Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?

Vierailija
28.02.2022 |

Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?

Kommentit (420)

Vierailija
261/420 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittaisi paljonkin, jos kumppanin ruokavalio olisi kapea ja epäterveellinen, tyyliin makkaraperunat, hampurilaiset, pizza, ja kasvikset eivät maistuisi lainkaan.

Pidän tällaisia ihmisiä jotenkin tyhminä.

Sama juttu tupakoinnin suhteen: tyhmä mikä tyhmä.

Pidän tyhmänä ihmisiä, jotka luulevat että tuossa on tyhmyydestä kyse. Ikään kuin kukaan meistä eläisi kaikessa puhtaan rationaalisesti. Ei se olisi edes elämää.

Vierailija
262/420 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä on, etten välittäisi mistään tiukasta ääriajattelusta, jota on noudatettava orjallisesti. En halua olla vegaani tai karppaaja tms. jolloin ruoka saa lähes uskontoon verrattavat mittasuhteet.

Haluan syödä arkena terveellisesti ja kasvispainotteisesti, ja elämä on helpompaa jos puolison kanssa voi syödä samoja ruokia. Mitään tiukkoja sääntöjä ei ole, kunhan ravitsemus on järkevää ja edistää hyvinvointia ja terveyttä. Välillä voi sitten syödä epäterveellisemmin, kunhan se ei ole jokapäiväistä.

Olen laiska ruoanlaittaja, enkä jaksaisi sitä, että kummallekin pitäisi laittaa eri ruuat joka päivä. Siksi on kiva, että puoliso on samoilla linjoilla ruokavalion suhteen.

Sinä määräät linjan, eikö vain?

Tässähän kysyttiin, että onko puolison ruokavaliolla vastaajalle merkitystä —> kyllä on minulle siinä mielessä, että liian tiukat periaatteet haittaa elämää ja jatkuva epäterveellinen ruoka heikentää terveyttä. Paras on, kun kumpikin ajattelee ruokavaliosta samalla tavalla, arki on silloin selvästi helpompaa. Tietääkseni en sanonut, että määrään ja päätän yksin kaikesta 🙄

Itse asiassa kyllä kuvailit millaista ruuan pitää olla, ja että et jaksaisi kahdenlaisia laittaa, joten puolison on kätevintä syödä samaa, eli sitä mitä kuvailit. Huomasitko itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/420 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä merkitystä jonkin verran. Itse syön vegaanisesti enkä voisi olla ihmisen kanssa joka söisi vain lihaa. Eihän yhteiselämästä tulisi mitään. Elän sekasyöjän kanssa jolle kelpaa kaikki kokkailuni tofua lukuunottamatta. Hän on toki opiskelijana tottunut käyttämään esim. soijarouhetta jauhelihan tilalla.

Vierailija
264/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuuttaisin henkilön pelkästään siksi että kokee tärkeäksi kertoa ruokavalionsa.

Vierailija
265/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteluaikoina mies mielestäni hieman vääristeli totuutta kertoessaan olevansa aika kasvispainotteinen syöjä, en itse syö lihaa enkä kalaa. Maitotuotteet ja kananmunaa sisältävätkin asiat ovat hyvin minimissään, en voi sietää eläimiin kohdistuvaa vääryyttä.

Nykyään mies viettää välillä jotain ketojaksoja jolloin keittiö on kuin teurastamo kun joka päivä on pihvit ja jauhelihat, kanamunat, voit ja muut kammotukset käytössä. Kokkaamme ja syömme eri aikaan ja eri ruokia, se on mielestäni tylsää.

No, vuosikausia on kuitenkin menty näin, eikä ruokavalio miestä pahenna, on se pakko näin kokemuksen kautta sanoa. Oikein hyvä tyyppi muuten.

Hän myös nykyään sanoo, ettei muista väittäneensä seurusteluaikaan mitään tuollaista ruokavalioasiaa. Meillä ei ole eikä tule lapsia, joten kukaan ei tässä pääse kasvamaan kieroon.

Vierailija
266/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on huvin vuoksi gluteeniton tai muu ruokavalio, johon ei ole terveydellistä perustetta. Tai sitten tämän ihmisen pitäisi olla tosi hyvä kokkaamaan.

Olen saanut tarpeekseni ihmisistä jotka vaativat vähähiilihydraattista ruokavaliota, mutta syövät jälkiruoaksi tavallista suklaakakkua.

Laitan hyvää ruokaa, mutten halua nähdä vaivaa ihmisen takia joka pelkästään kikkailee ruokavaliollaan. Täytyy sitten hänen itsensä laittaa myös sapuskaa eikä odottaa valmista. 

Joo, näitä on nähty. Ensin mietitään, että mitä voi syödä ja voi, voi, kun ei ole nyt vähähiilihydraattista ja kerjätään huomiota ja sitten kuitenkin: " Oli pakko ottaa pala tota kakkua, kun oli niin hyvän näköistä." Raivostuttavaa.

Kauan sitten, olimme menossa laskettelemaan porukalla. Mukana oli mieheni ystävän silloinen naiskumppani, kutsuttakoon Porkkanapääksi. Ruokalista oli etukäteen viikoksi huolella suunniteltu. Pysähdyimme Rovaniemellä ostoksille, jolloin tämä nainen ilmoitti, että hän on sitten kasvissyöjä. Kaikki uusiksi. 

Ensimmäisenä aamuna mökillä aamupalapöydässä herätti pienehköä kummastusta kun tämä edellisenä päivänä kasvissyöjäksi julistautunut henkilö veteli kaksin käsin metwurstia naamaan...

Vierailija
267/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden kannalta on. En voisi elää ihmisen kanssa joka söisi vaikka pelkästään pakastepizzoja, noutoruokaa ja eineksiä. Ja yhteistaloudessa onhan se helpompaa että kaikille käy sama ruoka.

Vierailija
268/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veget on yleensä tiukkapipoisia saarnaajia.

Takana on usein poliittinen agenda tai mt ongelmat.

Aika usein sama on myös nuorilla punavihreilllä ja lgbt kiihkoilijoilla...

Monilla hörhöillä nämä kaikki ovat vielä samassa paketissa...

Vierailija
269/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso merkitys. Vegaani on ehdoton nou nou. Myös muut huonon tapakulttuurin tyypit, kuten en syö raakaa kalaa ja sitkeäksi paistetun pihvin tilaajat, sekä kahvista kieltäytyjät pysykööt poissa. Absolutistit ja ne, jotka eivät voi juoda muutamaa lasten läsnäollessa jäävät rannalle.

Vierailija
270/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä. Ei rahkapetrejä, vegaaneja tai muita hörhöjä.

Vierailija
271/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä voi olla helppoa, mutten vhh:ta ja samalla kala-kasvislinjaa noudattavana ole hirveä nipottaja ja hihhuli, jos mies toisi vaikkapa possun lihaa ja vehnästä tehtyä kakkua kotiinsa. Rehellisesti haluan kuitenkin kertoa elämäntyylistäni, niin säästää sitten toisen aikaa, jos ei halua "ketohörhöä" tai "kasvishihhulia" treffata.

Vierailija
272/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ.  Vegaani saa kenkää ja fillarinsa monoa. 

Vierailija
273/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön syistä voi olla helppoa, mutten vhh:ta ja samalla kala-kasvislinjaa noudattavana ole hirveä nipottaja ja hihhuli, jos mies toisi vaikkapa possun lihaa ja vehnästä tehtyä kakkua kotiinsa. Rehellisesti haluan kuitenkin kertoa elämäntyylistäni, niin säästää sitten toisen aikaa, jos ei halua "ketohörhöä" tai "kasvishihhulia" treffata.

Ja lisään sen vielä, että en ole mikään ärsyttävä tyrkyttäjä ja ostan kohteliaisuudesta muiden juhliin vaikkapa sipsejä. Ja hui kauheaa, olen tehnyt jopa rocky roadeja Fazerin sinisestä pikkujouluihin. Ei ole oma keittiö saastunut niistä.

Minulla on terveyssyyt syynä, miksi syön vähähiilihydraattisesti. En tunne enää raskasta oloa syödessä. Aiemmin pystyin syömään vaikka minkälaista hiilaria pastasta hampurilaisiin kunnes sairastumisen myötä refluksi ja Sjögrenin oireyhtymä tuli ja syöminen teki jopa suulle kipeää. Ei siis ole mikään jumala kutsunut minua valitsemaan ruokauskontoa. Ja olen itse asiassa tehnyt välillä pienen joustonkin kahvilassa käydessä valitsemalla raakakakun, enkä ole asiaa sen kummemmin jäänyt stressaamaan. Kuitenkaan tuo ei ole jokapäiväistä, niin mitään äläkkää en nosta.

Vierailija
274/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä merkitystä. Jos mies vihaisi vaikka valkosipulia, meidän suhteella ei valitettavasti olisi mitään tulevaisuutta. Mulle on tärkeää syödä terveellisesti ja rakastan kokkaamista ja hyvää ruokaa, en kestäisi mitään einespitsamiestä. Itse oon kasvissyöjä, miehen ei tartte olla, mutta saa kokata lihat ja kalat itse.

Vierailija
275/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat pysyä hoikkana ota laiha vaimo jos haluat saada massaa ota lihava nainen. Nainen se kuitenkin kotona kokkaa ja syöt samaa ruokaa.

Näinhän sitä voisi järkeillä. Taitaa unohtua se toinen puoli, kulutus... Minä olen hoikka nainen, mutta mun mies ei näytä pysyvän hoikkana mun ruoilla.

Vierailija
276/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegenakki84 kirjoitti:

Olen itse vegaani ja niin ovat myös lapseni. Kykenisin ehkäpä vielä kasvissyöjän kanssa seurustelemaan, mutta en sekasyöjän. En vain usko, että sopisimme yhteen. Tietyt arvot ovat minulle todella tärkeitä, kuten väkivallattomuus, empatiakyky ja tunneälykkyys. Sekasyöjällä nämä taidot eivät ole kehittyneet sille tasolle, josta käsin haluan elää elämääni. Myös käytännön syyt vaikuttaisivat: en halua raatoja jääkaappiini tai pannulleni. Sekasyöjät ovat usein myös tuskallisen epävarmoja ja ahdistuneita omasta ruokailustaan vegaanien seurassa, mikä johtaa siihen, että heillä on tarve puolustella eläinten syömistä eri tavoin. Tämä on vegaanina kyllästyttävä keskustelunaihe, sillä vegaanilla ei ole mitään syytä jauhaa asiasta. Hän tietää tekevänsä oikein niin itsensä, eläinten kuin ympäristön puolesta ja on rauhassa itsensä kanssa.

Mä ajattelin ihan kasvissyöjänä (en vegaanina) näin, ja aloin seurustella kasvissyöjämiehen kanssa. Nyt 10v myöhemmin mies on itseasiassa sekasyöjä, samoin lapset. Meidän jääkaapissa ei silti ole raatoja, kokataan kotona kasvisruokaa, josta valtaosa  (90%?) on vegaanista. Kotiin ei osteta lihatuotteita, ja maitotuotteita & muniakin erittäin rajatusti. Hyvin näinkin pärjää.

Vierailija
277/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en sietäisi, jos kumppani esimerkiksi heittäisi jatkuvasti hirveät määrät ruokaa roskiin, tai olisi muuten ihan tolkkua vailla tällaisissa asioissa. Itse pyrin siihen, että ruokahävikkiä ei tule ollenkaan. Rakastan luovaa kokkailua, joten olen ihan elementissäni, kun saan säveltää uuden reseptin jääkaapin jämistä. 🥰

Erilaiset ruokavaliot on minusta helpompi sovittaa yhteen kuin kokonaan erilaiset kulutustottumukset.

Vierailija
278/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veget on yleensä tiukkapipoisia saarnaajia.

Takana on usein poliittinen agenda tai mt ongelmat.

Aika usein sama on myös nuorilla punavihreilllä ja lgbt kiihkoilijoilla...

Monilla hörhöillä nämä kaikki ovat vielä samassa paketissa...

Koomista kuinka itse tulit tänne vaan saarnaamaan ja ajamaan poliittista agendaa

Vierailija
279/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkanut miehen tapailua joka aloitti aamun vihreällä teellä ja rahkalla. Söi töissä ruoan ja kotona taas raejuustoa/rahkaa/banaanin/munakkaan joka päivä. Kaipasin ruokavalioon hieman enemmän vaihtelua.

Vierailija
280/420 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vAGINISMI ON OIRE MIELISAIRAUDESTA. En rupiaisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi