Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN KESKIVIIKKO**

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIRIS: Vitsit, hyvä tilannehan nyt on!! :) Nyt inspaat vaan itsesi tekemään loppuun sillä varjolla, että sen jälkeen voit lepäillä ja loikoilla ja pyöriä esikoisen kanssa niin paljon kuin haluat, kunnes lähdette hakemaan toista suloista vauvaa. Sitten ei tarvi miettiä sen jälkeen koko gradua enää :)

Sitä paitsi kroppa voi kertoa vauvalle milloin on aika tulla... jos jännität graduntekoa ja valmistumista niin vauva ehkä odottelee. Joten tee vaan valmiiksi, jos vauva sieltä sitten rupeaisi pukkaamaan ulos kun äiti on saanut hommat tehty. Mullehan kävi esikoisen kanssa just niin: tein viimeiset työhommat valmiiksi noin klo 12 ja sanoin miehelle että nyt saa vauva tulla. Iltapäivällä laitoin vauvan tavarat vihdoin kuntoon, ja sitten illalla supistukset alkoi.

NAZU: Voi hitsi että kuulostaa _todella_ kurjalta tuo tilanne :( Kyllä toivon että saisit flunssan pois alta ennen kun vauva tulee, voin kuvitella että synnytyksen odottaminen on aika kurjaa huonossa kunnossa! Minäkin sua mietin itse asiassa just äsken tuossa ruokapöydässä, kun muistelin että oot jo niin monta päivää ollut poissa että onkohan tullut just joku nettiongelma... Jaksamista! Kovin pitkään ei voi olla edessä kuitenkaan.

(.) - Tai pikemminkin peräpää, sillä mulle iski tänään ekan kerran elämässäni vaivaksi PERÄPUKAMAT :( :( :( Voi v***u, ihan kun olisin vielä lisää raskausvaivoja kaivannut iskiaksen, turvotuksen, liitoskipujen ja sukkapuikkojen lisäksi. Tosi kivaa. Alkaa mullakin nousta raskaudenaikainen vitutuskäyrä aika pilviin. Onkohan vielä jotain raskausvaivaa, jota mulla ei olisi ollut? No varmaan sekin on tulossa.

Mua ei oikein nyt huvitakaan siivota joten taidan tehdä vähän töitä tai sitten rupean lukemaan kirjaa. Ottaa päähän tämä uusin vaiva niin samperisti.

Coe

Vierailija
22/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän todellakin mitä joudut kärsimään ja toivotan voimia ja jaksamista!

Mulla oli just tuollaista viime raskaudessa rv 38-41. En pystynyt liikkumaan yhtään ja vessassakin piti käydä kävelykepeillä, joista ei edes ollut kovin paljoa hyötyä. Ramppasin synnärillä vähän väliä, kun en tiennyt, että onko synnytys jo käynnissä, kun kivut olivat niin hirveät. Olisin ollut täysin valmis käynnistykseen, mutta kipujen takia ei käynnistetä, kun vauva on kunnossa, ei edes vaikka laskettuaika on ohi. Mulla oli lisäksi myös ihan hirveät supistelut. En voinut ymmärtää, että miksi synnytys ei käynnisty kunnolla, vaikka supisteli niin kamalan kipeää. Välillä tuntui, että vauva puskee juuri ulos supistuksen voimasta.

Tässä raskaudessa alkoi olemaan siinä rv 35 paikkeilla lähes samaa luokkaa olevat kivut. Aloitin sen vyöhyketerapian kerran viikossa ja täytyy sanoa, että ainakin tällä hetkellä tilanne on parempi. Välillä olin jo ihan rampa taas.

Sulla on viikkoja jo niin paljon, että en tiedä ehtisikö vyöhyketerapia auttaa. Toisaalta tuossa vaiheessa vyöhyketerapeutti voisi yrittää käynnistää synnytyksen luonnollisesti. Ainakin se vyöhyketerapeutti kenellä käyn kertoi, että on käynnistänyt useamman synnytyksen.

Sorry, tämä " mainostus" , mutta kun itse jostain saa apua, niin haluaa myös toisille kertoa, tosin ei voi tietää auttaako kaikille samallailla.

Pixelina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSi ärsyttävää, kun toimii aina pari minuuttia, sitten pätkäsee minuutiksi poikki jne jne. Onko muilla nettiongelmaisilla Soneran liittymä?

NAZU: Voi kurjuus, kuulostaa ihan kauhealta tuo sinun olotila. Kovasti jaksuja sinne päin! Mulla oli edellisen raskauden viimenen viikko just tuota; olin JOKA paikasta niin kipeä, etten yhtään tienny että onko synnytys käynnissä vai ei. Ramppasin sitten melkein päivittäin näytillä synnärillä. Kunnes sitten yks ilta oli paaaljon parempi olo ja huokaisin helpotuksesta. Ja sitten yöllä alko säännölliset, kipeet supistukset ja tyttö syntyi aamulla :)

LUPICAIALLE onnittelut hyvästä synnytyskokemuksesta. Tuo päänsärky on kyllä inhottava " jälkitauti" , mutta onneksi tosiaan helposti korjattavissa sillä veripaikalla. Yleensä kai yks veripaikka riittää, kurjaa että sulle on pitänyt uusia.

(.) Supistelee ihan napakasti, mutta väliä on aina jotain 10-40min :) Itseasiassa TOIVON, että vauva syntys vasta ensviikolla, odotan nimittäin viikonlopun shoppailupäivää niin kovasti. Mutta, toisaalta ei mua haittais vaikka syntys jo tänään ;)

Nyt täällä haisee PAHASTI neitokaisen toimesta, joten vaipanvaihtoon..

Vierailija
24/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupicaialle jaksuja,

toivotaan ettei päänsärkyjä enää tulis, niin pääsisit täysillä nauttimaan uudesta tulokkaasta.

Onneksi synnytys muulla tavoin meni tosi hyvin, ettei jäänyt paha maku suuhun.

Nazulle jaksamisia myös,

puhallan sulle täältä hyvät tuulet, niin pääset ens yönä tuskistas ja saat vauvan kainaloon :)

Itsekkin jo kovasti toivon saavani oloon helpostusta.

Koko päivän poltellu vatsaa, ja ollut hiukka oksettava olo.

Ei oo hyvä olla oikeen mitenkään,

haluis päästä jo tästä mahasta eroon,

oon jo ihan valmis tapaus!!!

Koittakaamme kaikki vaan jaksaa sitkeesti loppuun saakka.

Oommahamme sitkeitä naisia ;)

Vierailija
25/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi NAZUlle haleja myös täältä. Kuulostaa tosi kamalalta! Toivotaan, että saisit pian lähteä nyytin hakuun ihan tosissaan, niin loppuisi nuo vaivat.

Ja vielä kerran onnea Lupicaialle! Harmi tosiaan, että nuo ekat päivät on menneet miten on, mutta toivottavasti pääset pian nauttimaan pienestä nyytistä. Kuulosti kyllä tosi mukavalta tuo synnytys muuten, hienoa tosiaan, että " sait" synnyttää ihan alateitse ja meni noin hyvin!

Täällä vielä odotellaan supistuksia, siis niitä oikeita... Mies kyllä sanoi, ettei saisi syntyä ennen lauantaita, kun hänellä alkaa vasta sitten vapaat. On siis vielä pe-la välisen yön töissä ja sitten olisi viikon vapaalla ja toivottavasti sen jälkeen viikon-tai kaksi ISYYSlomalla ;) Ei kuulemma suostu ennen lauantaita kokeilemaan mitään kolmesta S:stä....

Mutta nyt täytyy taas mennä tekemään ruokaa, jotta vanhin ehtii syödä ennen VPK-harjoituksia!

Tuike ja vaavi 38+5

Ai niin... MUTSIKK@: tulethan kertomaan oman synnytyskertomuksesi, kunhan jaksat!

26/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nazu- iiiso voimahali täältä, ei oo herkkua tämä odotusaika varsinkaa lopussa. Ja näköjään se voi toisilla olla niin paljon hankalampi ku toisilla. Mutta vaikka päivät tuntuu pitkiltä, niin ei siihen sun synnytykseen VOI olla enää kovin montaa päivää! Koita vielä jaksaa, vaikka se mahottomalta varmaan tuntuuki.

Mahtavaa, että Lupicaialla on menny hyvin se synnytys! Voi ku itelläki menis..pelkään niin, että joudutaan taas jostai syystä käyttämään imukuppia :( Mutta jospa se vois tämä toinen synnytys olla omalla kohallaki " normaali" ja sais vauvan masun päälle yms. Toisaalta tuntuu että oon menossa ekaa kertaa synnyttämään, kun niin tärkeitä asioita jäi " kokematta" synnytyksen aikana..

Valivali tunnelma täälläki VAIHTEEKSi. Oon ihan koko päivän kulkenu ympäri taloa ja keränny tavaroita lattialta ja menee herrrrrmot ku tuo pimu levittää ja kantaa samat tavarat perässä taaas ympäri ja ympäri taloa...ARGH! On niin turhauttavaa, mutta ku alkaa tympäseen tää sekasorto joka ei näytä selkiivän mihinkää suuntaan jos en ite oo järjestämässä. PELOTTAA tulla kotiin synnäriltä, saa ekaks ruveta varmaan pyykkäämään, tiskaamaan ja muuta " kivaa" tekemään :( Ärsyttää niin paljo. Ja ku tuossa huomasin että on vielä paljon tekemistä vauvaa varten..pitäs patjan suojapussi pestä, turvakaukalo pestä, vaunun kopan patja tuulettaa yms. Että ei tässä tekeminen lopu kesken. Vieläku flunssa vie voimia niin *huoh*.

Täytyy lähtä nostaan tuo kiljukaula tuolta pinnasängystä alas, sen piti nukkua mutta näköjään ei sitte nuku..että ihana vinkuvonku ilta taas tiedossa.

Edelleen jääsydän :)

Vierailija
27/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUPICAIA:lle onnittelut vauvan syntymän johdosta! Toivotaan ettei päänsärky enää jatku, vaan pääset täysillä nauttimaan pienokaisesta.

Jotenkin tulee niin kateellinen olo kun lukee näitä nyt vasta synnyttäneiden lokamammojen juttuja. Siis siksi vain, että itsekin jo haluaisin sen vaavin syliini. Tänään oli neuvolakäynti eikä siellä nyt mitään uutta ollut. Painoa tullut lisää 400g/vko, verenpaine 115/75, pissa ok. Hemoglobiinia ei ole nyt mitattu parilla viime kerralla, mutta luultavasti on ihan ok, koska olen nyt syönyt lisärautaa reilun parin viikon ajan. Vauvan pää on edelleen korkeella ja heiluu kuulemma ihan reippaasti. Terkkari veikkaili edelleen että pari viikkoa menee yli lasketun ajan. Kuinka loduttavaa. Eipä siis mies välttämättä ehdi vauvaa nähdä lomareissun aikana, vaan näkee sitten vasta joulukuussa. Voi kyllä olla että vielä soittelen ä.polille ja kysyn jos suostuisivat käynnistämään tässä parin viikon sisällä. Täytyis varmaan tehdä pitkiä kävelylenkkejä, jos se vaikka auttais tohon vauvan laskeutumiseen. Nyt tulee istuttua niin paljon kun koneella teen noita kouluhommia.

Kamala flunssa senkun jatkuu vaan. Kyllä tämä vie voimia. Täytyy toivoa, että menee ohi ennen vauvan syntymää ettei vauva heti sairastu. Olen tässä miettinyt että alkaisinko nyt vääntämään päättötyötä koska ei vauvaa vielä kuulu. Kuluis varmaan aika nopeemmin kun ois jotakin mielenkiintoista tekemistä. Aluksihan tuo voi olla kivaa mutta jossain vaiheessa varmasti tökkii koko homma.

Täällä alkaa olla jo melko viileet ilmat ja ollaankin tässä tämä viikko lasten kanssa paleltu täällä kämpässä. Lämpöpatterit eivät lämpene ja huoltomies on lomalla! Alkaa kyllä jo ärsyttää kun välillä palelee ja muutenkin on tää flunssa. Kaiken lisäksi huomasin että meillä puuttuu tosta parvekkeen ovesta n.puolen metrin matkalta tiiviste, joten sieltäkin puhaltaa kylmää ilmaa. Täytyy kyllä saada pian se huoltomies kiinni että saa paikat lämpimiksi ennen vauvan tuloa. Eikä kyllä tää kylmyys auta tähän hemmetin iskiakseen vaan pahentaa vaan.

Näin meillä tällä erää...Hyviä vointeja kaikille, kaikista vaivoista huolimatta!

MaryJ ja poju 38+5

Vierailija
28/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille minunkin puolestani!!

Neuvolassa kävin tänään. Turvotuksen myötä painoa tullut viikossa 875 g, kotivaa' alla testaillessa saattaa heitellä parin vuorokauden sisälläkin melkein kilon... Inhottavaa. Mä oon kans liuotellut jalkojani kylmässä vedessä ja lisäksi painellut yhdeltä tutulta vyöhyketerapeutilta saamiani lymfapisteitä, jotka vaikuttaa nesteisiin ja turvotukseen. Kyllä tää tästä... Verenpaine oli 125/67 eli hyvä, vauvan sydänäänet tosi hyvät ja muutenkin asiat kunnossa, MUTTA...

Mainitsin neuvolassa lievästä jalkapohjien kutinasta, jota olen silloin tällöin öisillä vessareissuillani tuntenut. Sain lähetteen labraan maksakokeisiin - toivottavasti ei vaan olisi hepatoosia! Mulla ei todellakaan ole ollut tuota kutinaa kuin silloin tällöin ja lievänä ja jo muutaman viikon ajan ja en tosiaan osannut huolestua... Nyt kun satuin mainitsemaan asiasta ja sain tuon lähetteen, rupes heti tietysti hämäämään ihan sikana! Onko muilla kokemuksia vastaavasta eli LIEVÄSTÄ kutinasta?? Googletin äsken hepatoosin ja luin että aika usein saatetaan käynnistää synnytys siinä 38 rv:n kieppeillä... Toivottavasti on maksa-arvot kohdillaan - haluaisin nimittäin tosiaankin että synntys lähtisi luonnollisesti käyntiin silloin kun aika on kypsä! Jos noi arvot on koholla niin on kaiketi mahdollista että käynnistettäis jo ens viikolla! No, ehkäpä odotan niitä labratuloksia ensin. Aamulla menen verikokeeseen ja varmaankin jo iltapäivällä/perjantaina on tulokset selvät.

Vointeja kaikille!

Bluewish 37+0

Vierailija
29/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut vauvansa saaneille!! Ja voimia niille jotka kärvistelevät kurjissa fiiliksissä. Onneksi ei meidän tarvitse enää

kovin kauan odottaa.

Itse olin tänään synnytystapa-arviossa, joka käsitti sisätilatutkimuksen (elämäni kovakouraisin lääkäri, auts!) ja ultraamisen. Selvisi, että vauvan pitäisi hyvin mahtua alakautta, ja että pää on jo melkein kiinnittynyt, mutta myös, ettei kohdunkaula ole vielä kypsynyt. Painoa vauvalla on ilmeisesti jo n. 3,5 kg joten kun laskettuun aikaankin on vielä reilu viikko ja siitäkin ehkä mennään yli niin aika isoa vauvaa saan varmaan synnytellä. Mutta ei kuitenkaan mitään aivan jättiläistä,

siis ihan normaalin kokoista vaikka sokeriarvojen kanssa onkin ollut vähän ongelmia. Lääkärin kohdun tunnusteluun perustuvalla paino-arviolla ja ultraäänilaitteen antamalla arviolla oli lähes 300 g eroa, joten mielenkiintoista sinänsä kumpi pitää paikkansa. Mutta joka tapauksessa tuo 3,5 kg on lähellä oikeaa.

Mutta kaikki siis hyvin vauvalla, ja henkisesti minustakin tuntuu ainakin vielä tällä hetkellä ihan ok:lta, vaikka vauva olisikin jo hyvin tervetullut, ihan vaikka heti! Mutta ilmeisesti saan vielä odottaa ainakin laskettuun aikaan...

Valmistelut ovat hyvin pitkällä, sairaalalaukku lähes pakattuna, vauvalle peti petattuna äitiyspakkaukseen, vaatteet pestynä ja lajiteltuna (no, ainakin melkein!). Juuri eilen järjesteltiin miehen kanssa hoitopöytänurkkausta ja hankittiin uusia säilytyssysteemejä yms. Yhdessä on siivoiltu ja laitettu paikkoja kuntoon. Tosi mukavaa kun hänkin on niin innostunut vauvan tulosta! Naureskelee nykyään iltaisin erilaisille isyyteen liittyville aforismeille, joita lueskelee löytämästään kirjasta. Hänkin on pakannut itselleen valmiiksi sairaalalaukun josta löytyy käsittääkseni lähinnä suklaata ja ehkä jotkut vaihtovaatteet!! Itse luen vanhoja kaksplussia ja erilaisia synnytykseen ja vauvanhoitoon liittyviä kirjoja, tuntuu että tätä aihepiiriä kiinnostavampaa ei ole olemassa! :-)

Oloni on yhä ihmeen hyvä, (kop-kop!) vaikka vatsa painaakin välillä tukalasti. Pystyn kuitenkin yhä liikkumaan ilman suurempia kipuja ja

öisinkin nukkuminen onnistuu, vaikka katkonaisesti. Alaselkä on kyllä välillä tosi kipeä mutta venyttely auttaa. Sängystä ylös nouseminen ja makuulle laskeutuminen on kyllä välillä tosi hankalaa, puhisen kuin höyryveturi kun kampean itseäni sopiviin asentoihin.

Jaksamisia itse kullekin!!

Vierailija
30/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaveri laittoi äsken viestin, että heille on syntynyt TYTTÖvauva<3 Syntyi siis rv38+4, painoa 3580g ja pituutta 50 cm ja musta tukka!! Hän siis eilen aamulla klo 10 sai ekan puolikkaan " käynnistystabletin" .

14.30 olivat menneet saliin ja neljän aikoihin tyttö syntyi=)

Oli kuulemma kipulääkkeetön ja vauhdikas tapahtuma. Työntö oli tuskaa, mutta palkinto sen arvoinen<3 En oikein osaa kuin itkua tässä nyt vääntää...jotenkin tunteet pukkas nyt valtoimenaan ja ikävä omaa vauvaa kohtaan on suunnaton. En millään jaksaisi odottaa, että saisin oman pikkuisen jo syliini. Suppareista tää kaveri sanoi, ettei kerinnyt tulla kuin muutama sellanen oikein KUNNON suppari, mutta että tekivät kyllä kipeetä! Aivan varmasti, mutta mua ei osaa se kipukaan pelottaa-mun mielestä se kuuluukin asiaan=)

Mulla masu ihan kivikova ollut lähes koko illan, mutta sen kummempia kipuja ei ole....Voi että kunpa jo ens yönä tapahtuisi, sitten osuisi vielä ennustajan ennustuksetkin kohdilleen=)

Nyt lämmittään saunaa ja JOS TÄNÄÄN sitten se kolmaskin ässä käyttöön=D

Terkuin; liikuttunut Je_Ni

Vierailija
31/31 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kirjoittelinkin viime viikolla, etten minäkään muistanut kysyä koko kirvely asiaa lääkäriltä. Mutta terkkarilta nyt alkuviikolla kysyin, niin sanoi että vauvan pää työntyessään venyttää kudoksia. Tiedä sitten...

Hyvät yöt kaikille!