uusioperheeseen vauva, mies käyttäytyy oudosti - miten toimia/mistä johtuu?
Elikkäs meillä on uusioperhe, miehellä kaksi lasta ennestään, 4 ja 7v. minulla ei. yhdessä olemme oltu n 3v ja nyt olen raskaana suunnitellusti. minun raskaus noin puolessävälissä, lapset eivät vielä tiedä siitä, kerrotaan kesän jälkeen.
ennen kun miehen lapset meillä (viikko-viikko systeemillä) niin syötiin ihan tavallista kotiruokaa, kasviksia yms perus ruokaa, välillä toki herkuteltiin jos siihen aihetta (esim juhlat). nyt oikeastaan viimiset 1,5-2kk mies ei suostu tekemään, eikä ostamaan lapsille muuta ruokaa kun karkkia, sipsiä, jäätelöä ja kananugetteja tai lihapullia. Enkä minäkään saa tehdä oikeeta ruokaa. selityksenä että lapset tykkää näistä (joo kyllähän lapset tykkää sokerista kun heidät siihe koukuttaa) samaan aikaan lapset passivoituneet siitä että ennen leikittiin paljon ulkona (myös talvella) ja vaan viikonloppusin sai katsoa leffaa tai jos kipeenä tms. nyt norkuvat koko päivän telkkarin edessä syömässä karkkia, sipsiä jä jätekiä ja lisää pitäisi koko ajan saada. ulos ei haluta kun sielä on tylsää ja kaikkee tällasta.
missä kiikastaa? mulla ollut helppo raskaus, olen täysin töissäkäyvänä vieläkin eikä toistaiseksi mitään viitettä etten pystyisi olemaan töissä loppuun saakka. ne viikot kun lapset eivät ole meillä niin me syödään ihan normaalisti. olen miehelle puhunut asiasta ja se vaan että kun lapset tykkää syödä karkkia (no kerroppas lapsi joka ei karkista tykkää). olen myös sanonut että mä en halua että meidän lapsi opetetaan syömään karkkia ja katsomaan telkkaria 10h vuorokaudesta. että se ns vanha systeemi oli paljon terveellisempi ja kivempi. itse yritän kummiski syödä raskausaikana terveellisesti ja paljon kasviksia, mies ei näitä viimiseen kuukauteen ole ostnut edes pyynnöstä sillon kun lapset meillä.
mua alkaa vituttamaan ja ahdistamaan tämä tilanne. rasksus on kauan yritetty ja erittäin toivottu. asiasta ei tiedä vielä kun lähipiiri (että lapset saa ns normaalin kesän viettää kun raskaus edennyt hyvin, eikä ole sitten sitä pelkoa että alkavat varomaan mua (niinkun tekivät äidilleen kun tämä sai n1v sitten lapsen uuden miehensä kanssa, keroi lapsille raskaudesta heti ja lapset alko varomaan äitiään ettei vaan satuta (en tiedä mistä se oli tullut)
Tämä on provo. heitit kaikkea yleensä täällä närää herättävää stooriisi, mutta vähän liian sekaisin samaan soppaan. ei mätsää. tossa iPad-typoviestissä lipsahdit omaksi itseksesi. Oliko kivaa kirjoittaa enääN ja vedellä oikein kunnon wt-tyyliin?
muutama karkkipussi vähemmän ens kerralla sit