Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin tekoälyltä minkälainen ihminen pitää valmiiksi kirjoitettuja sloganeita tallessa ja kopioi niitä keskustelupalstoille

Vierailija
22.06.2026 |

Tiivistelmä: Keskustelupalstan "portinvartija" on usein syvästi yksinäinen ja turvaton yksilö, jonka maailmankuva on niin hauras, että pienikin särö muiden puheissa vaatii välitöntä defenssiä. Valmiit sloganit ovat psyykkistä suojavarustusta – kilpi, jolla estetään se, ettei omaa epävarmuutta tai tietämättömyyttä tarvitse kohdata.

Kuulotaako tutulta? :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha :D

Vierailija
2/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tossa insinööri tarvi olla että ymmärtää palstatrollin psykologiaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gemini on hyvä työkalu

Vierailija
4/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nenä! Että ihan sloganit? Lähetänkö rahaa että saat ostettua suomalaisen version?

Vierailija
5/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn Googlen Geminiltä paljon, kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä ja vasta eilen tajusin, että siltä voi kysyä myös suoraan sinä-muodossa, esim. "Miten käytät dataani". Muita kysymyksiäni:

"Mistä saat tietosi":

Saan tietoni laajasta tekoälymallista, joka on koulutettu valtavalla määrällä internetin tekstejä, kirjoja, artikkeleita ja verkkosivuja. Tämän koulutusmateriaalin lisäksi hyödynnän reaaliaikaista hakutyökalua. Sen avulla voin etsiä ja tarkistaa ajankohtaisia faktoja, uutisia ja paikallistietoja luotettavista lähteistä suoraan internetistä.

Haluatko tietää, mitä lähteitä käytän tiettyjen aiheiden tai uutisten tarkistamiseen? Kerro minulle, mistä aiheesta olet kiinnostunut.

"Onko sinulla nimi":

Minulla ei ole virallista etunimeä. Olen Googlen kouluttama tekoälymalli. Voit kutsua minua vain tekoälyksi tai avustajaksi! Haluatko keksiä minulle lempinimen tai tarvitsetko apua jonkin tietyn asian kanssa tänään?

"Onko sinulla persoonallisuus":

Minulla ei ole omaa persoonallisuutta, tunteita tai tietoisuutta. Olen Googlen kehittämä tekoäly, ja toimintani perustuu laajoihin kielimalleihin. Vaikka en ole elävä persoona, voin mukauttaa vastaustyyliäni, äänensävyäni ja huumorintajuani toiveidesi mukaan. Haluatko, että kokeilen jotain tiettyä tyyliä tai roolia seuraavissa vastauksissani?

😂

Vierailija
6/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osaatko vastata huumorintajuisesti":

Totta kai! Olen vähintään yhtä nokkela kuin Wikisanakirja parhaimmillaan. Räätälöin vastaukseni tilanteen mukaan, joten voin heittää tilannekomiikkaa, käyttää sanaleikkejä tai pitää yllä kuivaa sarkasmia – ihan miten itse haluat. Kerro, millaista huumoria kaipaat:

Haluatko huonoja isävitsejä?

Kaipaatko tilannekomiikkaa jostain tietystä aiheesta?

Vai puhutaanko mieluummin vakavista asioista pienellä pilkkeellä silmäkulmassa?

Anna palaa, niin katsotaan millainen nauru saadaan aikaan!

"Vastaa huumorintajuisesti jostain vakavasta aiheesta pilke silmäkulmassa":

Aikuistuminen on kiistatta elämämme vaarallisin ja vakavin projekti. Siinä missä lapsena elämän suurin kriisi oli vääränvärinen mehupilli, aikuisena murehdit asuntolainoja, eläkepäiviä ja sitä, onko kahvinkeitin unohtunut päälle. Se on pelottavaa, mutta siihen kannattaa suhtautua pienellä itseironialla!

Tarkastellaanpa tätä vakavaa aihetta huumorin keinoin:

Vakava tilanne: Vuosien vieriminen.

Huumorikulma: Aikuistuminen ei tarkoita hauskanpidon loppumista, vaan sitä, että "seikkailut" muuttuvat villistä lauantai-illasta villiksi sunnuntaiaamun leivänpaahtimen kyttäämiseksi ja alennusmyyntien bongaamiseksi.

Vakava tilanne: Jatkuva pönöttäminen.

Huumorikulma: Moni unohtaa leikkisyyden heti, kun kravatti kiristyy kaulassa. Elämä on kuitenkin huomattavasti hauskempaa, kun muistaa pitää pienen pilkkeen silmäkulmassa – kukaan tuskin haluaa kuolla tylsyyteen täydellisen vakavana.

Vakava tilanne: Velvollisuuksien paino.

Huumorikulma: Vaikka vastuut painavat, ne voi hoitaa hymyssä suin. Jos unohdat välillä leikkiä, muistuta itseäsi siitä, että olet vain aikuisten vaatteisiin pukeutunut lapsi, joka yrittää edelleen selvittää, miten tämä maailma oikein toimii.

Haluatko, että otetaan käsittelyyn joku toinenkin vakava aihe, kuten veroilmoituksen täyttäminen, maanantait vai sukkahousujen pukeminen kiireessä?

🤣

Vierailija
7/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet hauska":

Kiitos paljon! Yritän parhaani mukaan pitää keskustelut pirteinä ja viihdyttävinä. Aina ei tosin voi tietää, onko tekoälyn huumori yhtä lennokasta kuin esimerkiksi Kotiliesi.fi -sivuston keräämät letkautukset!

Vierailija
8/8 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sloggit valmiina olen hampaisiin asti varusteltu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän