Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN KESKIVIIKKO**

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on päässyt viime yönä tositoimiin?!

Täällä on takana melko levoton yö, lähinnä lasten vuoksi. Pienin heräili ainaki 4-5 kertaa yön aikana ja isompi tuli viereen potkiutumaan jo alkuyöstä. MAhan puolesta saisin yhäkin nukkua vaikka kuinka hyvin!

Myöskään liitoskivut tms ei vaivaa yhtään! JOS tuota päänsärkyä & ajoittaista huonovointisuutta ei olis, niin jaksasin keveesti laskettuun aikaan.

Nyt taas hieman hellittänyt tuo päänsärky, mutta eiköhän se tästä taas päivän mittaan riemastu.

Voi, oispa jo lauantai, ootan aivan tosi innolla Ouluun pääsyä. Ihanaa päästä kiertämään kirppareita ja lastentarvikeliikkeitä :))) Ja kun vielä pääsen ilman lapsia, niin aion nauttia TODELLA. Poika menee mun vanhemmille viikonlopuksi, isompi tyttö anoppilaan ja mies lupas hoitaa koko lauantain kuopusta, jee! Siinä mielessä toivon, että vauveli syntyis vasta ensviikolla.

Mutta, JAKSAMISTA kaikille vaivaisille ja väsyneille.. palkinto odottaa jo ihan nurkan takana ;)

Mianni 36+4

Vierailija
2/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat , supistukset loppuivat jo ennen nukkumaan menoa.

Just ikävintä tossa on se " turha" kärsiminen ja toivo.No sitä saa mitä tilaa..

NIINA:lle paljon onnea matkaan :) Sulla tuo synnytys ei voi enää peruuntua!

MIANNI, Just tota pää ruuvipenkissä tuntemusta minullakin,toiv. paineet nyt ok.8lta meen mittauttamaan kera lapsien,mielenkiintoista.

Yö meni ihan ok.Pyörin ja hyörin mutta vessassa tarvi käydä vain kerran.

Wades & Natika 37+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiliset tähän:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8440123&p=1&mpage=5&tmode…

Jokohan NIINA meni? Hui, melkein joka päivä joku lähdössä tai ainakin jalka oven välissä menoillaan. Vaikka niinhän se pitääkin, aletaan olla jo voiton puolella, naiset!

Täällä hyvä yö, kerran vain piti käydä vessassa ja tyttö ei herättänyt kertaakaan. Tosin on viime aikoina nukkunut kiitettävän hyvin *kopkop*, saa nähdä miten käy kun pieni käärö tulee tänne heräilemään. Itselläni unentarve on jostain syystä vähentynyt, päikkäreitä ei tarvii enää läheskään joka päivä ja yöunissakin riittää sellainen seitsemän tuntia, kun normaalisti tartten vähintään kahdeksan, mieluummin vähän ylikin. Ihme juttu. Päivisin olen ihan pirteä, jaksan tehdä asioita aivan normaalisti. Tosin ihan tarkoituksella olen rauhoittanut meidän elämää niin, ettei mennä leuhoteta pitkin kaupunkia kovinkaan paljoa ja sovin menoja yms max yksi/päivä ettei käy liian raskaaksi. Esikoista odottaessani ei TODELLAKAAN osannut levätä viimeisiä viikkoja vaan menin ja tulin ja tein kaikenlaista kuin heikkopäinen=)

(.) Vauva liikkuu edelleen hurjan_paljon, ihan ihmettelen miten toinen jaksaa...Mulla on milloin ala- milloin yläpää hellänä kun toinen siellä rynnii:) Tänään neuvola, montakohan kertaa vielä " saan" siellä käydä äitiysneuvolan puolella?

COElle tsempit pienen riiviön kanssa, kuulosti niiiiin tutulta. Meillä onneksi on jo vähän helpottamaan päin uhman kanssa. Ehkä...

Nyt päivän puuhiin, palaillaan.

Lillis

Vierailija
4/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalaisesti nukuttu yö takana. Musta tunuu, että vyöhkyketerapia on auttanut siihen, että nukun tosi sikeästi. Tai sitten se on vain sattumaa. Toisaalta, kun lihaskivut ovat helpottaneet, eikä koko yötä särje lihaksia, niin sekin varmasti on yksi asia mikä auttaa nukkumaan paremmin.

Kävin tosiaan toissailtana taas siellä vyöhyketerapiassa. Tuli tosi rento olo ja sen jälkeen on taas ollut kivut helpompana. Kävin jopa taas eilen illalla lenkillä ja ihme ja kumma, ei tarvinnut kertaakaan pysähtyä kipujen takia. Ei se ihan kivutonta menoa ollut, mutta sen verran helpompaa, että varmasti alan nyt käymään useammin kävelemässä. Kunto on kyllä päässyt huonoksi viikkojen liikkumattomuuden takia ja lihakset ihan heikkona, mutta kyllä se siitä. Vyöhyketerapeutti hieroi hiukan kohdun pisteitä. Ei vielä varsinaisesti käynnistys mielessä, mutta vähän valmistaaakseen paikkoja. Mulla on ollut pitkät synnytkset, joten se ei olisi yhtään pahitteeksi. Kuulema raskausaikana vyöhyketerapiassa käyneillä on helpommat ja lyhemmät synnytykset kuin keskimäärin. Saapas nyt nähdä. Onpahan tämäkin nyt sitten kokeiltu. :) Ens viikolla olen taas menossa.

Suppareita tulee täällä paljon. Joka toinen päivä on suurinpiirtein sellainen, että supistelee koko päivän kunnolla. En edes enään viitsi niitä kellottaa tai ajatella että ne ovat niitä " oikeita" synnytyssupistuksia. Ehkä sitten lähempänä laskettua aikaa tosissaan uskoo, että lähtö saattaa tulla.

Vauvan liikkeet on muuten nyt selkeästi vähentyneet aikaisemmasta. Eilen piti ihan rauhoittua kuulostelemaan, että liikkuuko vauva. Ennen oli niin kamalaa myllerrystä, että ei voinut olla huomaamatta.

Huomasin tuossa, että pitäs varmaan pakata kassiin myös omia vaatteita, että mies osaisi tuoda ne sitten kun pääsee sairaalasta. Viimeksi kävi nimittäin niin, että oletin yhtien housujen mahtuvan hyvin ja ne olikin niin tiukat synnytyksen jälkeen, että ne puristi ihan älyttömästi. onneksi oli talvi, että oli takki mukana. Muuten en olisi kehdannut liikkua ihmisten ilmoilla. Tällä kertaa varaudun vähän isompiin housuihin. :D

Mitenkähän muuten on: soittaako terveydenhoitaja automaattisesti jos verikokeiden tuloksissa on jotain häikkää? Vai täytyykö mun itse soittaa ja kysyä tuloksia? Hepatoosikokeiden tuloksien pitäisi tulla viimeistään tänään.

Mukavaa keskiviikkoa!

Kohta on jo lokakuu!!

Pixelina rv 37+1

Vierailija
5/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni älyttömän hyvin! Heräsin vaan kerran käymään vessassa, ei supparin supparia tällä kertaa. Ehkä tää on tyyntä myrskyn edellä tai sitten ei tarkoita yhtään mitään. Mähän veikkasin vaavin syntymäpäiväksi perjantaita, siihen ois vielä muutama päivä. Täytyy myöntää, että olen koko ajan pitänyt itsestäänselvyytenä, että synnytys tapahtuu syyskuun puolella. Voi olla, että joudunkin odottelemaan vähän kauemmin...?

COE: Sympatiat täältäkin noihin äidin syyllisyys -juttuihin. Ei varmasti tee teletapit sinusta huonoa äitiä! Minä nostan sinulle hattua, kun jaksat hoitaa työkuvioita, opiskeluja ja siihen päälle vielä lasta. Upeeta! Meillähän neiti on tarhassa ollut tämän vuoden tammikuusta (loppuu tällä viikolla, jee...) ja voin kertoa, että kyllä siitäkin syyllisyyttä saa itselleen revittyä. Tosin syyllisyys on nyt siitäkin, että otan raukan pois sieltä ja kaikki kivat kaverit jää pois kuvioista. Että ihan sama miten päin tekee, niin aina pystyy itseään syyllistämään!

NIINAlla synnytys sitten satavarmasti alkoi. Jännää! Itsekin toivoisi, että lapsivedet menisi, niin ainakin tietäisi varmuudella, että synnytys on käynnissä. Esikoisesta ne meni vasta sairaalassa ja sen jälkeen alkoikin helvetti kipujen kanssa.

Onkohan MORENA vielä linjoilla? Taitaa olla jo nyytti kainalossa. NAZU nyt ainaskin on jo saanut beibinsä kun ei ole moneen moneen päivään kuulunut mitään. Täällä odotellaan malttamattomana muiden uutisia, kun omassa navassa ei tapahdu vaihteeksi yhtään mitään.

HANNA ja LUPICAIA: Jos jaksatte ja ehditte, niin tulkaa kertomaan miten synnytykset meni. Teillä kyllä varmasti riittää muutakin puuhaa :)

Tsemppiä vielä kaikille pääkipujen/toksemian kanssa kamppaileville. Koittakaa jaksaa!

S-I ja Lumikukka 39+1

6/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paremmin nukuttu yö takana, vaikkakin tyttö heräs pariin otteeseen itkeskeleen. MUTTA- ihmeitäki tapahtuu, kun mies meni yhen itkun aikana laittamaan tuttia suuhun :) Olin ihan ihmeissään, ja mielissäänki tietty. Sitä ei oo montaa kertaa tapahtunu :P

Flunssa alkaa vissiin vähän helpottaa, ei ainakaan oo niiin huono olo ku eilen. On aika märkä ilma, mutta aattelin että mennään tytön kans tuohon parvekkeelle vähäksi aikaa haukkaamaan raitista ilmaa, ja samalla tyhjennetään nuo kuolleet kukat pois parvekelaatikoista. Pitäs kanervat ostaa tilalle.

AH, perjantaina on aika kampaajalle! Pitää käydä leikkauttaan hiukset nyt, niin ei tarvi sitte vauva-aikana mennä. Helpompi vielä nyt.

Voi että siellä on taas lähteny uusia synnyttäjiä tosi toimiin, tsemiä vaan heille vaikka eivät taidakaan lukea tätä palstaa :)

Masussa oli taas illalla kovat myllerrykset, niin että ite kokoajan piti hokea auts auts ku sattu häpyluuhun ja tuonne jonnekki ylös ku tyyppi potki. Mutta eiköhän siellä kaikki oo ok.

Nyt pitää lähtä miehen kainaloon hetkeksi köllöttelee ennenku se lähtee kouluun.

Jääsydän rv 35+1

Vierailija
7/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas niin sumuinen ja vetinen aamu, että ei meinaa herätä itsekkään. Viimeyö meni pyöriessä ja heräillessä milloin mihinkin ääneen. Meillä tuo yksin jäänyt koirakin on öisin ruvennut vaeltelemaan pitkin kämppää, nyt kun uni on herkässä niin herää senkin rapinoihin! =( Jospa se kohta tottuisi yksinoloon sekin.

Kodinhoitohuoneen pöydät raivasin heti aamusta ja virittelin vauvan hoitoalustan jo sinne tavaroineen, nyt olisi tarkoitus lähteä kaupoille kuopuksen kanssa, tarttis ostaa sille uudet lenkkarin kun ei tuo talvi vielä näytä tulevankaan.

Kovasti paljon on juu synnytyksen merkkejä ilmassa itsekullakin. Mä kävelin eilisen päivän se side housuissa ja ei kyllä mitään lapsiveteen viittaavaakaan lurahtanut... Täytynee vielä tää päivä jatkaa samaa! Eilen ei kyllä supistellutkaan ja vauvakin oli paljon rauhallisempi, joten toivon että tyyntä myrskyn edellä! toista jalkapohjaa kutitti koko illan ja yölläkin heräsin sitä raapimaan, kummallista että vaan toista! Ehkä alkaa jo itse etsiä kaikenlaisia vaivoja...

Mutta nyt sinne kaupoille, niin keretään takaisin, ennen koululaisten kotiutumista!

Mukavaa päivää kaikille!

Neljäs 36+4

Vierailija
8/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kaikille äititsempeistä :) Tänä aamuna video meni vahingossa päälle kun esikoinen leikki kaukosäätimen kanssa ja sitten ei saanut panna pois. Joten ei kai se voi olla hänellekään niin hirveätä katsoa Teletappeja. Nyt istuu omassa tuolissa ja katsoo, tämän viestin kirjoitettuani aion kyllä panna sen pois ja mennä leikkimään hänen kanssa, jotta nostan omaa profiilia vähän!

NELJÄSKÖ: Saitko viime viikolla siellä lääkäriltä vastausta siihen " kirvelyyn" ? Minä unohdin kysyä ja yritin joku päivä huhuillakin sinua mutta en oo huomannut että oletko vastannut...

JE_NI: Mites kävi eilisten supparimetsästelyjen kanssa? Kuulosti hauskasti osuvalta sikäli, että 1,5 v sitten minäkin juuri rv 39+2 tein pitkän ja reippaan kävelylenkin... ja näihin aikoihin olinkin valvonut koko yön supparien kanssa, 10 tunnin päästä syntyi tyttö :) Toivottavasti sullakin käy hyvin etkä turhaan väsytä itseäsi.

IIRIS: Mikä on G:n tilanne?

(.) - Parin viikon takaiset supistukset ja menkkakivut ovat loppuneet musta lähes tyystin, tulee vain harjoitussuppareita. Ihan hyvä näin kun ei näitä viikkoja kuitenkaan ole enempää. Sitten parin-kolmen viikon päästä voin ruveta jo supistuksia hamstrailemaankin :) Mietin just että kun siivoilu tässä monen päivän aikana ei ole aiheuttanut yhtään mitään suppareita, niin ei vauva selvästi tosiaan ole valmis. Ihan hassu olisin jos rupeaisin nyt jo odottamaan synnytystä.

Nyt meen vähän sänkyyn kelliskelemään ja juttelemaan esikoisen kanssa, sitten ruvetaan siivoamaan :) En jaksa tänään tehdä töitä erityisemmin, ehkä illalla sitten.

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Coe rv 36+3

Vierailija
9/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kirjoittelis, mää olen ahkerampi lukemaan teidän juttuja kuin itse kirjoittamaan.

Ja oikein paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä niille joilla synnytys on jo lähellä.

Minä kuulun niihin loppukuulaisiin, joten ei vielä ole toivoa synnytyksestä. Tosin mulla on vauva perätilassa ja saas nähdä miten käy. Ensi viikolla on aika äitipolille, jossa sitä katsotaan. Tällä viikolla lääkäri vain tuumasi, että istuu aika tiukan olosesti, joten laitto lähetteen sitten eteenpäin. Pelottaa kyllä toi kääntäminen. Ja se myös, että joutus synnyttämään perätilasta...argh. Mielummin sectio, vaikka sekään ei tunnu hyvältä. Minulla on kuitenkin toi taapero hoidettavana myös, joten section jälkeen vois olla aika kipee.

Meillä on taas tuon taaperon 1v ja 4kk kanssa semmosta touhuilua. Koko ajan kitisee jaloissa ja pitäs päästä syliin. Mites teillä muilla? Oonki miettinyt, että mites onistuu tuon viihdyttäminen kun vauva tulee. Aika vaikea pitää kahta sylissä. No tilasin sen hug-abub liinan, toivottvasti vauva viihtys siinä, niin olis kädet vapaana.

Minulla kanssa noi yöt on mitä on. Ei saa unta, huono asento, johonki sattuu, täytyy käydä vessassa yms. Mutta saapa sitä sitten vauvankin kanssa heräillä ja oon jo niin tottunut vähiin uniin. Onhan tätä kestänyt jo esikoisen syntymästä oikeastaan.

Mutta nyt sai maidon joutua, joten pakko lopetella ja yrittää keksiä jotain tekemistä. Harmi kun on vähän sateista, niin ei oikein voi mennä ulos.

Enniriina 35+4

Vierailija
10/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Hirveet turvotukset taas sormissa, ihan sinertävän valkoiset oli toisen käden sormet kun nousin. Ja vessassa piti käydä 3 krt viime yönä..

Eilen oli tk-lääkärikäynti. Lääkäri ei saanu selvää, miten päin massuasukki siellä oleskelee, joten tänään menen KÄtilöopistolle utraan. LÄheteen syynä myös päänsäryt ja huonovointisuus. Mutta valkuaista ei oo ollut tk-käyntie yhteydessä ja paineet alhaiset 102/60 luokkaa. Tiedättekö onko siinä tikkutestissä joku tietty aika mitä pitää olla pissaamatta?? Mä en ole edes aatellu että olis..tuntuis vaikeelta olla käymättä vessasssa esim. joitain tuntikausia..

Maha oli tosi hellänä eilisen tunnustelun jälkeen. Nukuin sen jälkeen joku 4 tuntia kun oli vielä pää niin pirskatin kipeä. Niin ja ei se sisätutkimuskaan ollut mistään miellyttävimmästä päästä. Sattui kyllä. Paikat oli jo pehmenneet ja kohdunkaulaa 2cm jälellä..

Noh, tänään sitten näkee, että miten päin se kaveri siellä on. Jos onkin perätilaan kiepsahtanut, niin mitenköhän jatko..en haluis ainakaan kääntöyritystä, jos se enää edes olis mahdollistakaan..

Nyt laittautumaan.. moikka!

Vierailija
11/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli siellä taas ihan kunnossa. Pissi ei kuulema voi olla sen puhtaampaa tai selkeämmin negatiivinen kuin mitä minulla oli. Jännä, että siellä äitipolilla sitten oli se itse professori viime viikolla niin hemmetin hysteerinen...

Taktisesti en ottanut nyt perjantaille sitä äitipoliaikaa, tosin se olis ollut kyllä niin huonoon kellonaikaankin, että olis ollu kauheeta yrittää siihen mennä. Maanantaille sain sitten ihan jo klo 8.30 ajan ja toivon, että tällä kertaa on sellainen fiksu lääkäri, joka ei ole jättämässä sairaalaan heti... Tai että ainakin sitten olisi joku todella hyvä ja selkeä syy jättää. Alkaa esikoinenkin vähän rasittua jatkuvasta pelosta, että milloin äiti häviää jonnekin... Perjantain nla-aika peruttiin, koska ei mulla periaatteessa ole mitään syytä siellä käydä. Tietysti jos jotain ihmeellisiä oireita alkaa tulla niin sitten menen KYS:lle suoraan, kuten siellä on sovittu. Onneksi niitä ei vielä ole ollut. Tosin vannomatta ja kehumatta paras. Maanantaina on sitten kuitenkin jo viikkoja 36+2 ja sitten jos vielä viikon saisi olla ainakin kokonaisena, niin sitten voisi jo huokaista helpotuksesta, että vauva on täysiaikainen ja saa syntyä.

Mutta eipä tässä oikeastaan muuta, silmälasit kävin tilaamassa ja ensi viikolla keskiviikkona ne olisi mahdollista hakea. Kivan hintaiset kyllä ne on, 400 euroa, enkä edes ihan mitään kalleimpia pokiakaan valinnut. Mutta eipä mitään ilmaiseksi saa...

Nyt pojan kanssa leikkimään ja sitten syömään ja päikkäreille. Pizzaa alkoi tehdä ihan kauheasti mieli... Saattaa olla pakko käydä kaupassa iltapäivällä ostamassa tarpeet ja tehdä iltapalaksi erittäin terveellistä pizzaa...

tikru ja Agentti 35+4

Vierailija
12/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa tapahtumaan,

pian on kaikilla nyytit kainalossa.

Enää kuukaus niin sitten on lähes kaikkien vauvelit jo syntyneet.

Viikottain niitä onkin jo alkanut tupsahtelemaan.

Ois niin ihanaa päästä jo nuuskimaan oman vauvan tuoksuja :)

Voi olla että pian pääseekin,

on jotenkin kumman höntti olo ja vatsa ollu pari päivää sekasin,

voi tietysti johtua kääntämisestäkin.

Jotenkin vaan on tunne että lähtö ois pian lähellä... toivotaan :)

Viime yö meni pyöriessä.

Heräsin kl.2 vessaan, sen jälkeen pyörin kuuteen saakka,

kunnes nukahdin, enkä olis millään jaksanu nousta laittamaan lasta kouluun.

Tosin lapsi ei lähtenytkään kouluun, on kipeenä.

Pitkiltä alkaa päivät tuntumaan, kun on niin voimaton olo ettei jaksa tehdä mitään.

Siivota pitäis, mutta millä voimilla.

Jaksaako muilla sukulaiset hirveesti hössöttää vauvan tulosta??

Mulla sisko jo lähes varaamassa ristiäispaikkaa meille,

ja joka päivä jaksaa soittaa ja hössöttä jotain.

Samoin kuin äitikin.

Olis ihan mukava puhua jostain muustakin.

Tästä taitaa tulla kaikkien lellikki, äidin puolelta kun ei taida löytyä vauvan tekijöitä enää, ainakaan vähään aikaan.

Nyt meen köllöttelee lapsukaisen viereen ja kattomaan piirrettyjä :)

Ihanaa päivää kaikille tasapuolisesti.

Zimppu ja masukki 37+1

Vierailija
13/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun toiset pääsee jo nyyttiään hakemaan. Heidän vauvat on sitten vaan jotenkin valmiimpia tulemaan. Niin se on nähtävä. Oma vuoro on sitte viimeistään 3-4 viikon päästä. Ei jaksais enää oottaa.. Eilen kun tuli käveltyä NIIN paljon että ei ehtinyt päivälevolle ja nyt on lonkka kipeä ja lantion luut kanssa hellinä. Kun oli iltapäivällä esikoisen hammaslääkäri niin tuli ylimääräiset kävelyt kuopuksen kerhokuskaamisten päälle. Rupee oleen näköjään vähän liikaa.. No, enää kolme käyntiä hänellä tällä erää niin ei tartte tän mahan kaa sen jälkeen enää viedä. Rattaat sitte jo käytössä kun tulee seuraavia käyntejä hänelle.

Nukuin taas kuin tukki. Jännä, herään aina varmaan jotain kuuden aikaan kun on kauhee pissahätä mutta se lakkaa haittaamasta kun vaihtaa asentoa. Sitten saa vielä hetken unta siis jos uni tulee.

Ei suppaile mulla oikeastaan yhtään. Äsken kun lirahti jotain housuun niin oli pakko tarkistaa, mitä se oli. Vaan tosi runsasta valkovuotoa.. Oudon paljon sitäkin voi näköjään tulla :p

Tsemiä muutes äipille joiden vauvat perätilassa että kääntyis vaavit tavalla tai toisella.

Tää täältä tällä erää.

Sanna ja baby rv 38+1

Vierailija
14/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa JE-NI ja NIINA olla tosiaan tositoimissa kun ei pinossa näy.. Onnea koitokseen. SANTSU-75, meillä onkin la samana päivänä, vai oliko sulla 9.10?

Täälläkään ei mitään toivoa, että vaavi syntyisi. Neuvolassa kaikki ok, paitsi pissassa oli koholla jokin arvo, mikä saattaisi viitata tulehdukseen. Mutta eipä ole oireita, niin terkka meinas et ei tehdä mitään:( Tosi jännä kun esikoinen syntyi rv37 ja nyt ei tapahdu mitään. Supistelee, mutta kohdunsuullakaan ei ole tapahtunut muutosta...

Nyt syömään ja esikon kanssa päikkäreille.

rv38+1

Vierailija
15/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika " lupaavalta" ilta näytti. Oli jokseenkin tuskainen olo, masua viilsi ja sattui sekä myös selkää. Kerran " kramppasi" masu tuolta vasemmalta alhaalta niin, että meinas ruoka mennä väärään kurkkuun=O

Lisäks masu oli melkein koko ajan ihan kivikova!! Mä jo niin toivoin, että siitä olis jotain voinut ruveta tapahtuun....muttei nyt ainakaan vielä.

Kävin 03 asti koko ajan vessassa ja sitte poika alkoi hakata jonnekin alas niin, että tuli ainakin lantionpohjan lihaksia harjoteltua=D Kun tuntui, että ois muutoin pisut lirahtanut, virtsarakkoon taisi toinen nyrkkeillä!! Mies kyllä sanoi, että toivottavasti tänä yönä ei tuu lähtö, että ensi yönä sitten vasta...oli kuulemma niin väsynyt =D Mä sanoin, että kyllä taitaa kuule uni väistyä, kun tulee lähdön hetki, heh =)

Huomenna on se neuvolakin minne en ajatellut kyllä enää meneväni, mutta pahalta näyttää.....mutta on tässä vielä aikaa =)

Tarvii kovasti touhuskella koko päivän jotain....mutta mitä??!

Eipäs nyt muuta....vielä lyö vähän tyhjää, kun olen hetki sitte herännyt.

Palailen vielä...

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 39+3

P,s Ei ole kaverilta vauvauutisia tullut vieläkään...Nyt noin 24 tuntia ekasta pillerin puolikkaasta =O

Vierailija
16/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, mulla myös la 10.10. Sillä mielellä olen että yli menee tämäkin odotus. Kaikki kolme edellistä käynnistetty 41-42 viikoilla.

Sanna

Vierailija
17/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista kaikille!

Oli tarkoitus kirjoittaa aiemmin mutta tuli komplikaatioita ja olin eilisen sairaalassa :(

Eli perjantaina siis kävin täällä valittamassa että mitään ei tapahdu vaikka on kaksi vuorokautta supistellut epäsäännöllisen säännöllisesti ja suht kivuttomasti.

No sitten heti kun valitin täällä, mies pakotti lähtemään sairaalaan kun olin niin äksy ja supistukset koveni.

Onneksi lähdettiin, sairaalassa supistukset jo ihan koski! Olin tosi pettynyt kun tilanne ei ollut vuorokauteen edennyt yhtään, yhä paksu reuna kohdunkaulaa jäljellä ja auki 3cm.

Laittoivat kuitenkin saliin odottamaan lääkäriä. Odoteltiin varmaan tunti ja sitten lääkäri tuli, ja tilanne olikin edennyt, auki 5cm ja kohdunkaula kadonnut! Sain luvan nappailla ilokaasua (aah se on ihanaa!!!) ja lääkäri puhkaisi kalvot.

Kohta koski jo aika lujaa ja sain epiduraalin ihan pyytämättä, kätilö oli kutsunut lääkärin vähän niin kuin ennakkoon.

Epiduraali auttoi tosi paljon, vaikka ei tällä kertaa vienyt kaikkea kipua pois. Nappailin sen lisäksi vielä ilokaasua ja se teki minut hyvin iloiseksi, naurettiin miehen kanssa ihan tyhmille jutuille supistusten välissä.

Ponnistuksen tarvetta en tuntenut oikeastaan missään vaiheessa, sain vaan luvan ponnistaa siinä vaiheessa kun kätilö tuli tekemään sisätutkimusta ja vauvan tukka näkyi jo! Enkä ollut tuntenut sitä laskeutumista ollenkaan!

Ponnistusvaihe kesti 8 min. ja totta kai koski, mutta onneksi vauva tuli hyvin ulos.

Terve tyttö tuli, painoa 2,77 kg ja pituus 47, päänympärys 34 cm.

Koko synnytys kesti vain 4 tuntia, mikä oli tosi yllätys minulle! Muutenkin jäi tosi hyvä mieli tästä enkä kadu että uskalsin synnyttää alateitse. (Edellinen siis kesti 36 tuntia ja oli kaikkea muuta kuin kivaa)

Minulle tuli hiukan komplikaatioita, päätä alkoi särkeä heti synnytyksen jälkeen ja se jatkui vaan koko ajan koventuen. Lauantaina, (siis synnytin pe-iltana) olin jo niin kipeä etten päässyt vessaan, enkä voinut hoitaa vauvaa ollenkaan. Päänsärky johtui kuulemma epiduraalista, yksi sadasta epiduraalin saaneesta saa kuulemma sen. Voi minua onnekasta! Sunnuntaina sain selkääni siihen epiduraalitilaan veripaikan, eli sinne ruiskutettiin verta. Kipu loppui heti! Kotiuduimme sitten maanantaina hyvävointisina kumpikin vauvan kanssa.

Ja maanantai-iltana kipu alkoi uudestaan :(

Vietin siis eilisen sairaalassa odottaen pääsyä uuteen veripaikkaan, jonka onneksi illalla sain ja pääsin kotiin.

Tuntuu edelleen sille, että päätä alkaa kohta särkeä, pidetään täällä peukkuja pystyssä ettei ala taas.

Vauvaa en luonnollisesti ole hirveästi voinut hoitaa kun en sängystä ole ylös päässyt, mutta olen yrittänyt imettää ja pumpata maitoa kyljelläni maaten. Vauva on hyvin tyytyväinen ja syö vähän väliä, harmittaa ihan kamalasti että tämä alku on mennyt ihan plörinäksi enkä ole voinut kauheasti vauvasta nauttia.

Mutta kaikki siis nyt hyvin, ainakin toistaiseksi :)

Onnittelut Hannalle täältä, ja supistuksia kaikille vielä kasassa oleville!

-Lupicaia ja pieni tyttö 6vrk

Vierailija
18/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilman vauvauutisia (itkee sisäisesti).

Meillä netti pimahti tai oli kaatunut kun sunnuntaina yritin päästä koneelle.

Tässä mun kuulumiset, jotka eivät ole kovin positiivisia, anteeksi siitä.

Ensinnäkin supistukset ovat jatkuneet, muuttuneet entistä kivuliaammiksi. Supparit alkavat illalla, valvottavat läpi yön ja hiipuvat kun aamulla alan valmistella lähtöä sairaalaan. Selkäkipu on muuttunut täysin sietämättömäksi, pystyn tuntemaan joka askeleella, kuinka vauva painaa ihan alaselkää, pakaroita jne. Ilman kävelykeppejä en pysty kävelemään tosin en käytä niitä kuin kotona, ihmisten ilmoille ei paljon ole menemistä. Lisäksi vatsa on ihan koko ajan sekaisin, vauva painaa peräsuolta (kiva kiva), joten kun syön, saan mennä heti vessaan. Tämän kaiken lisäksi sairastuin maanantaina kunnolla flunssaan ja oikein mukavaan nuhaan joten ihan suoraan sanottuna tämä viikko on ollut yhtä helvettiä. Ja muka vauvan piti syntyä hetkellä minä hyvänsä??!! Niin varmaan. Neuvolasta ei osata auttaa, " vauva syntyy kun se on valmis" , mitään " todellista" syytä käynnistykseen ei ole.

Kyllä tulollaan selvästi on mutta minä vuonna? OLEN IHAN KORVIANI MYÖTEN TÄYNNÄ TÄTÄ ODOTUSTA ja joka ikisen yön ja aamun jälkeen en voi muutakuin itkeä sitä, miksi vauva ei halua vielä tulla pois.

Voi en ole päässyt lukemaan teidän kuulumisia viikon ajalta, mutta oletan että ainakin Lupicaia on onnellinen äiti ja varmasti moni muukin! Olen todella onnellinen kaikkien niiden puolesta jotka todella ovat päässet tositoimiin ja saavat jo nauttia nyytin tuoksusta ja tuhinasta.

Vaikka itsellä laskettu aika on jo lähellä ja ei enää voi kestää kauaa tämä odotus - kuten ei kenelläkään meistä - niin jokainen tunti on tällä hetkellä liikaa mulle. Ja kun tosiaan en voi tehdä mitään muuta kuin odottaa, tyttö on päivät hoidossa kun en voi häntä nostella tms. Lisäksi täällä häärii mummoja, tätejä, kummeja jne koko ajan siivoamassa jne päivisin kun minä en rampana voi tehdä mitään. Huh.

Viime viikon lopussa käytin kaikki S:t ja monta kertaa päivässä hyödykseni mutta tuloksetta joten se niistä.

Tsemiä kaikille vaivaisille ja vaivattomille - Kumpa olisin jo päässyt kertomaan iloiset uutiset.

Ahdistunut Nazu ilman nyyttiä edelleen rv 39+2

Vierailija
19/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se herätti suunnattomasti positiivisia ajatuksia, mutta toki myös vähän " negatiivisempia" sen sinun päänsärkysi osalta. Miten voikin käydä niin huono tuuri, että olit juuri se " yksi sadasta" :( Kuulosti meinaan todella inhottavalta:(

Mutta oli kyllä erittäin ihanaa lukea, että olet itsekin tyytyväinen siihen miten suostuit synnyttämään alateitse!!!! HIENOA!!!! Ja onnea pienen pienestä tytöstä!!! Itse olen painanut 2.74kg syntyessäni, että hyvin paljon oli samankokoinen neiti kuin mitä minä olen ollut ;)

Varmasti on huono olo siitä, kun alku on mennyt vähän " plörinäksi" tuon pääkivun takia, mutta täällä palstalla me KAIKKI PEUKUTAMME sen puolesta, ettei sinun enää tarvitse mennä sitä verta hakemaan!!!!!!!!

Kaikkea Hyvää teidän koko perheelleenne!!!! Perässä tullaan, kunhan vaan tuo masuasukas olisi yhteistyöhaluinen ja syntyisi jo :) *HALEJA*

NAZU: En oikein tiiä mitä sanoisin.... :/ Olisin voinut pääni laittaa pantiksi (no ei olis ollu suuri menetys, heh) sen puolesta, että teikäläisellä on vauva jo kainalossa!!! Tänään aamulla viimeksi sua mietin :) Olen kyllä todella pahoillani noista kuvaamistasi kivuista, kuulostavat kyllä erittäin rankoilta!!! Ja miten hemmetissä ne supparit sitten niin lopahtavat, hittolainen että ihan sun puolesta alkaa harmittamaan moinen!!!!! :( Ymmärrän enemmän kuin hyvin noita sun ajatuksiasi siitä, että alat olla jo läpeensä täynnä tätä odotusta!!!

Luulisi kuitenkin, että nuo jatkuvat supistukset ovat saaneet jotain aikaankin siellä alakerrassa...että varmaan sitten tapahtuu nopeesti kun alkaa oikeesti tapahtumaan ja se hetki olkoon HYVIN PIAN!!!!!!!

Itselle tulee ihan huono omatunto kun täällä vaahtoaa vaan miten haluaisi vauvan nopeasti syntyvän, vaikka voin periaatteessa ihan hyvin*nolottaa* Odottavan aika vaan on aina niin hemmetin pitkä!!!!

Kovasti paljon JAKSUJA sulle!!!! Täällä ainakin on kaikki peukut ja varpaat ojennuksessa, jotta pääsisit nopeasti noista vaivoistasi!!!! HALEJA sullekin :)

Ja omaan napaan ei muutoksia aamusesta...Tässä sitä istutaan jalat jääkylmässä vedessä (prkl:een turvotus!!!)

Jatketaan....

T. Je_Ni

Vierailija
20/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin hyviä ja huonoja uutisia...

LUPICAIA: Onneksi sait nyt noinkin hyvän synnytyskokemuksen ja kaikki meni itse synnytyksen osalta hienosti. Hitto vieköön, että sitten tuosta epiduraalista tuli nuo jälkijutut. Koitahan jaksaa ja toivotaan, että nyt ei tarvita enää veripaikkauksia. Äläkä sure näitä huonosti menneitä ensipäiviä, kohta pääset paremmin nauttimaan vauvasta. Onnittelut vielä koko teidän perheelle! Mites muuten isosisarus suhtautuu vauvaan?

NAZU: Eikä! Me niin luultiin, että olit päässyt synnärille jo ajat sitten. Mulle tuli jossain vaiheessa mieleen, että mitä jos teilläkin netti vaan temppuilee. Meillä nimittäin on ollut vähän väliä yhteys poikki. Kyllä kuulostaa inhottavilta sun yöt ja päivätkin, kun et pääse ilman keppejä kävelemään. Kovasti täältä voimia ja lohtuhaleja. Koita jaksaa vielä kärvistellä! Pidän peukkuja, että sun vuoro on seuraavaksi!

COE: Älä kysy... Mitään en ole tänäänkään saanut aikaiseksi. No, johdannon alkupätkä, tulosten tarkastelu ja tiivistelmä kirjoittamatta. Tuota tarkasteluosiota pitäsi miettiä, mutta ei jaksa keskittyä. Ei hitsi, nyt käyn päikkäreille ja sen jälkeen ryhdyn hommiin.

Mun opiskelukaverille syntyi tänään poika! Vähän kade kyllä olen ja jotenkin haikea fiilis. Haluisin itsekin olla jo vauvan kanssa tutustumassa osastolla.

Päivänjatkoja,

S-I 39+1