olenko hyvä vai huono vaimo??
Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen..
Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)
Kommentit (201)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:03"]
Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen.. Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)
[/quote]
What? avasit kaljan umpikännissä olevalle miehellesi? Ja tupakanpolton loputtava heti, hyi olkoon! Voi vauvaparkaa minkälaiset vanhemmat saakaan.
[/quote]
Eikö muiden vauvaperheiden isät polta tupakkaa tai juo kaljaa? Vauva ei oo vielä edes syntynyt ja nyt jo tuomitaan :D en mä polta enkä juo, en ennen raskautta enkä sen jälkeen.. Kovasti näen äitejä vauvan kanssa tupakki suussa. Lykätään vaunuja ja savu nousee.. Ja mä olen huono kun nyt autoin miestä rauhoittumaan ja nukahtamaan? :) hassu ajattelutapa
Ap
Mä en elä sun elämää, mutta olen valitettavasti elänyt koko lapsuuteni- ja nuoruuteni alkoholistin kanssa. Että joo, tiedän varsin hyvin asiasta. Toi päihderiippuvuus ja sen tukeminen on tietenkin peruste huostaanotolle eli syy. Miksi ajattelet, että ei olisi? Eipä kuule olisi meidänkään perheessä viattomia kuollut alkoholistivanhemman vuoksi (lue lause uudelleen alusta) jos joku olisi tehnyt asiasta ilmoituksen sosiaalihuoltoon eikä äiti olisi vain peitellyt koko juttua. Mieti sitä. Eli joo, on se kuule huostaanotolle ihan hyvä peruste.
Mitä sun puoliso on tehnyt parantuakseen alkoholismista? Oliko tuo sun kohtelu sun mielestä nyt siis hyvää vai huonoa, kun sanot, että et enää hyväksy huonoa kohtelua, mutta samalla kysyt oletko hyvä vai huono vaimo?
108
Mitä väliä oletko hyvä vai huono vaimo? Sillä on väliä, että kuullostat olevan huono äiti.
Joo, pitäisi sun käydä kokeilemassa normaalia parisuhdetta ja joo, ei ole väliä oottaako sun mies (toivottavasti ei). Asiahan olisi minulle yhdentekevä jos et olisi itsekin jotenkin, anteeksi vaan vajaa, kun näet ihan normaalina asiana kasvattaa lasta alkoholismin varjossa.
Alkoholismi ei sairautenakaan ole yhtään samanlainen! Ja lääkäritkin jopa jo myöntävät että ei ole yhtä oikeaa tapaa parantaa alkoholismia.. Joillekkin se on nollatoleranssi, joillekin toimii paremmin että voi sillointällöin juoda tms.. Ei kaikki ole niin pahoja tapauksia, onhan syöpiäkin erilaatuisia jne. Mutta tosiaan ei oo mun asia miestä parantaa, mutta ei mun sen, miehen henkilökohtaisen sairauden, takiakaan tarvitse häntä jättää.. Moniko täällä jättää puolisonsa jos hän saa sydänkohtauksen? Sairastuu masennukseen? Menettää työkykynsä onnettomuudessa? Amputoidaan raaja?? Halvaantuu?
Minä en jätä miestäni sairauden vuoksi nii kauan kun itse pärjään asian kanssa itseäni äärimmilleen rasittamatta. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:09"]Joo, pitäisi sun käydä kokeilemassa normaalia parisuhdetta ja joo, ei ole väliä oottaako sun mies (toivottavasti ei). Asiahan olisi minulle yhdentekevä jos et olisi itsekin jotenkin, anteeksi vaan vajaa, kun näet ihan normaalina asiana kasvattaa lasta alkoholismin varjossa.
[/quote]
Höpöhöpö, mene muualle pahanilman lintu :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:04"]Mä en elä sun elämää, mutta olen valitettavasti elänyt koko lapsuuteni- ja nuoruuteni alkoholistin kanssa. Että joo, tiedän varsin hyvin asiasta. Toi päihderiippuvuus ja sen tukeminen on tietenkin peruste huostaanotolle eli syy. Miksi ajattelet, että ei olisi? Eipä kuule olisi meidänkään perheessä viattomia kuollut alkoholistivanhemman vuoksi (lue lause uudelleen alusta) jos joku olisi tehnyt asiasta ilmoituksen sosiaalihuoltoon eikä äiti olisi vain peitellyt koko juttua. Mieti sitä. Eli joo, on se kuule huostaanotolle ihan hyvä peruste.
Mitä sun puoliso on tehnyt parantuakseen alkoholismista? Oliko tuo sun kohtelu sun mielestä nyt siis hyvää vai huonoa, kun sanot, että et enää hyväksy huonoa kohtelua, mutta samalla kysyt oletko hyvä vai huono vaimo?
108
[/quote]
Höpöjuttua että minulta viedään lapsi pois koska mies juo?? :D aivan uskomatonta mitä täältä saa lukea.. Selvästi vertaat minua vain itseesi ja omaan tilanteeseesi johon olet niin traumatisoitunut ettet näe että muilla voi olla paremmin..
Ap
Mikään raajan amputoiminen ei ole yhtään verrattavissa siihen kuinka alkoholismi sairastuttaa läheiset, esim. lapset. Alkoholismista seuraa käytöksen muutosta, epäluotettavuutta, sekavuutta, epämääräisiä lupauksia ja jopa väkivaltaa. Raajan amputoiminen on ihan eri kaliiberia.
Oletko noin yksinkertainen oikeasti? Hei haloo. Sanokaa joku että tämä on provo!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:54"]Kaikki alkoholistit eivät ole samanlaisia, mutta alkoholismi sairautena on juuri yhdenlainen.
Tuo mitä teet ei tietenkään ole mitään alkoholistin tukemista, vaan alkoholismin tukemista! Voiko olla totta, että olet tehnyt tietoisesti lapsen alkoholistin kanssa? Miten voi olla? Etkö ymmärrä miten alkoholismi perheessä vaikuttaa lapsesi psyykkiseen kehitykseen?
Nuo sun ajatukset ja toimet on sellaisia, että kuullostaa siltä, että teidän tuleva lapsi tullaan joskus vielä huostaanottamaan. Etkö osaa katsoa totuutta silmiin vai etkö ymmärrä vai mistä tässä on kyse, totaalisesta itsekyydestäkö? Et tiedä alkoholismista mitään ilmeisesti. Otas selvää ja mietis sen jälkeen, että sitäkö haluat elämältä ja siihenkö haluat tuoda elämää? Alkoholismi ei ole kuule mikään sellainen juttu joka noin vain paranee. Minun perheessäni se on aiheuttanut kuule kaksi kuolemaa ja ei, se perheen alkoholisti on edelleen elossa.
108 [/quote] Miten niin en tiedä mitään? Elän tätä elämää, et sinä :) olen elänyt entiseni kanssa pahempaa elämää.. Lapsia ei viedä huostaan ilman mitään syytä. Ja jos syytä tulisi (miehen käytös tms) toki sitten lähtisin, kuten tein eksäni kohdalla. En hyväksy enään yhtään huonoa kohtelua.. Ap
[/quote]
Pakko alan ihmisenä tähän väliin kommentoida että alkoholisimi on syy huostaanotolle, se vaarantaa lapsen fyysisen ja psyykkisen turvallisuuden. On väärä harhaluulo että alkoholismi ei haittaa jos toinen ei juo. Samassa taloudessa se haittaa aina.
129 jep koska sinullahan on asiat hyvin! Haluat selkeästi kuulla olevasi hyvä vaimo (miten voit edes itse kuvitella, että se on vaihtoehto).
Miten joku voi olla noin itsekäs, että ajattelee pelkästään nyt itseään, vaikka pitäisi ajatella sitä itseään tärkeämpää, lastaan.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:54"]Kaikki alkoholistit eivät ole samanlaisia, mutta alkoholismi sairautena on juuri yhdenlainen.
Tuo mitä teet ei tietenkään ole mitään alkoholistin tukemista, vaan alkoholismin tukemista! Voiko olla totta, että olet tehnyt tietoisesti lapsen alkoholistin kanssa? Miten voi olla? Etkö ymmärrä miten alkoholismi perheessä vaikuttaa lapsesi psyykkiseen kehitykseen?
Nuo sun ajatukset ja toimet on sellaisia, että kuullostaa siltä, että teidän tuleva lapsi tullaan joskus vielä huostaanottamaan. Etkö osaa katsoa totuutta silmiin vai etkö ymmärrä vai mistä tässä on kyse, totaalisesta itsekyydestäkö? Et tiedä alkoholismista mitään ilmeisesti. Otas selvää ja mietis sen jälkeen, että sitäkö haluat elämältä ja siihenkö haluat tuoda elämää? Alkoholismi ei ole kuule mikään sellainen juttu joka noin vain paranee. Minun perheessäni se on aiheuttanut kuule kaksi kuolemaa ja ei, se perheen alkoholisti on edelleen elossa.
108 [/quote] Miten niin en tiedä mitään? Elän tätä elämää, et sinä :) olen elänyt entiseni kanssa pahempaa elämää.. Lapsia ei viedä huostaan ilman mitään syytä. Ja jos syytä tulisi (miehen käytös tms) toki sitten lähtisin, kuten tein eksäni kohdalla. En hyväksy enään yhtään huonoa kohtelua.. Ap
[/quote]
Pakko alan ihmisenä tähän väliin kommentoida että alkoholisimi on syy huostaanotolle, se vaarantaa lapsen fyysisen ja psyykkisen turvallisuuden. On väärä harhaluulo että alkoholismi ei haittaa jos toinen ei juo. Samassa taloudessa se haittaa aina.
[/quote]
Alan ammattilaisena eli? Sosiaalityöntekijänä? Painostetaanko mua nyt eroamaan miehestä vain ettei lasta oteta minulta pois?? Höpöhöpö :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:16"]129 jep koska sinullahan on asiat hyvin! Haluat selkeästi kuulla olevasi hyvä vaimo (miten voit edes itse kuvitella, että se on vaihtoehto).
Miten joku voi olla noin itsekäs, että ajattelee pelkästään nyt itseään, vaikka pitäisi ajatella sitä itseään tärkeämpää, lastaan.
[/quote]
Varsinkaan kun alkoholisti ei ajattele. Viina tulee aina ensin ja kun vaimo ei juo, ei alkkiksen edes tarvitse laittaa lasta etusijalle. Kyllä vaimo hoitaa!
Vastaa: mitä miehesi on tehnyt parantuakseen alkoholismista?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:16"]129 jep koska sinullahan on asiat hyvin! Haluat selkeästi kuulla olevasi hyvä vaimo (miten voit edes itse kuvitella, että se on vaihtoehto).
[/quote]
Miten mä ajattelen pelkästään itseäni? Miten on lapsen etu että olisin väsynyt, onneton yyhoo?
Ap
Toinen siinä perheessä tapahtunut alkoholismivanhemmasta seurannut kuolema oli lapsensa itsemurha. Mietipäs sitä ja ala sen jälkeen vähintään vähentämään noita sekopäisiä hymiöitäsi tässä vakavassa ketjussasi.
Ajattelet pelkästään itseäsi, kun kerrot, että sinun kannattaa olla miehesi kanssa, koska olet hänen tuellaan parantunut masennuksesta, vaikka miehesi sairaus tulee johtamaan vähintään lapsesi psyykkiseen terveyteen (ehkä myös fyysiseen). Jos tuo ei ole pelkkää itsekkyyttä, niin mikä on?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:58"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:54"]Kaikki alkoholistit eivät ole samanlaisia, mutta alkoholismi sairautena on juuri yhdenlainen.
108 [/quote] Miten niin en tiedä mitään? Elän tätä elämää, et sinä :) olen elänyt entiseni kanssa pahempaa elämää.. Lapsia ei viedä huostaan ilman mitään syytä. Ja jos syytä tulisi (miehen käytös tms) toki sitten lähtisin, kuten tein eksäni kohdalla. En hyväksy enään yhtään huonoa kohtelua.. Ap [/quote] Pakko alan ihmisenä tähän väliin kommentoida että alkoholisimi on syy huostaanotolle, se vaarantaa lapsen fyysisen ja psyykkisen turvallisuuden. On väärä harhaluulo että alkoholismi ei haittaa jos toinen ei juo. Samassa taloudessa se haittaa aina. [/quote] Alan ammattilaisena eli? Sosiaalityöntekijänä? Painostetaanko mua nyt eroamaan miehestä vain ettei lasta oteta minulta pois?? Höpöhöpö :) Ap
[/quote]
Ei tietenkään painosteta, se ei kuulu meidän toimenkuvaan. Sen sijaan teidän tulisi yhdessä nähdä miehesi sairaus ongelmana ja uhkana lapsen turvalliselle kasvulle ja kehitykselle ja miehesi tulisi ehdottomasti hakea sairauteensa apua sekä sitoutua saamaansa hoitoon. Kukaan ei vaadi ketään eroamaan, mutta halusin vain tuoda tämän asian sinulle tietoon että miehen alkoholismi voi todella olla huostaanoton syy vaikket sinä joisikaan. Toivon että saatte asianne kuntoon, ja mikäli mies ei aio hoitoon hakea, punnitset tarkkaan vaihtoehdot jotta ei myöhemmin kaduta.
Kaikkea hyvää teille, ja erityisesti tilanteeseen syyttömälle lapsukaiselle.
Argh...niin lapsen psyykkisen terveyden heikkenemiseen. 139
Kaikki ne saakin lapsia...