Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko hyvä vai huono vaimo??

Vierailija
17.07.2015 |

Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen..

Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:26"]Joo, saat vuoden vaimo -palkinnon. Suosittelen kyllä hankkimaan sen ajokortin, koska ihan pientä lasta on hankala kuskata polkupyörällä. [/quote] En tarvitse ajokorttia, tulee halvemmaksi ajella vaikka sillä taksilla kuin ajaa kortti, ostaa auto ja maksaa kaikki auton kulut renkaista ja muista kuluvista osista bensaan, veroihin ja vakuutuksiin.. Miehellä on sit auto ja kortti kyllä, on päivisin yleensä selvinpäin että voi kuskata :) Ap [/quote] Hyvää vauva-arkea teille vaan kun toinen on päivisin yleensä selvinpäin :D Eiköhän sen kuuluis olla aina selvinpäin. [/quote] Entä jos synnytys ei tapahdu päivällä? [/quote] Niin? Ei mies aio juoda lasketun ajan lähellä, ja vaikka joisikin niin meiltä on matkaa synnytyssairaalaan 3km.. Taksikin on keksitty :) Ap

[/quote]

Senhän menee helposti vaikka sillä pyörällä.
[/quote]

Mutta jos pitää ensin pelastaa mies puistosta?

Vierailija
102/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tyytyy epätasapainoiseen parisuhteeseen ettei heidän tarvitse olla yksin. Puuttuu usko ja itseluottamus omaan pärjäämiseen. Samoin puuttuu uskallus katsoa omaa elämäntilannetta kokonaisuutena, lintuperspektiivistä. Surullista on se, että hukataan tilaisuus parempaan elämään ja parisuhteeseen yksinäisyyden pelosta.

Elämä on ainutlaatuinen, minä käyttäisin hetket hyvin. Alkoholismi ei ole parisuhteen vastoinkäyminen eikä ongelma. Se on miehesi henkilökohtainen sairaus, joka ei ole sinut ratkaistavissa eikä tuettavissa. Sinulla on vastuu vauvasta, miehelläsi vastuu alkoholismistaan. Annatko vauvan humalaisen miehen syliin ja pideltäväksi? Miehesi on humalassa joka ilta, se on pitkä aika. Miehesi elinikäodotus ei ole pitkä tuolla elintavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:38"] Itse toimisin kyllä samalla tavalla, onneksi tosin noin ei ole vielä käynyt. Jättäisikö joku teistä tosiaan miehensä nukkumaan johonkin puistoon? Joskus hän on kyllä nukahtanut bussiin, mutta aina lopulta kotiin päässyt viereeni nukkumaan. Aamulla olen sitten keittänyt kahvit ja tehnyt aamupalaa. Mielestäni välillä saa lähteä tuulettumaan, niin itsekin käyn, välillä yhdessä ja välillä erikseen. Ja käydään kyllä useammin kuin kaksi kertaa vuodessa. En sitten tiedä, miten ajattelisin jos olisi vauva tulossa. [/quote] Mä jättäisin. Lapset menee kännäävän aikuisen miehen edelle. Ei mies kyllä koskaan ole puistoon jäänyt, aina kotiin tai satunnaisesti kaverille ja soittanut vielä yöllä (vaikka on kyllä mut herättänyt soitollaan) jos on jatkoille mennyt. En kyllä lähtis keskellä yötä pyörällä tai millään muullakaan hakemaan miestä. [/quote] Onko sun mielestä tosiaan lapsen etu että mä jättäisin mieheni? Jos nyt lähden, mies todennäköisesti romahtaa ja kaikki edistys ottaa takapakkia ja juo yksin tollaset överit päivittäin, toilailee jne.. Lapsi saa sitten rapajuoppoisän. Ja minä olisin totaalisen yksin yyhoona, mulla on masennustaustaa ja varmasti se puhkeaisi taas.. Rahallinen toimeentulo olisi olematonta ja masentunut ei ole kovin hyväksi lapselle.. ? Jouduttais muuttamaankin nykyisestä isosta ok talosta johonkin kaksioon, ties millaiselle alueelle edelleen ilman sitä ajokorttia tai liikkumisen mahdollisuutta.. Lapsella ei ois enään mahdollisuutta kunnon isään, niinkuin nyt, vielä on mahdollisuus!!! Ap [/quote] Tarkoitin että jättäisin sinne puistoon nukkumaan. Ja tosta vuodatuksesta... sä et ole vastuussa aikuisen ihmisen tekemisistä. Jos sattuisit jättämään miehen, sinä et voi ottaa vastuullesi ja omatunnollesi miehen päätöksiä. Jos mies ryyppää, se ei ole sinun asiasi etkä voi auttaa raitistumaan tai mitään muutakaan. Paitsi nyt vaan mahdollistat ryyppäämisen ja otat omalle kontollesi asioita jotka eivät ole sinun velvollisuutesi eikä vastuusi. Mutta mitäs mä sua neuvon, teet niinkuin parhaaksi näet itsesi ja tulevan lapsesi kannalta. [/quote] Mikä on niin vaikee ymmärtää etten mä halua erota mun miehestä vaan alkoholismin takia? Oon siis huono vaimo koska rakastan miestäni enkä heti eroa kun pieni ongelma tulee?? Alkoholismista voi parantua, sitten olen menettänyt ihanan miehen ihan turhaan koska kuten sanottu mitään muita ongelmia ei tällöhetkellä ainakaan ole? Ap

[/quote]

Vaan alkoholismin takia? Alkoholismista voi parantua?

Ei voi. Alkoholisti on aina alkoholisti vaikka ei joisi loppuelämässään viinan tippaa. Mikä tahansa saa retkahtamaan, vauvan itku, muijan valitus, työpaineet, tylsyys, rahaa on liikaa/liian vähän, aurinko paistaa/ei paista.

Sun mielestä on parempi että lapsi näkee pienestä pitäen kuinka isi vähän rentoutuu joka ilta kaljalla ja viikonloppuna kirkkailla. Alkoholisti ei koskaan laita lastaan etusijalle. Ja lupaa ja lupaa ja lupaa ja mikään ei koskaan muutu. Mutta nämä kaikki asiat sä jo tiesitkin ja sun miehesi on se poikkeustapaus joka vahvistaa säännön.

Vierailija
104/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:03"]

Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen.. Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)

[/quote]

Soittele jos satut olemaan vapaana

Vierailija
105/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta oletko miehelle äiti vai vaimo?

Vierailija
106/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:06"]

Niin, alkoholisti siis tuo mieheni on, tissuttelee jokapäivä.. En vaan haluaisi häntä hylätä kun auttaa minuakin masennuksessani ja rakastamalla minua myötä ja vastamäessä.. Siksi siis passaan.. Eikä nyt tasaisin väliajoin onneksi käy näin mutta välillä kyllä, jos juo liikaa omaan normaaliin verrattuna.. Ap

[/quote]

Nyt silläkin uhalla että kuulostan kusipäältä: MIKSI teidän pitää tuohon tilanteeseen tehdä lapsi?

Vierailija
107/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin...kuullostaa todella ahdistavalta. Toivottavasti noin ei tapahdu usein.

Taidat olla aika nuori. En nimittäin itse olisi alkanut tekemään lasta miehen kanssa jota saan hakea raskaana ollessani pyörällä kotiin, joka ei sinne osaa itse känniltään tulla (ei ole kontrollia sen vertaa) ja jolle avaan kaljan (mitä vittua oikeesti?), kun taksilla tullaan kotiin. En ole mikään absolutisti itsekään, mutta joo, jotain rajaa nyt kuitenkin...

Vierailija
108/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]

En oo aiemmin kirjoittanut palstalle, lukenut vaan.. Mies ei oo aggressiivinen, luojan kiitos! Kirjoitan ihan vain omasta elämästämme, meillä ei oo lapsia ennestään tämä tuleva on esikoinen :)

Ap
[/quote]

Sinä kirjoitat hyvin. Olet älykäs. Miksi noin sinisilmäinen. Sinusta on ainesta vaikka mihin.
[/quote]

Arvostan myös sitä, ettet provosoidu, vaikka saat arvostelua tilanteestasi. Et käytä alatyylin ilmaisuja tms. Hienoa. Olet kärsivällinen
[/quote]

Tietysti täytyy olla kärsivällinen, ja joo kyllähän se on tiedossa kun tällaiselle palstalle kirjoittaa että arvostelua saa :) minusta on kuitenkin mukava ihan omien ajatusten kannalta keskustella näistä jutuista täysin ulkopuolisten kanssa, avartaa ja opettaa mahdollisesti ymmärtämään omaa tilannetta paremmin :) siten olen masennuksestanikin selvinnyt, keskustelemalla (ei terapeuttien vaan tavan tallaajien kanssa).. Lääkettäkään ei tarvinut käyttää, miehen tuella selvisin vuosien masennuskierteestä

Ap
[/quote]

Hyvä! Moni on niin haavoilla, että hermostuu jopa alapeukuista. Silloin kannattaisi pysyä täältä pois. Av voi olla tosi kurja paikka.
.
Sinun kannattaisi hakea apua masennukseen. Tarvitsisit keskusteluapua. Tai sinä voisit mennä A-klinikalle. Saat tukea puolison alkoholismiin

Vierailija
109/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

108 jatkaa, ai noin tapahtuukin usein (sanot, että tissuttelee joka päivä ja on alkoholisti). No sitten vastaus onkin jo ihan selvä: joo olet huono vaimo ja valitettavasti kohta todella huono äiti.

Alkoholismi on sen sortin sairaus, että läheiset voi pitää yllä sitä juomista omista syistään (esim. masennus, läheisriippuvuus jne.). Se, että aina pelastaa, auttaa, ymmärtää jne. ei paranna alkoholismia, vaan itseasiassa se pahentaa sitä mahdollistamalla kaiken. Tiedän tämän seikan tasan tarkkaan alkoholistin läheisenä ja valitettavasti alkoholistin lapsena.

Vierailija
110/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tuella selvisit vuosien masennuskierteestä...nyt vittu järki käteen! Kai ymmärrät, että alkoholistin puolisona ja kohta pienen lapsen äitinä se alkoholismi tulee aiheuttamaan vielä uudestaan sinulle masennuksen. Mitäs sitten? Lapsi huostaan?

Nyt kuule tämä "tavan tallaajien" mesta ei ole se ollenkaan oikea paikka selvittää asia. Suosittelen Al-anoa tai ammattiauttajaa. Sinun ajatuksesi tarvitsevat ravistelua ja äkkiä!

108

Vierailija
111/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni, alkoholisti, sanoi kun lähdin, "miks just nyt kun mä aloin luottaan! Mä luulin, et mä saan aina anteeksi!" Hieno homma kun nainen on kiltti..

Vierailija
112/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 tyypillistä alkoholistin itsekkyyttä "kun minä alan luottamaan". Hitto, aina sama virsi...mitähän se läheinen saa kestää, pettymyksiä ja luottamuspulaa (ja silti pitää aina vaan yrittää luottaa!).

Alkoholistit on hiton itsekkäitä. Voin sanoa, että alkoholismi on helvettiä alkoholistille, mutta se mitä on olla alkoholismin lapsi on tuo helvetti potenssiin 100. Ja mieti tätä ap.

108

Vierailija
113/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa monta viestiä tässä ruuanlaiton aikana.. (ja joo itselle tein ruokaa, miehellä on vielä pitsaa mutta saa sekin samasta syödä :D ) Siis onko todella täällä näin ahdasmielisiä ettei voi ymmärtää että kiltti mieskin voi joutua ongelmiin? Alkoholi on täysin laillinen päihde, yhteiskunta mahdollistaa alkoholismin ja nyt mun pitäisi erota miehestäni sen, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi?? Ei kaikki alkoholistit ole samanlaisia.. Uskon että miehestäkin voisi tulla sellainen paha alkoholisti jos minä hylkäisin hänet kun tarvitsee apua ja tukea.. Mutta miksi ihmeessä en tukisi miestäni koska siitä ei ole minulle mitään haittaa? En nyt yhtään ihmettele, miksi sanotaan että ihmiset eroaa liian helposti.. Meillä ei ole rahahuolia, ei väkivaltaa (fyysistä eikä henkistä), lapsi tulossa ihan luojan suomana, sitä ei noin vain 'tehty' tai vahingossa 'saatu vaan saatiin pitkän yrityksen jälkeen.. Miksihän epäilijöitä niin paljon on.. Miksi ihmeessä mä tänne tulisin valehtelemaan?? Kun kerran nimettömänä kirjoittaa niin ei oo mitään syytä jättää kertomatta koko totuutta.. Ja ehkä mä tiedän että omalla kohdallani ammattiapu ei ollut se ratkaisu :) enkä todellakaan painosta miestäni ammattiapuun, tuen Tottakai jos haluaa ammattiauttajalta apua.. Mielestäni kaikki elämän ongelmat on parisuhteen kuoppia ja koetinkiviä, niissä punnitaan se toisen tuki..

Ja mä kyllä olen elänyt huonossakin suhteessa ennen tätä, mies oli alkoholisti peliriippuvainen ja petti ja huijasi minulta rahaa.. Oli aggressiivinen ja pakkomielteinen myös eron jälkeen mua kohtaan.. Nyt tunnistan kyllä jos tämä olisi vastaavaan menossa, luottakaa nyt mun arvostelukykyyn hyvät ihmiset :)

Ap

Vierailija
114/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:47"]Tulipa monta viestiä tässä ruuanlaiton aikana.. (ja joo itselle tein ruokaa, miehellä on vielä pitsaa mutta saa sekin samasta syödä :D ) Siis onko todella täällä näin ahdasmielisiä ettei voi ymmärtää että kiltti mieskin voi joutua ongelmiin? Alkoholi on täysin laillinen päihde, yhteiskunta mahdollistaa alkoholismin ja nyt mun pitäisi erota miehestäni sen, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi?? Ei kaikki alkoholistit ole samanlaisia.. Uskon että miehestäkin voisi tulla sellainen paha alkoholisti jos minä hylkäisin hänet kun tarvitsee apua ja tukea.. Mutta miksi ihmeessä en tukisi miestäni koska siitä ei ole minulle mitään haittaa? En nyt yhtään ihmettele, miksi sanotaan että ihmiset eroaa liian helposti.. Meillä ei ole rahahuolia, ei väkivaltaa (fyysistä eikä henkistä), lapsi tulossa ihan luojan suomana, sitä ei noin vain 'tehty' tai vahingossa 'saatu vaan saatiin pitkän yrityksen jälkeen.. Miksihän epäilijöitä niin paljon on.. Miksi ihmeessä mä tänne tulisin valehtelemaan?? Kun kerran nimettömänä kirjoittaa niin ei oo mitään syytä jättää kertomatta koko totuutta.. Ja ehkä mä tiedän että omalla kohdallani ammattiapu ei ollut se ratkaisu :) enkä todellakaan painosta miestäni ammattiapuun, tuen Tottakai jos haluaa ammattiauttajalta apua.. Mielestäni kaikki elämän ongelmat on parisuhteen kuoppia ja koetinkiviä, niissä punnitaan se toisen tuki..

Ja mä kyllä olen elänyt huonossakin suhteessa ennen tätä, mies oli alkoholisti peliriippuvainen ja petti ja huijasi minulta rahaa.. Oli aggressiivinen ja pakkomielteinen myös eron jälkeen mua kohtaan.. Nyt tunnistan kyllä jos tämä olisi vastaavaan menossa, luottakaa nyt mun arvostelukykyyn hyvät ihmiset :)

Ap
[/quote]

Ei siihen voi luottaa. Sinulla ei ole kokemusta normaalista parisuhteesta.

Vierailija
115/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoholistit eivät ole samanlaisia, mutta alkoholismi sairautena on juuri yhdenlainen.

Tuo mitä teet ei tietenkään ole mitään alkoholistin tukemista, vaan alkoholismin tukemista! Voiko olla totta, että olet tehnyt tietoisesti lapsen alkoholistin kanssa? Miten voi olla? Etkö ymmärrä miten alkoholismi perheessä vaikuttaa lapsesi psyykkiseen kehitykseen?

Nuo sun ajatukset ja toimet on sellaisia, että kuullostaa siltä, että teidän tuleva lapsi tullaan joskus vielä huostaanottamaan. Etkö osaa katsoa totuutta silmiin vai etkö ymmärrä vai mistä tässä on kyse, totaalisesta itsekyydestäkö?

Et tiedä alkoholismista mitään ilmeisesti. Otas selvää ja mietis sen jälkeen, että sitäkö haluat elämältä ja siihenkö haluat tuoda elämää? Alkoholismi ei ole kuule mikään sellainen juttu joka noin vain paranee. Minun perheessäni se on aiheuttanut kuule kaksi kuolemaa ja ei, se perheen alkoholisti on edelleen elossa.

108

Vierailija
116/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:47"]Tulipa monta viestiä tässä ruuanlaiton aikana.. (ja joo itselle tein ruokaa, miehellä on vielä pitsaa mutta saa sekin samasta syödä :D ) Siis onko todella täällä näin ahdasmielisiä ettei voi ymmärtää että kiltti mieskin voi joutua ongelmiin? Alkoholi on täysin laillinen päihde, yhteiskunta mahdollistaa alkoholismin ja nyt mun pitäisi erota miehestäni sen, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi?? Ei kaikki alkoholistit ole samanlaisia.. Uskon että miehestäkin voisi tulla sellainen paha alkoholisti jos minä hylkäisin hänet kun tarvitsee apua ja tukea.. Mutta miksi ihmeessä en tukisi miestäni koska siitä ei ole minulle mitään haittaa? En nyt yhtään ihmettele, miksi sanotaan että ihmiset eroaa liian helposti.. Meillä ei ole rahahuolia, ei väkivaltaa (fyysistä eikä henkistä), lapsi tulossa ihan luojan suomana, sitä ei noin vain 'tehty' tai vahingossa 'saatu vaan saatiin pitkän yrityksen jälkeen.. Miksihän epäilijöitä niin paljon on.. Miksi ihmeessä mä tänne tulisin valehtelemaan?? Kun kerran nimettömänä kirjoittaa niin ei oo mitään syytä jättää kertomatta koko totuutta.. Ja ehkä mä tiedän että omalla kohdallani ammattiapu ei ollut se ratkaisu :) enkä todellakaan painosta miestäni ammattiapuun, tuen Tottakai jos haluaa ammattiauttajalta apua.. Mielestäni kaikki elämän ongelmat on parisuhteen kuoppia ja koetinkiviä, niissä punnitaan se toisen tuki..

Ap
[/quote]

Ei siihen voi luottaa. Sinulla ei ole kokemusta normaalista parisuhteesta.
[/quote]

Ai pitääkö mun nyt kokeilla sellaista ensin, mahtaisikohan mun mies odotella että ensin käyn kokeilemassa :) mä en välitänsellaisesta normaalista mitä valtaosa..

Ap

Vierailija
117/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kännistä miestä passais. Mutta en varmaan olekaan sitten hyvä vaimo :)

Vierailija
118/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:54"]Kaikki alkoholistit eivät ole samanlaisia, mutta alkoholismi sairautena on juuri yhdenlainen.

Tuo mitä teet ei tietenkään ole mitään alkoholistin tukemista, vaan alkoholismin tukemista! Voiko olla totta, että olet tehnyt tietoisesti lapsen alkoholistin kanssa? Miten voi olla? Etkö ymmärrä miten alkoholismi perheessä vaikuttaa lapsesi psyykkiseen kehitykseen?

Nuo sun ajatukset ja toimet on sellaisia, että kuullostaa siltä, että teidän tuleva lapsi tullaan joskus vielä huostaanottamaan. Etkö osaa katsoa totuutta silmiin vai etkö ymmärrä vai mistä tässä on kyse, totaalisesta itsekyydestäkö?

Et tiedä alkoholismista mitään ilmeisesti. Otas selvää ja mietis sen jälkeen, että sitäkö haluat elämältä ja siihenkö haluat tuoda elämää? Alkoholismi ei ole kuule mikään sellainen juttu joka noin vain paranee. Minun perheessäni se on aiheuttanut kuule kaksi kuolemaa ja ei, se perheen alkoholisti on edelleen elossa.

108
[/quote]

Miten niin en tiedä mitään? Elän tätä elämää, et sinä :) olen elänyt entiseni kanssa pahempaa elämää.. Lapsia ei viedä huostaan ilman mitään syytä. Ja jos syytä tulisi (miehen käytös tms) toki sitten lähtisin, kuten tein eksäni kohdalla. En hyväksy enään yhtään huonoa kohtelua..

Ap

Vierailija
119/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:03"]

Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen.. Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)

[/quote]

What? avasit kaljan umpikännissä olevalle miehellesi? Ja tupakanpolton loputtava heti, hyi olkoon! Voi vauvaparkaa minkälaiset vanhemmat saakaan.

Vierailija
120/201 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:58"]Itse en kännistä miestä passais. Mutta en varmaan olekaan sitten hyvä vaimo :)
[/quote]

Tottakai olet hyvä vaimo varmasti omalla tavallasi :) ei kaikki voi olla samanlaisia, riittä kunhan on hyvä sille omalleen.. Mun miehen mielestä voisit olla huono vaimo, mutta samoin minä luultavasti olisin sun miehen mielestä.. :) lähinnä tahdoinkin täällä vaan keskustelua omasta tilanteesta en tuomita muita jotka ei tee just niinkö minä :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi