olenko hyvä vai huono vaimo??
Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen..
Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)
Kommentit (201)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:03"]Erittäin HUONO vaimo. Mahdollistat miehesi juomisen. Ja lapsi tulossa, sitten se enää känniläisiä paapota.
[/quote]
Miten mö mahdollistan mieheni juomisen? Eikö se muka ilman mua joisi? :O
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:09"]https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1338
[/quote]
Painu hiiteen kansalaisaloitteinesi!!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]
En oo aiemmin kirjoittanut palstalle, lukenut vaan.. Mies ei oo aggressiivinen, luojan kiitos! Kirjoitan ihan vain omasta elämästämme, meillä ei oo lapsia ennestään tämä tuleva on esikoinen :)
Ap
[/quote]
Sinä kirjoitat hyvin. Olet älykäs. Miksi noin sinisilmäinen. Sinusta on ainesta vaikka mihin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:36"]Äh, siis uunoa, ei puhelinkaan tajua tuollaista :D olen myös läheltä nähnyt parin alkoholistin elämää ja tiedän että painostamalla aa ryhmiin tai katkaisuus ei tuu mitään hyvää aikaseks.. Juominen vaan pahenee! Kun en painosta miestä mihinkään niin on hyvinkin toivoa toipumisesta!
Ap
[/quote]
Mistä se toivo tulee? Meinaatko, että rakkautesi hänet pelastaa? Kuten Nykäsen aina uudet rakkaat
Kuten eräs päihdehoitoammattilainen minulle kerran totesi ja sai minut ymmärtämään, että olin hukkaamassa oman elämäni päihdetukemiseen: parisuhde ei ole hoitosuhde.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:26"]Joo, saat vuoden vaimo -palkinnon. Suosittelen kyllä hankkimaan sen ajokortin, koska ihan pientä lasta on hankala kuskata polkupyörällä. [/quote] En tarvitse ajokorttia, tulee halvemmaksi ajella vaikka sillä taksilla kuin ajaa kortti, ostaa auto ja maksaa kaikki auton kulut renkaista ja muista kuluvista osista bensaan, veroihin ja vakuutuksiin.. Miehellä on sit auto ja kortti kyllä, on päivisin yleensä selvinpäin että voi kuskata :) Ap
[/quote]
Hyvää vauva-arkea teille vaan kun toinen on päivisin yleensä selvinpäin :D Eiköhän sen kuuluis olla aina selvinpäin.
[/quote]
Entä jos synnytys ei tapahdu päivällä?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:38"] Itse toimisin kyllä samalla tavalla, onneksi tosin noin ei ole vielä käynyt. Jättäisikö joku teistä tosiaan miehensä nukkumaan johonkin puistoon? Joskus hän on kyllä nukahtanut bussiin, mutta aina lopulta kotiin päässyt viereeni nukkumaan. Aamulla olen sitten keittänyt kahvit ja tehnyt aamupalaa. Mielestäni välillä saa lähteä tuulettumaan, niin itsekin käyn, välillä yhdessä ja välillä erikseen. Ja käydään kyllä useammin kuin kaksi kertaa vuodessa. En sitten tiedä, miten ajattelisin jos olisi vauva tulossa. [/quote] Mä jättäisin. Lapset menee kännäävän aikuisen miehen edelle. Ei mies kyllä koskaan ole puistoon jäänyt, aina kotiin tai satunnaisesti kaverille ja soittanut vielä yöllä (vaikka on kyllä mut herättänyt soitollaan) jos on jatkoille mennyt. En kyllä lähtis keskellä yötä pyörällä tai millään muullakaan hakemaan miestä. [/quote] Onko sun mielestä tosiaan lapsen etu että mä jättäisin mieheni? Jos nyt lähden, mies todennäköisesti romahtaa ja kaikki edistys ottaa takapakkia ja juo yksin tollaset överit päivittäin, toilailee jne.. Lapsi saa sitten rapajuoppoisän. Ja minä olisin totaalisen yksin yyhoona, mulla on masennustaustaa ja varmasti se puhkeaisi taas.. Rahallinen toimeentulo olisi olematonta ja masentunut ei ole kovin hyväksi lapselle.. ? Jouduttais muuttamaankin nykyisestä isosta ok talosta johonkin kaksioon, ties millaiselle alueelle edelleen ilman sitä ajokorttia tai liikkumisen mahdollisuutta.. Lapsella ei ois enään mahdollisuutta kunnon isään, niinkuin nyt, vielä on mahdollisuus!!! Ap
[/quote]
Tarkoitin että jättäisin sinne puistoon nukkumaan. Ja tosta vuodatuksesta... sä et ole vastuussa aikuisen ihmisen tekemisistä. Jos sattuisit jättämään miehen, sinä et voi ottaa vastuullesi ja omatunnollesi miehen päätöksiä. Jos mies ryyppää, se ei ole sinun asiasi etkä voi auttaa raitistumaan tai mitään muutakaan. Paitsi nyt vaan mahdollistat ryyppäämisen ja otat omalle kontollesi asioita jotka eivät ole sinun velvollisuutesi eikä vastuusi.
Mutta mitäs mä sua neuvon, teet niinkuin parhaaksi näet itsesi ja tulevan lapsesi kannalta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]
En oo aiemmin kirjoittanut palstalle, lukenut vaan.. Mies ei oo aggressiivinen, luojan kiitos! Kirjoitan ihan vain omasta elämästämme, meillä ei oo lapsia ennestään tämä tuleva on esikoinen :)
Ap
[/quote]
Sinä kirjoitat hyvin. Olet älykäs. Miksi noin sinisilmäinen. Sinusta on ainesta vaikka mihin.
[/quote]
Kiitos! :) ehkä sinisilmäisyyteni on vain hyvä juttu nyt, kun oon löytäny miehen joka ei käytä sitä hyväksi
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:36"]Äh, siis uunoa, ei puhelinkaan tajua tuollaista :D olen myös läheltä nähnyt parin alkoholistin elämää ja tiedän että painostamalla aa ryhmiin tai katkaisuus ei tuu mitään hyvää aikaseks.. Juominen vaan pahenee! Kun en painosta miestä mihinkään niin on hyvinkin toivoa toipumisesta!
Ap
[/quote]
Mistä se toivo tulee? Meinaatko, että rakkautesi hänet pelastaa? Kuten Nykäsen aina uudet rakkaat
[/quote]
Mun ja miehen tilanne on täysin erilainen kuin Nykäsen :D jos et oo lukenu aikasempia kommentteja, meillä ei muita ongelmia ole ja tämäkin hyvin pientä enään verrattuna esim vuodentakaiseen
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:51"]Kuten eräs päihdehoitoammattilainen minulle kerran totesi ja sai minut ymmärtämään, että olin hukkaamassa oman elämäni päihdetukemiseen: parisuhde ei ole hoitosuhde.
[/quote]
Mutta enpä mä parisuhdetta laita jäähylle tai hylkää jos tulee ongelmia.. :) niistä selvitään yhdessä ja parisuhde jatkuu
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Kiitos! :) ehkä sinisilmäisyyteni on vain hyvä juttu nyt, kun oon löytäny miehen joka ei käytä sitä hyväksi
Ap
[/quote]
Toivottavasti joskus löydät miehen, joka ei käytä sinua hyväksi. Ja löydät itsesi ja vahvuutesi
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:28"]
No trollihan tämä oli...
Ei tuollaista alkoholistin ymmärtäjää saa olla. Kyllä pari kertaa vuoteen kaatokännit on liikaa. Meidän perheessä viimeksi humalassa on oltu 7 vuotta sitten. pikku hiprakassa pari kertaa kuussa (tarkoittaa puolta pulloa viiniä per naama)
[/quote]
Niin siis tämä oli trolli.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:26"]Joo, saat vuoden vaimo -palkinnon. Suosittelen kyllä hankkimaan sen ajokortin, koska ihan pientä lasta on hankala kuskata polkupyörällä. [/quote] En tarvitse ajokorttia, tulee halvemmaksi ajella vaikka sillä taksilla kuin ajaa kortti, ostaa auto ja maksaa kaikki auton kulut renkaista ja muista kuluvista osista bensaan, veroihin ja vakuutuksiin.. Miehellä on sit auto ja kortti kyllä, on päivisin yleensä selvinpäin että voi kuskata :) Ap
[/quote]
Hyvää vauva-arkea teille vaan kun toinen on päivisin yleensä selvinpäin :D Eiköhän sen kuuluis olla aina selvinpäin.
[/quote]
Entä jos synnytys ei tapahdu päivällä?
[/quote]
Niin? Ei mies aio juoda lasketun ajan lähellä, ja vaikka joisikin niin meiltä on matkaa synnytyssairaalaan 3km.. Taksikin on keksitty :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Arvostan myös sitä, ettet provosoidu, vaikka saat arvostelua tilanteestasi. Et käytä alatyylin ilmaisuja tms. Hienoa. Olet kärsivällinen
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:26"]Joo, saat vuoden vaimo -palkinnon. Suosittelen kyllä hankkimaan sen ajokortin, koska ihan pientä lasta on hankala kuskata polkupyörällä. [/quote] En tarvitse ajokorttia, tulee halvemmaksi ajella vaikka sillä taksilla kuin ajaa kortti, ostaa auto ja maksaa kaikki auton kulut renkaista ja muista kuluvista osista bensaan, veroihin ja vakuutuksiin.. Miehellä on sit auto ja kortti kyllä, on päivisin yleensä selvinpäin että voi kuskata :) Ap [/quote] Hyvää vauva-arkea teille vaan kun toinen on päivisin yleensä selvinpäin :D Eiköhän sen kuuluis olla aina selvinpäin. [/quote] Entä jos synnytys ei tapahdu päivällä? [/quote] Niin? Ei mies aio juoda lasketun ajan lähellä, ja vaikka joisikin niin meiltä on matkaa synnytyssairaalaan 3km.. Taksikin on keksitty :) Ap
[/quote]
Senhän menee helposti vaikka sillä pyörällä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:38"] Itse toimisin kyllä samalla tavalla, onneksi tosin noin ei ole vielä käynyt. Jättäisikö joku teistä tosiaan miehensä nukkumaan johonkin puistoon? Joskus hän on kyllä nukahtanut bussiin, mutta aina lopulta kotiin päässyt viereeni nukkumaan. Aamulla olen sitten keittänyt kahvit ja tehnyt aamupalaa. Mielestäni välillä saa lähteä tuulettumaan, niin itsekin käyn, välillä yhdessä ja välillä erikseen. Ja käydään kyllä useammin kuin kaksi kertaa vuodessa. En sitten tiedä, miten ajattelisin jos olisi vauva tulossa. [/quote] Mä jättäisin. Lapset menee kännäävän aikuisen miehen edelle. Ei mies kyllä koskaan ole puistoon jäänyt, aina kotiin tai satunnaisesti kaverille ja soittanut vielä yöllä (vaikka on kyllä mut herättänyt soitollaan) jos on jatkoille mennyt. En kyllä lähtis keskellä yötä pyörällä tai millään muullakaan hakemaan miestä. [/quote] Onko sun mielestä tosiaan lapsen etu että mä jättäisin mieheni? Jos nyt lähden, mies todennäköisesti romahtaa ja kaikki edistys ottaa takapakkia ja juo yksin tollaset överit päivittäin, toilailee jne.. Lapsi saa sitten rapajuoppoisän. Ja minä olisin totaalisen yksin yyhoona, mulla on masennustaustaa ja varmasti se puhkeaisi taas.. Rahallinen toimeentulo olisi olematonta ja masentunut ei ole kovin hyväksi lapselle.. ? Jouduttais muuttamaankin nykyisestä isosta ok talosta johonkin kaksioon, ties millaiselle alueelle edelleen ilman sitä ajokorttia tai liikkumisen mahdollisuutta.. Lapsella ei ois enään mahdollisuutta kunnon isään, niinkuin nyt, vielä on mahdollisuus!!! Ap
[/quote]
Tarkoitin että jättäisin sinne puistoon nukkumaan. Ja tosta vuodatuksesta... sä et ole vastuussa aikuisen ihmisen tekemisistä. Jos sattuisit jättämään miehen, sinä et voi ottaa vastuullesi ja omatunnollesi miehen päätöksiä. Jos mies ryyppää, se ei ole sinun asiasi etkä voi auttaa raitistumaan tai mitään muutakaan. Paitsi nyt vaan mahdollistat ryyppäämisen ja otat omalle kontollesi asioita jotka eivät ole sinun velvollisuutesi eikä vastuusi.
Mutta mitäs mä sua neuvon, teet niinkuin parhaaksi näet itsesi ja tulevan lapsesi kannalta.
[/quote]
Mikä on niin vaikee ymmärtää etten mä halua erota mun miehestä vaan alkoholismin takia? Oon siis huono vaimo koska rakastan miestäni enkä heti eroa kun pieni ongelma tulee?? Alkoholismista voi parantua, sitten olen menettänyt ihanan miehen ihan turhaan koska kuten sanottu mitään muita ongelmia ei tällöhetkellä ainakaan ole?
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:25"]Ap kirjoittaa samalla tavalla kuin useita ketjuja tehnyt juuri synnyttänyt päihdeisän kanssa asuva mt ongelmainen. Heilläkin oli kaikki hyvin, vaikka mies oli aggressiivinen.
Sama kirjoittaja?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Arvostan myös sitä, ettet provosoidu, vaikka saat arvostelua tilanteestasi. Et käytä alatyylin ilmaisuja tms. Hienoa. Olet kärsivällinen
[/quote]
Tietysti täytyy olla kärsivällinen, ja joo kyllähän se on tiedossa kun tällaiselle palstalle kirjoittaa että arvostelua saa :) minusta on kuitenkin mukava ihan omien ajatusten kannalta keskustella näistä jutuista täysin ulkopuolisten kanssa, avartaa ja opettaa mahdollisesti ymmärtämään omaa tilannetta paremmin :) siten olen masennuksestanikin selvinnyt, keskustelemalla (ei terapeuttien vaan tavan tallaajien kanssa).. Lääkettäkään ei tarvinut käyttää, miehen tuella selvisin vuosien masennuskierteestä
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:36"]Äh, siis uunoa, ei puhelinkaan tajua tuollaista :D olen myös läheltä nähnyt parin alkoholistin elämää ja tiedän että painostamalla aa ryhmiin tai katkaisuus ei tuu mitään hyvää aikaseks.. Juominen vaan pahenee! Kun en painosta miestä mihinkään niin on hyvinkin toivoa toipumisesta!
Ap
[/quote]
[/quote]
Mun ja miehen tilanne on täysin erilainen kuin Nykäsen :D jos et oo lukenu aikasempia kommentteja, meillä ei muita ongelmia ole ja tämäkin hyvin pientä enään verrattuna esim vuodentakaiseen
Ap
[/quote]
Meinaatko että voit pelastaa miehen alkoholismilta?
Erittäin HUONO vaimo. Mahdollistat miehesi juomisen. Ja lapsi tulossa, sitten se enää känniläisiä paapota.