Vuoden alussa korotetaan päivähoitomaksuja 24%
Voi stana miten on mahdollista. Tukia leikataan ja hinnat nostetaan pilviin. Ei ole varaa kohta enään käydä töissä.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 06:23"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 06:14"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 05:23"]
Äitiysloma loppuu marraskuussa. Vaihtoehtona on palata töihin ja laittaa lapsi tarhaan. Eivät ota alle vuoden ikäistä ja millekään pimeälle pphlle en lasta anna. Palkkani on tyypillinen toimistopalkka. Lisäksi seutulippu. Paikkaa lapselle ei tod näk samoilta kulmilta saisi kuin koti. Duunini on hikipaja. Sairastin burn outtiin ennen raskautta. En todellakaan palaa takaisin. Nännännännännää vaan hallitukselle. Ei saatu tätäkään mammaa ruoskittua huoltosuhdetta parantamaan.
[/quote]
Puhut paskaa tuosta vuoden ikärajasta. Kunnallisella tarhalla on VELVOLLISUUS ottaa lapsi vastaan kun vanhempainvapaa päättyy. Ja vanhempainvapaa päättyy kun lapsi on noin 9kk ikäinen. Tai sitten sulle on puhuttu päivähoitotoimesta paskaa ja yrittävät pakoilla vastuutaan päivähoidon järjestämisestä.
[/quote]
Itse puhut paskaa. Meidän päiväkodissa ikäryhmät ovat 1-6 vuotta.
[/quote]
Nyt munkin on pakko vastaa sulle että älä jankkaa asiasta josta et selvästi tiedä. Lain mukaan päivähoitopaikka täytyy kunnan järjestää vanhempainloman päätyttyä kun lapsi on n. 9kk vanha. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä jossain päiväkodissa on ilmoitettu ryhmästä. Itseasiassa lähes kaikissa päiväkodeissa ilmoitetaan pienten ryhmä 1-3 vuotiaiden ryhmäksi mutta ei se tarkoita että alle 1-vuotias ei sinne pääsisi. Joku yksityinen päiväkoti voi olla poikkeus mutta jonkun hoitopaikan kunnan on annettava myös alle 1-vuotiaalle.
meillä saa kyllä jäädä mies lasten kanssa kotii, mun hermo ei kestä sitä joka päivästä vinkumista.
Minulle tuli viime viikolla pk:sta lappu, jossa sanottiin etta pk maksut meidan yhdesta 3-vuotiaasta nousevat syyskuusta alkaen- kokopaivahoito maksaa siita alkaen £1060/kk (nyt £920).
Tuohon summaan kun lisaa vuokran/sahkon ym (£1400), teen mina persnettoa joka kuukausi. Eletaan siis tuilla, mm asumistuki ja lapsilisa.
Tervetuloa Englantiin toihin :)
No voi prkl. Nytkin mietin, että ei ole kovin järkevää työnteko näilläkään hoitomaksuilla. Onneksi vanhempi jo 2 vuiden päästä menee kouluun. Jää vaan nuoremman maksut. Pienituloisillakin maksut on älyttömät.
Joko se korotusten määrä on selvillä?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:34"]Mä ainakin jään kotiin. 3 pientä lasta, töitä matalapalkka-alalla nollasopparilla. Menee äkkiä persneton puolelle työnteko!
[/quote]
Hyvä, jää duunit ahkerille nuorille ja mamuille
Miksi ihmeessä niitä niitä maksuja ei laiteta tuntiperusteiseksi? Ei käytäis enää asioilla töiden jälkeen ja vapaapäivinä ei vietäiskään lasta hoitoon..
Kataisen hallitus yritti painostaa äitejä edes osapäivätöihin ja valitti, että pitkillä kotihoidon tuilla nainen vieraantuu työrlämästä. Nyt nostetaan maksut niin, että kolmasosa palkasta menee päivähoitomaksuihin? Mä olen ollut kohta kolme vuotta kotona, kaksi työhaastattelua joista molemmista työpaikka sekä yks josta suoraan soitettiin töihin kun kuulivat mun olevan "vapaa". Kylläpä on vieraannuttu.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 05:23"]Äitiysloma loppuu marraskuussa. Vaihtoehtona on palata töihin ja laittaa lapsi tarhaan. Eivät ota alle vuoden ikäistä ja millekään pimeälle pphlle en lasta anna. Palkkani on tyypillinen toimistopalkka. Lisäksi seutulippu. Paikkaa lapselle ei tod näk samoilta kulmilta saisi kuin koti. Duunini on hikipaja. Sairastin burn outtiin ennen raskautta. En todellakaan palaa takaisin. Nännännännännää vaan hallitukselle. Ei saatu tätäkään mammaa ruoskittua huoltosuhdetta parantamaan.
[/quote]
Se oli tavoitekin. Mammat kotiin vaan
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:24"]
Tämä hallitus ajaa naisia kotiin. Lessut ja muut uskovaiset vallassa. Kaikki tähtää siihen, että naiset eivät voisi käydä töissä.
[/quote]
Samaa ajattelin heti! Ilmeinen tarkoitus on ajaa naiset kotiin, jotta vähät työpaikat jäävät miehille.
[/quote]
Miten niin juuri naiset? Ihan samalla tavalla se mies saa sinne jäädä.
[/quote] naisen euro on 80 senttiä. Siksi.