Millaisia tuotteita kaipaat kahviloihin?
Hei!
Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia tuotteita te kaipaatte kahviloihin? Tai mitkä ovat sellaisia tuotteita, joita ostaisit kahvilasta? Mitä suolaista ja makeaa? Entä minkä verran olet valmis maksamaan kyseisistä tuotteista?
Itse suosin perinteisiä leivonnaisia, kuten pullaa ja juustokakkuja. Suolaiselta puolelta täytetyt patongit ovat mieleeni, mutta niissä on usein harmillisen vähän täytteitä. Hyvästä pullasta maksan 1-3 euroa ja juustokakkupalasta 2,50-5,5 euroa.
Gluteenittomia tuotteita on myös edelleen harmillisen vähän, vaikka enemmän kuitenkin kuin aiemmin..
Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja mieltymyksiä!
Kommentit (300)
Jos nyt lähdettäisi siitä että olisi muutakin teetä kuin perusliptonia ja vaihtoehtona mustaherukan makuista teetä. Kammottavia! Mieluummin maksan vähän enemmän ja saan eteeni laadukasta teetä ja kiitos puhtaasta kupista.
Katotaan sitten niitä tarjoamisia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:42"]
Vegaanisia kerrosleipiä.
[/quote]
Porkkanaa ja herneenversoa. Naminami. Ja tätähän sitten teidän vegaanien mielestä kaikki muutkin haluaa ostaa. NOT.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:42"]
Vegaanisia kerrosleipiä.
[/quote]
Porkkanaa ja herneenversoa. Naminami. Ja tätähän sitten teidän vegaanien mielestä kaikki muutkin haluaa ostaa. NOT.
[/quote]
Justiin meinasin parahtaa, että älä HEMMETISSÄ toivo mitään vegaanista, tai emme ikinä pääse tuosta foliohattulihaanihullusta eroon...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:16"]
Toivoisin että kahviloissa olisi erilliset tupakointitilat. Tai että olisi erikseen kahviloita tupakoitsijoille, koska tiedän että meitä ihmisiä on yhä olemassa jotka nauttivat savukkeita/sikareita samalla kun hörppivät kahvia. Kahvilat saisivat enemmän asiakkaita, kun he eivät sulkisi pois tupakoitsijoista koostuvaa ryhmää. Olisi mukavaa että joissakin kahviloissa voisi olla kunnolliset sikari ja savuke valikoimat.
[/quote]
No niin. Sitten vaan arvon alapeukuttajat kertoo että miten se häiritsisi savuttomia, jos tupakoijille tarkoitettuja kahviloita olisi olemassa. Sellaisiin pääsy voitaisiin kieltää vaikka alaikäisiltä, jos pelkää että muksut saa huonoja vaikutteita. Itse en kahviloissa käy(enkä ravintoloissa), juuri tämän takia. Paitsi joskus kesäisin terasseilla käyn.
Latte, ja ei mitään muuta, ei varsinkaan sitä suklaamakeista, jota tyrkytetään.
Suomessa en ole lattea edes saanut, jotain muuta paskaa on aina ollut, mutta muutinkin Suomesta muualle jo ennen kuin Starbuks tuli Suomeen.
Kunnon kahvi olisi ihan hyvä alku edes jossain suomamaiskahvilassa, kukaan tule munkkeja syömään kahvin pitää olla hyvää, ja kunnon kahvin keittäminen on vaikeaa jos kaikki paketit on jotain Pauligin paahtoa jossa papuja ainoastaan värjätään.
Paulikin suku Robertin myötä on tullut katumapäälle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:34"]
Joissakin paikoissa on sunnuntaibrunssi ja hinta tosiaan on sen mukainen.. esim 20-40 euroa. Tosin pakkohan siihen on laskea työntekijöiden tuplapalkatkin jo mukaan..
[/quote]
20 brunssista on halpa hinta, 40 euroakin kohtuullinen, mikäli brunssi on oikeasti laadukas.
[/quote]
Ehkä jossain töölössä
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:40"]
Tavallisen kahvin esim- 2-2.50 € hintaan tulisi sisältyä parikin ilmaista santsikuppia. Jos kahvipaketti maksaa noin 4 euroa ja siitä keittää noin 60 kuppia, niin ei tuon luulisi olevan suuri satsaus kahvilanpitäjälle. Sama myös teehen. Keitettävää vettähän taas hanasta ja 50 kappaleen paketin mustaa merkkiteetä saa alle 2 eurolla.
[/quote]
Niin, siihen kahvikupillisen hintaanhan ei kuulu mitään muuta kuin kahvipaketin ja veden hinta... Esim. henkilöstökulut, kiinteistökulut, verot, astiasto, laitteiden huolto ja uusinta jne. hoidetaan ilman katetta. Jos haluaa halpaa kahvia tai teetä juoda, niin kotona voi keitellä ne 60 kuppia muutamalla eurolla.
Sama pätee kakkuihin ja muihin. Valmiina tulevat kakut maksavat ihan helposti monta kymppiä kappaleelta, joten per pala ei jää paljon mitään käteen, vaikka vitosella myisi.
Kahvilan pito on ikuista tasapainoilua. Jos haluaa tarjota tuoretta, tarvitaan enemmän työvoimaa leipomaan, joka taas tietää enemmän palkkamenoja. Mutta mikään ei kuitenkaan saisi maksaa paria euroa enempää ja kahviakin pitäisi saada santsata loputtomasti ekan kupin hinnalla... Ja hintatason pitäisi olla Helsingin keskustassa saman kuin jossain Ilomantsin huoltsikalla. Hei haloo :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:34"]
Joissakin paikoissa on sunnuntaibrunssi ja hinta tosiaan on sen mukainen.. esim 20-40 euroa. Tosin pakkohan siihen on laskea työntekijöiden tuplapalkatkin jo mukaan..
[/quote]
20 brunssista on halpa hinta, 40 euroakin kohtuullinen, mikäli brunssi on oikeasti laadukas.
[/quote]
Ehkä jossain töölössä
[/quote]
Missä sä sitten käyt? Ja onko 20 euroa liikaa kunnon brunssista? Taitaa ketjussa olla vain jotain vegaaniopiskelijoita, joille 2 euroa reilunkaupan teestäkin on liikaa.
Mä voisin maksaa hyvästä brunssista ehkä 15 euroa, 20 euroa on jo aika paljon.. :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:13"]
Mä voisin maksaa hyvästä brunssista ehkä 15 euroa, 20 euroa on jo aika paljon.. :)
[/quote]
Just. Kerro mulle mitä sä saat edes kaupasta 15 eurolla brunssipöytääsi? Hiukan valoja päälle.
No kaupasta jo ostaisin vaikka mulle ja miehelle brunssiainekset 30 eurolla niin kyllä sillä jo aika paljon kaikkea saa. Jos vertaa, että maksettais vähintään ton verran siitä että mentäis brunssille johonkin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:13"]
No kaupasta jo ostaisin vaikka mulle ja miehelle brunssiainekset 30 eurolla niin kyllä sillä jo aika paljon kaikkea saa. Jos vertaa, että maksettais vähintään ton verran siitä että mentäis brunssille johonkin.
[/quote]
Just. Sama asiahan se on kaupasta ostaa, kuin ravintolassa syödä. Mut joo, te vegaaniopiskelijat
ette tunnu ymmärtävän eroa.
Tuoretta, itsetehtyä voisilmäpillua ja tonnikalupiirakkaa niinkuin tuossa ylempänä jotkun muutkin toivoivat.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:39"]
Mua kyllästyttää se, ettei kylmiä juomavaihtoehtoja ole riittävästi. Yleensä sitä joutuu ottamaan puolilämpimän limsan tai tuoremehun (ja näitähän ei koskaan kaadeta valmiiksi laseihin sitruunaviipaleen ja jääpalojen kera). Mielelläni joisin vaikkapa lasillisen itse tehtyä marjamehua. Tai itse tehtyä jääteetä.
[/quote]
Sama täällä! Jos tarjolla on jotain muuta kuin niitä iänikuisia pillimehuja niin eiköhän se hintakin ole sitten jotain 5 euroa lasillisesta mehua..
Voisin maksaa hyvästä itse tehdystä mehusta tai jääteestä 3-4 euroa lasi.
Ihan perinteiset marjapiirakat, vaikka sellaiset pellille tehdyt olisivat hyviä. Samoin mokkapalat, täytetyt juustosämpylät tai ruisleivät. Ei tarvitse olla mitään ihmeellisiä monen kerroksen juustokakkuja, leivoksia tai croisantteja.
Kunnon kahvia. Ei mitään pohjaan palanutta koko päivän seissyttä.
Ja sitten panineja, joissa ei ole kauraa. Ennen oli hyviä panineja, mutta nykyisin niissä on kaikissa kauraleipä, jota en voi syödä.
Juustokakkuja, salaatteja, Starbucks tyylisiä kahveja.. Onhan noita mutta enemmän!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:01"]
Kiitos, onpas tänne tullut hurjasti vastauksia! :) Olen haaveillut oman kahvilan perustamisesta jo monta vuotta, joten kiva kuulla teidän mielipiteitä tarjonnasta!
Sellainen tuli mieleen teille, jotka syötte lihaa. Jos kahvilassa on vaihtoehtona kinkku, meetvursti tms. täytteisen leivän lisäksi juusto-kasvis-täytteinen leipä, niin otatteko yleensä aina sen lihaisan version? Entä jos tarjolla on ainoastaan kasvistäytteisiä leipiä tai piirakkaa, niin onko se teille ok ja otatte sellaisen ilomielin?
Entäpä jos kahvilan pakkasesta löytyy gluteenitonta, vegaaneille sopivaa tms. vaikkapa suolaista piirakkaa niin onko se ok että sen sieltä lämmittää mikrossa ja tuo pöytään? Eli jos tiskillä olisi kyltti, että kysyttäessä saa jotakin tuollaista? Minulla on aikeissa pitää aina tarjolla vähän erikoisempiakin tuotteita, mutta mietin että jos eivät mene kaupaksi niin toimiskohan tuollainen systeemi että pakastais sitten loput piirakasta tai sämpylöistä.
Ap
[/quote]
Onnea yrityksellesi, mutta toivottavasti tuo tulee olemaan sinulle enemmän harrastus- , kuin yritystoimintaa.
Rikastumaan et ainakaan pääse, hyvä jos omillesi. Onko ravintola-ala ylipäätään tuttua?