Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuotteita kaipaat kahviloihin?

Vierailija
21.07.2015 |

Hei!

Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia tuotteita te kaipaatte kahviloihin? Tai mitkä ovat sellaisia tuotteita, joita ostaisit kahvilasta? Mitä suolaista ja makeaa? Entä minkä verran olet valmis maksamaan kyseisistä tuotteista?

Itse suosin perinteisiä leivonnaisia, kuten pullaa ja juustokakkuja. Suolaiselta puolelta täytetyt patongit ovat mieleeni, mutta niissä on usein harmillisen vähän täytteitä. Hyvästä pullasta maksan 1-3 euroa ja juustokakkupalasta 2,50-5,5 euroa.

Gluteenittomia tuotteita on myös edelleen harmillisen vähän, vaikka enemmän kuitenkin kuin aiemmin..

Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja mieltymyksiä!

Kommentit (300)

Vierailija
61/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomia suolaisia piirakoita. Raakakakkuja.

Vierailija
62/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:27"]Itse kahvilassa työskentelevänä kuulee lähes aina palautetta asiakkailta juuri siitä, että hyvä kun täytetyt leivät ovat isoja.

[/quote]

Ehkä ne pieniä kokoja toivovat ovat jo luovuttaneet? Kovinkaan moni ei tule sinne ovelle vain kertoakseen, että teillä on muuten liian isoja sämpylöitä. Minä en käy kahviloissa kovin usein kun olen jo oppinut, ettei sieltä helposti sopivaa löydy.

Nr. 74 kirjoitti  "Ei kaikki arvosta sitä, että mitä enemmän täytettä, sen parempi. Olen pieniruokainen, ja sellainen puolen metrin patonki, jossa on paljon täytettä, on mulla kokonainen ateria"

Minä arvostaisin enemmän täytettä, mutta vähemmän leipää (vaikka siis leivästä pidän enkä ole karppaaja tms). Patongin pullea kansi on minulle turha. Se on usein kuiva eikä siihen yleensä laiteta mitään levitettäkään. Söisin mielelläni tavallisia leipiä, joissa on mielenkiintoisia päällysteitä ilman kantta.

Miksi ei löydy pasteijoita muillakin kuin liha- tai munariisitäytteillä? Niissähän voisi olla vaikka mitä sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:37"]

Hei!

Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia tuotteita te kaipaatte kahviloihin? Tai mitkä ovat sellaisia tuotteita, joita ostaisit kahvilasta? Mitä suolaista ja makeaa? Entä minkä verran olet valmis maksamaan kyseisistä tuotteista?

Itse suosin perinteisiä leivonnaisia, kuten pullaa ja juustokakkuja. Suolaiselta puolelta täytetyt patongit ovat mieleeni, mutta niissä on usein harmillisen vähän täytteitä. Hyvästä pullasta maksan 1-3 euroa ja juustokakkupalasta 2,50-5,5 euroa.

Gluteenittomia tuotteita on myös edelleen harmillisen vähän, vaikka enemmän kuitenkin kuin aiemmin..

Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja mieltymyksiä!

[/quote]

Hyviä korvapuusteja tai oikeastaan enemmän suolaisia vaihtoehtoja. Paninit on hyviä mutta joku vastaava salaatilla olisi jees, tai jos patongit ja täytetyt sämpylät olisivat vähän edullisempia. Voisi olla myös jotain toast skageneita tai katkarapu/munaleipiä tai jotain pesto/kanaleipiä enemmän. Suolaiset piirakat yleensä myös kalliita, niiden seuraksi olisi kiva saada vaikka muutama tomaatti ja kurkkuviipale. Usein monet jutut on aika rasvaisia, itse en oikein välitä muista makeista tuotteista kuin korvapuusteista. Hyvä kaakao ja vaikka joku suolainen wrap on hyvää. Tai karjalanpiirakka munavoilla. Joskus ollut aika pettymys kun ottanut smoothien ja sitten se on joku sokeripommi jossa jotain maustettua jugurttia, olettaisin että kahvilasmoothie tehtäisiin edes pakastemarjoista eikä lisättäisi sokeria vaan mieluummin oikeaa banaania tai pakastemansikoita... Itse kun en voi sietää ällömakeita juttuja. Mansikkavartaat voisi olla jees myös.

Vierailija
64/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuusteja, jotka on tehty voilla ja ruskealla sokerilla!

Leivoksia, joissa on reilusti kermaa ja sitten jotain hilloa, joka ei ole liian makeaa... esim tuulihattuja!

Perinteistä kermakakkua, itse tehtyä prinsessakakkua, jossa on paljon kermaa ja paksu marsipaanikuori!!!

Perinteistä lohivoileipäkakkua.

Muita perinneleivonnaisia. Näitä moussekakkuja, joissa ei ole pohjaa nimeksikään on ihan riittävästi.

Vierailija
65/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI NÄITÄ:

-gluteenitonta paskaa ortoreksisille akoille

- hylaa/laktoositonta/maidotonta/kananmunatonta vammaisille

- salaatteja, niitä varten on ravintolat

NÄITÄ

- unohdetut suomalaiset klassikot (ei kuitenkaan rinkelit ja korput) eli sen seitsemän sorttia

- voileipäkakku, josta ISOJA viipaleita

Vierailija
66/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa tulisi olla nykyistä enemmän täyttäviä suolaisia tuotteita esim. reiluja ja ronskeja täytettäviä patonkeja ja äijävoileipiä. Myytävien tuotteiden hinta-laatusuhteen tulisi myös olla paljon nykyistä parempi. Myös tuoreuteen voisi panostaa nykyistä enemmän.

Tavallisen kahvin esim- 2-2.50 € hintaan tulisi sisältyä parikin ilmaista santsikuppia. Jos kahvipaketti maksaa noin 4 euroa ja siitä keittää noin 60 kuppia, niin ei tuon luulisi olevan suuri satsaus kahvilanpitäjälle. Sama myös teehen. Keitettävää vettähän taas hanasta ja 50 kappaleen paketin mustaa merkkiteetä saa alle 2 eurolla.

Vierailija
67/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos "et vaivaudu ummet ja lammet selittämään, mitä haluat syödä" niin oma on ongelmasi."

Veikkaanpa muuten, että mitä vaikeammaksi tuotteen saanti tehdään asiakkaalle, sen varmemmin asiakas vain kohauttaa olkiaan ja vaihtaa paikkaa. 

Vierailija
68/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korvapuustit pitää sitten paistaa kunnolla, EI TAIKINAISIA!

Vierailija
69/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:20"]

Jos "et vaivaudu ummet ja lammet selittämään, mitä haluat syödä" niin oma on ongelmasi.

Et saa kysyttyä kahvilassa olisiko mahdollista että tekisivät joskus kivoja kasvisvaihtoehtoja, mutta jaksat vängätä asiasta palstalla?  ;)

[/quote]

Kuinka pian laitat valikoimiisi kasvisvaihtoehdon, kun tulen sitä kysymään, vai vastaatko vaan, ettei mene kaupaksi, koska olet niin päättänyt?

Kärkäs asenteesi jo osoittaa, ettei sinulta ainakaan kannattaisi mitään pyytää.

ohis

Vierailija
70/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:16"]

"Millaisia tuotteita kaipaat kahviloihin?"

Kohtuuhintaisia ja jopa edullisia.

Jos korvapuusti maksaa 3,50€ ja saan sen saman (tai jopa paremman!) seinän takaa S-Marketin irtopisteestä 0,75€ (tai croissant 3€ vs. 0,35€, tai karjanlapiirakka 2,50€ vs. 0,50€ jne) niin siinä kahvilan hinnassa on kyllä jotain erittäin pahasti pielessä...

[/quote]

Just ;) No, ostapa se pulla sieltä ässästä sitten. Sulle yrittäminen taitaa olla aikalailla utopiaa?

[/quote]

Tässä kysyttiin mitä kaivataan kahvilaan tuo oli rehellinen vastaukseni, turha sinun on sitä itkeä. Ja toki minä ostankin pullan kaupasta jos en jaksa itse sitä leipoa.

Mutta kohtuullisempi hintahaarukka kahvilaan olisi vaikkapa korvapuusti 1,50€, croissant tai karjalanpiirakka 1€ jne. Ei mitään markettihintoja mutta ei silti 7x kalliimpia.

[/quote]

Niin, se tila, henkilöstö, siivous, sähkö, lämpö, vesi, vakuutukset, koulutukset, kalusteet, työnantajamaksut,

raaka-aineet, hävikki ja muut kulut ei maksa sille yrittäjälle mitään?

Onpa tyhmiä kahvilanpitäjiä, kun eivät myy sinun ehdottamillasi hinnoilla tuotteita  ;)

[/quote]

Herranjumala kuinka aivottomia kommentoijia täällä taas on. Tuo oli rehellinen, vilpitön vastaus esitettyyn rehelliseen, vilpittömään kysymykseen. Yritä nyt vain niellä se vaikkei se juuri sinun omaa pikku mielipidettäsi tuekaan.

ps. jännä juttu todellakin, olen aina kuvitellut että nuo luettelemasi kulut joutuu hoitamaan vaikka se yritys olisikin marketti eikä kahvila, olipa hyvä että paljastit asian oikean laidan!

Vierailija
71/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:57"]

Jos korvapuusti maksaa 3,50€ ja saan sen saman (tai jopa paremman!) seinän takaa S-Marketin irtopisteestä 0,75€ (tai croissant 3€ vs. 0,35€, tai karjanlapiirakka 2,50€ vs. 0,50€ jne) niin siinä kahvilan hinnassa on kyllä jotain erittäin pahasti pielessä...

[/quote]

Just ;) No, ostapa se pulla sieltä ässästä sitten. Sulle yrittäminen taitaa olla aikalailla utopiaa?

[/quote]

Tässä kysyttiin mitä kaivataan kahvilaan tuo oli rehellinen vastaukseni, turha sinun on sitä itkeä. Ja toki minä ostankin pullan kaupasta jos en jaksa itse sitä leipoa.

Mutta kohtuullisempi hintahaarukka kahvilaan olisi vaikkapa korvapuusti 1,50€, croissant tai karjalanpiirakka 1€ jne. Ei mitään markettihintoja mutta ei silti 7x kalliimpia.

[/quote]

Niin, se tila, henkilöstö, siivous, sähkö, lämpö, vesi, vakuutukset, koulutukset, kalusteet, työnantajamaksut,

Onpa tyhmiä kahvilanpitäjiä, kun eivät myy sinun ehdottamillasi hinnoilla tuotteita  ;)

[/quote]

Herranjumala kuinka aivottomia kommentoijia täällä taas on. Tuo oli rehellinen, vilpitön vastaus esitettyyn rehelliseen, vilpittömään kysymykseen. Yritä nyt vain niellä se vaikkei se juuri sinun omaa pikku mielipidettäsi tuekaan.

ps. jännä juttu todellakin, olen aina kuvitellut että nuo luettelemasi kulut joutuu hoitamaan vaikka se yritys olisikin marketti eikä kahvila, olipa hyvä että paljastit asian oikean laidan!

[/quote]

Niin no, siitä vaan kahvilaa pistämään pystyyn  ; ) Hyväntekeväisyyttä harrastat ilmeisen paljon?  ;)

Vierailija
72/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"]

Jos ruvettaisiin tarjoamaan jotain ns. korvikkeilla valmistettua (vegaaneille, gluteenittomille jne) sopivaa siitä pitäisi olla kyllä suuret kyltit erikseen. Jos tarjolla on normaalin näköistä pullaa täytyy voida olettaa sen olevankin normaalia pullaa jos siitä ei muuta mainita - olisi aika kauheaa huomatakin siitä haukattua että jaa, tässä olikin soijamaitoa tai mantelijauhoa. Sitten olisi pakko tilata pikaisesti ambulanssi paikalle.

Palkokasviallergia (pähkinät, soija, mantelit jne) on erittäin yleinen ja hengenvaarallinen analyfaktisen shokin takia!

[/quote]

Jos mulla olisi hengenvaarallinen allergia, en ostaisi mitään varmistamatta ensin, mitä tuotteeseen on käytetty. Pähkinää, mantelihaujoja ym. käytetään todella monessa leivonnaisessa. Onkohan kahviloilla edes kovin tarkkaa sen suhteen, ettei palkokasvia joudu vahingossa tuotteisiin, joihin sitä ei ole tarkoitettu? Moni elintarvikevalmistajakin lisää tuoteselosteeseen, että "voi sisältää pieniä määriä pähkinää", jos on olemassa riski, että siellä voi olla jotain jäämiä.

[/quote]

Kuten sanottu, normaalissa pullassa sitä esimerkiksi ei ole. Jos pulla näyttää normaalilta ja sitä markkinoidaan niin että on perusteltua olettaa sen olevan normaali on turha ruveta tivaamaan siitä jotain myyjältä. Toisekseen 90% niistä kerroista kun olen jotain raaka-ainesisältöä yrittänyt varmistaa kahvilassa ei myyjällä ole ollut asiasta mitään tietoa ja sitä on sitten ruvettu tutkimaan ties mistä takahuoneessa olevista pakkauksista tai kolmelta muulta työntekijältä... Siihen show'hunko ihan oikeasti toivot suuren osan asiakkaista ryhtyvän? Vaikka takana olisi parin metrin jono?

Vierailija
73/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:06"]Tuoretta Kahvia, joka ei tule automaatista tai sellaista joka on seissy pannussa koko päivän ja maistuu palaneelle :( liettuassa sai mc cafestakin juuri jauhettua kahvia ..
[/quote] Monista kahviautomaateista tulee parempaa kahvia kun peruskahviloista. Puhun siis automaateista jotka jauhaa kahvipavut tuoreeltaan. Niitä on jo aika monessa paikassa

Vierailija
74/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päällä leivottuja ja paistettuja rinkelimunkkeja. Nämä tuntuvat olevan harvinaisia nykyisin.

Tuoretta ihan perus pikkupullaa, pulliinkin on usein tungettu joko voisilmä, rahkaa, marjoja jne., jolloin hintakin nousee.

Karjalanpiirakoita munavoilla.

Smoothieita ja jogurttijuomia olisi kiva saada muistakin kuin ketjukahviloista.

Vierailija
75/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"]

Jos ruvettaisiin tarjoamaan jotain ns. korvikkeilla valmistettua (vegaaneille, gluteenittomille jne) sopivaa siitä pitäisi olla kyllä suuret kyltit erikseen. Jos tarjolla on normaalin näköistä pullaa täytyy voida olettaa sen olevankin normaalia pullaa jos siitä ei muuta mainita - olisi aika kauheaa huomatakin siitä haukattua että jaa, tässä olikin soijamaitoa tai mantelijauhoa. Sitten olisi pakko tilata pikaisesti ambulanssi paikalle.

Palkokasviallergia (pähkinät, soija, mantelit jne) on erittäin yleinen ja hengenvaarallinen analyfaktisen shokin takia!

[/quote]

Jos vehnäjauhon sijasta käyttää leivonnaiseen perunajauhoa, niin en ole kuullut että siitä kukaan saisi analyfaktisen shokin. Vähän taas jäitä hattuun.

[/quote]

Ja perunajauhoillako sitä poikkeuksetta korvataan vehnä? Niinpä, sitähän vähän minäkin.

Vierailija
76/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin no, siitä vaan kahvilaa pistämään pystyyn  ; ) Hyväntekeväisyyttä harrastat ilmeisen paljon?  ;)

[/quote]

Miksi ihmeessä minä alkaisin jotain kahvilaa pitämään, kun siihen ei ole pienintäkään kiinnostusta?

ps. jaahas, hyvä tietää että ne marketitkin toimivat hyväntekeväisyysperiaatteella. Olet oikea uuden tiedon kultasuoni!

Vierailija
77/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:06"]Tuoretta Kahvia, joka ei tule automaatista tai sellaista joka on seissy pannussa koko päivän ja maistuu palaneelle :( liettuassa sai mc cafestakin juuri jauhettua kahvia ..
[/quote] Monista kahviautomaateista tulee parempaa kahvia kun peruskahviloista. Puhun siis automaateista jotka jauhaa kahvipavut tuoreeltaan. Niitä on jo aika monessa paikassa
[/quote]

Jaa. Kiva juttu että jossain on

Vierailija
78/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:41"]

"Jos "et vaivaudu ummet ja lammet selittämään, mitä haluat syödä" niin oma on ongelmasi."

Veikkaanpa muuten, että mitä vaikeammaksi tuotteen saanti tehdään asiakkaalle, sen varmemmin asiakas vain kohauttaa olkiaan ja vaihtaa paikkaa. 

[/quote]

Just. Vegaaniko se siellä koittaa ideologiaansa tuputtaa?

Tuo jolle vastasin, nimenomaan sanoi, ettei vaivaudu edes " selittelemään". Mutta vegaani on hyvä ja syö sitä heinäänsä siellä puistonpenkillä, asiakkaana teistä ei ole ainakaan edes yhtä vegaaniravintolaakaan pystyssä pitämään edes maamme pääkaupungissa  ;)

Vierailija
79/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotonta... jos joku ei ymärrä, miksi kahvi maksaa kahvilassa enemmän kuin kotona, tai miksi pulla maksaa kahvilassa enemmän kuin marketissa niin voivoi. Samat ihmiset ihmettelevät, miksi pöytään tuotu jäävesikannullinen voi maksaa jotain, kun vettähän tulee hanasta!

Vierailija
80/300 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lähes aina suolaisen vaihtoehdon, hyvin harvoin mitään makeaa, enkä ainakaan mitään ällömakeaa. Jos syön ns. makealta puolelta jotain, se on varmasti heräteostos, joten kannattaa muistaa, että ulkonäkö on puoli ruokaa! Raikkaan hedelmäinen on se, mihin parhaiten haksahdan. No, joskus ostan munkin, jos näyttää tuoreelta ja hyvältä.

En ole mihinkään suuntaan ruokarajoitteinen, mutta tykkään juustosta, ja toivoisin, että joskus olis tarjolla jotain muuta kuin miedointa emmentalia sillä vitivalkoisella hötösämpylällä (ylipäätään en tykkää niistä hötöleivistä, sais olla jotain puruvastustakin, vaaleista bretzelit on kyllä ihania). Tiedän, että maistuvat juustot maksavat enemmän, mutta tosiaan sen kinkun vois vapaasti jättää pois, tilalle enemmän kasviksia tai vaikka joku maustetahna. Kasviksissakin voi käyttää vähän mielikuvitusta, ei sen tarvi aina olla salaatti+kurkku+tomaatti, vaan esim. viimeksi ostin sämpylän, jossa oli muutama omenanviipale. Teki raikkaan säväyksen. Salaattikin vois joskus olla vaikka rucolaa tms maukkaampaa.

Kahviloiden sämpylöissä on käytännössä aina mun makuuni myös liikaa voita. Kaavin yleensä osan lusikalla pois, tai edes levitän sen keskellä leipää olevan sentin paksun klöntin tasaisemin. Voin vois joskus vaikka korvata majoneesilla tms. No okei, ehkä tää on vain mun toive, mutta eiköhän ihmiset nykyään yleisestikin käytä vähemmän voita kuin ennen?

Söisin mieluusti myös suolaisia piiraita, mutta ei niitä munamaidolla tehtyjä lilluja, vaan esim. sellaisia ihania juusto-sipulipiirakoita, joita Keski-Euroopassa saa. Nam. Niitä ostaisin kotiinkin, jos niitä vain jostain saisi.

Ketjussa on puhuttu ruokavalioasioista. Ehkä jossain vois olla tuotesisältö esillä?  "Paikallisesta gluteenittomasta" vois olla mainittu, että "ei sisällä kotimaista viljaa" tai "leivottu perunajauhosta" - kattaisko sellainen teksti viranomaisten määräykset, jos sitä ei gluteenittomaksi saa sanoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme