Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nirso lapsi

Vierailija
17.07.2015 |

Miehen kaksi lasta tulee taas viikonlopulsi meille. Miten "ihanaa" taas miettiä viikonlopun ruokakuvioita, kun toinen näistä, 8v tyttö, ei suostu syömään mitään. Asiasta on puhuttu ja jauhettu eikä se miksikään muutu, joten olen päättänyt että tämän neidin nirsoiluthan ei meidän ruokailuihin vaikuta. 12v isoveljensä syö aivan kaikkea hyvällä ruokahalulla, ja suoraan sanoen vituttaa jos 1v lapsenme alkaa ottaa tästä nirsoilijasta mallia. En ala syömään makaronia ja ketsuppia ja juomaan vain omenamehua koska tyttö ei syö muuta. Särkkii ja ronkkii kaiken ruuan, ja tulee keittiöön stalkkaamaan mitä ruokaan laitetaan. Salaatista tiputtelee "vahingossa" kaikki epämieluisat pois, eli kaiken muun paitsi yhden salaatinpalan. Tänään syödään sushia, huomenna lounaaksi poronkäristystä, illalla tacoja ja sunnuntaina lounaaksi avovado-chilipastaa. Leiväksi aikeina leipoa itse basilika-aurinkokuivattutomaatti -sämpylöitä, ja niitäkään tyttö ei syö kun pienet tomaatinpalat epäilyttää. Ei siis edes suostu maistamaan. Asia ottaa niin päähän, että ostin kaupasta mitä huvittaa, enkä tippaakaan miettinyt syökö lapsi niitä. Opettakaa ne lapsenne syömään muutakin kuin ketsuppia. Prkl.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on kauniimpi ja rakkaampi isälleen kuin ap tyttö

Vierailija
82/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole kuule opettamisesta kiinni se nirsoilu. Hyvä asenne sinulla Ap, mahtavia nuo uusperheet. Hohoi...

Tiedän monia perheitä jossa vaikkapa sisaruksista toinen syö kaikkea, toinen ei mitään (menee yleensä ohi). Ei ole kasvatuksesta tms kiinni ja johan sanoit itsekin että sisaruksista toinen syö kaikkea. Ei niitä ruokia voi väkisinkään lapsen kurkkuun tunkea, tuskin kukaan haluaa nirsoa lasta. Makuaistit nyt vain kehittyy eri tahtia, erilaisin mieltymyksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:34"]Meillä on uusperhe ja asiat täysin päinvastoin kuin ap:lla. Miehen exä lähti aikoinaan toisen miehen matkaan ja vei lapset mukanaan. Mies ennätti olemaan yksin yli 3 vuotta ennen kuin tapasimme. Nyt meillä on 1v lapsi kuten ap:lla. Mutta kun miehen lapset (10 ja 12v) tulevat meille, pyritn tekemään ruokaa, jota he haluavat syödä. Yleensä tosin ruuan laittavat mies ja lapset yhdessä, minulle jaa kaupassakäynti. Jos lapset nirsoilevat, annan mahdollisuuden syödä jotain muuta. Yllätys: huomattuaan, että minä olen ruoka-asioissa hyvin joustava, loppui nirsoilu.

Ei ainakaan näille lapsille ollut mikään ilon paikka kun isä perusti uuden perheen. He olivat jo ennättäneet tottua siihen, että isäviikonloppuina isä oli vain heitä varten. Ymmärsin, että minä olin se ylimääräinen, mutta kun annoin kaikille aikaa tottua uuteen tilanteeseen enkä ryhtynyt määräilemään, niin meillä on nyt kutakuinkin mukavia viikonloppuja. Ihan ilma chiliä ja sushia.
[/quote]
Näinpä :)

Tällä palstalla tuntuu olevan jotain sairasta asennevammaa puolison "entistä" perhettä kohtaan, kuten Ap:lla.

Vierailija
84/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kalasta tykkäävät useimmat?

Vierailija
85/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nirsous tarkoita sitä että pelkät ranskalaiset ja makaroni kelpaa. Meillä menee jotkut ruuat ja siellä on joukossa esim. raejuusto, tonnikala.

Nirso syö vain joitain ruokalaleja ja jokaisella on ne omat ruuat mitä syö.

Yhtä helvettiä vanhemmille ja ei edes voi avautu asiasta, kun kukaan ei ymmärrä. 72

Vierailija
86/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap jotain inhokki-no-no -ruokaa? Miltä tuntuisi, jos sitä ja vain sitä olisi tarjolla etkä pääsisi tilanteesta pois ja huutoa tulisi kun et syö? Pieni lapsi on avuton ja neuvoton tuollaisessa tilanteessa jos ei isäkään puolusta ja auta. Tukehdu sushiisi, ilkeän aitipuolen prototyyppi number 1!

P.S. Toivottavasti omasta lapsestasi tulee samanlainen niin saat miettiä tekojasi - osaatko käyttäytyä paremmin oman lapsesi kohdalla?

Vierailija
87/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:14"]Ihmiset rakkaat.. Sushi ei ole yhtäkuin raakaa kalaa ja tulista wasabia. Sisällä voi olla tonnikalaa ja majoneesia sekä jotain vihannesta. Niin ja siis ilman merilevää eli riisiä ympärillä. Sisälle voi laittaa kanaa, lihaa, vihanneksia ja hedelmiä eli mitä haluaa.
[/quote]

Voi rakas. Tämä ihana äitipuoli ap kyllä pitää varmasti huolen siitä ettei 8v tyttö voi sitäkään syödä.

Vierailija
88/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aistiyliherkkä lapsi, sitä vaan ei koskaan diagnosoitu. Totuin äitini tekemiin ruokiin toistolla, toistolla ja taas toistossa, mutta mikään mahti maailmassa ei saanut minua syömään uusia makuja eskarissa, koulussa tai vieraisilla. Minua siis alkoi fyysisesti oksettaa se uusi ruoka suussa, enkä saanut sitä nieltyä. Vasta yläasteella aloin itse tiedostaa, että näin ei voi jatkua, kun en voinut kouluruokaa syödä kuin pari kertaa vuodessa (esim riisipuuroa tms. mietoa ruokaa), muuten elin leivällä ja lopputulos oli kasvavalla nuorella se, että aloin pyörtyillä. Otin siis itseäni niskasta kiinni ja aloin maistella ja vähitellen myös syömään ruokaa. Lukiossa onnistui jo täysipainoisen ruoan syöminen, vaikka kouluruokaa yhä inhosinkin maun puolesta. Ja siis vasta 18-vuotiaana suostuin edes maistamaan simpukoita, valkosipulia, katkarapuja, majoneesia, hampurilaista, kastikkeita, pippuria..., ja opin rakastamaan näistä lähes kaikkea! Kaikkein vaikeinta oli uuden ruoan maistelu ja makuun tottuminen, joihinkin tottui nopeasti (sinisimpukat), mutta esim. pippuria karsastan vieläkin lähes täysin, vuosien maistelun ja tutustumisen jälkeenkin. Lapsena siis vain jätin syömättä sen mitä en vaan pystynyt, onneksi ei pakkosyötetty ja hyvin kasvoin silti. Omilla ehdoilla kun pääsin maistelun makuun niin hyvä kulinaristintynkä minustakin lopulta tuli! :) T. koko ikänsä normaalipainoinen/hoikka (vaikka makea, suolainen ja rasvainen on maistunut luontaisesti heti lapsesta asti...) 

Vierailija
89/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset rakkaat.. Sushi ei ole yhtäkuin raakaa kalaa ja tulista wasabia. Sisällä voi olla tonnikalaa ja majoneesia sekä jotain vihannesta. Niin ja siis ilman merilevää eli riisiä ympärillä. Sisälle voi laittaa kanaa, lihaa, vihanneksia ja hedelmiä eli mitä haluaa.

Vierailija
90/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, kun se vika taitaa olla siinä, että se ruokailuhetki ei ole lapselle turvallinen ja rento vaan täyttä kyttäystä ja paheksuntaa sinun puoleltasi.

Nirso lapsi saattaa vierasta tiettyjä mausteita. Lohi ja peruna ovat yleensä sellaista perusruokaa, joka uppoaa kaikille mutta nirso lapsi saattaa vierastaa käyttämiäsi mausteita tai pelätä, että olet piilottanut annokseen jotain hänen inhokkiaan, koska hän selvästi on epäluuloinen ruokiasi kohtaan. Ilmeisesti hänellä on siihen jotain syytäkin. Et suhtaudu häneen neutraalisti etkä selvästi tee ruokahetkistä hänelle turvallisia. Oliko lohen ja perunan lisäksi tarjolla muuta? Esim. meillä on kurkkua, tomaattia, vesimelonia, paprikaa ja salaatinlehtiä omissa kulhoissa, jolloin jokainen voi turvallisesti tehdä mieleisensä salaatin. Tärkeintähän ei nyt ole se, että lapsi syö kaikkea vaan se, että hän uskaltaa syödä ylipäätään jotain ja kokee aterioinnin teillä turvalliseksi.

Oliko aamupalalla mitään muuta kuin perunarieskaa? Varmistaisin, että joka aterialla on jotain, mitä lapsi periaatteessa voisi syödä enkä tekisi yhtään numeroa siitä, paljonko lapsi syö vai syökö mitään. Olisi oikeasti aika antaa sen lapsen olla syömistensä kanssa rauhassa. Asenteesi ei ole nyt kunnossa.

Vierailija
91/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miksi tomaatti ei maistu, mutta ketsuppi maistuu, johtuu allergiasta. Eli raaka tomaatti aiheuttaa kirvelyä suussa. Mutta ketsupissa tomaatti on käsiteltu ja allergista reaktiota ei tule.

Mutta kun kyse on miehen lapsista, sille voi toki syöttää raakaa tomaattia väkisin ja nauttia, kun suu tuntuu, kuin olisi tulessa. Omalleen harva tekee samaa.

Vierailija
92/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:16"]

Se, miksi tomaatti ei maistu, mutta ketsuppi maistuu, johtuu allergiasta. Eli raaka tomaatti aiheuttaa kirvelyä suussa. Mutta ketsupissa tomaatti on käsiteltu ja allergista reaktiota ei tule.

Mutta kun kyse on miehen lapsista, sille voi toki syöttää raakaa tomaattia väkisin ja nauttia, kun suu tuntuu, kuin olisi tulessa. Omalleen harva tekee samaa.

[/quote]

Vittu, se exan kakara oppii syömään raakaa tomaattia, kun tarpeeksi monta kertaa syö sen oksennettuna lautaselta. Minua ei miehen entinen vaimo pomopota kakaroiden kautta

Vierailija
93/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi raukkaa. Näinhän ei tehtäisi omalle lapselle mutku se nirso ex lapsi.

Vierailija
94/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaako tyttö, ettei sen takia halua syödä...?

Vierailija
95/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä sille kattilallinen makaroonia, vedelkööt sitä

Vierailija
96/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ihan lapsen kiusaamista tuollainen ja jäisi chilipasta minultakin syömättä.
Itse teen niin että jos lounaalla on ruokaa joka ei niin lapsille maistu niin päivällisellä sitten jotain mikä maistuu. Ja kun tiedän etukäteen että ei ne lapset kuitenkaan jotain ruokaa syö niin tarjolla on leipää lisäksi, riittää kun vähän maistaa.
Ja en nyt tarkoita mitään eineksiä, niitä meillä syödään vähän. Ihan itse tehdyt ruoat lapsille maistuvat
Pitäisi olla tytöllä mahdollisuus syödä jotain ruokaa mikä maistuu vaikka tarjolla olisi sitten muutakin AP:n mieleistä ruokaa.

Vierailija
97/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaalle perusmakuja idiootti! Jos kerta ei ole muuhun tottunut, maut erikseen. V...ttu mä haluaisin päästä tunkemaan sitä chiliä sun p....seen, senkin kiusaaja!

Vierailija
98/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n harjoittama tyyli on väkivaltaa, Mietin laitanko nettipoliisin ap:n asioita selvittämään. Julmaa on, laittakaa muutkin vinkki henkisestä väkivallasta, pyydän!

Vierailija
99/119 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:54"]

Keitä sille kattilallinen makaroonia, vedelkööt sitä

[/quote]

Lisään tähän vielä, että itse olin kuvaamasi kaltainen nirso lapsi ja olisin ollut ikionnellinen jos olisin kerrankin saanut syödä pelkkää makaronia! Nyt 20-vuotiaana sinun kertomasi menu kuulostaa oikein maukkaalta ja olisin ikionnellinen jos pääsisin noin hyvien ruokien ääreen :D

Vierailija
100/119 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:52"] Harmi, että sinulla ei ollut mitään ymmärrystä siitä, että lapset maistavat erilaiset maut paljon aikuisia vahvempina. Lisäksi on ihan tutkittu juttu, että lapset syövät mielellään selkeitä asioita eli ei sekoitettua salaattia vaan aineosat erillisinä. Tuo leivän leipominen menee minusta jo yksioikoisesti vittuilun puolelle eli siinä aikuinen äiti-ihminen ällittelee pienelle lapselle oikein tosissaan. Mutta tee ihmeessä niin kuin haluat, miehen lapsia on aina kiva kiusata ja röykyttää. Joka kerta niitä katsoessasi tajuat, että nuokin lapset on saatu yhdynnällä aikaiseksi ja miehesi on palavasti rakastanut exäänsä. Kun on tarpeeksi ilkeä lapsille, välittyy se exällekin. Onneksi et tiedä, mitä se miehen lapsi pystyy tekemään puhekyvyttömälle 1v:llesi. [/quote] Johtuuko makuaistista myös se ettei suostu edes maistamaan? Taidat itse olla vässykkä joka tekee aina lapsen mieliksi ettei tuu paha mieli

[/quote]

Sinun kanssasi olisi ihan koko ajan paha mieli, mistä tulee tuo arvovaltasi pönkityksen tarve ja vielä ruokaan liittyen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi