Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
1061/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vuokrakämpän sängynalusmaatako puolustamaan ja ikuidta työttömyyttä. Terapia kesken, hermo meni syrjäytyksestä. Koulutusta on, turhaan, en kelpaa,ei suhteita.

V'ttu että v'tuttaa tuollainen ajattelu.

Ettäkö olisi yhteiskunnan vika, ettei sulla ole "mitään"?

Sulla on kuitenkin katto pään päällä, modernia tekniikkaa sen verran, että voit kirjoitella tänne, käyt terapiassa, saat todennäköisesti yhteiskunnalta tulonsiirtoja joilla voit sitten ostaa Alepasta sipsejä ja roiskeläppiä... Sulla ei ole mitään puolustettavaa... V'ttu jos asuisit jossain oikeassa kehitysmaassa kuten vaikka Venäjällä, silloin sulla ei olisi mitään. Olisit kadulla, kylmässä hattu kourassa ja varpaat kohmeessa kerjäämässä roposia, että saat hikisen suolakurkun ja shotin Stolitšnajaa.

Lähde pois täältä kuluttamasta yhteiskunnan varoja ja kollektiivista avunantoa jos olet noin katkera. Sulla on paljonkin, et vaan osaa arvostaa mitään mitä olet saanut.

Jatkan vielä, että sullahan oli näemmä omien sanojesi mukaan myös koulutus, joka sekin on suurella todennäköisyydellä käyty valtion rahoittamassa oppilaitoksessa "ilmaiseksi". Eli nyt v'ttu oikeasti jotain perspektiiviä tähän hommaan. Opi arvostamaan sitä, mitä sulle annetaan jos et itse ole valmis ottamaan.

t: sama

Luuletko sä, että ilmaistyöt ja työttömien haukkuminen motivoi puolustamaan Suomea. Samaan aikaan eläkkeitä maksetaan 33 miljardia.

Taitaa olla myöhäistä saada ihmisille motivaatiota hankittua.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyystukia 4,9 miljardia. Työttömät tekevät työmarkkinatuella töitä ja taas heiltä ollaan leikkaamassa.

Eläkeläiset voi mennä puolustamaan Suomea, heille maksetaan enemmän rahaa.

Siis tosissasiko lähettäisit vanhat ja raihnaiset työeläkeläiset puolustamaan Suomea? Hilma 78v ja Raimo 84v? Häh? Lisäksi mukana mielenterveyspotilaat, kaikki vammaiset ja muut sairaseläkkeelle päässeet?

kuullostaa ihan ukrainan armeijalta, jonossa ainakin oli 20v pojat jo rajalla länteen tulossa kännykät kädessä

Vierailija
1062/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaisten taistelutahto kirjoitti:

Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008645259.html

Tuo on ihailtavaa ja oikein. Sen sijaan on ikävää, että tässä ketjussa on miehiä/trolleja, jotka ensimmäisenä olisivat luopumassa suojeluvastuusta ja jättämässä sitä naisille verukkeella, että naiset on jotenkin ”pilalla” tai ”hankalia” tai ”miksi puolustaisin”. Nämä ei kyllä mitenkään eroa muista karkuunluikkijoista, joita usein itse kritisoivat.

Minä en ainakaan jaksa vääntää niistä tänne tulleista tässä. Ilmeisesti on ollut syytä myös epäillä motiiveja niin kuin tonttikaupoissa, mutta ei sitä auta jäädä märehtimään.

Miten niin "jättämässä suojeluvastuuta naisille"? Nyt eletään tasa-arvon aikaa. Ei ole sukupuolittuneita tehtäviä, ei pitäisi ainakaan olla. Hävettää naisena havaita kuinka moni ihan avoimesti paljastaa, kuinka oppurtunistisia ja kaksinaismoralistisia ovat: AINA PITÄÄ ITSE PÄÄSTÄ HELPOIMMALLA KAIKESSA. Kaikki oikeudet on pyritty saamaan ja kaikki pitäisi jakaa 50-50. Miehiä haukutaan jatkuvasti ja vedotaan johonkin kunnialliseen miehyyden käsitteeseen, jolla pyritään alistamaan miehiä. Vastaavaa ei ikinä esitetä naisista. Ei ole mitään oikean ja kunniallisen naiseuden mittaria.

Ja ennen kun alkaa ne "kyllähän minä voin pyykätä" ja "on se kuule rankkaa haudata niitä miehiä sitten...", niin lopettakaa ennen kuin aloitatte.

Miten te kehtaatte oikeesti?! Onko mikään ihme, ettei nykymies tuollaista sontaa siedä?!

Suomessa on yli 10 000 armeijan käynyttä naista, jotka osallistuvat koulutuksensa mukaan. Naisille ei ole pakollista asevelvollisuutta Suomessa tällä hetkellä, joten ala vaatimaan sitä jos sellaisen haluat. On saatu sen verran aikaan, että tulee naisille pakolliset kutsunnat. Kukin osallistuu tarvittaessa kykyjensä ja taitojensa mukaan. Siitä ei ole hyötyä, että laitetaan täysin kouluttamattomia asialle. Jää sinäkin kotiin, niin ei tarvitse laskea sotatilanteessa oletko nyt porukkasi naisen kanssa laukaissut yhtä monta kertaa. Olet vain tiellä, estät ja hidastat toimintoja.

En ammu, Minnan vuoro, niiH!

Oletko lukutaidoton? Olen nainen, äiti. Ja olen kasvattanut lapseni tasa-arvoiseksi tässä tasa-arvon maassa. Joten totta helkkarissa vaadin tasa-arvoa myös asevelvollisuuden suhteen. Muu olisi kaksinaismoralismia ja seksismiä. Nuo kutsunnat on yhtä tyhjän kanssa.

Säälittävää, että maassa on edelleen oletuksena, että sukupuolen vuoksi miehiä, jopa poikia, on oikeutetumpaa uhrata. Missään muussa asiassa ei epätasa-arvoa suvaita. Kaksilla rattailla ajaminen ei ole oikein. Jos jokin linja valitaan, ollaan johdonmukaisia sitten.

Edelleen: kuinka te kehtaatte?!

Miehet ovat olleet vallan kahvassa aika pitkään, miksi he ovat päättäneet, että asevelvollisuus kuuluu vain miehille? Miksi niin monet miehet eivät vieläkään hyväksy naisia armeijaan tasavertaisina? Turha tässä on naisia syytellä.

En muista minä vuonna naisten asevelvollisuus tuli, mutta olin silloin jo pienten lasten äiti. Olisin muuten mennyt armeijaan koirajoukkoihin. Yksi koira sieltä eläköityneenä on tullut meille asumaan, siinä kosketukseni armeijaan omalta osaltani. Mutta maata aion puolustaa jos sota syttyy, aseellisesti myös. Me yli viisikymppiset naiset olemme monet aika urheilullisia ja reippaita töissä ja muutenkin ja pärjäämme hyvin sotimassa. Pakko ei ole naisten lähteä sotimaan eikä miestenkään, jos ei löydy maanpuolustushalua. Karkuun lähtevä ja pelokas sotilas voi pilata muiden kovat uhraukset ja saada silti luodin päähänsä. Sotimaan ei pidä lähteä ilman kunnollista ajatusta asiasta miksi sinne mennään ja mitä on tehtävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.

Tuo on ihailtavaa ja oikein. Sen sijaan on ikävää, että tässä ketjussa on miehiä/trolleja, jotka ensimmäisenä olisivat luopumassa suojeluvastuusta ja jättämässä sitä naisille verukkeella, että naiset on jotenkin ”pilalla” tai ”hankalia” tai ”miksi puolustaisin”. Nämä ei kyllä mitenkään eroa muista karkuunluikkijoista, joita usein itse kritisoivat.

Minä en ainakaan jaksa vääntää niistä tänne tulleista tässä. Ilmeisesti on ollut syytä myös epäillä motiiveja niin kuin tonttikaupoissa, mutta ei sitä auta jäädä märehtimään.

Miten niin "jättämässä suojeluvastuuta naisille"? Nyt eletään tasa-arvon aikaa. Ei ole sukupuolittuneita tehtäviä, ei pitäisi ainakaan olla. Hävettää naisena havaita kuinka moni ihan avoimesti paljastaa, kuinka oppurtunistisia ja kaksinaismoralistisia ovat: AINA PITÄÄ ITSE PÄÄSTÄ HELPOIMMALLA KAIKESSA. Kaikki oikeudet on pyritty saamaan ja kaikki pitäisi jakaa 50-50. Miehiä haukutaan jatkuvasti ja vedotaan johonkin kunnialliseen miehyyden käsitteeseen, jolla pyritään alistamaan miehiä. Vastaavaa ei ikinä esitetä naisista. Ei ole mitään oikean ja kunniallisen naiseuden mittaria.

Ja ennen kun alkaa ne "kyllähän minä voin pyykätä" ja "on se kuule rankkaa haudata niitä miehiä sitten...", niin lopettakaa ennen kuin aloitatte.

Miten te kehtaatte oikeesti?! Onko mikään ihme, ettei nykymies tuollaista sontaa siedä?!

Suomessa on yli 10 000 armeijan käynyttä naista, jotka osallistuvat koulutuksensa mukaan. Naisille ei ole pakollista asevelvollisuutta Suomessa tällä hetkellä, joten ala vaatimaan sitä jos sellaisen haluat. On saatu sen verran aikaan, että tulee naisille pakolliset kutsunnat. Kukin osallistuu tarvittaessa kykyjensä ja taitojensa mukaan. Siitä ei ole hyötyä, että laitetaan täysin kouluttamattomia asialle. Jää sinäkin kotiin, niin ei tarvitse laskea sotatilanteessa oletko nyt porukkasi naisen kanssa laukaissut yhtä monta kertaa. Olet vain tiellä, estät ja hidastat toimintoja.

Oletko lukutaidoton? Olen nainen, äiti. Ja olen kasvattanut lapseni tasa-arvoiseksi tässä tasa-arvon maassa. Joten totta helkkarissa vaadin tasa-arvoa myös asevelvollisuuden suhteen. Muu olisi kaksinaismoralismia ja seksismiä. Nuo kutsunnat on yhtä tyhjän kanssa.

Säälittävää, että maassa on edelleen oletuksena, että sukupuolen vuoksi miehiä, jopa poikia, on oikeutetumpaa uhrata. Missään muussa asiassa ei epätasa-arvoa suvaita. Kaksilla rattailla ajaminen ei ole oikein. Jos jokin linja valitaan, ollaan johdonmukaisia sitten.

Miehet ovat olleet vallan kahvassa aika pitkään, miksi he ovat päättäneet, että asevelvollisuus kuuluu vain miehille? Miksi niin monet miehet eivät vieläkään hyväksy naisia armeijaan tasavertaisina? Turha tässä on naisia syytellä.

Päinvastoin! Kyllä miehet haluaa tässä asiassa tasa-arvoa. Naisilta kun kysyttiin asiasta aika harva halusin tasa-arvoa tässä asiassa. Olipa yllätys.

Vierailija
1064/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee näitä juttuja kyllä on maanpuolustahto huonossa jamassa, kaikki on vaan lähdössä karkuun, pahaa tekee kyllä

Tätä maata oli vielä jotakin järkeä puolustaa vuosikausia sitten, ei enää.

Täysin kahtiajakautunut kansa, minkä eteen ei kannata henkeänsä uhrata.

On kuule jakautunut useampaan lohkoon kuin kahteen. Poliittiset erimielisyydet kannattaa laittaa syrjään. Sisäpolitiikka voi myös muuttua samaan aikaan. Ensin torjutaan ulkoinen uhka. Aina kannattaa puolustaa itseään asui missä paskaläjässä tahansa.

Eli päähänpotkittujen pitäisi yhteisen edun nimissä rynnätä rynkky kädessä kohti vihollista ja rauhan palattua, jos hengissä selviäisi, saisi taas olla parempiosaisten sylkykuppina..?

Joko puolustat itseäsi tai vihollinen tappaa. Oma on valintasi.

Vierailija
1065/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Galluppien perusteella ukrainalaisten "Ei pitänyt" olla kovin puolustustahtoisia. Aika laimeaa oli myös itäukrainan puolustaminen ennen tätä uutta sodan vaihetta. Nytpäs ukrainalaiset kuitenkin häätävät venäjää mailtaan erinomaisella päättäväisyydellä!

Suomalaiset ovat jo galluppienkin mukaan verrattain puolustustahtoisia ja päättäväisyys vain nousee kohisten kriisin myötä. Heikko lenkki voivat olla politiikot. Sitä vähän jännitän.

Gallupeissa, varsinkin jos on ihminen haastattelijana, helposti vastataan sillä tavalla kuin ajatellaan, että kyselijä haluaisi kuulla. Totuus nähdään vasta, kun tositilanne on päällä. Ottaen huomioon kaiken sen vaikeroinnin, mitä Suomessa on kuultu kahden viime vuoden ajan koronarajoitusten takia, vaikka ne ovat olleet kevyimpiä koko maailmassa, en hirveästi laskisi tämän kansan jaksamisen varaan. Suomessahan monet kärsivät mt-ongelmista sen takia, kun ovat joutuneet viettämään tavallista enemmän aikaa kodeissaan ja perheensä kanssa. Miten mahtaisi käydä, jos olosuhteet muuttuisivat samanlaisiksi kuin nyt Ukrainassa?

Vierailija
1066/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee näitä juttuja kyllä on maanpuolustahto huonossa jamassa, kaikki on vaan lähdössä karkuun, pahaa tekee kyllä

Tätä maata oli vielä jotakin järkeä puolustaa vuosikausia sitten, ei enää.

Täysin kahtiajakautunut kansa, minkä eteen ei kannata henkeänsä uhrata.

On kuule jakautunut useampaan lohkoon kuin kahteen. Poliittiset erimielisyydet kannattaa laittaa syrjään. Sisäpolitiikka voi myös muuttua samaan aikaan. Ensin torjutaan ulkoinen uhka. Aina kannattaa puolustaa itseään asui missä paskaläjässä tahansa.

Eli päähänpotkittujen pitäisi yhteisen edun nimissä rynnätä rynkky kädessä kohti vihollista ja rauhan palattua, jos hengissä selviäisi, saisi taas olla parempiosaisten sylkykuppina..?

Joko puolustat itseäsi tai vihollinen tappaa. Oma on valintasi.

Aina löytyy kolmaskin vaihtoehto.

Vierailija
1067/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan miehistä ei ole mihinkään.

Vierailija
1068/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha argumentti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naiset ovat tehneet miehille että ansaitsevat puolustamista?

Synnyttäneet heidät.

Monissa maissa, kuten Israelissa, naiset ovat synnyttäneet niin naiset kuin miehet. Silti kaikki käyvät armeijan. Naisten synnytys on toistaiseksi täysin vapaavalintaista. Harvaa on raiskaten pakotettu synnytykseen asti.

Suomessa ei ole pakollista armeijaa naisille. Olisitte miehet laittaneet asian kuntoon. Siellä vaan ministeriössä päätettiin, että naisten kouluttamisesta säästetään.

Älä syyttele kansalaisia siitä, mitä valtio budjetissaan on päättänyt.

Itse kannatan pakkoa naisille.

Vierailija
1069/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäneet heidät.

Tasan yksi nainen on synnyttänyt minut ja arvostaa minua niin senkö takia minun pitäisi puolustaa kaikkia naisia kun muut vain arvostelevat ja haukkuvat? Kukaan muu kuin äitini ei ole minulta ansainnut puolustamista

Vierailija
1070/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaikainen sota on napin painelua, ei mitään entisaikojen rintamasotaa. suomen noin 5 miljoonaa on aika vähän porukkaa,realiteetit pitää olla ihmisillä,voimatasapaino on niin iso ,että toivon et suomalaiset poliitikot ei hämmennä riitaa ja ovat heti neuvottelemassa asioista. ei kannata uhrata pientä kansaa ,vaan pelkän poliitikon ylimielisyyden takia.

ei varmaan tavallisesta ihmisestä ole kauheesti hyötyä muuta kuin tavallisissa töissä kuten ruokateollisuus, pelastustoimi ym. varautuminen niin, että itse pyrkii pelastaan itsensä ja perheensä.

sotatoimien lopettaminen tulitaukoon ja aselepoon on varmaan silloin isoin tavote.

köyhällä ei ole menetettävää, keskiluokka ja varakkaat on aina hinkunu sotaan.köyhät ei.huomaa tästä keskustelussa.

Vierailija
1071/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi tää venäjän viha, ei pride hössötystä ja ovelle ei jessut kolkuttele

Mikä Venäjän viha, oletko sokea? Tämä ketju on mies-nais-sota. Venäjä pysyköön poissa sukupuolisodista.

Vierailija
1072/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itse kehtaat?

- Älä synnytä, niin ei tule vahingossa poikaa

- miksi et ole vaatinut tasa-arvoista pakollista asepalvelusta, miksi? Mikä mättää kun pystyt sen yksin muuttamaan kuten oletat, että naapurin Martta pystyy?

Muuta se jo!!!

Kyse ei ole minun lapsista. Vaan seksismistä tässä yhteiskunnassa. Kuinka kauan ajattelit nuorten miesten tätä sietävän?

Jos naapurin Martta tavoittelee tasa-arvoa, asia hyvä. Jos Martta alkaa lässyttää jotain p@skaa siitä, miksi juuri tässä asiassa on ok uhrata miehet ja pojat, niin enpä jaksa sellasta kuunnella.

Vierailija
1073/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäänkö rantaruotsalaisten uivan pohjanlahden yli...?

Vierailija
1074/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäneet heidät.

Tasan yksi nainen on synnyttänyt minut ja arvostaa minua niin senkö takia minun pitäisi puolustaa kaikkia naisia kun muut vain arvostelevat ja haukkuvat? Kukaan muu kuin äitini ei ole minulta ansainnut puolustamista

Eikö siinä ole jo riittämiin? 2 ihmistä puolustat: itseäsi ja äitiäsi. Ei tässä kukaan muu tarvitse apuasi.

-eri

Vierailija
1075/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti! Myös armeijassa olleet naiset on motivoituneita.

Ja mikä myös hienoa, me jo eläkeikäiset ja syystä tai toisesta sotimaan kykenemättömät olemme valmiita tekemään oman osamme. Itse osaan monenlaista ja jos joku opettaa, pysyy konekivääri tai rynnäkkökivääri minunkin hyppysissäni. Ei pelota. Olen valmis puolustamaan kotimaatani.

Vierailija
1076/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän yliopistomaailmassa naiset ovat suorastaan etuoikeutettu sääty, kun rahoitusta ja työpaikkoja jaetaan. Rahoitushakemuksissakin pitää perustella, miten hanke edistäisi sukupuolista tasa-arvoa (=vahvistaisi naisten asemaa entisestään). Jokapäiväisessä työkulttuurissa miehisiä arvoja ja käytäntöjä pilkataan ja naisten toimintatavat esitetään normina. Kielenkäyttöäkin valvotaan: ei saa puhua esimiehistä, vaan esihenkilöistä. Minun puolestani feministit voivat ottaa valta-aseman myös rintaman etulinjassa.

Vierailija
1077/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itse kehtaat?

- Älä synnytä, niin ei tule vahingossa poikaa

- miksi et ole vaatinut tasa-arvoista pakollista asepalvelusta, miksi? Mikä mättää kun pystyt sen yksin muuttamaan kuten oletat, että naapurin Martta pystyy?

Muuta se jo!!!

Kyse ei ole minun lapsista. Vaan seksismistä tässä yhteiskunnassa. Kuinka kauan ajattelit nuorten miesten tätä sietävän?

Jos naapurin Martta tavoittelee tasa-arvoa, asia hyvä. Jos Martta alkaa lässyttää jotain p@skaa siitä, miksi juuri tässä asiassa on ok uhrata miehet ja pojat, niin enpä jaksa sellasta kuunnella.

Minä olen kannattanut tasa-arvoista asevelvollisuutta koko ajan. Minusta on sietämättömän törkeää ja naista alistavaa olla opettamatta naisille samoja puolustus- ja selviytymistaitoja vain siksi, että se on muka liian kallista. Naisethan tässä häviävät ja naisia tällä systeemillä halvennetaan. Naisiin ei vaan kannata satsata valtion rahaa. Todella alhaista!

Minä taas en jaksa kuunnella nuoria miehiä, joilla elämä on peräti niinkin raskasta, että jokaisella ei ole valtion puolesta omaa pimppaa, johon tyhjentää itsensä. Enkä varsinkaan sitä kuinka tuo "syy" oikeuttaa heidän naisvihansa.

Vierailija
1078/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäiski, miulle käy. Otetaan Hyrsylän mutka uusiks, ja samalla Karjala takasin.

Vierailija
1079/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäneet heidät.

vautsi, saitte munaa aikoinaan

Vierailija
1080/1425 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdäänkö rantaruotsalaisten uivan pohjanlahden yli...?

Nähdään vikkeliä sukeltajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi