Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?

Vierailija
28.02.2022 |

Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?

Kommentit (420)

Vierailija
1/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön elämään varmasti vaikuttaa .

Vierailija
2/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä mielessä, että hookoon sininen-kalja -linja korrelloi junttiuden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Mä oon kasvissyöjä ja mies sekasyöjä, ei oöe mitään ongelmia sen suhteen.

Vierailija
4/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut puolin eikä toisin. Minä syön vegaanisesti, puoliso on sekasyöjä. Sen verran se vaikuttaa, että en valmista hänelle ruokia, joissa pitäisi leikata lihaa tai perata kaloja, kumpaakaan en osaa enkä halua opetella, ajatus on liian vastenmielinen. Mutta valmiista palasista, suikaleista jne teen hänelle ruokaa lähes päivittäin. Hän puolestaan joustaa matkoilla ja on valmis käyttämään aikaa siihen, että löydämme ravintolan, mistä saa minullekin syötävää. Joka paikassa kun ei vegaanisia vaihtoehtoja edelleenkään ole.

Vierailija
5/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihminen tekee joka päivä?

Vierailija
6/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos ruoka on tärkeä harrastus

Vierailija
7/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on fiksua mainita asiasta, koska onhan ruokailu iso osa arkea. Olen kuullut pariskunnista ja jopa perheistä, joissa jokainen syö mitä lystää milloin lystää, eikä koskaan kokoonnuta yhteiselle aterialle.

Minulle tuollainen elämäntapa ei sopisi millään, joten jos joutuisin etsimään uuden kumppanin, luultavasti sivuuttaisin kaikkien sellaisten ilmoitukset, joilla on jokin käsittämätön ruokavalio tai jos muuten ajattelisin arjen olevan hänen kanssaan itselleni epämieluista.

Ortorektikot ovat myös itselleni liian rasittavaa seuraa. Olen kulinaristi ja haluan kumppanin, jonka kanssa voin nauttia ruoanvalmistuksesta aina suunnittelusta valmiin aterian nauttimiseen.

Vierailija
8/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää ruuasta syntyvää käryä. En halua suhteeseen ihmisen kanssa, joka tekee itse ruokansa.

Vierailija
9/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa. Olen tavallinen sekasyöjä, jonka ruokavalio on kuitenkin ihan perusterveellinen. En voisi olla ihmisen kanssa, joka ei söisi esimerkiksi kasviksia ollenkaan, ei siis millään tavoin. En jaksaisi tyyppiä ollenkaan, vaan hänen tapansa alkaisivat aika nopeasti ärsyttämään ja sitä myöten koko ihminen ärsyttäisi. Ymmärrän kyllä allergiat, niitä on meidänkin perheenjäsenellä ja niistä ei numeroa nosteta.

Jos ihminen taas kieltäytyisi täydellisesti mm. liha-, kala- ja maitotuotteista, niin kyllä arki olisi aika vääntöä. Sitä paitsi En jaksaisi hänen luultavasti ihan jatkuvasti tulevia "opastuksiaan".

Olen kuitenkin löytänyt miehen, jonka kanssa lähes kaikki ruokajuttumme ovat samanlaiset ja elo on mukavaa ja helppoa.

Vierailija
10/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on merkitystä eli jos kumppani ei tykkää sikatulisesta, ja mausteisesta ruoasta ni annan kenkää koska en voi sietää mitään piipittäjiä mitkä inisee liian tulisesta ruoasta!!! :D

Vierailija
11/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sietää ruuasta syntyvää käryä. En halua suhteeseen ihmisen kanssa, joka tekee itse ruokansa.

Siedätkö pierujen käryä?

Vierailija
12/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutaan yhteistaloudessa, niin kyllä sillä on.

Vierailija
13/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinen mausteinen kirjoitti:

Kyllä on merkitystä eli jos kumppani ei tykkää sikatulisesta, ja mausteisesta ruoasta ni annan kenkää koska en voi sietää mitään piipittäjiä mitkä inisee liian tulisesta ruoasta!!! :D

Entä jos tulista ruokaa syövän vatsa menee sekaisin ja perä raikaa? Sekö on ok?

Mielestäni maut ja ruokien maustaminen on hyvin tärkeää, mutta siihen on olemassa erilaisia mielenkiintoisia tapoja. Tulisuus ei ole mielenkiintoinen kovin kauan, vaan se osoittautuu tylsäksi nopeasti.

Vierailija
14/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä mielessä, että hookoon sininen-kalja -linja korrelloi junttiuden kanssa.

No joo, vaikka sitten niin. Mutta onko se oletettavasti muutenkin ilmenevä junttius se negatiivinen juttu, vai nimenomaan kalja-makkara-linja?

Jotkut kertovat dieettinsä hyvinkin täsmällisesti, esim lacto ovo vegaani, pescetarian tms. Tällaiselle ihmiselle ruoka on tärkeä asia, koska se mainitaan kerrottaessa itsestä, mutta kuinka tärkeää on että myös se kumppani on just lacto ovo vegaani, vai sopiiko olla muutakin? Joo tiedän että ihmiset on yksilöitä ja toiselle voi olla tärkeää ja toiselle ei, mutta kiinnostaa kuulla kokemuksia. Itse en ole ajatellut että dieetti itsessään olisi poissulkeva tekijä enkä itse noudata mitään erityistä ruokavaliota, mitä nyt lihansyönti on itsestään pikku hiljaa jäänyt pois. Olen vähän hämmästynyt miten tärkeä ja identiteettiä kuvaava asia syömisestä on tullut. 

Vierailija
15/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä tavalla, että jos puolisolla on huono ruokavalio, se puskee läpi hänen  ihon, suoliston ja hengityksen. Siinä saa itsekin huonomman ihon epäpuhtauksineen ja esim.  syyliä, varvasvälisilsan, suolistohiivan tms., vaikka ei yhtä pahana, kuin mitä puolisolla on. Oma ruokavalio suojaa jonkin verran ja puolison aiheuttama ympäristö pystyy tuhoamaan jonkin verran terveyttä. Lisäksi puolisosta voi tulla negatiivinen ihminen, kun hänen elimistönsä tuottaa haitallisia aineita. Tämä vaikuttaa kodin ilmapiiriin.  Niin ja pyykkiä saa pestä eri tavoin, kun kuona tarttuu vaatteisiin, lakanoihin jne.

Vierailija
16/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulinen mausteinen kirjoitti:

Entä jos tulista ruokaa syövän vatsa menee sekaisin ja perä raikaa? Sekö on ok?

Mielestäni maut ja ruokien maustaminen on hyvin tärkeää, mutta siihen on olemassa erilaisia mielenkiintoisia tapoja. Tulisuus ei ole mielenkiintoinen kovin kauan, vaan se osoittautuu tylsäksi nopeasti.

Ai mutta tuohan olisi hienoa!

Mikä siinä voi kumpaakaan osapuolta haitata, jos tuon perän raikaamisen saa ilman vatsakipuja ja ripulia?

Vierailija
17/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Vierailija
18/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että se vaikuttaisi, paitsi sitten, jos toinen toinen on älyttömän nirso, tyyliin ei syö muuta kuin mäkkärissä, niin yhteiset harrastukset jäis kapeaksi.

Vierailija
19/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse vegaani ja kumppanilla on keliakia. Hänen luonaan syön enimmäkseen gluteenittomasti (ihan käytännön syistä, kun hän voi saada oireita jo muruista) ja hän syö luonani melko paljolti vegaanisesti, paitsi jotain valmisruokia. Jos tehdään jotain ruokaa yhdessä, niin sitten yleensä vegaanista ja gluteenitonta. Ravintolassa syödään yleensä eri ruokia.

M34

Vierailija
20/420 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruuan terveys on tärkeää ja kyllä haluan miehen, joka myös arvostaa terveyttä. Etenkin siinä vaiheessa kun saadaan lapsia niin on todella tärkeää, että molemmat vanhemmat opettavat lapselle pienestä pitäen terveellisen ruokavalion merkityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi