Siirryin gluteenittomaan ruokavalioon kaksi viikkoa sitten, seurauksena:
- Joka aamuinen vessassa juokseminen löysän vatsan takia loppui.
- Jatkuva vatsan turvotus, vatsakivut ja muut oudot vatsatuntemukset ovat kadonneet.
- Takapuoleen ei satu enää tehdessä alapesua.
- Jatkuva nälän tunne hävisi ja ateriakoko on pienentynyt, joten olen laihtunut jo tässä ajassa niin että sen huomaa. Ylipainoinen en ole mutta vatsa on ollut aina sellainen pömppö ja vaivalloinen.
- Makeannälkä on hävinnyt.
- Atooppinen ihoni on rauhoittunut ja käsivarsien keratosis pilaris-näpyistä 80 % on kadonnut. Nuo näpyt ovat olleet minulla yli 30 vuotta.
- Olen paljon energisempi ja keskittymiskykyni on parempi.
Kotimaisista viljoista olen syönyt tänä aikana jonkin verran vain kauraa. Joskus nuorempana ravasin lääkärillä vatsavaivojeni ja iho-ongelmien takia, diagnoosina atopia ja ärtyneen paksusuolen oireyhtymä.
Tämän kokeilun aloitin, kun huomasin että suuhun usein sattui leivän syömisen jälkeen.
Olen niin onnellinen!
Kommentit (148)
Sisarilla keliakia,äidillä keliakia,mulla ei.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:45"]
Aika monessa kohtaa tässäkin ketjussa asiavirheitä. Gluteenittomuus ei ole viljattomuusa ja hiilihydraatittomuus. Gluteeniton saa syödä gluteenittomia viljoja kaikissa muodoissaan ja myös siis pitsaa, makaroneja, pullaa, sopivia karkkeja, sokereita. Voiko oikeasti joku olettaa, että gluteeniton on ruokavalio vailla viljoja?
[/quote]
Onneksi saan syödä leipää ja pastaa ja pullaa, vaikka on keliakia. Ruisleipää kyllä kaipaan, myönnän.
[/quote]
Onnensa kullakin :) Et vissiin ole maistanut mitään parempaa?
[/quote]
Mitä tarkoitat? Mikä olet määrittelemään keliakiaa sairastavan herkkujen oikeudellisuuden? Paino ei saisi laskea, sillä pahimmillaan ennen sairauden diagnosointia olin alipainoinen ja esim. vesrarvoista hb oli alle 90. Kyllä, olen onnellinen, että pystyn syömään pullaakin nykyään.
[/quote]
Ymmärrän sinua täysin, herkut on sinulle pullaa. Et varmasti ole saanut koskaan oikeaa herkkua.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:00"]
Minä perustin gluteiinittomien tuotteiden maahantuontiyrityksen. Parasta mainosta on keskustelupalstoille kirjoittamani satutarinat ihmeparantumisista ja laihtumisista. Tarinat uppoavat kuin häkä eikä mitään näyttöä kysellä. Vuosi tätä ja sitten uusi trendi.
[/quote]
Gluteiinia ei ole kaikissa maailman ruuissa, jos et tiennyt. Ihminen ei tarvitse gluteenittomia tuotteita mihinkään, koska muuta syötävää on olemassa niin paljon. Provosi meni siis hukkaan. Miksi sinua ahdistaa noin paljon se, että jotkut syövät gluteenittomasti? Miten se on sinulta pois? Palkasta vai?
[/quote
?? Tarkoitat mitä? Siis ei tarvitse gluteenittomia tuotteita? Olen yksi, joka tarvitsee, sillä ohutsuolessa oli täydellinen atrofia ennen gluteenittoman dieetin aloitusta.
Aloitin gluteenittoman ruokavalion 15v sitten. Seurauksena lihominen alipainosta normaaliin, päivittäinen vatsatautioireilu katosi. Veriarvot kohenivat huimasti ja jatkuva väsymys parani. Ennen diagnosointia mikään ravinto ei imeytynyt, vaikka söin reilusti. Joudun olemaan hyvin tarkka ruokailuitteni suhteen ja 100-prosenttisen varmasti ei voi luottaa syömisiin muuten kuin kotona. Mitään numeroa en halua tehdä ruokavaliostani ja vain lähipiiri ja työkaverit tästä tietävät. Syön hyvillä mielin kaikkea, mitä voin ja siihen kuuluu ihanat leivonnaiset ja karkitkin, jotka ovat käypäsiä. Matkailu on vähentynyt sairauden myötä minimiin, samoin spontaanit poikkeamiset pitsalle. Eli ei kenenkään tarvitse kadehtia ruokavaliota, joka on näin rajallinen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 08:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:00"]
Minä perustin gluteiinittomien tuotteiden maahantuontiyrityksen. Parasta mainosta on keskustelupalstoille kirjoittamani satutarinat ihmeparantumisista ja laihtumisista. Tarinat uppoavat kuin häkä eikä mitään näyttöä kysellä. Vuosi tätä ja sitten uusi trendi.
[/quote]
Gluteiinia ei ole kaikissa maailman ruuissa, jos et tiennyt. Ihminen ei tarvitse gluteenittomia tuotteita mihinkään, koska muuta syötävää on olemassa niin paljon. Provosi meni siis hukkaan. Miksi sinua ahdistaa noin paljon se, että jotkut syövät gluteenittomasti? Miten se on sinulta pois? Palkasta vai?
[/quote
?? Tarkoitat mitä? Siis ei tarvitse gluteenittomia tuotteita? Olen yksi, joka tarvitsee, sillä ohutsuolessa oli täydellinen atrofia ennen gluteenittoman dieetin aloitusta.
[/quote]
Siis ekassa viestissä vihjattiin, että gluteeni ei ole ongelma kasvavalle joukolle ihmisiä, vaan markkinamiesten keksintö. Jonka tarkoitus on lisätä gluteenittomien tuotteiden myyntiä. Johon joku vastasi, että gluteenin välttäminen ei lisää gluteenittomien tuotteiden myyntiä välttämättä. Koska ihminen voi syödä ruokia, joissa ei luontaisesti ole gluteenia. Kuten perunaa gluteenittoman pastan sijasta. Ensimmäinen kirjoittaja yritti vähätellä ongelmaa, toinen kumosi hänen väitteensä. Näin minä tämän viestiketjun ymmärsin.
Terveyttä kannattaa arvostaa ja sitä, jos voi olla kaikkiruokainen. Tuskin kukaan huvikseen vaan alkaa gluteenitonta ruokavaliota noudattaa. Kai sille perusteet on.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:05"]
Jos aloitat gluteenittoman ruokavalion ilman että sinulla on keliakia, voi suolistonukkasi häiriintyä ja vaurioitua. Suosittelen käymään osaavan lääkärin vastaanotolla ennenkuin jatkat pidemmälle.
[/quote]
Vointi on parempi. Eikö se todista mitään? /Ei AP.
PS. Osaaava lääkäri? Kuka ja missä/kunnallinen?
[/quote]
Luetteko aiempia viestejä ollenkaan kun yhä vastaatte tälle trollille?