olenko hyvä vai huono vaimo??
Mies lähti tänään saunailtaan, tiesin että jatkavat kaupungille.. Laitoin miehelle yhden viestin että menen nukkumaan, saa soittaa jos on hätä. Tästä kahden tunnin päästä mies soittaa kaupungilta ympärikännissä että on ihan yksin eikä jaksa olla hereillä. Itkee ja mutisee ja on vaikeaselkoinen. Mulla ei oo korttia ja oon raskaana rv 27, mä tietty heti hyppäsin ylös sängystä, puin päälle ja lähdin pyörällä kaupungillepäin (4km) ilman hajuakaan missä mies on siellä. Löysin sen sitten lopulta eräästä puistosta, yritin kävelyttää hiukan mutta soitin lopulta taksin kun ei saanu ite soitettua (oli siis niin kännissä). Tultiin kotia, käärin tupakan ja avasin kaljan ja lämmitin pitsaa jonka olin aiemmin pakastanut vastaavalta reissulta, kun sitä halusi mutteihän pitseriat ollut enään auki et ois saanu tuoretta.. Nyt sammahti sohvalle, riisuin hupparin ja housut ja toin tyynyt ja peittelin siihen..
Onko tämmönen huolenpito ok, vai teenkö jotai väärin kun passaan miestä?? Ei kyllä onneksi usein näin ole, ehkä noin kerta puolessa vuodessa.. Muuten on kiltisti ja osaa tulla omin avuin kotiin :)
Kommentit (201)
No miks se on niin kamalaa teille että olen tyytyväinen elämääni? :D entä jos (kun) mies ei enään oo alkoholisti, vaan lopettaa juomisen? :) ollaan varmaan ihan kauhea perhe kaikkien mielestä siltikin :D
Ap
Silti provosta paistaa läpi ap:n ajattelutapa, ihminen, jolla on hyvä elämä ei ole noin turhaantuneen ilkeämielinen. Mä aina pelkään että musta tulisi vanhana tuollainen mutta kun tuollaisia tyyppejä on jo teineissäkin. Joku elämässä ei vaan ole osunut nappiin ja sitten sitä puretaan randomisti keskustelupalstoilla. Mulla on laiskottelupäivä ja katselin eri aloituksia, mietin millaisia ihmisiä siellä taustoilla on. Nyt pysyn päätöksessäni, ikinä ei niin huonosti mene että katkeroituisin.
Äh, ap yrittää vetää liekkiä sammuneeseen A) suhteeseen B) mieheen C) provoon :D
162 ilmeisesti ei ole lopettamassa, kun et ole vastannut mitään siihen mitä miehesi on tehnyt parantuakseen alkoholismista.
Ihanaa kun joku kertoi tämä olevan provo, luojan kiitos!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:19"]Silti provosta paistaa läpi ap:n ajattelutapa, ihminen, jolla on hyvä elämä ei ole noin turhaantuneen ilkeämielinen. Mä aina pelkään että musta tulisi vanhana tuollainen mutta kun tuollaisia tyyppejä on jo teineissäkin. Joku elämässä ei vaan ole osunut nappiin ja sitten sitä puretaan randomisti keskustelupalstoilla. Mulla on laiskottelupäivä ja katselin eri aloituksia, mietin millaisia ihmisiä siellä taustoilla on. Nyt pysyn päätöksessäni, ikinä ei niin huonosti mene että katkeroituisin.
[/quote]
Miten niin ilkeämielinen? :O jos et oo huomannut niin mulle on aika inhottavia asioita tässä sanottu, ja mielestäni oo n vaan koittanu vastailla niihin asiallisesti mutta määrätietoisesti, siis että näin tää nyt vaan meidäntapauksessa on eikä muuksi muutu sillä että kommentoijat kuvittelee tietävänsä mun elämän paremmin kuin minä itse :P
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:15"]
Hah haa...Wau, toisille se on parasta mitä voi kuulla, kun alkoholisti mies kehuu, että on parasta mitä se on voinut kuvitella. Joo.
Toivottavasti lapsesi haluaa elämältään hiukan enemmän.
[/quote]
Kun on pyöräillyt 4 km keskustaan ja löytänyt miehen yöllä puistosta ja saattanut taksiin.Laittanut ruokaa ja käärinyt sätkän ja avannut kaljan. Herännyt keskellä yötä tekemään tämän raskauden toisella kolmanneksella. Aamulla ladannut kahvinkeittimen. Ollut varpaillaan, että huomaa koska mies herää, että voi laittaa kahvin tippumaan. Mies kehuu, että hyvä vaimo. Hienoa! ja ihanaa, ettei krapulassaan tiuski. Upea mies.
Kuinkahan tämä kuvio toimii, kun lapsi n syntynyt? Ja seuraavat vuodet? HYS. Isä nukkuu!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:22"]162 ilmeisesti ei ole lopettamassa, kun et ole vastannut mitään siihen mitä miehesi on tehnyt parantuakseen alkoholismista.
Ihanaa kun joku kertoi tämä olevan provo, luojan kiitos!
[/quote]
Ai, on mennyt ihan ohi ja ei oo edelleen provo :D samapa tuo mulle tietysti on kuka uskoo ja mitä.. On vaan niin tyypillistä että kun ei enään keksitä ilkeää sanomista mun asioista kuin väitetään vaan provoksi :D
Mies on vähentäny juomista todella paljon, se on mielestäni sitä parasta mitä voi tehdä parantuakseen.. Viimevuonna joi yli puolet enemmän motä nyt ja nykyään lomallaankin vaan vähenee juomamäärät.. Eli edistyy :)
Ap
167 jep- eikä vaikuta mitenkään lapsen terveyteen! :)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:15"]
Hah haa...Wau, toisille se on parasta mitä voi kuulla, kun alkoholisti mies kehuu, että on parasta mitä se on voinut kuvitella. Joo.
[/quote]
Kun on pyöräillyt 4 km keskustaan ja löytänyt miehen yöllä puistosta ja saattanut taksiin.Laittanut ruokaa ja käärinyt sätkän ja avannut kaljan. Herännyt keskellä yötä tekemään tämän raskauden toisella kolmanneksella. Aamulla ladannut kahvinkeittimen. Ollut varpaillaan, että huomaa koska mies herää, että voi laittaa kahvin tippumaan. Mies kehuu, että hyvä vaimo. Hienoa! ja ihanaa, ettei krapulassaan tiuski. Upea mies.
Kuinkahan tämä kuvio toimii, kun lapsi n syntynyt? Ja seuraavat vuodet? HYS. Isä nukkuu!
[/quote]
Edelleenkään en ollu varpaillani vaan nimenomaan touhusin tässä ihan normaalisti, mies kyllä nukkuu ihan sikeästi silti :D tätä tarkoitan, kun väännetän asioihin jotain ihan muutakin kuin totuutta!
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:19"]Silti provosta paistaa läpi ap:n ajattelutapa, ihminen, jolla on hyvä elämä ei ole noin turhaantuneen ilkeämielinen. Mä aina pelkään että musta tulisi vanhana tuollainen mutta kun tuollaisia tyyppejä on jo teineissäkin. Joku elämässä ei vaan ole osunut nappiin ja sitten sitä puretaan randomisti keskustelupalstoilla. Mulla on laiskottelupäivä ja katselin eri aloituksia, mietin millaisia ihmisiä siellä taustoilla on. Nyt pysyn päätöksessäni, ikinä ei niin huonosti mene että katkeroituisin.
[/quote]
Meinaatko että ap on katkera tai ilkeä
MITEN SUN MIES ON TOIMINUT TOIPUAKSEEN ALKOHOLISMISTA ? Kysyn koska kerrot tilanteen muuttuvan.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:28"]167 jep- eikä vaikuta mitenkään lapsen terveyteen! :)
[/quote]
No kerroppa miten se vaikuttaa vauvan terveyteen??? Koska niitä muita ongelmia ei OLE, vaikka kuinka yritätte vängätä :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:31"]MITEN SUN MIES ON TOIMINUT TOIPUAKSEEN ALKOHOLISMISTA ? Kysyn koska kerrot tilanteen muuttuvan.
[/quote]
Vähentäminen on toimimista.. Eikö? Vai onko pakko lisäksi köydä jossain kerhossa että se lasketaan?? :D
Ap
173 psyykkiseen kehitykseen.
"Harmi" kun nää on jo naimisissa. Olisi voineet pyytää häälahjarahat lahjoituksena tänne:
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:35"]173 psyykkiseen kehitykseen.
"Harmi" kun nää on jo naimisissa. Olisi voineet pyytää häälahjarahat lahjoituksena tänne:
https://lahjoita.helsinkimissio.fi/
[/quote]
Voi jestas teidän kanssanne :D minä en harrasta hyväntekeväisyyttä :) naimisiin mentiin ihan pienellä budjetilla eikä lahjarahat päätähuimannut :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:28"]167 jep- eikä vaikuta mitenkään lapsen terveyteen! :)
[/quote]
Taitaa meillä molemmilla olla päihdeperhe taustalla. Minulla alkoholisti-isä, jonka mielialojen mukaan perhe pyöri.
Minä aloin menestyä koulussa vasta kun isäni tilanne parani. Se paheni vasta kouluiässä. Ei ollut tuollaista ennen syntymääni. Paheni vähitellen ja onneksi meni parempaan suuntaan.
Silti lasinen lapsuus on saanut minut vaurioituneeksi. Vaikka olen koulutettu ja töissä. Ehkä myös hyvä äiti.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:28"]
No trollihan tämä oli...
Ei tuollaista alkoholistin ymmärtäjää saa olla. Kyllä pari kertaa vuoteen kaatokännit on liikaa. Meidän perheessä viimeksi humalassa on oltu 7 vuotta sitten. pikku hiprakassa pari kertaa kuussa (tarkoittaa puolta pulloa viiniä per naama)
[/quote]
Ihanko keskenäsi olet sopinut perheen säännöt?
[/quote]
Ei ole tarvinnut keksiä, alkoholia käytetään fiksusti. kuussa menee alkoholiin keskimäärin noin 250€, tosin se kaikki ei tule juoduksi vaan sitä pikkuhiljaa kertyy tuonne baarikaapin ja viinikaapin täytteeksi.
myös meidän perheessä ollaan opittu jo että ilmanen viina ei juomalla lopu, joten ei näitten pikkujoulujen ja muiden edustustilaisuuksien jälkeenkään ole noita oksenteluongelmia. kuitenkin tilaisuuksia suhteellisen runsaasti on.
[/quote]
Tolla summalla kertyy pikkuhiljaa?? Ettekä muka tissuttele, ohhoh... Kyllä meillä menee enemmän, noin 300-400€ kuussa, mutta siihen rahaan mies tissuttelee joka päivä.. Taidatte ostella kalliita juomia?
Ap
[/quote]
Huh huh, mitä summia teillä menee alkoholiin kuussa?? Oikeasti?? Miten kellään on varaa? Meillä menee ehkä se 20-30€. Saunaoluet silloin tällöin, ei edes joka viikko. Joskus lasilliset viiniä.
300-400 euroa kk alkoholiin vähentäneeltä alkoholistilta. Jep. Eihän tää vaikuta olevaan ollenkaan ongelma! Vaan satku viikossa entisen kahden sijaan ja hyvin pyyhkii.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:19"]
No miks se on niin kamalaa teille että olen tyytyväinen elämääni? :D entä jos (kun) mies ei enään oo alkoholisti, vaan lopettaa juomisen? :) ollaan varmaan ihan kauhea perhe kaikkien mielestä siltikin :D Ap
[/quote]
Sellaista KUN tilannetta ei tule