Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäriä kyseenlaistaa?

Vierailija
29.09.2025 |

Ihmettelen vain, kun kohta 1kk ajan ollut dominoivan käden ranne kipeänä, vaikea siis ihan wc-asioista suoriutua, koska kaikki kys käden ja ranteen käyttäminen ja taivuttaminen ym aikaansaa kipua ja sellaisia teräviä kipupistoksia mitkä pistää irvistämään.

Sain Burana-reseptin+kipugeeliä ja toki myös töihini, varhaiskasvatuksessa, olen täysin kykenevä tällä kädellä. Kerroin myös, että ryhmässä useita tuen tarpeisia jotka tarvitsevat rajoittamista myös fyysisesti+nostelua ym pukemisen, riisumisen ja pesemisen lisäksi. Ei vaikutusta. 

Tulin 1h sitten kotiin töistä ja oli nyt pakko purkautua, koska ihmetyttää, vtuttaa ja sattuu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saithan sinä kyseenalaistaa ja niin teitkin!

Vierailija
2/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saithan sinä kyseenalaistaa ja niin teitkin!

Jeeee!!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkemyyjä myi sinulle lääkkeitä. Mitä oikein odotit? 

Lämpöhaude joka yöksi tästä eteenpäin ranteeseen. Voit käyttää myös inkivääriä iholle jos haluat, mutta jo lämpö eli se tehostunut verenkierto saa ihmeitä aikaan. Tuki vaikka jostakin sidetarpeesta päivän ajaksi.

Vierailija
4/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille niin saat toisen mielipiteen.

Vierailija
5/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaista käymällä toisella tohtorilla. 

Vierailija
6/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukat kyseenalaistaa aina kun ei saa ozempic-reseptiä. 

Vierailija
7/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaista käymällä toisella tohtorilla. 

Joo niinpä. Mitä enemmän rahaa syytää pharmalle sitä useamman mielipiteen saa. Omaa ajattelua ja varsinkaan perinne- tai vaihtoehtoisia parannusmetodeja EI sa käyttää. Vain jos raha liikkuu pharman suuntaan voi harkita toista mielipidettä.

Vierailija
8/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpöhaude joka yöksi tästä eteenpäin ranteeseen. Voit käyttää myös inkivääriä iholle jos haluat, mutta jo lämpö eli se tehostunut verenkierto saa ihmeitä aikaan. Tuki vaikka jostakin sidetarpeesta päivän ajaksi.

Ei kai lämpö ole tulehdukseen kovinkaan ideaali ratkaisu? Jännetupin tulehdus tmv se kuulema on, ja pitäisi välttää rasitusta. Samaan aikaan töihin vaan takaisin, tuollaiseen mistä kerroinkin. Ei oikein onnistu alueen rasituksen välttäminen niiden 8h aikana, päinvastoin.

Mutta mitäpä minä tiedän.

Ap

Vierailija
9/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata buranaa syödä, ei se sun käsi ole sen takia kipeä että sun kehossa on Burana vaje..... Lääkärit jotka hoitaa oiretta eikä syytä, menee automaattisesti listalle :ammattitaidottomat lääkefirmojen elätit.  

Vierailija
10/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa ajatella itse. Ja eri lääkäri voisi olla parempi ja diagnoosi. Osa lääkäreistä on tehty niin toimimaan, että yrittävät pitää ihmiset vain töissä. Ja joskus on ilmeisesti kiire.

Vierailija
11/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyseenalaistaa.

Käytännössä se tehdään maksamalla yksityiselle että ne tutkii sut uudestaan ja toivomalla että sä saisit yksityiseltä paremman diagnoosin.

Vierailija
12/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kokeillaan kuurina tulehduskipulääkkeitä. Sitten voisi alkaa epäilemään jännetupentulehdusta ja lastalla rajoittaa käden toimintaa niin saa lepoa.

Vierailija
13/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epäiltiin psoriasista. Menin yksityiselle lääkärille. Hevosmiehen elkeillä tämä tohtori selitti minulle tosissaan että psori tulee "metyylialkoholin" käytöstä. Olin silloin raitis. En viitsinyt selittää hänelle kemiantietojani koskien alkoholeja. En ole käynyt kys. lääkäriasemalla sen jälkeen.

Vierailija
14/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduskipulääkekuuri ja rannetuki. Mitä kyseenalaistamista? Sitä saikkuako olis pitäny saada?

Vierailija
15/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kyseenalaistaa.

Käytännössä se tehdään maksamalla yksityiselle että ne tutkii sut uudestaan ja toivomalla että sä saisit yksityiseltä paremman diagnoosin.

Minä asioin yksityisellä, oli vieläpä työterv.erik.lääkäri. Joku kommentoi ettei ranteeni ole Buranan puutteen takia kipeä, juu ei ole, mutta ibuprofeeni tehoaa tulehdukseen joka nyt kyseessä. En vain aio pahemmin niitä popsia, vatsani ei tykkää.

Ap

Vierailija
16/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lämpö ole tulehdukseen kovinkaan ideaali ratkaisu? Jännetupin tulehdus tmv se kuulema on, ja pitäisi välttää rasitusta. Samaan aikaan töihin vaan takaisin, tuollaiseen mistä kerroinkin. Ei oikein onnistu alueen rasituksen välttäminen niiden 8h aikana, päinvastoin.

Mutta mitäpä minä tiedän.

Ap

Se kyseenalaistaminen tapahtuu siellä lääkärin pakeilla: "tohtori hyvä, minä tarvitsen sairaslomaa. Minä en tule pärjäämään työssäni tällä kädellä." Jos toistoa tarvitaan, se annetaan. Sanoituksen tulee olla selkeää.

Vierailija
17/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä Buranaa kuurina tuohon vaivaan, saat pian pohjukkaisuoli haavauman.

Vierailija
18/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullukat kyseenalaistaa aina kun ei saa ozempic-reseptiä. 

Aivan ja rannekipukin johtuu siitä, että on pullukka.... hoikilla ei ole koskaan ranne kipeänä, loogista joo.

Vierailija
19/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltaren kuuri tablettina on tehokkaampi, parempi ja vatsalle turvallisempi. Tai vimovo kuuri, ei ikinä Buranaa tuohon vaivaan.

Vierailija
20/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehduskipulääkekuuri ja rannetuki. Mitä kyseenalaistamista? Sitä saikkuako olis pitäny saada?

AP ei tainnut mainita mitään rannetuesta?

Jos hänelle ei ole määrätty vielä rannetukea, niin uudelle lääkärille meno voisi auttaa, ja sitten työnantajan pitäisi sopeutua että AP tekee töitä vain sen minkä hän pystyy rannetuen kanssa tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi