Vuoden alussa korotetaan päivähoitomaksuja 24%
Voi stana miten on mahdollista. Tukia leikataan ja hinnat nostetaan pilviin. Ei ole varaa kohta enään käydä töissä.
Kommentit (150)
Mä luulen että suomalaiset ovat sen verran raivoissaan, että seuraava vaalitulos on jotain ihan muuta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:20"]Missä sanotaan? Huhhuh, 730€ hoitomaksuihin, kannattanee jäädä ansiosidonnaiselle kotiin, jää enemmän käteen kuussa.
[/quote]
Itse pari vuotta ja mies sen jälkeen niin 3 pientä lasta on hoidettu pois päivähoitomaksun piiristä.
Nyt brutto 2500 -> netto 1700 -> päivähoito 594 käteen ~ 1100€
Ansiosidonnainen n. 1600 -> netto 1300 ei hoitomaksuja: 200€ enemmän kuussa käteen.
[/quote]
Tämä juuri on se ongelma. Reilun parin tonnin palkkaa saavalle ei jää käteen juuri mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:49"]Niin eikö ansiosidonnaisen leikkaus ollut myös uuden hallituksen pöydällä, että laskisi 200päivään? Vai muistanko väärin?
[/quote]
Muistat oikein, ja muuttavat ansiosidonnaisen starttirahaksi.
[/quote]
Eikä voida maksaa starttirahaa kun määrärahat on loppu. Sain tällaisen päätöksen hakemukseen ;(
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:49"]Niin eikö ansiosidonnaisen leikkaus ollut myös uuden hallituksen pöydällä, että laskisi 200päivään? Vai muistanko väärin?
[/quote]
Muistat oikein, ja muuttavat ansiosidonnaisen starttirahaksi.
[/quote]
Eikä voida maksaa starttirahaa kun määrärahat on loppu. Sain tällaisen päätöksen hakemukseen ;(
[/quote]
Pitäis tehdä jotain tämä on jo ihan liikaa leikataan ja jaetaan rahat ulkomaille ja ulkomaalaisille. Oma kansa kärsii.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:49"]
Niin eikö ansiosidonnaisen leikkaus ollut myös uuden hallituksen pöydällä, että laskisi 200päivään? Vai muistanko väärin?
[/quote]
Niin, nekin pakolliset maksut menee av-mammoille tulonsiirtoina ja naisten terveydenhoitokuluihin.
Naiset ovat luonnostaan loisia, jo luolamiesajoista makasivat luolassa, kun miehet hakivt ruokaa ja metsästi oravannahkoja. Samaa tapahtuu edelleenkin.
[/quote] Haista sinä. Minä luulin että lukemalla ahkerasti ja hankkimalla hyvän tutkinnon olisi elämä jotain muuta. Ei! Elämä on osoittanut, että pomon serkun kummin kaima saa hienot pestit ja pitää naida rahaa. Ei minua niin kasvatettu.
Muistaakseni Matti Vanhasen hallituksen aikaan huoli oli se, että lapsia ei tehdä ja tulevaisuudessa ei ole riittävästi veronmaksajia. Eipä tässä paljon perse kestä lapsia tehdä kun kuten tuossa ylempänä joku laski että persneton puolelle menee.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:55"]
Lopettakaa nyt tuo vollottaminen. Kuulostatte ihan kreikkalaisilta. Sillä erotuksella, että siellä kyllä lapsista ja vanhuksista pidetään huolta suvun voimin, eikä kaikkea maksateta valtiolla.
[/quote]
Av-mamma = ei maksa veroja ( suhteessa miehiin) , saa tulonsiirtoja.
Kreikkalaiset = ei maksa veroja , saa tulonsiirtoja.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:42"]Odottakaas kun leikkaavat ansiosidonnaista. [/quote] Niin. Leikatkaa kaikesta. Millainen Suomi on 20 vuoden päästä? Lahjakkaimmat eivät ole päässeet opiskelemaan, koska Suomesta on tullut luokkayhteiskunta. Suomessa on terrorismia, mellakointia, slummeja. Älykkäät mutta köyhät ovat turhautuneet. Yliopistoonkin mennään varmaan rahalla ja suhteilla. Mihin me olemme menossa?
[/quote]
Lahjakkaimmat? just joo ne jotka lisääntyy holtittomasti vaikkei olisi varaa elättää edes itseään ovat harvoin mitään penaalin terävimpiä kyniä ja omena ei kauas puusta putoa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:08"]Jo oli aikakin. Suomen päivähoitomaksut ovat naurettavan alhaiset. [/quote] 300€/kk
[/quote]
Niin. Ihan helvetin halpaa. JOs jaetaan tuo vaikka 20 (keskimäärin hoitopäiviä) se tekee 15e per päivä.
Sillä saa lapselle kokopäivähoidon, toimintaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen.
[/quote]
Oletko unohtanut, miksi maksamme korkeita veroja Suomessa? Siksi, että sillä saa palveluja. Päivähoitomaksujen korotus on tavallaan kulutusveron korotusta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:34"]Mä ainakin jään kotiin. 3 pientä lasta, töitä matalapalkka-alalla nollasopparilla. Menee äkkiä persneton puolelle työnteko!
[/quote]mun oli pakko lopettaa työt kun palkka 2000e niin hoitomaksuihin, bensoihin meni enemmän rahaa kuin kotihoidontuella+kuntalisällä. Lopetin työt oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:42"]Odottakaas kun leikkaavat ansiosidonnaista. [/quote] Niin. Leikatkaa kaikesta. Millainen Suomi on 20 vuoden päästä? Lahjakkaimmat eivät ole päässeet opiskelemaan, koska Suomesta on tullut luokkayhteiskunta. Suomessa on terrorismia, mellakointia, slummeja. Älykkäät mutta köyhät ovat turhautuneet. Yliopistoonkin mennään varmaan rahalla ja suhteilla. Mihin me olemme menossa?
[/quote]
Lahjakkaimmat? just joo ne jotka lisääntyy holtittomasti vaikkei olisi varaa elättää edes itseään ovat harvoin mitään penaalin terävimpiä kyniä ja omena ei kauas puusta putoa.
[/quote] Holtittomasti? Puhuinko minä holtittomasta lisääntymisestä? Sun kanssa en viitsi edes keskustella, koska et näemmä ymmärrä mistä tässä puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:19"]Kotona olevilta pitäisi ottaa päivähoito-oikeus pois. Meillä laitetaan lapset isovanhemmille hoitoon, jahka tulevat siihen ikään. Ovat eläkkeellä, aikaa on. [/quote] Toivottavasti et oo tosissas
[/quote]
Olen. Miten niin?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:34"]Mä ainakin jään kotiin. 3 pientä lasta, töitä matalapalkka-alalla nollasopparilla. Menee äkkiä persneton puolelle työnteko!
[/quote]mun oli pakko lopettaa työt kun palkka 2000e niin hoitomaksuihin, bensoihin meni enemmän rahaa kuin kotihoidontuella+kuntalisällä. Lopetin työt oikeasti.
[/quote]
tähän en voi kmmentoida muuta kuin että liiamn hyvät tuet ja lisät jos ajaa tuohon. Ei meillä ole enää varaa tässä yhteiskunnassa entisenlaisiin palveluihin.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:34"]Mä ainakin jään kotiin. 3 pientä lasta, töitä matalapalkka-alalla nollasopparilla. Menee äkkiä persneton puolelle työnteko!
[/quote]
tähän en voi kmmentoida muuta kuin että liiamn hyvät tuet ja lisät jos ajaa tuohon. Ei meillä ole enää varaa tässä yhteiskunnassa entisenlaisiin palveluihin.
[/quote] Miksi sä et osaa kirjoittaa? Joku aivovamma?
Tottumiskysymys tuo maksuasiakin. Esim. Jenkeissä ei ole päivääkään palkallista äitiyslomaa ja palkatontakin vain 3 kk, eipä sielläkään ole kukaan barrikadeilla vaatimassa vuosien yhteiskunnan maksamaa äitien kotieloa ja puoli-ilmaisia päiväkoteja. Sitten vain täytyy ensin säästää ja sitten vasta tehdä muksut, siinähän sen rahan saa. Sama juttu muunkin ison rahan menon, kuten asunnon oston, kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:19"]Kotona olevilta pitäisi ottaa päivähoito-oikeus pois. Meillä laitetaan lapset isovanhemmille hoitoon, jahka tulevat siihen ikään. Ovat eläkkeellä, aikaa on. [/quote] Toivottavasti et oo tosissas [/quote] Hei haloo idiootti! Jos panet muksus maailmaan niin SINÄ HOIDAT N, EI SUN ELÄKKEELLÄ OLEVAT VANHEMMAT! Vittu mä en tajuu mist näit ikuisii kersoi oikeen tulee, "yhyy teen sata mukulaa ja mun porukat hoitaa kyl, vaik ovatki jo toinen jalka haudas, mitä väliii" .. mieti mikä kakara ite oikeen oot! Pässi!
[/quote]
Meillä on suunniteltu tämä ratkaisu ihan järkisyistä. Päivähoitomaksut ovat kalliita jo nykyisellään ja me vanhemmat haluamme käydä töissä ansaitaksemme, kun taas eläkeläisillä on aikaa (ja rahaa) ja asuvatkin lähellä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:20"]Missä sanotaan? Huhhuh, 730€ hoitomaksuihin, kannattanee jäädä ansiosidonnaiselle kotiin, jää enemmän käteen kuussa.
[/quote]
Itse pari vuotta ja mies sen jälkeen niin 3 pientä lasta on hoidettu pois päivähoitomaksun piiristä.
Nyt brutto 2500 -> netto 1700 -> päivähoito 594 käteen ~ 1100€
Ansiosidonnainen n. 1600 -> netto 1300 ei hoitomaksuja: 200€ enemmän kuussa käteen.
[/quote]
Tämä juuri on se ongelma. Reilun parin tonnin palkkaa saavalle ei jää käteen juuri mitään.
[/quote]
Mulla sama tilanne. En palaa töihin ennen kuin lapset kasvavat.
1.8.2014 tuli edellinen reilu korotus päivähoitomaksuihin. Lisäksi lapsilisiä leikattiin. Vanhuksetkin hoidetaan nykyään kotona. Naiset kotiin, se on tämän hallituksen linjaus. Naisia Tässä eniten nyt kuritetaan.
[/quote]
Oletko unohtanut, miksi maksamme korkeita veroja Suomessa? Siksi, että sillä saa palveluja. Päivähoitomaksujen korotus on tavallaan kulutusveron korotusta.
[/quote]
Eihän veroilla voi mitenkään kaikkea kaikille maksaa :-D Tottakai palvelujen käyttäjien pitää maksaa niistä enemmän, hyvä ihminen.
Lopettakaa nyt tuo vollottaminen. Kuulostatte ihan kreikkalaisilta. Sillä erotuksella, että siellä kyllä lapsista ja vanhuksista pidetään huolta suvun voimin, eikä kaikkea maksateta valtiolla.