toinen tekee sulle niitä erikoispöperöitä.

Vierailija
160/420 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka "radikaali" tämä ruokavalio on. Muuten ihan sama mistä toinen tykkää, mutta jos kumppanina olisi joku joka alkaa rajoittaa ja moralisoida omia syömisiäni, niin en kyllä sellaista jaksaisi. Samaten sellainen ylimenevä nirsoilu ottaa kupoliin, siis todellakin nirsoilu eikä mikään allergia tai vakaumus. Tiedän erään ihmisen, jota ei edes haluta kutsua mihinkään tilaisuuksiin joissa ruokatarjoilua, koska neidin kiellyttyjen ruokien lista on kilometrin mittainen. Ja siis ei allergiaa tms, on vain nirso.