Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirryin gluteenittomaan ruokavalioon kaksi viikkoa sitten, seurauksena:

Vierailija
21.07.2015 |

- Joka aamuinen vessassa juokseminen löysän vatsan takia loppui. 

- Jatkuva vatsan turvotus, vatsakivut ja muut oudot vatsatuntemukset ovat kadonneet.

- Takapuoleen ei satu enää tehdessä alapesua.

- Jatkuva nälän tunne hävisi ja ateriakoko on pienentynyt, joten olen laihtunut jo tässä ajassa niin että sen huomaa. Ylipainoinen en ole mutta vatsa on ollut aina sellainen pömppö ja vaivalloinen. 

- Makeannälkä on hävinnyt.

- Atooppinen ihoni on rauhoittunut ja käsivarsien keratosis pilaris-näpyistä 80 % on kadonnut. Nuo näpyt ovat olleet minulla yli 30 vuotta.

- Olen paljon energisempi ja keskittymiskykyni on parempi.

Kotimaisista viljoista olen syönyt tänä aikana jonkin verran vain kauraa. Joskus nuorempana ravasin lääkärillä vatsavaivojeni ja iho-ongelmien takia, diagnoosina atopia ja ärtyneen paksusuolen oireyhtymä.

Tämän kokeilun aloitin, kun huomasin että suuhun usein sattui leivän syömisen jälkeen.

Olen niin onnellinen!

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:05"]

Jos aloitat gluteenittoman ruokavalion ilman että sinulla on keliakia, voi suolistonukkasi häiriintyä ja vaurioitua. Suosittelen käymään osaavan lääkärin vastaanotolla ennenkuin jatkat pidemmälle.

[/quote]

Kannattaiskohan sun tarkistaa tietosi? :D xD ° ° ° ° °

Vierailija
42/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:19"]Voi ei näitä muotivillityksiä. Nyt se on sokeriton ja viljaton. Mitähän seuraavaksi?
[/quote]
Onko siitä sulle haittaa jos en syö ko. viljoja.
Jos tunnen että voin paremmin niin eiköhän se ole oma asiani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:19"]Voi ei näitä muotivillityksiä. Nyt se on sokeriton ja viljaton. Mitähän seuraavaksi? [/quote] Onko siitä sulle haittaa jos en syö ko. viljoja. Jos tunnen että voin paremmin niin eiköhän se ole oma asiani

[/quote]

Näin juuri. Aikuisiahan tässä ollaan ja itse päätetään mitä syödään.

Vierailija
44/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin koko kevään aika hiilaritietisella ruokavaliolla, lisäsin kasviksia ja kalaa jne.. tein vihersmoothieita.

Vasta kun aloitin gluteenittoman noin 1,5 kk sitten, alkoi paino todella tippua. Tässä ajassa paino on tippunut 62 -> 56. No kyllähän siihen tietysti vaikuttaa sekin, että kun syö luontaisesti gluteenitonta ruokaa niin pitsat, hampurilaiset ja hot dogit sun muut jäävät aivan kokonaan. Syön edelleen ranskalaisia ja perunaa :/ mutta yritän vähentää sitä kokoajan...

Vierailija
45/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin 2kk ibs:n takia,ei vaikutusta... Lopetin :(

Vierailija
46/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:51"]Voisiko aloittaja ja muut kertoa mitä ihmettä olette aikaisemmin syöneet, kun muutokset ovat noin valtavia?

Kun itse mietin omaa ruokavaliotani, viljaa on vain aamuisessa kaurapuurossa, täysjyväruisleivässä, täysjyväpastassa (pakko syödä päivittäin, jotta saan tarpeeksi hiilareita, kun liikun niin paljon) ja hyvin satunnaisissa leivoksissa, joita syön kyläillessä tai juhlissa. 
[/quote]

Jos vilja aiheuttaa oireita, ei niitä tarvitse syödä paljoakaan oireiden saamiseksi. Mulla esim. siivu lleipää turvottaa vatsan palloksi eikä ilma poistu mistään. Tietää 4-5 tunnin kärsimystä. Toi sun ruokavalio ois ihan hirvee. Ihan liikaa viljaa

Vierailija
47/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:05"]

Jos aloitat gluteenittoman ruokavalion ilman että sinulla on keliakia, voi suolistonukkasi häiriintyä ja vaurioitua. Suosittelen käymään osaavan lääkärin vastaanotolla ennenkuin jatkat pidemmälle.

[/quote]

Ei todellakaan voi. Ei gluteeni ole suolistonukalle tarpeellista tai edes hyödyllistä, miksi valehtelet?
[/quote]

Tästäkin kommentista näkee ettei kannata uskoa mitään mitä vauvapalstalla sanotaan. Trolleja suoltamassa soopaa on varmaan enemmän kuin asiallisia viestejä.

Vierailija
48/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:15"]Kokeilin 2kk ibs:n takia,ei vaikutusta... Lopetin :(
[/quote]
Pakko jatkaa Vielä :) masentaa lukea tällästä, kun itselläni en huomannut vaikutusta. Mulla siis ärtynyt suoli ja aina on joko ummetusta tai ripuli. Huomaan, että jälkimmäistä etenkin jos juon kahvia... Enkä sitäkään yleensä kun kupin päivässä. En vaan tiedä, mikä aiheuttaa oireita. Muutaman kuukauden olin ilman gluteeniviljoja, söin laktoosittomia maitotuotteita, välttelin sipulia, kaaleja, omenaa, päärynää jne. Joka päivä koskee mahaan ja ilmaa on paljon. Hauska elämä.

Vierailija
49/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita ja kuituja saa muustakin kuin viljasta. Kalsiumia saa muustakin kuin maitotuotteista. Ei ihminen todellakaan tarvitse sellaista määrää leipää ja maitoa kuin mitä meille yritetään ravitsemussuosituksissa tuputtaa.

Mulla samat vaivat kuin ap:llä, atopia ja ärtyvä suoli, ja viljojen + maitotuotteiden + sokerin jättäminen on tehnyt ihmeitä. Paleoruokavalion pitäisi olla aivan erityisen hyvä atoopikoille.

Vierailija
50/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, taidat olla lääkäri ja lääketehtaiden konsultti.

Vierailija
51/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:05"]

Höpö höpö, taidat olla lääkäri ja lääketehtaiden konsultti.
[/quote]

Vai ehkä kuitenkin trolli :D

Vierailija
52/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:15"]Kokeilin 2kk ibs:n takia,ei vaikutusta... Lopetin :(
[/quote]
Pakko jatkaa Vielä :) masentaa lukea tällästä, kun itselläni en huomannut vaikutusta. Mulla siis ärtynyt suoli ja aina on joko ummetusta tai ripuli. Huomaan, että jälkimmäistä etenkin jos juon kahvia... Enkä sitäkään yleensä kun kupin päivässä. En vaan tiedä, mikä aiheuttaa oireita. Muutaman kuukauden olin ilman gluteeniviljoja, söin laktoosittomia maitotuotteita, välttelin sipulia, kaaleja, omenaa, päärynää jne. Joka päivä koskee mahaan ja ilmaa on paljon. Hauska elämä.
[/quote]

No siis minä en voi juoda kahvia ollenkaan, koskaan. Mun ärtynyt suoli parani supistamalla ruokavalion mahdollisimman kapeaksi, jopa epäterveellisen kapeaksi. Sitten muutaman kuukauden kuluttua kun kivut hellittivät, aloin lisäillä ruokia. Myös kiristävät vaatteet vyötäröllä ovat pahasta.

Vierailija
53/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan täyttä puppua.

[/quote]

Vierailija
54/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää maitohappobakteereita ja hapatettuja vihanneksia! Mieluiten päivittäin. Esim kookosmaidosta saa todella hyvää jugurttia, kun laittaa vaan purkilliseen kookosmaitoa muutaman maitohappobakteerikapselin sisällön :) Tästä on tullut mun ihan vakio kesäherkku nyt, kun olen jättänyt maitotuotteet pois.

Vierailija
55/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:50"]

Syökää maitohappobakteereita ja hapatettuja vihanneksia! Mieluiten päivittäin. Esim kookosmaidosta saa todella hyvää jugurttia, kun laittaa vaan purkilliseen kookosmaitoa muutaman maitohappobakteerikapselin sisällön :) Tästä on tullut mun ihan vakio kesäherkku nyt, kun olen jättänyt maitotuotteet pois.

[/quote]

Lisään vielä, että sitä kookosmaitoa pitää siis hapattaa pari päivää huoneenlämmössä, suljetussa purkissa, että siitä tulee jugurttimaista. 

Vierailija
56/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä sinä hourit? Kuinka paljon maailmassa onkaan ihmisiä, jotka eivät koskaan syö gluteenipitoisia viljoja.

Mitä väliä sillä on, onko aloittajalla keliakia vai ei, jos kuitenkin olo paranee selvästi tuolla ruokavaliolla? Miksi te niin kiihkeästi vastustatte sitä?

Vierailija
57/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:05"]

[/quote]

Mitä sinä hourit? Kuinka paljon maailmassa onkaan ihmisiä, jotka eivät koskaan syö gluteenipitoisia viljoja.

Mitä väliä sillä on, onko aloittajalla keliakia vai ei, jos kuitenkin olo paranee selvästi tuolla ruokavaliolla? Miksi te niin kiihkeästi vastustatte sitä?
[/quote]
Koska väärin sammutettu kuin entinen tulipalo.

Vierailija
58/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että antaisitte ap:lle neuvoja, keskitytte kaikki tuohon trolliviestiin. Juuri sitä ne trollaajat haluaa - huomiota.

Vierailija
59/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:19"]Voi ei näitä muotivillityksiä. Nyt se on sokeriton ja viljaton. Mitähän seuraavaksi? [/quote] Halal ja se on jo täällä.

[/quote]

Paleodieetti.

Vierailija
60/148 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:50"]

[/quote]

Lisään vielä, että sitä kookosmaitoa pitää siis hapattaa pari päivää huoneenlämmössä, suljetussa purkissa, että siitä tulee jugurttimaista. 
[/quote]
Säilyykö se tosiaan syötävänä...? Tekisi mieli kokeilla, mutta kuulostaa hurjalta pitää huoneenlämmössä noin kauan (enhän söisi parin päivän tähteitäkään, jos ne olisivat jääneet pöydälle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi