Mitkä luonteenpiirteet / tavat / teot ovat turn off toisessa ihmisessä?
Eli mitä sellaisia luonteenpiirteitä, tapoja tai tekoja toisella ihmisellä voi olla, joiden perusteella ette halua tutustua ihmiseen, tai jos olette jo tutustunet niin viilennätte välejä tai katkaisette ne kokonaan?
Koitetaan jättää sellaiset itsestäänselvät pois, tuskin kukaan haluaa ystäväkseen vaikkapa narsistia. Jotain vähän erikoisempia :)
Kommentit (106)
Täällä on aivan mahtavia vastauksia, melkein kaikissa oon NIIN samaa mieltä! :D Mutta joo ehkä ärsyttävimpiä piirteitä on jatkuva sikailu, toisten mollaaminen, rasismi, luulee itsestään liikoja, on aliarvioiva toisia kohtaan, ei jaksa kuunella minun juttuja vaan kertoo omiaan ja nauraa niille. Tuossa nyt niitä kamalimpia mitä olen itse joutunut kohtaamaan! :D
Rajoitteisuus ja ahdasmielisyys.
Semmonen päteminen että jopa auton polkimia voi painaa väärin (siis että ei sais nostaa koko jalkaa vaan nilkasta vaan tms., en ihan ymmärtäny mutta jotain siinä tein väärin, eikä liittyny ajamiseen sinänsä). Kommentoidaan miten toinen syö ja on, kaiken voi tehdä väärin. Ihan naurettavaa.
Ylipäätään olen allerginen omahyväisyydelle ja ylimielisyydelle ja muiden ihmisten tietynlaiselle halveksumiselle.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:14"]
liian harvoin peseytyvät. kyllä nyt joka päivä kaikkien pitää käydä suihkussa tai saunassa.
[/quote]Aivan, itse käynkin joka aamu hiekkapuhalluksessa, iltaisin happokylvyssä. Suosittelen!
Se, ettei koskaan anna omistaan mitään, ei senttiäkään, vaikka olisi erittäin varakas.
Kahvilassa saattaa teknisesti maksaa molempien annokset, mutta kuin ei juolahtaisi mieleenkään tarjota, toteaa ihan ääneen summan, mikä hänelle pitää antaa. Viittä senttiäkään ei pyöristetä.
Ja ei, vaikka hänelle olisi edellisellä kerralla tarjottu. Pihiys kai siinä on kyseessä. Naurettavaa plarata niitä kolikoita kahvin jäähtyessä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:25"]Eli mitä sellaisia luonteenpiirteitä, tapoja tai tekoja toisella ihmisellä voi olla, joiden perusteella ette halua tutustua ihmiseen, tai jos olette jo tutustunet niin viilennätte välejä tai katkaisette ne kokonaan?
Koitetaan jättää sellaiset itsestäänselvät pois, tuskin kukaan haluaa ystäväkseen vaikkapa narsistia. Jotain vähän erikoisempia :)
[/quote] No liika mielistely, ei uskalla olla oma itse...ihan väsyä laitoin ite vaan puhtaasti välit poikki sen takia,koska aito in omaa ystävää tosi paljon kotona ja kaikessa, eikä sillä ystävällä ollut normaaleja rajoja...ja käyttäytyi koko ajan lapsellisesti tai käänsi asiat oman itsen eduksi, aloin huomaamaan itsessä että tunsin oman itsen sen seurassa huonoksi ja ne piirteet mitkä itsessä on positiivisia niin niistä koin huonoa omatuntoa sen ystävän seurassa ja muutenkin ...ei puhunut suoraan asioita tai ottanut sitä omaa vastuuta esim. jos ihan selvästi kävi niin että oli erimielisyyksiä niin niitä ei tuotu reippaasti esille mutta luulenpa että kyse oli tästä oman kaverin omista asioista ja omasta tunnekypsymättömyydestä, mutta hermot meni sitte kerta heitolla! Kaikkien pitäis saada olla oma ittensä ja ystävyyteen ei mun mielestä kuulu jatkuvat epäselvyydet!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:12"]Ihmiset, jotka puhuvat aina vain itsestään, ovat raivostuttavia. Tiedättekö, sellaiset tyypit jotka tahallaan tai tahattomasti kääntävät keskustelun aina itseensä, oli aihe mikä vain. Vaikka puhuisit jostain juuri sinua itseäsi koskevasta ongelmasta/asiasta, niin ei kulu sekuntiakaan kun "Joo, mullakin... mutta minä... minä taas... mäkin... mä... MINÄMINÄMINÄ. Yleensä noista puheista paistaa vieläpä läpi se, että tää henkilö ajattelee olevansa parempi tai tietää enemmän asiasta x, mitä pitää sitten tuoda keskustelussa esille. ARGH.
[/quote] Ite en ajattele tuosta välttämättä että on itsekästä aina, koska toinen voi kertoa omia kokemuksia toiselle vertailumielessä, toki jos itseä ei saa ikinä toisen seurassa tuotua esille ja toinen keskeyttää aina eikä tosiaan tajua että nyt toinen puhuu jostain huolenaiheesta nimi sitte eri homma sekin
..
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:56"]Marttyyriys, ikuinen uhri, kaikki otetaan itseensä. Yleistä kovia kokeneille ja ihan ymmärrettävääkin, mutta viimeistään siinä kolmenkympin tienoilla pitäis tästä tyylistä jo kovasti pyrkiä eroon. Sinä olet itse elämäsi herra ja teet siitä just sellaisen kuin haluat!
[/quote] Yks raivostuttavimpia ihmistyyppejä eikä auta vaikka mitä sanois....vie voimat
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:58"]Liiallinen materialismi. Ihminen, joka haluaa aina puhua siitä, mitä on hankkinut tai hankkimassa, minne matkustaa jne. Tähän piirteeseen liittyy usein se, että vain merkkituotteet kelpaa.
[/quote] joo ja jos ite oot normi lempivaatteet päällä niin pitäis lähteä kauppaan ...
Ylitarkka ja ruuan suhteen nirsoileva.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:53"]Samoin myös itsensä lyttäys niin että vetää toisen siihen mukaan; "Ei taidan meille tommoset muotivaatteet sopia", tai "taitaa nuokin pitää meitä ihan tyhminä" jne. Samoin myös toisten ihmisten ulkonäön kritisointi on aikamoinen turnoff.
[/quote]
Huh, kiitos kun muistutit, miksi rupesinkaan pitämään vähän vähemmän yhteyttä erääseen sinänsä mukavaan kaveriin. Meni pidemmän päälle hermot tuohon "Meidänlaiselle kropallehan tuollainen ei oikein sopisi" ja "Onhan se nyt paljon kauniimpi kuin me ikinä" -kommentointiin. Hyi olkoon. Eikä edes olla tämän kaverin kanssa mitään samasta puusta veistettyjä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:12"]
Ihmiset, jotka puhuvat aina vain itsestään, ovat raivostuttavia. Tiedättekö, sellaiset tyypit jotka tahallaan tai tahattomasti kääntävät keskustelun aina itseensä, oli aihe mikä vain. Vaikka puhuisit jostain juuri sinua itseäsi koskevasta ongelmasta/asiasta, niin ei kulu sekuntiakaan kun "Joo, mullakin... mutta minä... minä taas... mäkin... mä... MINÄMINÄMINÄ. Yleensä noista puheista paistaa vieläpä läpi se, että tää henkilö ajattelee olevansa parempi tai tietää enemmän asiasta x, mitä pitää sitten tuoda keskustelussa esille. ARGH.
[/quote]
Nuo ihmiset pyrkivät sympatisoimaan kertomalla ettet ple ainoa esim. ongelmasi kanssa...
Mutta, jos sinua niin paljon häiritsee tuo, että tuovat esiin oman kokemuksensa, niin voisitko ystävällisesti ensi kerralla sanoa tuolle MINÄ tyypille vaikkapa "Älä pliis sotke sinua nyt tähän. Haluan puhua MINUSTA."
Minua ärsyttää nämä tyypit jotka eivät saa suutaan auki ja sano toiselle mikä ärsyttää!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:47"]Ylitarkka ja ruuan suhteen nirsoileva.
[/quote] Totta
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:53"]Samoin myös itsensä lyttäys niin että vetää toisen siihen mukaan; "Ei taidan meille tommoset muotivaatteet sopia", tai "taitaa nuokin pitää meitä ihan tyhminä" jne. Samoin myös toisten ihmisten ulkonäön kritisointi on aikamoinen turnoff.
[/quote]
Huh, kiitos kun muistutit, miksi rupesinkaan pitämään vähän vähemmän yhteyttä erääseen sinänsä mukavaan kaveriin. Meni pidemmän päälle hermot tuohon "Meidänlaiselle kropallehan tuollainen ei oikein sopisi" ja "Onhan se nyt paljon kauniimpi kuin me ikinä" -kommentointiin. Hyi olkoon. Eikä edes olla tämän kaverin kanssa mitään samasta puusta veistettyjä.
[/quote] niimpä, miksi pitäis tuntea huonoa omatuntoa jatkuvasti siitä miltä näyttää, ja jos itselle oma ulkonäkö ei edes merkitse ihmissuhteissa eikä myös muidenkaan jos tutustuu uuteen ihmiseen :)
Käytöstavat, haju ja ne vibat mitä sen ihmisestä saa sen ihmisen ympärillä
Tupakointi on valtava turn-off. Enkä puhu nyt mistään hajuhaitoista.
Vanhoille mummeleille ja vaareille annan anteeksi, koska heidän nuoruudessaan ei informaatio juuri kulkenut eikä sitä paljon ollutkaan, joten he saattoivat aloittaa tupakoinnin uskoen terveysvaikutuksiin tms.
Mutta tupakoiva nuori tai nuori aikuinen on yksinkertaisesti tehnyt surkean valinnan, joka kertoo paljon ihmisestä. En halua tutustua keneenkään, joka uhraa oman (ja kanssaihmisten) terveyden näyttääkseen hetken siistiltä typerysten silmissä.
Hihhuli.