olenko hyvä vai huono vaimo??
Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen..
Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)
Kommentit (201)
Mie en itse käyttäny edes alkoholia tasapuolisuuden vuoksi, kun ei puolisokaan raskauden vuoksi voinut käyttää. Mitenhän pitkään sie totoa miestäs jaksat paapoa jatkossa? Entä sit kun lapsi syntyy?
Kaikkea ne ihmiset todella luuleekin...että kasvuympäristö jossa toinen on alkoholisti ja toinen vähättelee tilannetta ei olisi syy huostaanotolle. Tsemppiä vaan. Toivottavasti tilanne tajutaan sosiaalipuolella mahdollisimman pian ja jatkat sen miehesi palvomista ilman viatonta lasta.
Mie en itse käyttäny edes alkoholia tasapuolisuuden vuoksi, kun ei puolisokaan raskauden vuoksi voinut käyttää. Mitenhän pitkään sie totoa miestäs jaksat paapoa jatkossa? Entä sit kun lapsi syntyy?
Siinä on se systeemi miten asia normaalissa parisuhteessa toimii. Aijoo, mutta ap ei ollut kiinnostunut normaalista parisuhteesta!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:16"]129 jep koska sinullahan on asiat hyvin! Haluat selkeästi kuulla olevasi hyvä vaimo (miten voit edes itse kuvitella, että se on vaihtoehto). Miten joku voi olla noin itsekäs, että ajattelee pelkästään nyt itseään, vaikka pitäisi ajatella sitä itseään tärkeämpää, lastaan. [/quote] Miten mä ajattelen pelkästään itseäni? Miten on lapsen etu että olisin väsynyt, onneton yyhoo? Ap
[/quote]
Se,että sulla ei ole enää alkoholisoitunutta miestä riesana.
Alkoholismi vaurioittaa lasta. Kysyit voiko pelkkä juominen vaurioittaa. Kyllä. Juoppo on kuin virtahepo olohuoneessa. Kukaan ei ole huomaavinaan. Hyssyttelee ja kulkee varpaillaan. Juoppoa hyysätään. Lapset varoo olemasta lapsia. Ja sairastuu. Puolison elämä pyörii alkoholistin ympärillä
Taisit tietää nämä asiat. Siksi teit aloituksen, että kuulisit muidenkin ajattelevan niin. Olet mahdottomassa tilanteessa
Ei hyvä luoja, masentunut ja pahasti läheisriippuvainen odottava vaimo joka paapoo alkoholisti miestään.. :D Joo, provohan tämä mutta puuttuu vain ; " mies lyö minua aina välillä, muuten on hyvä minulle ja tämä on aitoa rakkautta. En aio jättää häntä kuitenkaan yksin tämän ongelmansa kanssa koska rakastamme toisiamme ja hän kyllä pystyy lopettaan kun lapsi syntyy" tuli vaan mieleen...
Raskaana oleville pitäisi tehdä helvetti soikoon joku empatiatesti. Jos saisi ala-arvoiset pisteet, kuten tämä aloittaja, niin lapsi sellaiselle joka sen hyvinvoinnista oikeasti välittää.
Sä tarvit kyllä oikeaa apua ongelmaasi ap... Et voi ripustautua (jopa lapsesi kustannuksella...) alkoholistiin ja väittää että vain hän saa sinut ehjäksi, sä saat kyllä apua ja oikeat välineet itsesi hoitoon ammattilaisilta. Mietitkö yhtään mihin tuo teidän yhtälö voi johtaa? Mitä jos ette jaksakaan lapsiarkea yhdessä etkä jaksa sitä yksinkään! Siitä lapsesta me nyt olemme huolissamme aivan tosi ja siihen ei sinun hyvä vaimo -leikkisi liity kyllä millään tavalla!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:03"] Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen.. Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :) [/quote] What? avasit kaljan umpikännissä olevalle miehellesi? Ja tupakanpolton loputtava heti, hyi olkoon! Voi vauvaparkaa minkälaiset vanhemmat saakaan. [/quote] Eikö muiden vauvaperheiden isät polta tupakkaa tai juo kaljaa? Vauva ei oo vielä edes syntynyt ja nyt jo tuomitaan :D en mä polta enkä juo, en ennen raskautta enkä sen jälkeen.. Kovasti näen äitejä vauvan kanssa tupakki suussa. Lykätään vaunuja ja savu nousee.. Ja mä olen huono kun nyt autoin miestä rauhoittumaan ja nukahtamaan? :) hassu ajattelutapa Ap
[/quote]
Polttaako mies teillä sisällä? Ja vauva tulossa tähän asuntoon?
Ap:lle on turha enää kommentoida. Hän on valintansa tehnyt ja saa vastata seuraukset. Toivon, että sosiaalipuolella puututaan lapsen hyvinvointiin. Lapsi ei voi valita vanhempiansa, äiti on herkkä ja yksinkertainen, isä herkkä ja alkoholisti. Lapsesta tulee tod näk herkkä, masentunut ja alkoholismiin taipuvainen ellei pääse hyvään ja turvalliseen, tasapainoiseen sijaiskotiin.
Näytä kirjoitukset miehellesi, ehkä hän tajuaa. Ap saa elämälleen merkityksen hoivaajana mutta vie lapseltaan oikeuden ehjään lapsuuteen. Näytä kirjoitukset myöhemmin lapsellesi ja kestä palaute. Se on ainut palaute, jolla on mitään merkitystä.
Siis ei apua, täällä ei näköjään tahdota kuin tahallaan ymmärtää väärin ja vääntää asiat päälaelleen :D huhhuh.. Onneksi tiedän paremmin :) ei miestä tarttee hyssytellä, lapset saa olla lapsia jne.. Tämä aloitus oli hyvä osoitus itselleni, ja varmistaa vain minulle sen että teen oikein ja oikean valinnan :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:03"] Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen.. Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :) [/quote] What? avasit kaljan umpikännissä olevalle miehellesi? Ja tupakanpolton loputtava heti, hyi olkoon! Voi vauvaparkaa minkälaiset vanhemmat saakaan. [/quote] Eikö muiden vauvaperheiden isät polta tupakkaa tai juo kaljaa? Vauva ei oo vielä edes syntynyt ja nyt jo tuomitaan :D en mä polta enkä juo, en ennen raskautta enkä sen jälkeen.. Kovasti näen äitejä vauvan kanssa tupakki suussa. Lykätään vaunuja ja savu nousee.. Ja mä olen huono kun nyt autoin miestä rauhoittumaan ja nukahtamaan? :) hassu ajattelutapa Ap
[/quote]
Polttaako mies teillä sisällä? Ja vauva tulossa tähän asuntoon?
[/quote]
No ei polta sisällä :D
Ap
Provo, narahdit kun iski pelko persuuksiin et ketju loppuu. Turha enää kommentoida vastaukseen reagoiminen paljastaa trollin aika usein.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:31"]Minusta teit ihan oikein. Mies kerta soitti sulle ja pystyit lähtemään avuksi. Ei ole paapomista vaan huolenpitoa. Munkin mies kerran vuodessa vetää hieman överit kännit mutta muuten on selvänä. Minusta on pahempi vetää alkoholia koko ajan kun se että kerta vuoteen otetaan överit.
[/quote]
Ap:n mies tissuttelee joka päivä, eli on alkoholisti. Viesti 8, lue. Ap mahdollistaa miehensä juopottelun ja lapsi tähän soppaan. Ei hyvä. T. Alkoholistin lapsi ja vieläkään en ole päässyt traumoista yli näin keski-ikäisenä.
[/quote]
Pelkkä juominenko sinut traumatisoi? Vai humaltuneen käytös? Ei miehestä edes huomaa kun tissuttelee, ja toki vähentänyt on jo nyt päivittäistä määrää ja aikoo vähentää ja lopulta lopettaa kokonaan kun vauva syntyy..
Ap
[/quote]
En ala avaamaan tässä mitä kaikkea tapahtui. Sen sanon ettei todellakaan miehes pysty noin vain lopettamaan lapsen synnyttyä, ei alkoholisti kykene tähän. Voi jopa pahentua, kun ei olekaan kaikki niin kivasti enää ja vaimo ei ehdi enää kauheasti huomioida. Vauva menee miehen ohi, alkoholistimies katkeroituu ja jatkaa ryyppäämistä. Oikeasti, otahan nyt tarkemmin selvää alkoholismista. Ota yhteyttä vaikka AA:han ja juttele heidän kanssaan, kysy miten pitäisi nyt toimia. Älä ole noin naiivi ja sokea tilanteelle.
[/quote]
Pitäisikö jättää hyvä mies alkoholismin takia? Minä en edes vaadi miestä lopettamaan, en puutu hänen juomiseen. Eikä juominen aiheuta meillä ongelmia, on jo roimasti vähentynyt mm viimevuodesta.. Uskon mieheeni ja siihen että hän kykenee raitistumaan ja annan hänelle 100% tukeni.. Ja hän luottaa muhun täysin, kun en ole koskasn painostanut lopettamaan, painostamalla saa vain vastarintaa.. Annan miehen onnistua itse omaan tahtiin.. :)
Ap
[/quote]
Alkoholistilla on vain yksi tahti eli on/off. Alkoholisti ei voi vähentää ja pikkuhilja lopettaa juomista vaan se pitää lopettaa kerrallaan, kokonaan, kertalaakista. Alkoholisti ei voi juoda pisaraakaan. Valehtelette itsellenne, miehesi ja sinä. Suhteenne perustuu valheelle eikä totuudelle. Miehesi pitää mennä katkaisuhoitoon. Jos miehesi oikeasti pystyisi ja haluaisi, hän lopettaisi nyt, heti ja täysin. Surullista, että olet noin riippuvainen muehestäsi. Lapsi kärsii, jos vanhempi juo joka päivä, vaikkei humalassa olisikaan.
[/quote]
Kannattaa lukea uusimpia tutkimuksia aiheesta, tuo on höpöhöpöä että voi lopettaa vain kertalaakista tä katkaisuhoidossa, tai etteikö alkoholistikin voi oppia hallitsemaan juomistaan.. Enkö minä tiedä, mitä täällä tapahtuu? :D jos viimekesänä mies joi kolme pulloa kirkasta päivässä kesälomallaan, nykyään juo enään vain puolipulloa ja noin kuusi olutta.. :) on melkoinen vähennys?? Arkena kirkkaat jää kokonaan pois, mutta juo kaljaa sitten tuon kuusi/kahdeksan illassa..
Ap
[/quote]
Ei herran tähden, en ikimaailmassa katselisi tuollaista! No, meitä on moneen junaan. Itselläni on onneksi kumppani, joka juo max. muutaman oluen viikossa eikä vedä kännejä ikinä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:02"]Provo, narahdit kun iski pelko persuuksiin et ketju loppuu. Turha enää kommentoida vastaukseen reagoiminen paljastaa trollin aika usein.
[/quote]
Hyvä että provo. Tällaisia raukkoja on oikeesti
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:02"]Provo, narahdit kun iski pelko persuuksiin et ketju loppuu. Turha enää kommentoida vastaukseen reagoiminen paljastaa trollin aika usein.
[/quote]
Ehkä mulla on jo muutakin kuin vastailla pelkästään tähän ketjuun :) mieskin kun heräsi, on pitänyt siivota ja laittaa ruokaa :) hohhoijjaa, jos ootte nii varmoja provosta nii mika edes roikutte täällä kommentoimassa :D
Ap
Parasta mitä voin kuulla, juuri mies kehui että oon parasta mitä se on ikinä voinu kuvitellakaan :)
Ap
Ehkä sun pitäisi hankkia elämä?
Provoprovoprovo.. En tajua miten jaksatte tota hokea välittömästi kun ei asiat oo ninku ite haluaisitte? :D mutta joo, mun mielestä on sairasta toivoa että tää on provo (mun mielestä provoilu tämmösestä asiasta ei oo kovin tervettä!) tai saati että toivotte että meidän lapsi vietäisiin meiltä pois vain koska seison mieheni tukena enkä jätä häntä lievän alkoholismin takia, joka ei ole ainakaan tähän mennessä aiheuttanut mitään muita tyypillisiä ongelmia (taloudellinen tilanne, ihmissuhteet, parisuhdeongelmat, työ) Kaikki muuten kunnossa JA juomisongelma on KOKOAJAN paranemaan päin!
Ap