Mitkä luonteenpiirteet / tavat / teot ovat turn off toisessa ihmisessä?
Eli mitä sellaisia luonteenpiirteitä, tapoja tai tekoja toisella ihmisellä voi olla, joiden perusteella ette halua tutustua ihmiseen, tai jos olette jo tutustunet niin viilennätte välejä tai katkaisette ne kokonaan?
Koitetaan jättää sellaiset itsestäänselvät pois, tuskin kukaan haluaa ystäväkseen vaikkapa narsistia. Jotain vähän erikoisempia :)
Kommentit (106)
Jäykkyys on jotakin, jota en pidemmän päälle jaksa katsella.
Sellainen joka aiheuttaa muille jatkuvaa vaivaa tai häiriötä, eikä ikinä millään lailla edes pahoittele asiaa vaan elää kuin olis ainut ihminen maailmassa.
Negatiivisuus on kaikkein pahin. Tuomitseva, kapeakatseinen, mustavalkoinen ja fanaattinen on myös no-no. Yleisesti myös sellainen, joka ei harrasta mitään eikä ole kiinnostunut kehittämään itseään tai pitämään itsestään huolta. Ja sellainen, joka ei osaa edes haaveilla!
Nimenomaan negatiivinen tyyppi on pahin! Sellainen, joka löytää kyllä mistä vaan valitettavaa. Kartan, koska omaa mielialaa joutuu "taistelemaan" ylemmäs tällaisen kanssa koko ajan.
Mietin, että mikähän olisi oikeasti sellainen piirre, että alkaisin karttaa ihmistä... Kun yhtä huonoa piirrettä voi kompensoida lukuisilla hyvillä. Mutta jyrääminen ja pomottaminen ovat aika kamalia piirteitä. Sitten sellaiset tuhahtelijat ja silmienpyörittelijät, jotka osoittavat aika avointa halveksuntaa, jos satut ilmaisemaan "väärän" mielipiteen tai puhumaan jostain heidän mielestään triviaalista asiasta. Muutenkin sellaiset yli-intensiiviset ihmiset, jotka ei anna toiselle oikein minkäänlaista saumaa tai happea. Pahanilmanlinnut on myös aika vaikeita.
Yksi luonteenpiirre joka miehissä ärsyttää minua erittäin suunnattomasti on outo tarve nauraa/mollata/tms toisen virheitä tai osaamista. Esimerkkinä; "matti meikäläinen söi tomaatin" sijasta teen vahingossa kirjoitusvirheen ja kirjoitan "matti meikäläinen söi tomatin" ja mies saa hepulin "tomatin sä kirjotit tähän tomatin eikä tomaatin ähäähähhääääää :DDD:D:DD". Kyseessä ei siis ole mikään hauska kirjotusvirhe vaan mies hepuloi aivan inhimillisestä virheestä joka ei edes muuta merkitystä ja nauraa räkänaurua todella halveksivasti. Toinen esimerkki; mies käskee minun valita tv-kanava, valitsen ja hän saa kohtauksen "hyi mitä ihmettä mikä tää tällänen on ei katota mitä sä oikein sekoilet :D:Ddd:D" vaikka kyseessä olisi joku neutraali ohjelma. Parhaassa tapauksessa mies myöhemmin pistää itse saman kanavan ja ohjelman päälle ja tyytyväisenä katselee sitä.
Liiallinen materialismi. Ihminen, joka haluaa aina puhua siitä, mitä on hankkinut tai hankkimassa, minne matkustaa jne. Tähän piirteeseen liittyy usein se, että vain merkkituotteet kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:52"]
Semmonen päteminen että jopa auton polkimia voi painaa väärin (siis että ei sais nostaa koko jalkaa vaan nilkasta vaan tms., en ihan ymmärtäny mutta jotain siinä tein väärin, eikä liittyny ajamiseen sinänsä). Kommentoidaan miten toinen syö ja on, kaiken voi tehdä väärin. Ihan naurettavaa.
Ylipäätään olen allerginen omahyväisyydelle ja ylimielisyydelle ja muiden ihmisten tietynlaiselle halveksumiselle.
[/quote]
Ap sano, et narsismia ei tarvii mainita.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:52"]
Semmonen päteminen että jopa auton polkimia voi painaa väärin (siis että ei sais nostaa koko jalkaa vaan nilkasta vaan tms., en ihan ymmärtäny mutta jotain siinä tein väärin, eikä liittyny ajamiseen sinänsä). Kommentoidaan miten toinen syö ja on, kaiken voi tehdä väärin. Ihan naurettavaa.
Ylipäätään olen allerginen omahyväisyydelle ja ylimielisyydelle ja muiden ihmisten tietynlaiselle halveksumiselle.
[/quote]
Ap sano, et narsismia ei tarvii mainita.
[/quote]
No ei se mikään oikea narsisti ollu, semmonen idiootti vaan. Vastaavantyylistä mollaajaa joku kuvasi jo aikaisemmassa viestissä tuolla...
tupakointi, tumppien heitto maahan, sylkeminen, yhh.
Mä en osaa oikein yhdellä sanalla tätä selittää, mutta työkaverini on kyllä sellainen, jonka seurassa en vain viihdy.
Hän tietää vain uusimmat juorut hänen lähipiiristään ja jos meidän yhteisille tutuille on jotain suurta tapahtunut, (olimme yläasteella samalla luokalla) tietää hän heti heistä kertoa juorut. Kun yritän esim keskustella hänen kanssaan jostain maailmalla tapahtuneesta, ei hän ikinä ole edes kuullut mistään sellaisista. Tässä esimerkkejä meidän keskustelusta;
Minä: kamala tilanne nyt tuolla Salossa tuon Microsoftin takia...
Hän: ai mikä salo? Missä se on? Mikä Microsoft?
-minä selitän-
Hän: aaaaaaai en mä oo tollasesta kuulukaan!! Ähähäähähä!
Esimerkki 2
Minä: WTC iskuista on jo kohta 14 vuotta aikaa!
Hän: mikä isku? Aaa Oliko ne ne tornit siellä jossain päin Amerikkaa johon osama bin laden ajoi?
Minä: ........
Ei tietoakaan kuka on breivik, miten hän liittyy utoyaan, ei tietoa, että suomen presidentti ei ole enää Halonen. En osaa sanoa tälle "ihmistyypille" diagnoosia :D onko tää vaan pelkkää moukkamaisuutta?
Marttyyriys, ikuinen uhri, kaikki otetaan itseensä. Yleistä kovia kokeneille ja ihan ymmärrettävääkin, mutta viimeistään siinä kolmenkympin tienoilla pitäis tästä tyylistä jo kovasti pyrkiä eroon. Sinä olet itse elämäsi herra ja teet siitä just sellaisen kuin haluat!
Aloin vältellä puheripulista valittajaa. Tiedätte ehkä tyypin, puhuu seurassa tuntikausia, haluaa hallita keskustelua aina vaikka olisi viisi ihmistä siinä. Pelkää keskustelun hiljaisia hetkiä ja täyttää ne ihan millä aiheella hyvänsä. Ei juuri anna hitaammalle tai ujommalle koskaan suunvuoroa tai oleta että jollain hiljaisemmallakin voisi olla hyvää sanottavaa. Omasta mielestään sosiaalisesti taitava, minun mielestä masentavaa seuraa, koska vaikka osaa puhua, ei osaa kuunnella. Olin ihan puhki kun piti viimeksi kuunnella yhdessä porukassa häntä kolmisen tuntia putkeen josta ainakin puolet oli valittamista ja ihmisten haukkumista. Päätin alkaa vältellä tätä ihmistä.
liian harvoin peseytyvät. kyllä nyt joka päivä kaikkien pitää käydä suihkussa tai saunassa.
Näiden kaikkien edellä mainittujen lisäksi tyhmät ihmiset, jotka eivät osaa keskustella eivätkä ole yhtään edes kiinnostuneet tietämään mistään mitään. Maailmanmenosta täytyy olla edes vähän kartalla, edes otsikoiden verran. Millaista ihmistä ei yhtään kiinnosta mitä ympärillä tapahtuu?
Asioiden ylitulkinta loukkaukseksi, esim jos sanot ettet tykkää juoda alkoholia, niin toinen olettaa että se on hänen alkoholinjuonnin kritisointia. Tai jos olet dieetillä, etkä halua kahvilla ottaa kakkua, niin toinen ottaa sen kritisoinniksi hänen elämäntapoja kohtaan. Samoin myös itsensä lyttäys niin että vetää toisen siihen mukaan; "Ei taidan meille tommoset muotivaatteet sopia", tai "taitaa nuokin pitää meitä ihan tyhminä" jne. Samoin myös toisten ihmisten ulkonäön kritisointi on aikamoinen turnoff. Mutta jos nyt jotenkin tätä tiivistäisin, niin pahin kai itselle on sellainen alemmuuskompleksinen heikko itsetuntoinen ihminen, joka on selvästi kateellinen muille. En vaan jaksa kuunnella ylitulkintaa siitä, kuinka joku kuvittelee olevansa ylempänä kuin muut vain koska esim. tykkää huolehtia ulkonäöstään, pitää taloutensa hyvässä kuosissa jne. Sellainen suomalainen kateellisuus, en vaan kestä. Toki itsekin olen kateellinen välillä, mutta ei se anna syytä haukkua ja mustamaalata toisia ihmisiä. Hyvä itsetunto on kyllä arvossa arvaamattomassa ystävillä.
Jos on yleisesti ottaen huonot käytöstavat, niin ei kiinnosta tutustua.
Kauhean pikkumaiseen ihmiseen en välitä tutustua.
Jos on outo huumorintaju, nauraa vaikkapa jollekin väkivaltajutuille.
- huumorintajuton
- sivistymätön
- huono keskustelija
- uskonnollinen tai muuten irrationaalinen
- haluaa lapsia
- konservatiivinen
- ei kauneudentajua
- kissaihminen
- tupakoitsija
- takertuva, epäitsenäinen
- mustasukkainen, kontrollinhaluinen
- tylsä